القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية بنت الصعيد البارت 18_19بقلم هاله على في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

بنت الصعيد✨
للكاتبه /هاله علي 🌚♥️✨

البارت الثامن عشر18 و19

مسك : اه يا عمي انا متأكده 

يوسف : معلش على المقاطعة دي  و انا اسف انا 

سمعت كل الكلام غصب عني  بس لو  هكون انا مكان 

اسر هطلقها لانو ده اصلا ميصحش

محمود : و الله يا ابني ما انا عارف  بس تمام

مسك : بصراحة كده يا عمي انا عايزه اخلص لانو 

كده خلاص اصلا هو ليه معترف من شويه احنا 

خلاص نطلق   و هو يتجوز سما و نخلص   كنت بقول 

كده وانا قلبي بيتقطع اوي

محمود : نفهم من كده انو خلاص
مسك : اه يا عمي
عند اسر
أسر و فاقد السيطرة و شبه  جن : لا لا مستحيل الا 

مسك ا و النبي  انا لازم امنع ده و اخلص من كل 

حاجه  في  أسرع وقت كفايه لحد كده

دخلت مسك علطول عل الاوضة لاقت أسر قاعد  على 
الكرسي و بيبص على السقف

مسك : خلاص كده يا أسر كل حاجه انتهت  احنا هنطلق و تقدر  انك 

تتجوز سما   انا جايه بس اخد هدومي من هنا  و 

اروح اوضه تانية لحد ما نطلق   اه و بالمناسبة لو 

احتجة ايه حاجه  رن عليا و انا اجي و كمان انا هاجي كل شويه
أسر بحزن  و قف قدمها و مسك ايديها :  مسك و 

النبي بلاش  انتي الحاجه الوحيدة اللي بتفرحني   بلاش تسبيني
ابتسمت بسخريه  : الفرحة مش بدوم 

أسر باستسلام : طاب على الأقل متسبيش الاوضة خلينا الفتره دي
طبعا مسك  مرضتش و بقت تلم هدومها 

بعد شويه مسك اخدت هدومها و مشيت

أسر قعد عالكرسي : انا ازاي سبتها كده انا ليه

 استسلمت  كده انا  مستحيل اسيبها مستحيل ده على جثتي
عند مسك
 دخلت الاوضة و رمت الشنطه على الأرض  و ترمت

على السرير على بطنها و حضنه المخده  و  قاعدة  تعيط

في مكان غير معروف
شخص : اخيرا بقا هتبقى ليا ليا انا وبس  انا اول ما 

سمعت كنت هجن  بس انا هعمل المستحيل اكم 
تتطلقوا  و هتبقى مراتي انا  مراتي انا
عند يوسف

يوسف : معقولة  أسر مش بيحب مسك و كل ده 
غصب صعبت عليا اوي والله  يلا ربنا يسهل

عند أسر كان  نايم من التعب و من التفكير    دخلت مسك عليه   و قاعدة 

جنبه  و فضلت تمشي ايده عليه   و بعد كده  مشت و راحت اوضتها. بعد شويه أسر 

صحي و راح عند مسك  و قاعد جنبها   

أسر : مش متعود انام من غيرك بجد وحشتيني اوي  
و بعدين اخدها في حضنه   و نام

في الصبح

مسك بتصحي بتلاقي أسر جنبها   بتبتسم مسك و 

بعدين بتفتكر  و بتعمل نفسها نايمة بس بتحضنه جامد

بيصحي أسر بعد شويه  و طبعا بيلاقي مسك نايمة  

بيبتسم   و بيقوم بسرعة و بيفتح الباب و يخرج

مسك بعد ما مشي :  معقوله

باسسسسسس كده

نطلقهم و لا لا😂

مين الشخص ده؟ 

البارت التاسع عشر  19⭐⭐

مسك : معقولة

و بعدين قامت و اخدت هدوم من الدولاب   و دخلت الحمام بعد شوية  مسك خرجت  من الحمام   و كانت لابسه فستان طويل بنفسجي ضيق حتى الخسر وواسع من تحت  و حجاب بنفسجي طويل و عمله بشكل انو الحجاب يكون لورى

خرجت مسك  و على اوضة أسر على طول

عند أسر  كان قاعد سرحان يعمل ايه  علشان يخلص من كل ده مسك تلفونه و رن  على شخص

أسر :: الو يا فندم

_ الو يا أسر في حاجه أخبار جديدة

أسر : للأسف مفيش اي اخبار  و بصراحة كده انا مش عايز  اكمل يا فندم

_ ايه اللي انت بتقوله ده تمت عارف ده يعني ايه  دي مهمة خطيرة جدا  و انت اكتر واحد ممكن تعملها  أسر أعقل

أسر بعصبية :  ما هو يا فندم انا خسرت أغلى حاجه بسبب المهمة دي  و لسه مفيش اي حاجه انا تعبت

_ اهداء يا أسر و متتسرعش كده  دي مهمة خطيرة ولازم تنفذها مش هينفع تسببها خالص

أسر بعصبية : أهدى ايه ايييه اما مراتي هتسلني بسبب المهمة دي و انا بحبها و مش هخليها تسبني ابدا  مستحيل 
و في هذا الوقت تدخل مسك  و استمعت لكل شئ

مسك ببكاء : يعني انت مجبور    و قامت حضنته  و هو حضنها و قفل السكة

أسر و امسك وجهها بين يديه   : مسك صدقيني انا مش بحب سما  سما دي مجرد وصيلة علشان اوصل لتجار مخد**رات

مسك ببكاء :طاب ليه  مقولتليش من الاول كنت  فهمتك ليه توصلنا لكده

أسر : مكنش ينفع  و صدقيني انا مكنتش هطلقك لو على جثتي

مسك : طاب احكيلي  الحكاية من الاول

َاسر : بصي يا ستي  الحكايه  انو سما دي  فرض من افراض عصابه مخد*رات  و تجارة اعضا*ء  في الصعيد

مسك بتوتر : ايه الصعيد اه كمل  كمل

أسر : و طبعا احنا اكتشفنا ده فكان لازم انو نوصل لحد  و احنا موصلناش غير لسما  و اطريت اني اعمل نفسي بحبها و كده و طبعا هي مش هتفوت فرصة انها تكون مرات ظابط  لانو  ده  هيحميها و احنا دلوقتي بندور عليهم بس مفيش اي حاجه عنهم

مسك بتوتر : انت متأكد انهم في الصعيد   طاب ما ممكن يكون لا يعني

أسر بشك  :  مسك انتي متوترة كده ليه انتي تعرفي حاجه

و لتنهار من البكاء مسك

اسر بهضة مسك مالك

مسك ببكاء : أسر انا عارفه مين دول

اسر بصدمة : اييييه انتي فيه حاجه في عقلك مسك لا مش إلى في بالي

مسك؛ : لا طبعا انا مش معاهم بس انا عارفاهم لأنهم أقرب ناس ليا

أسر : مسك مين دول قولي ها مين

مسك ببكاء : بابا ياأسر بابا

أسر : انتي عارفة بتقولي ايه انتي شايفة بتقولي ايه

مسك ببكاء : و ربنا يا أسر  انا  مش بكدب انا عرفت ده لما

فلاش باك

كنت جايه من اوضتي  وراحة اوضتة بابا  و فجائة سمعته  هو بيقول

_ يعني ايه مقدرتش توصلوا البضاعة دي فيها مخد **رات تساوي ملايين  لازم نتصرف في أسرع وقت

و في للحظة دي دخلت على بابا انا و ببكي
مسك : بابا معقولة انت تاجر  مخ*درات 

_ اه اكبر تاجر كمان  و أعض**اء بردوا هههههه ده إذا كان عجبك يا ست يا شريفه  و إذا مكنش عجبك نتصرف  و مسكني و فضل يضرب فيا جامد و من يوميها  و هو بيضربني 

باك

مسك : كان كل يوم بيع بني و يضربني علشان كان خايف لأقول لأي حد

أسر بصدمة و خدها في حضنه : اشششششش اهدي  و ربنا لانتقم منه  و اخليه يندم  على كل ده و حق كل واحد  ادمن  و مات 

مسك  ببكاء : بس يا أسر ده بابا

أسر بعصبية :   انت عاقله ازاي تخلي واحد سبب في موت ناس أبرياء

مسك ببكاء : أسر مش قصدي.

أسر :  خلاص اهدي اهدي 

أسر بجديه : انتي لازم تعملي اللي هقول عليه فاهمة
بصي هتعملي ايه

َ*******-/:'!! "

مسك : لا لا مستحيل

يتبع........... التفاعل يجماعه لو التفاعل زاد هنزل اخر اتنين النهارده 🤍💜✨

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع