البارت ال19
سليم دخل و ماسك ايد بنت و بيقول بإبتسامة : باركولي يا جماعة انا اتجوزت سالي
كيان بتقع الكوباية من ايدها و دموعها بتنزل و راحت ناحيته و قالت بصوت يكاد يسمع من التعب وعيونها تمتلئ بالدموع : طلقن،ي يا سليم
سليم : ايه اللي أنت بتقوليه دا
سالي حضنته و قالت بدلع : طلق،ها دي مش اشكال تعيش معانا
كيان : بقولك طلقن،ي يا سليم أنا بجد مبقتش قادرة اتحملك ولا حتى اتحمل اسلوبك معايا
سليم بغضب وعصبية : وأنا طلاق مش هطلق مش سليم صفوان اللي واحدة تبقي مش عيزاه وعايزة تطلق وتسيبه
كيان بغضب متمالك رفعت ايدها و ضر،بته بالقلم و قالت : انتَ ايه !!!! جنسك ايه حرام عليك بقااااااا انا بكر،هك بكر،هك
سليم حاط ايده على وشه بصدمة جرى زياد ناحيته و قال : كفاااااااية كفاااااية بقا
ريتاج مسكت كيان و قالت بحنان : يلا يا كيان طعالي نطلع الاوضة
كيان بعصبية : انا مش قعدة في المكان ده لحظة وااااحدة
سليم بزعيق : و رحمة امي و ابويا ما انتِ خارجة من هنا
سالي بغيرة : ما تسيبها تغو،ر في اي داهية يا سولي
سليم : اسكتييييي انتِ كمان
ريتاج بتشد كيان و قالت : طب تعالي بس تعالي
و طلعوا على اوضتها
و زياد بيبص لسليم بحزن ، راح سليم غمز له من غير ما سالي تاخد بالها
سالي بدلع : هنفضل واقفين هنا يا بيبي ؟
سليم : لا يلا نطلع
زياد قعد على الكنبة و افتكر كلام سليم
فلاش باك *
سليم : كنت عايز اتكلم معاكم في موضوع بس الكلام ده ميوصلش لكيان مهما يحصل
زياد و ريتاچ مستغربين و قالوا : في ايه ؟
سليم : انا قررت اتجوز على كيان
زياد و ريتاچ بصدمة : اييييييييه ! انت اكيد بتهزر
سليم : اهدوا بس ده مش حقيقي يعني كده و كده و مجرد هكس،ر عين نصار ببنته .. مع اني اشك اصلا ان امثاله عندهم نخو،ة
زياد : قصدك سالي ... طب و انت هتقنعها ازاي ؟
سليم : عيب عليك دي سهلة ... طبعا كيان اكيد هتعمل حوار هديكِ يا ريتاچ مفتاح شقة امي القديمة تهلي كيان تقعد فيها عشان تبقى تحت عينيا
ريتاچ : مع احترامي يا سليم بس ازاي الجواز مش حقيقي
سليم : بعني هزور ورق و اقولها انه ورق جواز عرفي لغاية ما اخد حقي من ابوها
زياد : انتَ متأكد من خطتك دي ؟
سليم بثقة : مليون في المية
انتهى الفلاش باك
عند سالي
سالي بغضب : يعني ايه كل واحد هينام في اوضة
سليم : زي ما سمعتي مش عايز غلبة
سالي : سليم مالك متغير كده ليه و لا عشان السحلي،ة التانية
سليم بعصبية : اتكلمي عنها عدل بدل ما اكس،ر دماغك
سابها و نزل لقى زياد قاعد فقال : انا رايح الشركة ... اللي هتتقفل دي ... خليك هنا عشان لو حصل مشكلة .. يا ريت توديها الشقة في أقرب وقت
زياد :حاضر يا سليم ... اول ما اوصلهاهناك هقولك
عند كيان
ريتاج قاعدة على طرف السرير و كيان فاتحة شنطة هدومه و بتحط حاجتها ف قالت ريتاج : بصي يا كيان انا معرفكيش بس مينفعش تسيبي سليم في الظروف دي ...اكيد جوازه ده لهدف معين
كيان بسخرية : دي واحد انا،ني ومقر،ف و مفيش كائن على وجه الأرض يستحمل اسلوبه
قفلت شنطتها و سحبتها و نزلت على تحت
زياد وقف لما شافها و قال : رايحة فين بس ؟
كيان : في اي د،اهية بدل ما ارت،كب جريمة و قول للبيه صاحبك يطل،قني في هدوء كده عشان انا خلاص مبقاش فارق معايا حد
زياد مسك شنطتها و قال : طب خلاص تعالي اقعدي عندي في الشقة انتِ ملكيش مكان تروحي فين و انا هتكلم مع سليم بس اهدي
كيان : انا مبقتش بثق في حد فيكم
زياد : عيب والله ازعل منك تعالي بس
كيان : اما نشوف
عند نصار
نصار قاعد بيمضي شوية ورق ف قال والده ببرود : أنتَ جيتي يا سالي ؟
فريد ببرود و قعد قدامه و حاط رجل على رجل: لا ده انا يا خالي.. ممكن تسيب الورق و الملفات لما آجي مش هيطيروا يعني
رفع نصار رأسه عن الورق و قال : فريد ازيك و ازي اختي ...أنتَ عارف ان كل ثانية عندي بفلوس ، هقولك حكمة جايز تنفعك
( when money talks , no body talk)
لما الفلوس بتتكلم محدش بيقدر يتكلم *
فريد ببرود : حكمك خليها لنفسك بنتك سالي مختفية من امبارح ان شاء الله تكون عرف هي فين ، و بعدين وضح اسمها غسيل أموا،ل و بور،صة و شغل قر،ف و كله في الحر،ام
نصار : مالك بتتخا،نق مع دبان وشك ليه ؟ و بعدين سالي تلاقيها مع صحابها
فريد : لا يا استاذ نصار بنتك كانت بتتجوز
نصار : بتتجوز ازاااااي ؟
فريد : بتتجوز من سليم صفوان
نصار بعصبية : ميييييييييييييييييين ؟
دخلت كيان الشقة و فضلت تكح عشان الشقة بقالها زمن مقفولة دخلت ، زياد فتح الشبابيك و قال : معلش اصلها مقفولة من زمان
كيان بقر،ف : هو انتم عندكم كام شقة و لا كام فيلا حيرتوني معاكم
زياد ضحك : بلاش لما،ضة هروح اشتريلك طلبات و آجي
تسريع الاحداث
كيان قاعدة بتتفرج على التليفزيون بعد ما زياد جاب الطلبات و حذر،ها انها متفتحش الباب لاي حد و مشى
و فجأة الباب بيخبط بتقوم كيان بتعب و بتبص من العين السحرية لكن الشخص كان لابس طاقية و مش باين ملامحه فقالت : مين ؟
- ديلفيري يا فندم
كيان برعب : بس انا مطلبتش حاجة
- ازاي يا فندم ده اوردر باسم زياد ممدوح
كيان في سرها : جايز جابلي حاجة ... فقالت : طب استني
كيان لبست روب لاني كانت لابسة تيشرت كات و شورت فوق الركبة
فتحت كيان و قالت : في الحاجة
رفع وشه و بدون وعي سحبها من و،سطها و كان سرحان فيها ، كيان برعب استغلت الفرصة و شدت الماسك بسرعة وقع من ايديها من صدمتها و قالت برعب : أنتَ!
#حب_بلا_قواعد 19
#چیلان_محمد
تعليقات
إرسال تعليق