القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ملاكى البرئ البارت 24بقلم مريم محمد


#البارت 24

عاد سليم إلى البيت، وصعد إلى غرفته هو وعشق ووجد عشق ممدة على السرير وتقرأ، ف اقترب منها ووضع رأسه على كتفها

عشق:سليم انت كويس 

سليم:أنا سامحته يا عشق..سامحته ودلوقتي  خايف يبعد عني انا محتاجله جنبي

عشق:بس خلاص اهدي يا حبيبي.. كل حاجة هتبقى كويسة ان شاء الله

سليم:انا هعمل كل اللي اقدر عليه عشان ميحصلش له حاجة هحاول صدقيني

عشق:أنا عارفة ومتأكدة كمان إنك هتساعده وواثقة إنك هتنجح، يلا عشان تأكل

سليم:مش قادر انا تعبان عايز انام

عشق:ماشي يا حبيبي 

"بعد فترة"

عشق:سليم انت نمت

سليم بنوم:اليوم النهاردة كان مليان أحداث ومُتعب بطريقة رهيبة، ومع ذلك فقرة أسئلة ما قبل النوم لسة زي ما هي

عشق:خلاص مش هقول

سليم:لأ قولي يا حبيبتي انا سامعك

عشق:مش قايلة

سليم:ياروح قلب سليم والله ما قصدي ازعلك بس انا بحب اهزر معاكي مش اكتر، وبعدين انا بحب اسمع صوتك يلا قولي بقي

عشق:انا حامل

سليم:صح انتِ صح براڨو عليكي

عشق:هو إيه اللي صح

سليم:اللي انتِ قولتيه

عشق:وايه اللي انا قولته؟

سليم:إنك حام.... إيه؟؟!!. انتِ قولتي إنك حامل

عشق:أيوة

سليم:متهزريش يا عشق

عشق:والله ما بهزر.. انت مش فرحان ولا إيه

سليم:فرحان بس ده انا هتجنن من الفرحة انا بعشقك ياعشق سليم وقلب سليم وروح سليم ده انتِ واكلة عقل سليم

عشق:سليم انت كويس

سليم:نفسك تاكلي ايه وانا هجبهولك

عشق:سليم

سليم:عاوزين نجيب لبس البيبي بس ياترى هنجيب لبس ولد ولا بنت

بصي إحنا هنجيب الإتنين

عشق:سليم

سليم:إحنا هنعمل الأوضة بتاعته لونها إيه... وكمان لسة هنجيب لعب وأكل وحاجات كتير.. يارب بس نلحق نخلص كل حاجة قبل ما يجي

وكما....

عشق:سليييم

سليم:نعم يا روحي.. في حاجة بتوجعك اطلب الدكتورة

عشق:دكتورة إيه دلوقتي.. اهدي يا سليم لسة بدري على كل اللي بتقوله ده

سليم:بجد.... يعني هنلحق نخلص كل حاجة قبل ما يجي

عشق بضحك:أيوة هنلحق..انت نفسك يطلع إيه

سليم:اي حاجة كل اللي يجيبه ربنا حلو أهم حاجة انه منك انتِ يا قلبي

،أنتِ عايزاه يبقي إيه

عشق:انا نفسي اجيب تؤام وخلاص على كدة يبقى الحمدللّٰه

سليم:خلاص إيه يا حبيبتي.. لأ انتي حتى لو جيبتي تؤام هنجيب غيرهم ان شاء الله انا عايز عشرة

عشق:نعم؟؟!!...ليه هو انت فاكرني أرنبة ولا إيه، هو انا بلاقيهم ف الشارع

سليم:يا حبيبتي انتِ احلى أرنبة ف الدنيا... كل الحكاية إني وحيد وعايز عيلة كبيرة 

عشق:قصدك عايز تخلص عليا

سليم:لأ والله ده انتِ الخير والبركة يا نور عيني

عشق:تصبح على خير يا سليم

سليم:وانتِ من أهل الخير يا أم العيال

عشق:ربنا يستر منك يا أبو العيال

سليم بضحك:ده انا ناويلك على نية قمر زيك

عشق:بتقول إيه؟؟!!

سليم:بقولك نامي يا روحي


استيقظ سليم قبل أن تستيقظ عشق؛ لكي يحضر الإفطار ولكنه صدم عندما راي من يأكل هناك

سليم:انت بتعمل إيه هنا ع الصبح

زياد هو يأكل:سولي حبيب قلبي تعالى اقعد كل لقمة معايا

سليم:انت بتعمل إيه؟

زياد:بفطر...تعالي اقعد متتكسفش انت مش غريب


سليم:أنت ملاحظ مكانك.. قصدي يعني انت عارف أنت قاعد فين


زياد:إيه يا سليم..مالك يا حبيبي انت فقدت الذاكرة تاني ولا إيه، أنا قاعد ف المطبخ بفطر


سليم:والمطبخ اللي انت بتفطر فيه ده  فِ بيت مين

زياد:ف بيتك

سليم:انت شايف إن الوضع طبيعي يعني

زياد:أنت شكلك لسة نايم.. خلاص روح كمل نومك، اكون انا اتغديت


سليم:يا أخي والله بحس إنك مش بتشبع.. انت بتاكل أكل الأسبوع كله على الفطار


زياد:فين ده....ده انا يا قلب أمي هفتان اهو انت اللي مش طايقني من ساعة ما اتجوزت، شكراً يا سليم بيه مش واكل حاجة تاني


دادة أحلام:صباح الخير يا سليم.. انا جبت الرز باللبن اللي انت طلبته يا ابني


زياد:حبيبتي يا دادة والله عاوز بقى شوية مكسرات عليه


دادة أحلام:حاضر استنى هجبلك


زياد:لأ هو انا لسة هستني بصي انا هاكل ده وانتِ هاتي واحد تاني بالمكسرات هاكله برضو😂


دادة أحلام:حاضر يا ابني


زياد:كنت بتقول إيه يا سليم.. تعالي خدلك معلقة رز ده طعمه تحفة هيعجبك أوي

سليم:.........

زياد:انت ساكت ليه.. لو مش عاوز رز

فيه مهلبية 

سليم:يا صبر أيوب.. انت إيه اللي جابك يا زياد 

زياد:جابني فين

سليم:إيه اللي جابك هنا ع الصبح


زياد:اه قصدك عندك يعني..لأ انا قومت لقيت  نفسي فاضي فقولت اجي افطر معاك انا عارف انك متقدرش تعيش من غيري


سليم:نعم يا روح ماما

زياد:خلاص يا عم ده انت رخم، ياض الواحد ميعرفش يهزر معاك

سليم:اخلص وقول جاي ليه

زياد:هنتكلم هنا يعني خلينا نتكلم بره وهقولك 

سليم:على أساس انه بيفرق معاك المكان أوي... وبتتكسف. يلا يا اخويا

زياد:ماشي......دادة أحلام معلش ابعتيلي الرز أبو مكسرات والبسبوسة على الصالون... عاوز حاجة انت كمان يا سليم

سليم:............

زياد:يبقى مش عايز... يلا

سليم:خير عايز إيه على الصبح

زياد:طب استنى اخلص اكل وبعد كدة اتكلم 

زياد:سلييييييم

زياد:خلاص هقول... انا عايز اتجوز

سليم:نعم يا اخويا؟؟!!..اومال إحنا كنا بنعمل إيه عند الناس من يومين

زياد:ناس مين

سليم:انت عايز تمو*تني صح قول 

متتكسفش

زياد:بعد الشر عليك يا حبيبي 

أومال انا هاكل فين

سليم:قول عاوز إيه على طول

زياد:انا مش عايز خطوبة والجو ده

انا عاوز اتجوز على آخر الأسبوع بالكتير أوي


♡بارت صغنون عشان بكرة ان شاء الله هيبقى في بارت حلو أوي ☺️♥️✨


#ملاكي_البريئ

#مريم_محمد

تكملة الروايه من هناااااا 
 

تعليقات

التنقل السريع