القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الواقع البارت 4_5_بقلم فاطمة الدمرداش في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#الواقع
Part4
أنتصار ضربتها بالقلم يومك أسود النهاردة انتى تخرسى خالص
احمد: لحد هنا وكفايه انتى ازى تقللى من بنتك قدام الناس دى 
مؤمن ياجماعه اهدو الناس بدات تبص علينا 
نرمين متسمعيش لكلامهم يا انتصار وبعدين ماليبص يبص ام وبتربى بنتها 
احمد: مافيش خطوبة ولا جواز 
وانت يا امى ربنا يسامحك. 
يالا بينا ياريناد
مؤمن استنى طيب نتفاهم. 
احمد نتفاهم اى بس يعنى انت مش شايف امك بتعامل ازى اختى واحنا لسه ع بر امال لم تتجوز هتعمل فيها اى
مؤمن لا يا احمد بس انا عايزاه
احمد لو أنت عايزة بجد تقدرها وتحطها ف عنيك ومتخليش حد يكسرها 
مش امك شغاله تدخل ف ادق التفصيل بطريقه الغبيه دى 
نرمين بغضب شايفه ابنك بيغلط فيا قدام الكل ازى يا انتصار قال اى قلبى على ولدى وقلب ولدى عليا حجر 
يالا ياود يا مؤمن بلا جواز بلاقرف 
وانتى يا انتصار انا كنت ستر وغطى عليكى لحد انهاردة ومش بطالبك بحاجه 
بكرة المجتش الفلوس لحد عندى يا اما هاخد بنتك غصب واذلك او احبسكم كلكم
مؤمن لا يا ماما بس انا بحبها مش بستغلها عشان ظروفها 
ريناد بدموع جريت وطلعت من المحل 
نرمين انجر قدامى ياود وخليكى فاكرة انى لحد دلوقتى ستر وغطا عليكى ومقولتش ع الباقى اتخيلى منظرك قدام عيالك هيكون ازى لم يعرفوا ان امهم
انتصار بغضب اخرسى خالص فلوسك هتوصلك
نرمين كويس بكرة معاكى لحد الساعه عشرة ولما نشوف بقى
مشيوا كلهم 
احمد يالا بينا ع البيت انا لازم اعرف كل حاجه دلوقتى 
انتصار ملكش دعوه بيا انا هدبر امورى 
امشى ورا اختك لحسن تعمل ف نفسها حاجه انا مش حمل وجع قلب تانى 
احمد لو عملت ف نفسها حاجه يبقى انت السبب
الراجل الف المحل لاحول ولاقوة الابالله العلي العظيم لدرجادى الناس بتعمل ف بعض كده 
انتصار بحزن ملكش دعوه انت كمان هى نقصاك
وصلو البيت 
دخلت انتصار وهى تنظر الى اولادها بحزن 
احمد اتكلمى فلوس اى وحجات اى الى بتهددك بيها 
انتصار ببكى سيبونى لوحدى 
احمد البكى والحركتين دول مش حل للاحنا فيه يا امى كفايه لحد هنا 
قولى فلوس اى حتى اتصرف 
معقول يا ماما تضحى ببنتك عشان الفلوس 
ليه مقولتيش كنت اكيد هلاقى حل وياترا الفلوس دى كام بالضبط
انتصار كفايه تقطيم فيا 
احمد تقطيم اى بس انتى لسه شوفتى حاجه من كلام الناس 
المبلغ ده كام 
انتصار مش هتقدر عليه يا احمد
احمد بزعيق ممزوج بغضب قولتلك كام 
انتصار مليون يا احمد هتسد مليون جنيه انت حيلتك حتى عشر تلاف 
احمد بصدمه مليون وعملت اى بمليون جنيه 
انتصار ملكش فيا انا هتسجن كام سنه واطلع 
احمد بضحك هستري كام سنه انتى فاكرة دخول السنه والمرمطه ساهل كده 
ليه يا امى تدمرى نفسك ودمرينا معاكى 
انتصار اى الدم الطالع من اوضة اختك ده 
يالهوووى ريناد ريناد 
احمد افتحى ياريناد 
انتصار انت مش شايف الدم قدام اكسر الباب حالا...... 
يتبع....... 
ياترا اى الهيحصل وهل هيحقوا ريناد ولا وكمان نرمين هتصبر ع انتصار ولاهتخرب بيتها
كل ده فالبارت القادم باذن الله 
#الواقع
رأيكم عايزة تفااااعل عشان انزل بارتين مع بعض 🔥♥️
#فاطمه_الدمرداش

part5
#الواقع
أنتصار أنت مش شايف الدم قدامك اكسر الباب حالا
احمد بخوف ودموع حاضر حاضر اكسره ازى انا مش عارف اتصرف 
انتصار بأى حاجه يا احمد يابنى 
استر يارب استر

مؤمن ع فكرة الانتى بتعمليه ياماما غلط وكسرتى بخاطر البنت واهلها
نرمين اسكت انت كمان عايز تناسب عيلة زى دى لييه يعنى البنات مالية الدنيا 
مؤمن: انتى بتعملى كل ده لسبب واحد انك تذلى ام ريناد وبس وتكسرى بنتها 
نرمين كما تدين تدان يابنى وزمان هى كسرتى وجه الوقت المناسب ال ارد فيه بنفس الطريقه
مؤمن طيب وانا ذنبى اى انا وريناد يماما حرام عليكى حتى عشانى انا عايز ريناد بنت محترمه ومش هلاقى زيها ابدا
ليه تعملى كده طيب بعد ماكل واحد يدوس ع تانى كده مش هنخلص

 أميمه بت يا الاء انتى سامعه الانا سمعاه يابت
الاء بفرحه ايوه يا ماما شكلها هتبقى خناقه جامده اوى يارب م يتمم الجوازة دى ابدا 
اميمه آمين يارب 
الاء يعنى مؤمن ممكن يخطبنى لو ساب الحيوانه دى
اميمه دا انتى بدر منور يا قلب أمك. 
الاء بس شكلو متمسك اوى بالاسمها ريناد دى 
اميمه يومين وينسى دلوقتى بينا ندخل ونشوف 
جريت ع نرمين مالك يا اختى ف اى صوتك جايب اخر الشارع انا قلبى وقع ف رجليا من الخوف وانت يامؤمن
نرمين تعالى شوفى ابن اختك يا اميمه بعد كل الامها عملتوا برضوا مصر يتجوزها
اميمه بخبث هو حصل اى انا مش فاهمه اى حاجه
نرمين عارفه انتصار الشربت اختك زمان المر بالمعلقه المصيبه ابنى عايز يتجوز بنتها
مؤمن ايوه مال بنتها مشكلتك مع امها مش هي
اميمه اخص عليك يامؤمن وانا البقول عليك عاقل 
مؤمن لوسمحتى ياخالتو ممكن متدخليش
نرمين لو وفقت هيبقى ف شرط
مؤمن بفرحه اى هو 
نرمين تبقى خدامه تخدمنى وتخدم خالتك
مؤمن لاوالله وانا المفروض اوافق بنات الناس مش لعبه
الاء انا من رائي انك تسيبها رضى الوالدين فوق كل شئ 
مؤمن بغضب انا سايب البيت كله وماشى
نرمين هتمسى تروح فين
مؤمن بحزن وهيفرق معاكى
اميمه سيبيه يهدى يانرمين ويومين وينسى
نرمين انا قلبى وجعنى اوى عليه 
اميمه معلش شاب وطايش هنعمل اى
ماله لو كان اخد الاء بنتى كان هيحصلوا اى يعنى ع الاقل بنتى 
نرمين خلاص يا اميمه امشى انتى وبنتك بقى مش ناقصه كلام منك
الاء بتوتر يالا بينا ياماما
اميمه طيب يا اختى اسيبك انا دلوقتى تهدى 
الاء كده خالتوا تكسفنا بالطريقه دى 
اميمه كده يانرمين تزعقى فيا طيب والله ماسيب ابنك غير لم اجوزوا لاء وناخد كل المعه 
هما عشان معاهم فلوس هيتعالوا علينا بكرة وبعدو
احنا الهنتعالى عليهم 
ووقتها هيتمنوا بس انهم يتكلموا معانا والصبر الحلو يا الاء 

وأخيراً الباب اتفتح بعد محاولات كتير 
انتصار بصدمه و دموع ريناد فوقى يابت 
احمد اوعى كده ياماما وشالها وجرى بيها ع السلم. 
الجيران لا حول ولاقوة إلا بالله اى الحصل
انتصار سيبونا ف حالنا ابعدوا 
انتوا واقفين كده ليه حد يوقف تاكسى
مؤمن انا لازم اتعذر لريناد ع الحصل ياترا البعملوا ده صح 
ايوه اكيد صح ريناد ملهاش ذنب 
بس اى الدوشة الهناك دى ف اى 
احمد ادخلى يماما الاول 
انتصار حاضر حاضر اهو هاتها ع حجرى يا احمد
احمد بزعيق انت مستنى اى يسطا امشى بسرعه البنت هتموت بالله عليك
ريناد فتحى عينك عشان خاطر اخوكى انتى مش وعدتينى هنفضل مع بعض متسبنيش عشان هزعل وزعلى وحش اوى يا ريناد
انتصار كده ياود هتبقى بخير متخافش 
سامحينى يابنتى غصب عنى

مؤمن لوسمحتى ياحجه هو ف اى 
الست والله يابنى بنت من الجيران انتحرت
مؤمن لاحول ولاقوة الابالله العلي العظيم 
متعرفيش اسمها اى 
الست اسمها ريناد يابنى بنت زى القمر بس 
مؤمن بصدمه ريناد 
الست انت تعرفها
مؤمن اه اعرفها
الست طيب ادعى ان احمد اخوها يلحقها ويصبر امها 
مؤمن يارب
يتبع....
#الواقع
البارت الجاى هنعرف هل ريناد هتعيشى واحمد هيوصل فالوقت المناسب 
ونرمين هطالب بحقها من انتصار 
ولاهتتراجع عشان ابنها 
كل ده فالبارت القادم 
Fatma Eldmerdash 👑♥️.

تكملة الروايه من هنااااا
 

تعليقات

التنقل السريع