القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقت فهد الصعيد البارت السابع بقلم الكاتبه المجهوله في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


part 7


فهد. أنا كتبت كتابي عليكي


ضحي بصدمه. أنت بتقول أيه


فهد ببرود. زي ما سمعتي وهاطتلعي بره دلوقتى تمضي علي الورقه


ضحي بغضب. وأنت مين قالك إني هوافق 


فهد. ما أنتي لو موافقتيش بمزاجك هتوافقي غصب عنك 


ضحي. ودا إزاي بقي


فهد. هاقولك 


_________________♡


شيماء. فهد وضحي أتأخروا قوي


نور. ربنا يستر 


شيماء. هوا فهد ليه خلانا نيجي نحضر كتب الكتاب 


نور. معرفش حتي أنا أستغربت لما ندي علي ضحي


شيماء. ياتري إيه الموضوع 


ولم تكمل الكلمه وأن تجد ضحي وفهد

وضحي التي يبان علي وجهها أثر البكاء والغضب


فهد. يلا بينا 


وتحركوا البنات


نور بهمس. ضحي مالك 


ضحي. مافيش


شيماء. فهد كان عايزك ليه


ضحي وتكاد أن تبكي. هاتعرفي دلوقتى 


ووصلوا فهد والبنات 


المأذون. يلا يا عروسه تعالي امضي


كانت سوف تتقدم نور حتي سمعت صوت جدها


سليم. يلا ياضحي يابنتي


نور بصدمه. ضحي إزاي


شيماء. هوا في أيه


محمد. يلا يا ضحي


ظلت ضحي واقفه وكأنها مشلوله حتي أقترب منها فهد وهمس. يلا يا عروسه المأذون مستني


ضحي.....


فهد. ضحي لو مماضتيش هعمل ألي أنا قولت عليه 


أقتربت ضحي من المأذون وقالت


ضحي بحزن. أمضي في يا شيخنا


المأذون. هنا يا بنتي


وشاور المأذون لي ضحي بي مكان الامضه ومضت ودلفت صوت الزاغريت 


أبتعدت ضحي عن الشيخ وقال الجد


سالم. يلا يا نور يا بنتي


نور. ها


سالم. يلا عشان تمضي


نور بتوهان. أمضي علي أيه


محمد بضحك. علي كتب الكتاب


نور. اه 


وتقدمت نور من المأذون ومضت وتعالت صوت الزاغريت والمبركات لي فهد و عمر


أما ضحي فقد أسرعت إلي الداخل وورها شيماء ونور وأتجهت مسرعه إلي غرفتها وبدأت في البكاء


_____________________♡

في غرفه ضحي


كانت تبكي ضحي بشده حتي سمعت صوت دخول نور وشيماء التي أسرعا إليها 


نور بدموع. ضحي حبيبتي أهدي 


شيماء. ضحي في أيه اه إلي جرا


ضحي بعياط... 


نور. يا ضحي رودي علينا إزاي أتجوزتي إنتي وفهد 


ضحي بدموع. أنا مكنتش موافقه بس فهد هددني وقال..........


Flash back 


فهد. لا توافقي لا اما قسما بالله ما هتكملي تعليمك لا هنا ولا هناك وبرضوا هتجوزك


ضحي. متقدرش


فهد بضحكه رجوليه. لا أقدر وانت عارفه وعارفه إني ممكن أروح دلوقتى واجيب الورقه وهاتمضي عليها بي الغصب ومحدش هيقدر يوقفني


ضحي بدموع. أنا بكرهك يا فهد بكرههههك


أحس فهد بنغزه في قلبه ولكن لم يظهر هذا 


فهد. مش مهم تكرهي او تحبي المهم دلوقتى تطلعي تمضي علي الورقه فاهمه 


ذهب فهد وظلت ضحي صامته في مكانها


فهد. يلا قدامي


ضحي.. 


فهد بغضب. قدامييييي


وتحركت ضحي وهيا تبكي 


Back 


ضحي بدموع. بس هوا ده ألي حصل 


شيماء. طب ليه فهد عمل كده 


ضحي. معرفش بس انا بكره بكره وبكره اسمه


كان فهد يقف خلف الباب يستمع لهم وحزن جدا من كلام ضحي 


فهد بحزن. بكره تعرفي أنا ليه عملت كده يا طفلتي الشقيه 


وذهب إلي عمر و حازم 


نور. طب نامي دلوقتى يا ضحي وبكره نكلم 


خرجت نور وشيماء وظلت ضحي تبكي حتي غفت إلي النوم 


__________________♡

في غرفه حازم


عمر. أنا لحد دلوقتي مش فاهم انت عملت كده ليه  


فهد بغضب. ولا هتقدر تفهم 


حازم. طب فهمنا ليه عملت كده 


فهد. عشان ضحي في خطر عليها 


عمر. من مين


فهد. من...


فهد. مش هاقدر أقول حاجه دلوقتى 


حازم. انتي ناوي تجننا يا جدع


فهد. حازم أنا مش قادر اتكلم انا رايح الجناح بتاعي 


وخرج فهد واتجه إلي الجناح بتاعوا 


عمر بخبث. أحم طب وانا هاروح أشوف جدي كان عايزني 


حازم. جدك برضوا 


عمر. أبو شكلك يا جدع أنا ماشي 


وخرج عمر من الجناح وحازم اتجه إلي أخذ  شور


___________________♡

في جناح فهد 


ضل فهد يتدرب في غرفه الملاكمه بغضب 


فهد وهوا يتزكر ضحي. ليه عملتي فيا كده ليه قولتي أنك بتكرهيني أه يا ضحي لو تعرفي انا بحبك قد أيه 


وضل يتضرب حتي تعب وخرج من الغرفه وجلس علي الكرسي وشرب مياه  


وبعدها أتجه إلي غرفه الملابس و بعدها اتجه إلي الحمام ليأخذ شور 


_____________________♡

في جناح نور


كانت نور تسرح شعرها الذي يتجاوز خصرها وهيا تدندن بعض الاغاني حتي سمعت صوت رنين هاتفها 


عمر. وحشتيني 


نور بكسوف. عمر أتلم


عمر. يالهوي علي الجميل وهوا مكسوف


نور. بس بقا عشان انا مضايقه


عمر. من أيه 


نور. من ألي عملوا فهد إزاي يروح يكتب كتابوا علي ضحي من غير ما حد يعرف


عمر. لا الكل كان عارف بس لا انتي ولا ضحي ولا شيماء كنتوا تعرفوا 


نور. وانت كنت عارف ومقولتش ليا 


عمر. معلش يا قلبي بس فهد نبه علي الكل إني محدش يقول حاجه خالص


نور. حتي لو كان إزاي يعمل كده في ضحي


عمر. ما تظلمهوش يا نور هوا عندوا أسبابه 


نور. وأيه هيا أسبابوا 


عمر. معرفش ولله وهوا مرضيش يقول حاجه ليا انا وحازم 


نور. ربنا يستر 


عمر. صحيح ليا عندك خبر حلو


نور. أيه هوا 


عمر. لا قولي الاول بحبك يا عمر


نور. بس يا عمر بقي 


عمر. لا قولي 


نور. عمر بس بقا 


عمر. ها 


نور. بح بحبك 


عمر. كملي


نور. بح بحبك يا عم عمر 


عمر. يالهوي علي كلمه بحبك منك يا جميل


نور. بس بقي وقول الخبر


عمر. يا سيتي جدك كلمني وقال أنوا عايز بعد ما نتجوز نجي نقعد هنا معاه


نور. بجد هااااا


عمر. بس يا مجنونه 


نور. انا مبسوطه خالص


عمر. ربنا يجعلك مبسوطه دايما 


نور. أحم تصبح علي خير 


عمر. اه أهربي انتي و انتي من اهلوا يا جميل 


وقفل معها وأتجه إلي الفراش واستلقي عليه وذهب في سبات عميق 

اما نور فا انتهت من تسريح شعرها واتجه إلي الفراش 


__________________♡

في جناح ضحي


أستيقظت ضحي من النوم وذهب إلي غرفه الملابس اخذت ملابس لها واتجهت إلي الحمام اخذت شور 


وبعد مده خرجت ضحي من الحمام وكانت ترتدي بيجامه ستان حمراء وقصيره وضيقه ومفتوحه من الظهر وفردت شعرها و خرجت إلي الشرفه


______________♡


أما عن فهد فقد خرج من الحمام وكان يرتدي بنطال قطني أسود وعاري البطن


سرح شعروا واتجه إلي الشرفه 

ووجد ضحي تنظر إلي السماء


ملحوظة 👈(غرفه فهد وضحي جمب ببعض والشرفه متشاركه بينهم ولا يفصل عنها شيء )يلا نعود تاني للقصة ❤😊


خرج فهد ووجد ضحي تنظر إلي السماء وهيا تسرح في جمالها 


سرح فهد في جمال ضحي 


فهد. سرحانه في أيه 


نظرت ضحي خلفها ووجدت فهد ينظر لها بي إعجاب وهوا عاري الصدر شهقت ولسه هاتجري علي جوا شدها فهد من خصرها وتراطمت أجسامهم


فهد برغبه. بتجري ليه 


ضحي بكسوف. لو سمحت مينفعش كده 


فهد وهوا بيقرب منها أكتر. هوا أيه ألي ماينفعش علي فكره أنا جوزك وانتي مراتي 


ضحي. فهد مينفعش ك...


ولم تكمل الكلمه وقد ألتهم فهد شفتي.ها


كانت ضحي مصدومه و مكسوفه جدا 


تباعد عنها فهد لي ضيق نفسها واقترب من ازنيها وهمس. ليه بتكرهيني يا ضحي 

وبدأ يحرك يدوا بجرأه علي ظهرها وهيا كانت متجمده 


فهد برغبه. أنتي لو تعرفي انا بحبك قد أيه ولو تعرفي أنا عملت كده ليه 


ضحي وكاد سوطها يسمع. فهد ابعد 


فهد. ليه يا ضحي ليه عملتي فيا كده انا بحبك وبعمل كده عشان احميكي 


ضحي. تحميني من أيه يا فهد 


فهد وهوا يقبل عنقها. من ألي عايزين يأذوكي 


ضحي بكسوف. فهد أبعد لحد يشوفنا 


فهد. محدش يقدر يعملك حاجه وانتي معيا 


وبدأ في تقبيل عنقها وتحريك يداه علي ظهرها 


فهد برغبه وهوا بهمس. ضحي روحي جناحك البسي حاجه و انزلي تحت عشان أنا مش ضامن نفسي 


ضحي بكسوف. هانروح فين 


فهد. هاتعرفي يلا ادخلي البسي 


ودخلت ضحي جري علي الاوضه بتاعتها وهيا هتموت من الكسوف و فهد حان يضحك عليها 


__________________♡


بعد وقت كان فهد ينتظر ضحي تحت حتي نزلت ضحي وكانت ترتدي دريس أخضر وطرحه بيضه كانت فاتنه جدا 


فهد. أيه القمر ده 


ضحي بكسوف. هانروح فين 


ضحك فهد علي كسوفها وقال هاتعرفي دلوقتى 


أنكجت ضحي يد فهد وخرجوا من القصر

واتجهوا إلي مكان ودخلت ضحي وانصدمت من الذي رأته 


___________________♡

بس كده يا حلوين ياتري إيه إلي صحي شافتوا ، جماعه انا اهوا مرضتش أوقف الروايه زي ما انتوا عايزين بس بجد لو التفاعل هيبقي قليل هوقفها خالص 💔

عايزه رأيكم في الروايه



part 8


خرجت ضحي هيا وفهد وأخذها فهد إلي مكان مهجور 


ضحي بخوف. فهد أحنا فين 


فهد بغضب. هاتعرفي دلوقتى 


وفتح فهد باب ودخلت ضحي وانصدمت من الذي رأته 


كان حسام مربوط في العمود وأسار الضرب في كل حته في جسمه 


ضحي بخوف. فهد انا عايزه أمشي حالا 


فهد قرب منها وهمس في ودنها وقال 


فهد. متخافيش طول ما أنا معاكي 


ومسك إيدها وقرب من ذاك الحقير الذي سوف يتمني الموت علي ما سوف يلقاه 


فهد بأمر. أطلعوا كلكوا بره 


خرج الرجاله جميعهم واقترب فهد من حسام 


فهد بغضب. صدقني هاخليك تتمنا الموت ومش هاطولوا 


ونظر إلي ضحي لكي تقترب ، واقتربت ضحي منه وكانت خائفه جدا 


فهد. هوا قدامك اهوا أعملي فيه ألي أنت عايزاه 


ضحي بخوف. انا خلاص مش عايزه حاجه 


فهد بغضب جحيمي. بس انا بقا مش هسيبوا 


وانقض فهد عليه وظل يلكم في وجه وهوا يقول


فهد. أنا هعلمك إزاي تقرب من حاجه بتاعت فهد الصعيد 


حسام ويكاد أن يموت. صدقني هتندم 


ضحي ببكاء. بس يا فهد خلاص 


وقام فهد من عليه ونظر إلي هذه التي تكاد ان تغمي عليها من شده الخوف 


ندا فهد علي الرجاله انوا يربطوه ومحدش يديه أي حاجه 


وكاد أن يخرج حتي سمع صوت هذا الحقير 


حسام بلذه. المره الي فاتت مقدرتش أوصلك بس صدقيني المره الجايه هوصلك


ذهب فهد إليه وفضل يضرب فيه حتي اغمي عليه ونظر إلي ضحي التي وقعت مغشي عليها 


حملها فهد ووضعها في العربيه ورش علي وشها مايه وبعد وقت فاقت 


فهد. أهدي خلاص ماحدش يقدر يأذيكي


ضحي أترمت في حضن فهد وفضلت طعيط وهوا بطبطب علي ضهرها 


فهد بضحكه خفيفه. بس بقا بدل ولله ماعمل حاجه نفسي فيها 


خرجت ضحي بسرعه من حضنه وبصت في الأرض وهيا هتموت من الكسوف 


فهد أبتسم ليها وشغل محرك العربيه 


ضحي. هانروح فين


فهد بحب. مفاجأه 


وتحرك فهد بي العربيه بتاعتوا 


_________________♡

في الجنينه 


كانت شيماء قاعده في الجنينه بتسمع اغاني لي فيروز وكانت سرحانه وبتبص في السما 


أتي حازم من خلفها ووجدها جالسه لي وحدها تقدم منها وقال


حازم. أحم أحم ينفع أقعد معاكي 


بصت شيماء خلفها فوجدت حازم فا أعتدلت جلستها وقالت


شيماء. أتفضل يا ولد عمي 


حازم. ما بلاش كلمه ولد عمي دي وقولي يا حازم


شيماء بكسوف. أتفضل يا حا حازم


حازم بهيام. الله علي كلمه حازم منك طالعه زي القشطه


بسط شيماء في الأرض وهيا مكسوفه قوي 


حازم بضحك. مش معقول يكون الكسوف ده

من شيماء دا أنا سايبك بي تضربي العيال بتاعت المنطقه


كانت شيماء هتموت من الكسوف و وشها بقي زي الفراوله 


جأت بعض من لمسات الهوا طيرت الطرحه بتاعت شيماء(ايه الفلم الهندي ده🤣)


قامت شيماء مسرعه وتفكك شعرها إلي أن وصل إلي خصرها 


قام حازم مسرعا و اتي بي الطرحه ولفها علي وشها وقال 


حازم. بعد كده لفي الطرحه كويس يابنت عمي وغمز ليها


لفت شيماء الطرحه وقالت وهيا بتجري


شيماء. تصبح على خير يا حازم


ضحك حازم علي هزه الطفله وقال. شكلك وقعت يا حازم، وضحك حازم ودخل إلي القصر 


______________________♡

قدام البحر


كانت تجلس ضحي وبجاورها فهد وكانت تنظر إلي البحر وسقطت منها دمعه ولاحظها فهد 


فهد. ليه ماقولتيش ليا يا ضحي


ضحي بدموع. خفت يحصلك حاجه والبلد تعرف بي الموضوع وتطلع سيره عليا 


فهد. لا عاش ولاكان ألي يجيب سرتك دا أنا أقط.ع ليه لسانوا 


ابتسمت ضحي له وقالت. 


ضحي. طب أنت هاتعمل معاه أيه دلوقتى 


فهد. هربيه هاخليه يفكر ألف مره قبل مايفكر في حاجه تخص فهد الصعيد 


ضحي بضحك. يالهوي علي التواضع 


ضحك فهد علي طفلته العنيده 


ضحي. فهد أنت أتجوزتني ليه 


فهد. عشان بحميكي 


ضحي. من مين 


فهد. مش مهم وبعد سنه هاطلقك وترجعي لي حياتك تاني 


أحست ضحي بنغزه في قلبها عندما سمعت كلمه طلاق 


‏"وكيف أُخبرك بأنك الشي الوحيد 

الذي أحملة بداخلي ولا أريِدُ أن ينتهي♥️".


ضحي بحزن. فهد أنا عايزه ارجع القصر


فهد. يلا 


وتحرك فهد هوا وضحي بي العربيه حتي وصلوا إلي القصر وكل واحد طلع علي الجناح الخاص بيه 


_________________♡

في جناح ضحي 


كانت جالسه حزينه وتقول 


طب أنا ليه زعلانه ما انا أصلا كنت هاقول لي جدي أني مش عايزه أتجوزوا 


ضحي. يمكن عشان بحبوا 


ضحي. أيه ألي أنا بقولوا ده انا أحسن حاجه أروح أنام 


‏"أُخبئ لكِ حُباً ، ولو أنَّ الحُب يُرىٰ ، لرأيتِ في قلبِي مدينة لكِ♥️"..


_____________________♡


في صباح يوم جديد أستيقظت ضحي وذهب إلي الحمام أخذت شور وخرجت أرتدت ملابسها وصلت فرضها وخرجت واتجهت إلي جناح شيماء 


خبطت ضحي ودخلت كانت شيماء ونور قاعدين علي السرير بيتكلموا 


نور. المجنونه التالته وصلت 


ضحي بضحك. خير يا مجانين في أيه 


نور. تعالي يا أختي تعالي شوفي الست شيماء 


جريت ضحي عليهم وقالت. ايه ايه في ايه 


شيماء. بس ولله يا ضحي لو قولتي لي حد وربنا ماهسيبك 


ضحي. ما خلاص يا ما 


نور. سرسجيه صغيره


ضحكت ضحي وقالت. قولي بقي


شيماء. إمبارح كنت قاعد في الجنيه و وبدأت تحكي لها علي ما حصل بينها هيا و حازم 


"بعد وقت"


ضحي. يالهوي اما الولد حازم ده طلع رومانسي بشكل 


شيماء. مش قولت ليكي أديها هاتروح تفضح الدنيا


ضحي. لا عيب عليكي سرك في بير 


نور. وانت يا أختي إلي يشوفك امبارح مايشفكيش النهارده


ضحي. أصل إمبارح فهد.....


وحكت لهم كل حاجه 


شيماء. انا لو منك مكنتش سيبتوا خالص كنت موتوا


ضحي. أنا أول ماشفتوا خفت ماعرفتش اعمل ايه 


نور. بس أيه الرومانسية دي يابت 


ضحي. بس ياماما 


شيماء. ضحي انت بتحبي فهد 


ضحي بحزن. ماعرفش بس انا زعلت إمبارح لما قالي انوا هيطلقني


نور. ياضحي انتي بتحبيه بس انتي مش راضيه تعترفي بده


ضحي. بس كفايه يلا ننزل نفطر


ونزلوا البنات تحت وكانت العيله كلها قاعده وبتفطره 


ضحي. صباح ااخير


الجميع. صباح النور 


وجلسوا البنات جمب بعض وبدأوا في تناول الطعام 


سالم. منور الصفره يا خوي


محمد. بنورك يا خوي 


سالم. احم انا قررت قرار انا واخوي 


فخريه. خير يا بوي


سالم. فرح نور وعمر وفهد وضحي الخميس الجاي


فخريه. الف مبروك يا خايتي 


زبنب. الله يبارك فيكي 


ضحي بحزن. بعد ازنكوا 


وقامت ضحي وطلعت الجناح بتاعها 


__________________________♡

بس كده يا حلوين شكرا جدا علي دعمكم والتعليقات بتاعتكم الحلوه دي ونبي بلاش كلمه تم دي


part 9

___________________♤

دخلت ضحي الجناح وقعدت 

علي السرير وهيا حزينه 


ضحي. طب أنا ليه حاسه أني سعيده


قلبها. عشان بتحبيه يا ضحي


عقلها. لا مش بتحبوا هيا بس فرحانه زي أي بنت بي يزم فرحها


قلبها. لا بتحبوا


عقلها. لا مش بتحبوا هيا نسيت هوا عملها إزاي وكتب عليها إزاي من غير ماتعرف


قلبها. بس هيا مرحتش قالت لحد انوا متجوزاه غصب اكيد بتحبوا


عقلها. لا مش بتحبوا 


قلبها. بتحبوا


عقلها. مش بتحبوا 


ضحي. بس أسكتوا أنتوا الاتنين 


وهنا خبط الباب وكانت نور و شيماء 


نور. قومتي ليه ياضحي من علي الاكل


ضحي. عادي


شيماء. لا قامت لما جدي قال علي موعد جوزكوا


ضحي. اسكتي يابت 


نور. ضحي انت مش بتحبي فهد 


ضحي بتنهد. لا بحبوا وبعشقوا كمان بس انا في حاجه جوايا مضايقه


شيماء. ياحبيبتي دا عداي ممكن عشان طريقه معرفتك لي كتب كتابوا عليكي


ضحي. يمكن 


شيماء. ضحي ايه الي في الشنطه جمبك ده 


ضحي. دا فستان عجبني فا أشتريتوا ومش عارفه كان عقلي فين وانا بشتريه 


نور. ليه في ايه وحش


ضحي وهيا بطلع الفستان. اهوا يا ستي إلي مش حلو


أنصدمت البنات من الفستان كان فستان قصير جدا يصل إلي الرقبه ولونه أسود وكان قمه في الاناقه 


شيماء. هوا الي انا شيفاه دا بجد 


نور. ما شاء الله جميل أوي 


ضحي. ماهوا جميل بس علي أيه ما انا مش هلبسوا


شيماء بخبث. البسيه لي فهد 


ضحي بكسوف. أخرصي يابت 


ضحكت البنات عليها وقالت نور


نور. طب ما تقومي تقسيه عايزين نشوفوا 


ضحي. لا طبعا لحد يجي 


شيماء. ومين هيجي مافيش غيرنا هنا وبعدين كلهم تحت بيكلموا 


ضحي. تمام هقوم اقيسه 


شيماء. أيوا يا جامد 


ودخلت ضحي وبعدها بي دقائق 

خبط الباب ودخل فهد 


فهد. أمال ضحي فين


نور بتوتر. ضحي ضحي في الحمام 


فهد. طب لو سمحتوا سيبونا شويه 


شيماء بهمس. أحيه دي شكلها هتبقي ليله تمام 


فهد. بتقولي حاجه 


شيماء. ها لا يلا يانور 


نور بهمس. يلا فين ضحي هتم.وتنا


فهد. يلا بسرعه 


قامت البنات بخوف وخرجوا بره بسرعه وهما بيدعوا إن ضحي متمو.ت.همش


قفل فهد الباب وقعد علي السرير بيقلب في التلفون بتاعوا لحد ما ضحي تخرج 


بعد مده وليست طويله 


خرجت ضحي وهيا بتبص علي الفستان وبتقول 


ضحي. ها إيه رأيكم


رفع فهد عينه علي صاحبه الصوت وأنصدم من جملها واللبس التي كانت ترتديه 


فهد بتوهان. يهبل عليكي 


رفعت ضحي عينها علي صاح الصوت ولقيتوا فهد شهقت ولسه هتدخل الحمام كان فهد شدها من وسطها وهوا بيقرب منها 


فهد. أيه الجمال ده


ضحي بكسوف. فهد أوعي لح


ولم تكمل الكلمه وكان فهد أنقض علي شفايفها 


كانت ضحي مصدومه من فعلتوا راحت زقتوا وبعد عنها


ضحي بغضب وكسوف. إنت إزاي تقرب مني دي تاني مره 


فهد بخبث وهوا بيقرب منها وهيا بترجع.أنا جوزك يا هانم 


ضحي. وحتي لو كان 


ضحك فهد عليها و همس جمب ودنها وقال. لما تبقي حابه تلبسي كده يبقي البسيه قدامي مش قدام حد 


وبعد عنها وهوا خارج غمز ليها ،توردت وجه ضحي من الكسوف 

خرج فهد ودخلت البنات علي طول 


شيماء. يالهوي هوا فهد شافك كده 


نور. بس يا غباء ما هوا جوزها 


شيماء. تصدقي نسيت إنما أيه الجمدان ده 


ضحي بكسوف شديد. اخرسي يا حيوانه وأكملت بغضب انتوا إزاي متقولواش ليا إن فهد هنا 


نور. هوا إلي جي يما وقال نطلع بره 


ضحي بغضب. كنتوا قلتوا مش هنطلع


شيماء. أحنا نقول لي فهد كده دا كان موتنا


نور. فكك بس أيه الجمدان ده ما شاء الله قمر 


ضحي. حبيبتي هاروح أغير بقي قبل ماحد يدخل تاني 


ودخلت ضحي وبعد شويه خرجت ونزلت هيا والبنات تحت يسعدوا في تحضير الاكل 


________________________♤

في المطبخ


كانوا الجميع يجهزون لي الغداء لي تقول فاطمه. قطعي البطاطس حلو يا ضحي 


ضحي. ما اعمل ايه ما هيا مش راضيه تتقطع


زينب. هاتي يا ختي أقطع أنا وروحي نقي الملوخية مع البنات 


ضحي. حبيبتي يا زنوب


فخريه بضحك. أمال هتبقي ست بيت إزاي لما مش عارفه تقطعي البطاطس لا وفرحك خلاص فاضل عليه ايام


نور. ربنا يخليكوا لينا بقي 


فاطمه. ما هوا دا الي انتوا شاطرين فيه الكلام 


زبنب. هاتروحوا تجيبوا اللبس أمتي 


ضحي بغباء. لبس أيه 


فخريه. جهاز العروسه ولا انتي هتدخلي بي بيجامه وضحكوا الجميع عليهم 


ضحي بكسوف. مش هاجيب حاجه 


فاطمه. الحقي بنتك يا زينب عايزه جوزها يطلقها من اول يوم 


زينب. دي بنتي وعرفها تعملها ولله 

أمال هتلبسي ليه أيه غي ليله جوازكم هتلبسي جلبيه 


ضحي. أيوا 


زينب بغضب. قومي يابنت الجز.مه من هنا أنتي وهيا وروحوا اجهزوا عشان تجيبوا الجهاز والفساتين بي المره 


شيماء. خلاص قايمين يا حجه 


وقاموا البنات وكل وحده راحت الجناح بتعها جهزت وخرجت نزلت تحت


______________________♤


نزلوا البنات واتجهوا لي الرجال


نور بكسوف. أحم جدي محمد و جدي سالم احنا هانروح المول أنا وضحي وشيماء 


محمد. ليه يا بنتي


ضحي. هانروح نجيب الفساتين و شويه حجات 


سالم. تمام يابنتي بس خدوا حراس معاكوا 


شيماء. شكرا يا جدي 


خرجت البنات ولسه هيركبوا العربيه أوقفهم صوت فهد


فهد وهوا يقرب من ودن ضحي ويهمس. الفستان يجي محتشم مش زي الي شفتوا عشان متزعليش وغمز ليها ومشي


ضحي. إنسان بارد 


وركبوا العربيه واتجهوا إلي المول


___________________♤

بس كده البارت خلص عايزه رأيكم وكومنت  اللي عاوز البارت الجديد يعمل متابعه من هناااااااااا



 

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع