القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببته دون قصد البارت الثامن بقلم انجي محمود في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت الثامن

أحمد:فريده فريده ردي عليا قسما بالله يا خالد لقتلك

عمر: في إيه وماسك موبايلى ليه

أحمد:فريده رنت عليا منه وخالد هو اللى خطفها زي مااحنا كنا متأكدين

عمر: طب والعمل لازم نلحقها

أحمد:الو يا معتز عايزك تشوفيلى الرقم ده موجود فين بسرعه وتقولى

وفي تلك الأثناء يدخل جمال ومنال

جمال: ازيك يا أحمد وحشتني اوي وفين ديده عايز اشوفها

أحمد بإرتباك: هي هي مش موجوده هنا

جمال: اومال فين يعني

منال:ايه يا أحمد فريده فين

نواره:يا خبر انتوا ماتعرفوش أصلها اتخطفت من يومين وماحدش عارف لها مكان

جمال:انتي بتقولى ايه بنتي فين يا أحمد هي دي الامانه اللى امنتك عليها

أحمد بضيق:نواره امشي من هنا ومش عايز اشوف وشك تاني

نواره بخبث:ليه احنا مش هنتجوز

منال:يا حبيبتي يا بنتي انتوا عملتوا ايه في بنتي وجاي تجوز دي عليها

جمال:يا خساره الثقه اللى كانت فيك يلا يا منال ندور على بنتنا بنفسنا

مهران: أهلا يا جمال بيه استهدي بالله وهنلاقيها

نواره:وهتلقوها فين إن شاء الله دي بقالها يومين يعني زمانها ميته

أحمد بضيق:انتي ايه يا شيخه مابتفهميش ثم أمسك يدها وطردها من المنزل

أحمد:نفسي اشوف وشها هنا تاني

وفي تلك الأثناء رن الهاتف

أحمد الو يا معتز عرفت المكان

تمام تمام أنا جايلك

عمر:استني هاجي معاك

أحمد: عمي اوعدك اني هلاقيها وارجعهالك

ثم خرج

نواره: بقي كده أنا لو خلصت عليها بإيدي مابقاش نواره

الو يا خالد أنا عايزة اشوفها مره واعتبر كل اللى بنا انتهي

خالد:ليه

نواره:نعتبره وداع بينا


في مكان اخر

معتز:رقم الموبايل طلع لممرضه شغاله في مستشفى خاصه والبنت اسمها هبه سالم

والغريب اني صاحب المستشفي تبع خالد يعني يعتبر بيخلصوا لبعض مصالح

أحمد:هات العنوان

معتز: مش بالسهولة دي لو خالد عرف ممكن يا خدها ويبعدوا هدي اعصابك

عمر: لازم ندخل المستشفي دي بأي طريقه

أحمد:سامحني بقي هندخلها بطريقه واحده

ثم لكم عمر في وجه

عمر: وأنا مالى يا لمبي الله يا حظك يا عمر

ثم أخذوا عمر المستشفي

الدكتور:لا هو كويس شويه كدمات بسيطه هكتبله على مسكنات

هبه خدي هاتي ملف الحاله رقم ٦٦

هبه: حاضر يا دكتور

أحمد خرج خلفها

هبه هبه

التفت خلفها:نعم محتاج حاجه

أحمد: هبه سالم صح

هبه:لا هبه سالم اللى موجودة هناك دي

احمد: شكراً

ثم ذهب إليها

أحمد:هبه سالم صح

هبه: أيوه محتاج حاجه

أحمد اخرج هاتفه البنت دي شوفتيها هنا امبارح

هبه بتذكر:ايوه مدام فريده مرات خالد بيه

أحمد بضيق: وهي موجودة هنا ولا خرجوا

هبه:لا خرجوا امبارح

أحمد: وانتي تعرفي خالد منين

هبه بإرتباك: اصل أصل بيكون صاحب المستشفي الاساسي

أحمد:طب وسليمان يبقي ايه

هبه: المدير بس ماحدش يعرف كده لو سمحت

أحمد:معاكي عنوان سليمان ده

هبه:لا

أحمد: أنا ظابط شرطه فياريت تساعديني أحسن ما تبقي مذنبه

هبه بخوف: العنوان اهو...........

أحمد:ماتخافيش محدش هيعرف حاجه

ثم ذهب لعمر

أحمد:يلا قوم بسرعه

عمر:يا عم تعبان مش قادر ايه

أحمد:هتقوم ولا اقومك بذوقي

عمر:يلا يا كبير أنا معاك


في فيلا خالد

خالد:بقي بتعملى معايا أنا كده ده أنا عايز اخليكي ملكه ونعيش سوا تعملى كده ليه

فريده بخوف: خالد ممكن اطلب منك طلب

خالد:قولى

فريده:اقتلني وخلصني من اللى أنا فيه ده

خالد:انتي بتقولى ايه اقتلك ازاي انتي اتجننتي

فريده: لأني تعبت ماحدش حبني لا انت ولا أي حد ودلوقتي ماحدش عايزني فأعيش ليه

خالد: أنا مابحبكيش ده انتي اكتر واحده حبتها ولولا اللى حصل ده كنتي زمانك مراتي

فريده:ولو بتحبني خونتي ليه ها

خالد:لحظه ضعف سامحيني

فريده: أسامحك إزاي انت اللى اتخليت عني وأحمد كمان

خالد: انسي أحمد أنا مستعد اتجوزك ونبدا من الأول صدقيني

فريده:يعني انت بتحبني

خالد:فوق ماتتخيلي

فريده: وأنا موافقه

في تلك الأثناء

الخادمه: خالد بيه في واحده تحت عايزه حضرتك اسمها نواره

خالد:قوليلها جاي

فريده:ودي جايه ليه أنا مش عايزه افتكر حد من العيله دي ياريت

خالد: ماتقلقيش يا حبيبتي أنا هنزل اشوفها عايزه اي واطلع

فريده: تمام بس بسرعه علشان عايزين نخرج سوا

خالد: حاضر من عيوني

في الأسفل

نواره: أنا عايزه اشوف فريده هي فين

خالد: وانتي مالك بيها مش خلصنا من الموضوع ده وكل واحد خد اللى عايزه

نواره :لا لسه ماخدتش اللى أنا عايزاه طول ماهي عايشه أنا مش هستريح

خالد:ومين اللى هيقتلها انتي يبقي مجرد تفكير واحد اعتبري نفسك ميته

وفي تلك الأثناء تنزل فريده وكانت مرتديه فستان طويل لونه ازرق مع حجاب أبيض وكانت غايه في الجمال

نواره: الله الله ده انتي عايشه حياتك هنا ولا على بالك

فريده: وأنا اشغل بالى بيكوا ليه وانتي لا تذكري حتي

نواره: نفسي أعرف ايه اللى فيكي زياده عني علشان يحبوكي كده

فريده بضحك:يمكن علشان مافيش غل في قلبي زيك ولا أي راجل والسلام اتلزق فيه حتي لو متجوز

نواره بغيظ:موتك هيكون على أيدي وأحمد مش هيفكر فيكي لحظه تانيه

فريده:قوليله من دلوقت أحسن علشان زي ماشايفه أنا وخالد هنتجوز

نواره:ايه ثم امسكت رقبه فريده تحاول خنقها

خالد:جذبها بشده من يده وناد على الحرس خدوا البت دي من هنا ومش عايز اشوف وشها تاني

أحد الحراس:يعني نخلص عليها

فريده:لا لا خالد سيبوها وخلاص

خالد:دي كانت هتقتلك

فريده:لا مش عايزه أي حاجه تعكر حياتنا سيبها وخلاص

خالد: تمام خدوها وطلعوها بره

في مكان أخر

أحمد:ده بيته لازم ندخله

عمر:مع نفسك وانت مش ظابط فين التدخل العسكري ياعم

أحمد: هتيجي ولا لا

عمر بسرعه:جاي والنبي بلاش

ثم دق عالباب

سليمان:من حاضرتكوا

أحمد: أنا عملك الاسود ثم هجموا عليه

سليمان:سيبوني أنا هطلب البوليس انتوا مش عارفين أنا مين

احمد: ياريت تطلبه علشان نشوف هياخد مين فينا

سليمان:قصدك إيه

عمر:قصدنا على تجاره الاعضاء اللى بتعملها انت وخالد مندور

أحمد بنرفزه:حد قالك اتكلم ولا هي حبكه دراميه منك وخلاص

عمر:سوري حبيت ادخل في الجو بس

أحمد:تخرس خالص وانت تقولى فين كل عناوين خالد لإما انت عارف أنا ممكن أعمل ايه

عمر:قول يا عم انت مش شايف عمل ايه في وشي وأنا اخوه فمابالك انت بقي ولا نعرفك اصلا

سليمان بخوف:هقول بس ابعدوا عيلتي عن كل ده

أحمد:قول

سليمان:.ده عنوانه اللى بنتجمع كلنا فيه فيلا..........

أحمد:الو يا معتز تعال اطلع واتحجزه في أي مكان عقبال مانخلص


ثم ذهب هو وعمر

عمر:ايه ده هي مش دي نواره ايه اللى جابها هنا

أحمد:والحرس اللى وراها ازاي ماقلقوش انها هنا أنا هشوف شغلى معاهم

عمر:هنعمل ايه دلوقت معاهم

أحمد:هندخل الفيلا يلا

عمر: ودي هتدخلني فيها إزاي كمان ها داده

طب والله لما اشوفك يا فريده على اللى بيتعمل فيا ده

أحمد:ابقي اقرب ليه

وفي تلك الأثناء

خرجت سياره يقودها خالد وبجواره فريده

عمر:اهم اطلع بسرعه

أحمد:اسكت خالص وماسمعش صوتك

ثم طلعوا خلفها

فريده بتفكير:لازم اهرب انهارده دي فرصتي الاخيره

خالد:بتفكري في ايه يا حبيبتي

فريده:ولا حاجه

خالد:في عربيه بتراقبنا من بدري

فريده:نظرت خلفها

بفرحه ده أحمد وعمر

خالد:انزلى بسرعه استخبي تحت

فريده اخرجت رأسها من الشباك

أحمد الحقني يلا

خالد:انتي بتعملى ايه

فريده بتركيز:بنستدرجه علشان نخلص عليه ثم امسكت برأس خالد وظلت تدفعها في باب العربيه الا أن هدأت سرعه العربية

خالد:يا بنت.....ثم أمسك مسدسه وصوبه باتجاهها

فريده: سيبني بقي ثم فتحت بابا العربيه بسرعه وقفذت منه

توقفوا كلهم ونزلوا من السيارات

فريده بوجع: اه مش قادره اتحرك

أحمد جري عليها حبيبتي قومي مالك اخيرا شوفتك تاني وحشتني اوي

خالد: ابعد عنها لاخلص عليكوا

أحمد:وهتعمل ايه ده احنا حسابنا تقل اوي يعني تجاره مخدرات واعضاء وخطف كمان

فريده بفزع:ايه

ثم دارت خناقه بين خالد وأحمد

عمر: إلا قوليلى يابت يا فريده احساسك ايه وانتي مخطوفه

فريده:والله احلى حاجه كنت بنضرب ضرب يلا انت بتشجع مين

عمر:اخويا طبعاً

فريده: وأنا كمان

ثم أمسك خالد مسدسه وصوبه بإتجاه فريده

خالد:لو هنموت هنموت سوا ثم اطلق رصاصه

أحمد:فريده ثم جري عليها وابعدها عن الرصاصه وجت في ذراعه

فريده: احمد قوم لا قوم بقي

وفي تلك الأثناء جاءت الشرطه والاسعاف

استوب


#أحببته دون قصد

بقلمي#إنچي محمود

رأيكو

تكملة الروايه من هناااااااا


 

تعليقات

التنقل السريع