القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية صراع الغزل البارت الاول والثاني بقلم رولا في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


يعني اي اتجوز اخو جوزي ، انتو مجا-نين ولا ايي 

= يبنتي افهمي ، استوعبي بقي ان جوزك م-اات . قالتها حماتها بعصبيه

انا جوزي مما-تش ، انا جوزي هيرجعلي وحتي لو م-ات  انتي ك أمه بتقوليلي اتجوز ، ازااااي .. 

= عشان ميهونش عليا قاعدتك كدا وانتي ف عز شبابك يحبيبتي

ردت غزل والدموع بتجري علي خدودها :_ هدوءك غريب ، هو اللي راح دا مش ابنك ، لا يمكن تكوني أم ، انتي مش طبيعيه .. 

سابتها ودخلت أوضتها ، رزعت الباب وراها واترمت علي السرير تعيط ، سمعت خبط من برا اوضتها وحماتها بتقول :_ لو منفزتيش اللي بقولك عليه مش هتشوفي ابنك تاني يا غزل 

قامت غزل من مكانها وفتحت الباب بشده وقالتلها :_ لو هتموت*يني ، مش هتجوزه 


****** *********** 

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير .... 

الف مبروك ..

بصت للي واقفين والدموع متجمعه ف عيونها ، اخيرا استقرت عيونها علي صورة جوزها ، جوزها اللي قالو انه اتو*في من اربع سنين وهي مشافتش حتي جث-ته ، قامت من مكانها بهدوء :_ أستأذن انا 

اتحركت بخطواتها المهزوزه وهي راحه تفتح أوضتها لحد ما سمعت صوت حماتها اللي وقفها :_ راحه فين يحبيبتي ، دا مبقاش مكانك دلوقتي ، مكانك فوق ف بيت جوزك ، اطلعي يبنتي ... 

لفت وشهاوبصتلها بطرف عنيها ، خافت من كلام الموجودين فطلعت ، دخلت البيت اللي كل شيء فيه اسود ، حيطانه وأثاثه مفيش غير اوضه وحده لفتت نظرها بالون الفانيليا لاتيه دخلتها  ، قعدت علي السرير ودموعها مغرقه وشها ، خدت نفس طويل ومسحت دموعها ،بدأت تكلم نفسها بصوت خافت :_ مستحيل ابقي معاه ، مستحيل اخ*ون مراد جوزي ، جوازي من اخوه عز باطل اكيد باطل ... 

مستحيل يلمس شعره مني ولو علي جث-تي . . 

سمعت صوت الباب بيتقفل فعرفت انه جه  ، قامت بسرعه قفلت باب الاوضه عليها ووقفت وراه ، سمعت خطواته بتبعد وصوت باب بيتقفل تاني ، وقفت ثواني وفتحت الباب بهدوء ، وخطت خطوتين لقته واقف ساند علي الحيط وبيبصلها ف قالها :_ جهزي نفسك عشان في واحد مستنيكي جوا 

ردت بإستغراب :_ واحد !! واحد مين !؟ 

عدل وقفته وبصلها بجمود وقالها :_ واحد تبس,طيه ..... 

يتبع 


التاني


انت عاوزني اب*يع نفسي ي عز !!؟ قالتها وهي بصاله ب صدمه فرد عليها ب برود وهو بيقدم منها :_ لازم تفهمي انك لو عاوزه تعيشي هنا لازم تنفزي كل أوامري وطلباتي 

    دموعها خ*انتها من الخ*وف ، افتكرت جوزها ، جوزها مراد اللي كان بيخ*اف عليها من كل شيء ف الدنيا ، جمعت قوتها ومسحت دموعها وبصلتله ب كبرياء :_ ومين اللي قالك بقي اني عاوزه أعيش هنا !!

إبتسم ب خب*ث وقالها :_ كلام جميل ، هيتدفع فيكي برا أكتر 

اتصدمت من كلامه وقالتله :_ انت مش إنسان ، انت اكيد ح*يوان 

قرب منها ، مسكها من شعرها ب عن*ف وقالها بف*حيح :_  إياكي تغلطي وإلا هد-فنك مكانك حيه 

ضحكت ف وشه ب سماجه وقالتله :_ إنت أضعف من إنك تعمل كده 

ضر*بها بالقلم علي وشها ف وق-عت ع الارض من قوته ، غمضت عيونها ومثلت الاغماء ، قرب منها بسرعه شالها ودخل بيها رماها علي السرير ورمي فوقها كوباية ميه فاتف*زعت ، سابها وخرج وعدي اليوم بسلاسه لحد م طلع عليها النهار ، صحيت علي صوته بيزعق :_ انتي لسه نايمه لحد دلوقتي يست هانم !! اي نموسيتك كحلي !! 

قامت بسرعه من سريرها وخرجت علي برا تجري :_ في اي ، اي الدوشه دي ! 

رد عليها بعصبيه :_ دوشه ! انتي لسه شوفتي دوشه ! 

بصتله ب هدوء واستكانه ومردتش عليه ، قرب منها والش*ر بيتطاير من عيونه :_ لما اكلمك تردي عليا ، مسكها من شعرها وشد عليها وقالها :_ تجهزيلي الفطار والحمام من سته الصبح ، القطار سبعه وتستنيني طول اليوم لحد م ارجع من برا 

تقلعيني جزمتي وتقعدي جمبي زي الحيوانات الاليفه كدا بالظبط والا هق*طع كل حته ف جس*مك واح*رق قلبك علي ابنك .. 

خا*فت اول ما سمعت عن ابنها ، هزت راسها ب خوف ونطقت بكلمات شبه مسموعه :_ ح حاضر 

زقها بعيد عنه وهو بيقول :_ يلا غوري حضريلي الحمام .. 

مشيت من قدامه ، دخلت الحمام وقفلت علي نفسها ، فتحت الميه ف البانيو وقعدت تعيط ، كانت بتفتكر جوزها مراد وازاي كان بيعاملها بلطف 

*فلاش_باك*

راحه فين ي غزل 

_ هجهزلك الفطار ي مراد 

فرد دراعه وشدها بحنيه نيمها ف حضنه :_ متتعبيش نفسك يروحيي  ، هبقي آكل اي حاجه 

_ طب منا هعملك اي حاجه بسرعه 

لا خليكي ف حضني ، انا بشبع منك .. 

*باك* 

  فاقت من شرودها علي خبط الباب وصوته المزعج :_ انتي ي زف*تااا ياللي جوا ، قافله *** ام الباب ليه 

قامت فتحت بسرعه بعد ما ضغطت علي السيفون :_ كنت ف الحمام معلش 

رد بإستهزاء :_ كنت بحسبك ف الملاهي .. 

مردتش عليه ف قالها :_ يلا حضريلي الفطار علي م اخرج واعملي حسابك عشان هننزل نتعشا تحت ولو اي حد لاحظ عليكي حاجه هد*فنك انتي وابنك مع بعض .. 

هزت راسها ومشيت من قدام نظره ، جهزت الفطار وحطته علي السفره وقعدت علي الكرسي وهي بتفكر ازاي هتهرب من هنا ، كان في كيس فيه ماده بيضا مخبياها ف ايديها ، بصت ليها بشرود وهي بتقول :_ اكيد لو قت*لته مش  هيبقي حرام عليا ..

يتبع 

تكملة الروايه من هنااااااا



 

تعليقات

التنقل السريع