البارت العاشر والاخير
فريده.نواره انتي بتعملى ايه أنا عملتلك إيه لده كله
نواره.عملتي ايه كسرتي فرحتي أنا اللى المفروض اكون مكانك هنا انتي عارفه يعني ايه حب عمري يتاخد مني وانا واقفه مكاني بس لا ورحمه أبوي ماأنا سايباكي إلا وانتي ميته علشان أخلص منك
فريده بدموع.نواره حرام عليكي أنا ماعملتش حاجه ولو كنت أعرف إن احمد بيحبك والله كنت سيبته ومافكرتش فيه اصلا إنما هو بيحبني أنا
نواره.انتي تسكتي خالص وياريت ماتعذبيش نفسك علشان أنا مش هتأثر بأي كلام انتي لما تموني حياتي كلها هتتغير
فريده.لا يا نواره فكري في نفسك إحنا سمحناكي علشان تتغيري مش تبقي كده
نواره.فات الاوان يا عروسه ثم اقتربت عليها وبيدها سكين ثم اقتربت منها
فريده بصراخ.لا يا نواره أنا ماليش ذنب ابعدي عني
وكانت حركتها قليله بس فستانها الذي تعلق ببعضه
أحمد أحمد الحقني
في الاسفل
أحمد.هي اتاخرت اوي كده ليه أنا هطلعلها
جليله.اصبر يا عريس واستني بتجهز نفسها
عمر.اخيرا هشوفك مستعجل ياه يا عيسوي
أحمد.احترم نفسك ياض
أنا هطلع أشوفها
في الاعلى
فريده كانت تدافع عن نفسها ثم رمتها نواره أرضا
نواره.مش هسيبك ثم طعنتها بالسكين في قلبها
فريده بتنهيج.احم. دد
نواره . أخيرا خلصت منك ثم هربت قبل أن يكشفها أحد
أحمد بفرحه.ديده ديده افتحي الباب أنا هدخل يلا بقي علشان أنا مستعجل وعاملك أحلى مفأجاه يلا بقي
ثم دق الباب ولم يستجب احد
منال.في ايه فريده فين
احمد. مش عارف بخبط ومابتفتحش
منال.فريده افتحي يا حبيبتي مالك
أحمد.انا هدخل قلبي مش مطمن في حاجه
ثم دلف للغرفه وصعق مما رأي كان المقرر أنا يراها بفستانها الأبيض ولكن وجدها عائمه في دمائها
أحمد جري عليها فريده قومي يا حبيبتي ماتعمليش فيا كده علشان خاطري مين اللى عمل فيكي كده قومي بصي زعقيلى واضربيني اعملى اللى عايزاه بس ماتموتيش يا فريده
منال.بينتي لا فريده قومي يا حبيبتي والنبي يارب ماتبعدها عني يارب
أحمد.اطلبي الاسعاف يا ماما بسرعه
فريده بضعف.احمد الحمدلله إني شوفتك قبل ماموت كان نفسي اشوفك اوي هتوحشيني
أحمد ببكاء.ماتكلميش يا حبيبتي علشان ماتتعبيش قومي انتي بس وأنا هقتلك اللى عمل فيكي كده ماتخافيش أنا جنبك
فريده.انا مش خايفه من الموت أنا زعلانه إني مش هشوفك تاني كان نفسي نجيب أولاد كتيره ونعلمهم سوا ونكبرهم
أحمد.هنعمل كده يا حبيبتي يارب ماتخدهاش مني مش هقدر أعيش من غيرها والله
أحمد.مين عمل كده قولى
فريده بإغماء.نواره
أحمد.والله ماهسيبها
ثم جاءت الإسعاف واخذتها الى المشفي
امام غرفه العمليات
أحمد.الو يا معتز تشوفلى نواره فين وتجيبها من تحت الأرض وتوديها المخزن ثم يغلق معه الهاتف في تلك الأثناء يخرج الطبيب
جمال.دكتور بنتي عامله إيه طمني
الدكتور.ماخبيش عليك الحاله صعبه الطعنه في القلب وحصل نزيف شديد بس ادعيلها
أحمد خرج ليصلى ويدعو الله ليتم شفائها
وبعد مرور ٣ساعات
الطبيب.للاسف ماقدرناش ننقذها البقاء لله قلبها وقف
الجميع في صراخ.لا فريده
أحمد بجنون.انت بتقول ايه ثم دخل الغرفه وازال غطاء من على وجهها
فريده قومي مش من حقك تموتي يعني انتي مش تدخلى قلبي من غير استئذان وتمشي كده بردوا انا هموت وراكي والنبي يا حبيبتي ثم اخذ يهز فيها بقوه وعلى قلبها قومي اسمعيني علشان خاطري
وبعض ثواني
الممرضه.النبض رجع يا دكتور
الدكتور.لو سمحت يا استاذ اطلع بره علشان نلحقها
أحمد بفرحه.الحمد لله يارب
وبعد يومان
الدكتور.الحاله أصبحت مستقره وعادي تتفضلوا تدخلوا
احمد بسرعه يدلف للغرفه
أحمد.فريده حمدالله عالسلامه يا حبيبتي
فريده.الله يسلمك أنا ايه اللي حصلى
عمر.اسكتي ياختي مش كنتي هتموتي وكنا هنحزن العمر كله
وكنت بقي هقعد اناكت في مين بنتك خالتك وحزينه اعمل ايه اطفش
فريده بضحك.ههههه ماتخافش مش هسيبك بسهوله كده
مهران.حمدالله عالسلامه يا بتي
فريده.الله يسلمك يا عمي
الدكتور.بقينا كويسين اهو
جمال.الحمد لله يا دكتور هي بقت كويسه مافيش أي أضرار
الدكتور.لا خالص كل حاجه تمام وتخرج كمان كام يوم
في مكان آخر
نواره.انا فين طلعوني
معتز.نطلعك ده احنا هنسلوحك
أحمد.سيبهالى يا معتز ثم صفعها عده كفوف
بقي عايزه تقتليها يابت أنا هوريكي ثم اخذ يضرب فيها ثم سلمها للشرطه
وحكم عليها ب٢٠سجن
بعد خمس سنوات
تولين.بابي بابي عدي ضربني
أحمد.حبيبه بابي تعالى أما اشوف الواد اللى شبه ابوه ده
في ايه يا عم عمر ماتلم ابنك
عدي.لا يا اونكل أنا اصلا بحب تولى وهتجوزها
تولين.اسمي تولين مش تولى ومادلعنيش
عدي.لا هدلعلك تولى تولى
تولين.اه اه لا
كنان.في إيه يا تولين مين اللى مزعلك
تولين.عدي
كنان.عدي مالك ومال أختي
عدي.ايه يا كنان مش أنا قلت تتجوز اختي وأنا اتجوز اختك
إيليف.وانا موافقه اتجوز كنان علشان هو شبه اونكل جنتل مان مش شبه بابي
عمر.وانا مالى يا لمبي مال ابوكي يابت
إيليف.ههههه بهزر يا بابي ده انت قمر
كنان.ايليف قولتلك ماتقوليش لحد كده غيري
فريده ونيره.ههههه الولاد جننكوا خلاص
عمر.والنبي اسكتوا بالبطيخ اللى في بطنوا ده
فريده.عمر اتلم ماله البطيخ بقي ولا نسيت الضرب
احمد.مين مزعل حبببه قلبي
فريده.اقول
عمر.لا والنبي أنا اسف سلام سلام
تولين.مامي انتي هتجيبي نونو ايه عايزه بيبي بنت جميله
فريده.لا يا حبييه ماما هجيب يونس
تولين.يوه بردوا هتجيبي بنت
نيره.انا اللى هجيب بنت واسمها سيلا
جليله.ربنا يقومكوا بالسلامه يا حبايبي
منال.اللهم أمين يارب
كنان.بابي أنا كنت نفسي احضر فرحك انت وماما
فريده.والنبي لا أنا نحس اي فرح بيقلب بغم
احمد.انا غم يا فريده
فريده.لا طبعاً ده انتي اغلى حاجه حصلتلى حبيبتك من غير مااحس حياتي اتبدلت لاحلى ما يمك حبيبتك من غير قصدي
أحمد.وانا متيم بيكي يا حياتي
وعلشان كده هعملك فرح تاني
الجميع.لا لا
تمت
#أحببته دون قصد
بقلمي#إنچي محمود
رأيكوا
وادعولى كتير ولكم المثل 💙💙
تعليقات
إرسال تعليق