#احببت_مجنونة
البارت (1)
شركه العوضي
سيف بزعيق .. انا قولت ميت مره الملفات دي تتشال من هنا
نور بخوف... انا كنت هشلهم بس حضرتك قولتلي جاهزي الملفات بتاعت الاجتماع
سيف بستهزء... بجد لا تؤتؤتؤ الحق عليا لوحضرتك مركزه انا قيلك من امبارح
نور بنرفزه... حضرتك امبارح مسبتنيش دقيقه واحده زاي نهارده
سيف... هو حضرتك معندكيش فكره ان بتشتغلي ودا طبيعي
نور من جوها.... واللهي انت اللي بن ادم مش طبيعي وعايز اسقف علي وشك
سيف بزعيق... انا بكلمك انتي مبلمه كده لي يا بني ادم انتي
نور بنفز صبر بقرف ... طيب معلش حضرتك عايز ايه دلوقتي
سيف.... انتي ازاي بتتعملي معايا بالاسلوب دا
نور... لا بقولك ايه انا مش عسكري عندك عشان تتعامل معايا كده انت في شركه لو تاخد بالك
سيف بغضب شديد... طب كويس انك عارفه فا احترمي نفسك بدل ما احبسك
نور بصريخ.... لا بقااانا محترمه غصب عنك انت عايز ايه انا بقالي يامه مستحمل اسلوبك دا عشان الاتفاق الزفت بس غير كده مكنتش اسمحلك تتكلم بس معايا
دخل ياسين... ايه دا في ايه اهدو
سيف بغضب... في ان الزفته دي عدد حدودها معايا وشكلها متعرفش انا مين
ياسين... اهدا بس ايه اللي حصل
نور ... انا زفت فعلا اني اشتغلت معاك وخليت واحد زايك يتعامل معايا كده
ياسين ضحك... ياجماعه اهدو مش كده انتم كل يوم علي كده
سيف. ... انتي شكلك بتلعبي في عداد عمرك معايا
نور بستهزء وقلدتو.... انتي شكلك بتلعبي في عداد عمرك ايه جو ايام استيفان روستي دا اهدا ياعم علي نفسك
ياسين كتم ضحكته... الله يخربيت شكلك
سيف بيقرب منها وجي ناحيتها وكله غضب... لا دا انتي لزم تتربي
نور بضريخ..... جدووو وربنا لو مديت ايدك هلم عليك الشركه كلها
ياسين وقف قصاده.... اهدا يا سيف مش كده
(نور سامح تبقا بنت امل عاصم ملامحه جميله جدا وبريئه جدا اكنها طفله مش طويل ومش قصيره اوويي متوسطه او قصيره 🙂😂عيونها رمادي وبشرتها بيضاء وشعرها طويل واسود سواد اليل شخصيه عنيده وعصبيه برغم كده هاديه وطيبه وفرفوشه ومجنونه وشاطره جدا هي كل الصفات فيها )
(الرائد سيف الدين مكرم عبد العزيز شخصيه عصبيه جدا طويل وعريض عضلات وجسمه رياضي عينه عسلي ووسيم جدا هومشدد جدا في تعامل ومعندهوش غير صاحب واحد بس انس وعندو الشغل اهم شئ وطبعا مع انه رائد بس بيشتغل في شركه مع جدو عاصم )
(ياسين حامد عاصم يبقا ابن ابن عمو شخصيه لطيف هادي بيحب الهزار بس وقت الشهل جد جدا لون عينه اسود طويل وجسمه رياضي ووسيم وعندغمازات )
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
في قصر العوضي
امل... اتفضل يابابا القهوه
عاصم بصلها بطرف عنيه ودير وشه ومردش....
تهاني( ام امل) بصتلها وابتسمت بحزن...
(تهاني مرات عاصم طيبه جدا وبسيطه وحنيت الدنيا فيها اولدها محمود وحمدي وامل)
امل بحزن... يا بابا دي االايام بتنسي انت مش عايز تنسا ليه
عاصم ... البنت اللي متسمعش كلام ابوها متستحقش غير المعمله دي
امل.... يابابا طارق مكانش وحش لحد ما ربنا رحمه عمرو ما إهاني ولا زعلني وحبيته لحد ما مات كان احن عليا من نفسي وطول ما هو كان موجود رغم ظروفنا كانت علي قد بس عمرو ما حساسني اني اقل من مستوي بالعكس وعلم بنته احسن تعليم انت نفسك فخور بيها ليه مقاسي قلبك عليا كده
تهاني.... خلاص بقا ي حج وبعدين دا كان نصيبها
عاصم بص لي تهاني بغضب ورجع ووجهه كلام لي امل .... انتي طلعتي برا طوعي وتجوزتي من برا العيله مش كان زمانك مرات ابن اخويا اكبر جراح في العالم دلوقتي وعايش في امريكا ومرتاحه
امل.... ربنا يسعدو ومين قالك اني كنت هبقا سعيده معا السعاده عمرها ماكانت اني اعيش برا ولا جوزي اكبر جراح السعاده مع الشخص نفسه وطارق كان احن وطيب واحسن راجل في العالم مش لقي حاجه وحشه في غير انو سابني وراح للي احسن مني ومنه يابابا انت مش كنت بتتمنا اعيش حياة سعيده مش كنت عايز ابقا فرحانه
مش كنت عايز احفادك احسن تعليم ومش اقل من حد صح ولا لا مش كنت عايز حد يصوني مش دا اللي كنت بتتمنا ليا صح ولا لا رد عليا ارجوك
عاصم .... اكيد
امل.... طيب يا بابا كل دا طارق الله رحمه عملو
عاصم ...
امل بخيبت امل... بابا طارق ربنا رحمه والله اعلم انا امتا هروحله ارجوك عايزه اموت وانت راضي عني
عاصم بصله ولقها نيها مالينا دموع....
تهاني... خلاص بقا يا حج دا انت روحك فيها وبعدين طيبت الدنيا فيك متبخلش علي بنتك منها
عاصم ... تعالي يا بنت العوضي وحضنها
امل بفرح اترمت في حضنه ونهارت من العياط زاي اكنها مصدقت تلاقي حضن تترمي في اها هي كبرت بس مهما البنت ما تكبر بتحتاج حضن الاب السند بعد ربنا والامان
امل.... وحشني حضنك اوووي يابابا سامحني
عاصم طبطب عليها ...مسامحك من زمان
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في مكتب ياسين
ياسين بضحك... انتي مشكله والله انا اخدك منه بالعافيه وانتي متعرفيش سيف بلاش لان عصبي احنا نفسنا مش بنتعامل معا
نور... بس بالله عليك عشان انا مش طيق نفسي
نورين بتخبط..ادخل ودخلت
(الدكتوره نورين محمود عاصم لون وعينها بني غامق شعرها لون بني وبشرتها مش بيض ومش سمره وطولها مظبوط شخصيه فرفوشه )
ياسين... هوانا قولت اتفضل وانا مش حاسس
نورين بصتله بقرف... بس يلا
ياسين... بذمتك في دكتوره تقول كده بس يلا وبعدين اي جابك الشركه
نورين بصت لي.. اها انا واجي براحتي وبصت لي نور ايه يا نونن مالك مين زعلك
نور... ابن عمك ياختي بني ادم مستفز مفكرني عسكري من اللي بيؤمرهم ويشخط فيا
نورين بضحك... ما انا قولتك بلاش تشتغلي معا عاندي
ياسين بضحك... بس انتي مش بتسكتي يعني
نور... بس انا تعبت بجد دا محسسني خد، مه عندو ولا مسك عليا زله الهبل دا
نورين بضحك... هدي اعصابك يا عسل المهم كنت جي اخدك عشان عايزه اشتري شويه حاجات
فون نور رن
نور... ياااااه جبنا سيرت الزفت جه ينط
ياسين... مش كانت جبنا سيرت القط جه ينط
نور بصتله وضيقت عينها.. بذمت ابوك سيف قط
نورين ضحكت جامد....
ياسين بضحك.... ذمت الحج يبقا لا بصراحه
نور... هروح اشوفه عايز.اي وسبتهم وطلعت
نورين.... جميله جدا نور ربنا يسمحك ياجدو كان بعدها عننا
ياسين... انتي عارفه رغم ان جدو كان مانع اتعمل مع عمته امل بس كان دايما بيطمن علي نور ويروحلها
نورين بصدمه.... بجد وانت عرفت ازاي
ياسين... نور قالتلي كان بيجلها ويقاعد معاها من غير ما حد ما يعرف فاكره لما قال انه هيسافر مسافرش دا كان وقتها موت عمو سامح ولد نور فا كان بيروح يطمن عليها وبيتقبلو في سير
نورين... طيب ليه مقالش
ياسين... جدو عنيد وميحبش يبين ضعيف او هزيمه
نورين... وايه الضعف في كده
ياسين.... تفكيرو ان كده بنته انتصرت عليه وممكن تتكبر وانها اختيارها صح وان عم سامح شخصي كويس
نورين.... اممم طب تفتكر ان جدو هيسامح عمته
ياسين... اكيد دا علي كلام بابا ان عمته امل روحه فيها ووقت ولدتها لي نور مسبهاش كان متابعها من بعيد لي بعيد حتي اول ما عمو سامح توفي وعارف ان حالتها بقت صعبه وباعت كل شئ عمل حاجهه ان مينفعش تعيش لواحدها وبذات في شقه ايجار بعت بابا ووعمي انهم يجبوها تعيش معانا
نورين.... اممم ما انا برضو استغربت جدو طيب
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نور... افندم
سيف حدف في وشها ملف..... ايه القرف دا
نور بصدمه وعيونها لمعة من دموع.
سيف بغضب.... دا ملف ترميه في زباله تقلي عليه فلافل وبصلها بقرف مش،تدهولي امضي
نور....
سيف بزعيق يهز المكتب... انتي يا حيو"انه مش بكلمك
نور بصتله وبكل هدوء وبرائه وعنيها مدمعه.وبتقرب ومسكت الملف اللي حدفها بي وقربت منه... ليه بتعملني كده
سيف بستهزء وسخريه... لان انتي قطعت كلامو وهي مسكه الملف بتضربه بي ووقفت علي المكتب
نور.... اقولك لان انا عشان انا سكتلك وعماله اقول عديلو عديلو فكرتني عيله فرفوره لا يلاه دا انا باكل الصدوق وهو ني
سيف كان قاعد مش عارف يقوم ليها.... انتي مجنونه وربنا لدفعك تمن
نور بتنزل وبتصوت عشان تلهي وتجري..... عاااااا لاااا اعاااااا لااااا
سيف وقف ساكت مش فاهم في ايه.ولما انتبه جري وراها
نور فضلت تصرخ لحد ما طلعت وجريت علي مكتب خالها محمود ..
بس كده نعرفكم بقا بيهم
عيله العوضي
عبد العزيز العوضي وا اخو عاصم العوضي وماجدي العوضي ودا متوفي بعد وموت مراته وهي بتولد بنتهم بسمه
اما بقا عبد العزيز الله يرحمه هو ومراته ماته في حدثه وكان معاهاا بن اخو حامد لحد دلوقتي ميعرفوش قضاء وقدر ولا مدبره عندو ولد وبنت( مكرم) و(هبه) وطبعا بحكم انهم اصول صعيدي مع انهم عايشين في اسكندرية ممنوع يتجوزه من برا العيله
مكرم دكتور قلب مشهور جدا وولده عبد العزيز فتح لي مستشفي كان بيحب امل بنت عمو عاصم بس هي مكانتش شايفه غير اخ وهو احترم دا واتجوز بسمه بنت عمه ماجدي وخلف منها سيف الدين واميرة وهي بتولد اميرة توفت وهو بعدها فضل فتره في مصر وسافر واخد اميره امريكا اما سيف الدين رفض وكان متعلق ب عم ابو يعتبر جدو عاصم وفضل عايش وولده مكرم كان كل فتره ينزل يطمن علي اهلو وعمه عاصم ويرجع تاني امريكا
وهبه اتجوزت ابن عمها محمود وخلفت منه نورين وادم وسلمي
اما بقا عاصم عندو ( محمود) و (حامد) و(امل)
محمود متجوز هبه بنت عمو اللي هو عبد العزيز الله يرحمه وخلف منها نورين وادم سلمي زاي ما قولنا
وحامد الله يرحمه كان متجوز بنت خالته فريده وخلف منها ياسين ومازن
امل اتجوزت سامح الله يرحمه مش قريب بس كان معاها في كليه وبيحبه بعض وخلفت منه نور بنتها الوحيده
#احببت_مجنونة
البارت ال(2)
نور فضلت تصرخ لحد ما طلعت وجريت علي مكتب خالها محمود .... ا خالووو.عاااا لا وهي بتجري خبطت في شخص من غير ما تقصد... معلش يا زوق وجريت ودخلت مكتب محمود
نور... خالو الحقني هيموتني
خالهامحمود بستغراب... في ايه يا نور مين دا يابنتي
نور... هو في غيرو المخفي سيف
محمود... ياربي انتم تاني يبنتي انتم مش بتزهقوش
مكرم بضحك... مين دي يا محمود
سيف دخل وهبد الباب... وربنا ما هسيبك
نور... عاااا وربنا لو مديت ايدك هكلم مازن وادم يضربوك
مكرم بضحك.... طيب سلم علي ابوك الاول
سيف بص لقه باباها جري وسلم عليه.... بابا حمد الله علي السلامه جيت امتا
مكرم... من ساعه كده بس هو ايه اللي حصل والبنت دي عملتلك ايه خالتك كده
نور بضيق... اسمي نور
محمود ضحك... دا مكرم ابن عمي يانور ابو سيف ودي نور بنت امل اختي
نور تنحت....هو حضرتك عمو مكرم
مكرم بصلها بحب... تعالي يابنتي
نور مدت ايديها وبتسلم ... اهلا وسهلا بحضرتك نورت مصر
مكرم سلم عليها وحضنها.... منور بيكي يا نور وطبطب عليها بحب
نور استغربت... تسلم وبعدت عنه وقربت من خالها
نور بهمس...خالو هو بيبصلي كده ليه ليكون عينه مني يالهوي انا منفعهوش
مكرم سمعها ومحمود فضلو يضحكو....
مكرم بضحك... لا مش عيني منك بس انتي يوم من الايام كنتي هتبقي بنتي انا
سيف بقرف... الحمد الله كانت الزفته دي تبقا اختي
نور... انت تطول اساس وبعدين الحمد الله من عفانه وابتلا بي غيرنا ربنا يعينك يا عمو
سيف بصلها بقرق... واخده في نفسك قلم اووي انتي لو حد تف في وشك احمدي ربنا
نور بقرف... اممم عشان كده عمال تحمد ربنا طول اليوم
محمود ومكرم ضحكو
سيف بغضب.... لا بقا انتي شكلك عايزه تتربي
نور... كان القرد نافع نفسه
سيف...شايف يا عمي انا عامل احترام لي حضرتك لكن لو عليا وديني ما اسبها
نور بستفزاز.... ربنا ميحرمنيش منك يا خالو ويديك طولت العمر
مكرم بضحك...بتفكريني بولدتك كانت زايك بالظبط
نور بصتله... اممم شايفه ان في حانين للماضي يا حج
مكرم بضحك.... تعالي تعالي وحضنها ربنا يحفظك
نور بصتله وضحكت... في ايه يا حج انا بنتها مش هي
محمود...بنت اتلمي دا زاي ولدك
نور...عارفه يا خالو انا بهزر
سيف كان وقف عايز يجيب اي شي ويك'سرو علي دماغها
مكرم بضحك... لو تعتبرني زاي ولدك الله يرحمه هكون مبسوط جدا
نور بصتله وابتسمت... اكيد يا عمو
مكرم بصلها بامتنان.. ينفع تقوليلي يا بابا
نور بصتله بستغراب.. اسفه بس بابا توفي بعد اذنكم وسبتهم ومشيت
سيف... انت زاي تطلب من واحده زاي دي طلب دا
محمود بضيق... سيف دي بنت اخني احترم نفسك ودي منك حتي لو مش منك عيب اللي بتقوله دا
مكرم بعصبيه.... مالها دي دي بنت اختي وبنتي عيب اسلوبك دا وبعدين ايه ال عيب في طلبي منها
سيف.... ايه انتم لحست عقلكم الهانم ولا ايه
محمود... ولد احترم نفسك وتفضل علي مكتبك
مكرم... يلا.ولينا حساب تاني يلا
سيف بصلهم بضيق واخد بعضو وطلع برا المكتب ومن جوه.... وربنا لا اكرهك في نفسك يا زفته طين وانا هخليكي تتمني الم'وت ومطولهوش ودخل مكتبه ومالقاش نور
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في مكتب ياسين
ياسين.... ايه مالك
نور.... مافيش عادي
نورين.... لا وشك بين عليه الزعل في ايه
نور.... عمو مكرم لقيته عند خالو وطلب مني اقوله بابا بس انا رفض وعيطت
ياسين بص لي نورين بحزن وبص لي نور.... طب بتعيطي ليه
نورين اخدتها في حضنها.... اهدي مالك. بس طيب انتي بتعيطي عشان باباكي الله يرحمه
نور بعيط.... لا
ياسين ونورين بصو لي بعض بستغراب
ياسين... اومال
نور... اصل انا صعب اقول لي حد بابا مافيش زاي بابا ولا هيكون في زايو وعمو مكرم لما طلب انا كسفته وهو ميعرفنيش اكيد زعل مني وانا كسرت بخاطره ودي حاجه توجع اكيد زعلان مني
ياسن ونورين ضحكو....
نورين.... لا خالو مكرم اكيد عارفك
نور بتمسح دموعها بضهر ايدها بطفوله.... ازاي انا اول مره اشوفه انا بقالي سانتين عايشه معاكم وعمري ما شوفته ولا هو شافني
ياسين... لا طبعا هو كان دايما بيسال عليكم انتي وعمته امل
نورين... وانا بحكمي دكتوره وخالو مكرم كان بيساعدني لما كانت حاجه تقف معايا
نور بصتلها... ازاي مش انتي دكتوره نساء وتوليد وهو علي حد علمي دكتور قلب
ياسين بضحك.... قصدها كان بيرشحلها ناس تساعدها
نور بصتلهم...امممم ماشي بس اكيد زعلان مني
ياسين...لا وهو اكيد متفاهم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في المستشفي
مازن.... الو ايوه يا اخرت صبري
(مازن حامد عاصم دكتور في كليه وبرضو دكتور نفسني وشغال في مستشفي ابن عم وولده مكرم شاب وسيم وهادي وشخصيه فرفوشه جدا)
سلمي... بقولك ايه اتلم اولا انت بتعمل ايه دلوقتي
(سلمي محمود عاصم اصغر بنوته في العيله في كليه طب تخصص اسنان جميله جدا ولمضه هي ومازن صحاب جدا ودايما مع بعض)
مازن... بزغزه المريض
سلمي بضحك.... نعم
مازن... هكون بعمل ايه يعني كنت بشوف حالته
سلمي... مالو
مازن... ايه يا دكتوره ناسيه ان احنا حلفين قسم منطلعش اسرار المريض
سلمي...اها صحيح كانت صحبتي نفسيتها تعبانه وكانت عايزه تكشف عندك
مازن.... ابعدي عنها وهي هتبقا كويسه
سلمي..هق هق هق ايه ياض الخفه دي لا مش قدره هموت من الخافه كتك البلاه
مازن....بيقولك مره واحد موت بنت عمو
سلمي بضحك... نفس بنت العم دي موتت ابن عمها يا سبهان الله يا شيخ
مازن بضحك... سبهان اسمها سبحان
سلمي بضحك... بقولك يا شخنا مش خالو مكرم جه مصر
مازن.... بجد
سلمي... اها والله
مازن.... طيب واميره جت
سلمي.... اها ما انا عرفت منها اساس هي في البيت ماما قالتلي ان خالو واميرة جم
مازن... اممم ماشي
سلمي... مالك
مازن.. ادم كان مكلمني انو نفسو يشوفها وهي قالتلو انها مش هتيجي خالص وطبعا رمتلو كلمتين دبش
سلمي.... عشان كده الفتره اللي فاتت كان زعلان واقوله مالك يقول مافيش هو الولد دا مش انا اختو ولا اخوك انت
مازن بضحك.... الله اكبر اخر مره قولتي كده انا واخوكي مسكنا في بعض وبعدين يا ام عين مدوره
سلمي بضحك... فاكر لما جدو عارف ان نور اختكم في رضاعه زعق وفضل فتره قلب وشه في ماما وومرات عمي فريده
مازن بضحك.... اها عشان كان عايز انا او ادم نتجوز نور
سلمي... معرفش هو ليه حاطت تقليد زمان لحد دلوقتي
مازن.. مش عارف والله ولما جيت اكلمه زعقلي وقالي حاطت عينك علي مين برا العيله
سلمي بضحك ... كنت هقوله علي تالين صحبتك بس ساكت
مازن... عشان اضربك يا اوزعه
سلمي بضحك... ياعم اتلهي انت اللي طويل
مازن بضحك.... طب غوري بقا
ـــــــــــــــــــــــــــــ
في قصر العوضي
عاصم... نورتي البيت يا بنت الغالي
اميرة... بنورك يا جدو(اميره مكرم دكتوره اطفال جميله جدا طولها متوسط مش تخينه ومش رفيعه وعنيها عسلي ورومشها تقيل مزينه عيونها اللي تخطف القلب شخصي غامضه)
فريده... حببتي تحبي اعملك تاكلي ايه
اميره... ميرسي يا طنط مش جعانه
تهاني... لا اكيد جعانه من السافر
اميره... لا يا تيتا والله انا بجد شبعانه جدا بفرحتكم دي اومال فين ادم
ادم من ضهرها.... انا جيت
(ادم محمود ظابط شاب وسيم عيونه خضره متوضعه جدا طويل وعريض وجسمه رياضي بيحب اميرة بنت خالو بس هي لا)
اميره بصتله وضحكت... عامل ايه يا ادم .
ادم بصلها وسرح في ضحكتها اللي بتخطف القلب ومن جوها.... وحشتيني
اميره بصتله وبتشاور ب ايدها... ايه روحت فين
ادم... ها ا اي عامله ايه
اميره... بخير يا ابو الصحاب
ادم ضم حواجبه وابتسم... انتي متاكده انك كنتي عايشه في امريكا
اميره بضحك... بيقوله كده
هبه وهي طلع من المطبخ.... ادم انت جيت يا حبيبي
ادم بضحك... لا يا ماما لسه مجاتش ما انا اهو يا امي
هبه بضحك... اها يا جزمه وبصت لي اميره عجبك كده يا ميرو
اميره بضحك... بصراحه يا عمته عندو حق
هبه... اخس عليكي طلع لي ابوكي واطيه
عاصم بضحك...بت عيب كده
هبه بضحك... معلش يا عمي بس بنت اخويا طلعه لي ابوها وبتكسفني
تهاني... مش هتكبرو بقا
امل وهي نزله من فوق بضحك.... في ايه بتضحكو علي ايه
عاصم بضحك.... تعالي يابنتي سلمي علي بنت مكرم اميره
امل ابتسمت... ازايك يا حببتي انا مش عارفه هتبقي عرفني ولا لا انا امل زاي عمتو كده
اميره ابتسمت... اهلا بحضرتك وانا اميره
امل... نورتي يا اميره
ادم... في ايه يا عمتو فين حضني هو انا مش متشاف ولا ايه دا انا حتي ابنك برضو
عاصم...اممم نفسي اعرف كنت فين لما رضاعتك
ادم بضحك... خلاص بقا ا جدو قلبك ابيض
امل ضحكت وحضنت ادم... حبيب امك وعمتك ياروحي كلمت اختك
ادم.. نور اها كلمتها وقالتلي اطمن عليها عشان فونك مقفول
امل... اها ومش لقي شاحن
اميره.... نور مين هو مش انت مش اختك اسمها نورين وسلمي
امل ابتسمت ... نور بنتي يا حببتي.وادم دا وهو صغنن رضاعت هو ومازن ويعتبر كده اخواتها في رضاع
(ملحوظه ادم ومازن ونور قد بعض وامل رضعت ادم ومازن عشان كانت خايفه تكون نور لواحده لان كانت عارفه صعب تخلف تاني وكانت موصيه فريده وهبه مراتات اخوتها انهم يحنانو قلب ادم ومازن علي نورلو حصلها حاجه ويكونه هما اخواتها الصبيان رغم ان هبه وفريده كانه رفضين عشان ميحصلش مشكله لان عارفين ممنوع يتجوزه برا العيله بس هي صممت وفعلا نور ومازن وادم لما نور جت وعاشت معاهم بقو اصحاب واخوات جدا ونور اتعلقت بيهم)
اميره.. اها اومال هي فين
امل... في الشركه مع اخوكي سيف الدين
اميره... اها صحيح وحشني اووي
ادم..طيب انا هطلع اغير وهروح لي نورين عشان كانت عايزني في مشوار
اميره..خدني معاك
عاصم..لا انتي ارتاحي نهارد وبكره ياخدك يخرجك
اميره.. لا انا تمام
ادم ... اشطا لو كده هطلع اغير ونزل نروح
عاصم...ولا اكني اتكلمت
ادم بضحك وحضن جدو... مالك عصوم بس فك كده وباس راسه وطلع
عاصم ضحك... باكش الولد دا بس بحبه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في مكتب سيف
سيف بعت لي نور تيجي
نور كانت في مكتب ياسين... يالهوي سيف
نورين بضحك.. متخافيش انا هجي معاكي
نور بلعت ريقها... ياسو حبيب اختو
ياسين بضحك... لا ادم ومازن هما اللي اخوتك
نور تفت بهزار... اتفو واطي
ياسين... عادشي هغسل وشي
نور بضحك بضيق... عشان خاطري
ياسين...نور انا اضربت اكتر ما بقاعد في بيتنا
نورين...ايه ياض انشف كده
ياسين. بنرفزه...ايدو تقيل يابنتي
نور كانت مديها ضهرها للباب ونورين وياسين قصادها... ما انا واللهي لو كنت طويل بس كنت سقفت علي وشه
نورين تنحت وابتسمت وبتبرقه لي نور.. بس جدع انتي مش لسه قيلي انه طيب
نور... انا امتا دا دا حيطه ده بني ادم متكبر ومغرور ونفش ريشه علي الفاضي
ياسين بيبتسم بخوف .... يابنتي مالك دا انتي من شويه قيله كان نفسك تتصحبو وبتحبي واخوكي اللي مجبتهوش امك
نور بصتلهم بستغراب.... اخويا ايه دا مقبلش يكون الخدام بتاعي معرفش دا رائد ازاي دا اخرو يارئد علي بيض
ياسين ونورين ضحكو
ياسين... الله يرحمه يا نور كنتي فرفوشه
نورين... لا وجدعه وطيبوبه
نور.... انتم مجانين مالكم
سيف من ضهرها ونزل لي مستوي طولها وبغضب... انا اخري ارئد علي بيض
نور برقت وتنحت وشورت ب صباعه وبتهته... ه هه هواا ص صح
ياسين ونورين هزو رااسهم ب اها.ط
نور بلعت ريقها.... الله يرحمني كنت قمر وصرخت ومره واحده وجريت
سيف بزعيق يهز المكتب او الشركه ايهما اقرب...والله لوماوقفتيش مكانك ما هسيبك
نور وقفت ورا ياسين ونورين...وربنا لو مديت ايدك مش هسكت لووانت رائد انا كنت بلعب كرتيه
سيف بستهزء.. دا اخرك تكلي يا حلوه تعالي هنا لو بنت راجل
نور بغضب وبعدت عن ياسين ونورين ورايحالو ياسين مسك ايديها.. بت وبص لي سيف
ياسين... خلاص حقكك عليا يا سيف المره دي
نور شدت ايدها وراحت وقفت قصاده... انا ابويا راجل غصب عنك ومتفكرش شويت العضلات دي هتخوفني
سيف بصلها بغضب... ورحمه امي لا اخليكي تتمني الموت
نور....طز فيك
سيف مسكها من شعرها....لا دا انتي متربتيش بقا
ياسين جري وبعدو عنها.. انت اتجننت ايه اللي انت بتعملو دا
نور... اصلو ميعرفش انه عيب مترباش للاسف
نورين همسه لي نور... يبت اتلم بقا
سيف بزعيق... قسمن بربي ما هسيبك يا زبا'له
نور.... انا زباله يا حيطه دا انت حيطه يلاه
ياسين كان مسك سيف ومش قادر يبعد ومسكو بالعافيه وبيجز علي اسنانه.... الله يخربيتك انا مش قادر عليه اقفلي بوقك
سيف بعصبيه وزعيق...انا حيطه يا ياقزمه يابت دا انتي ناس شايفكي نمله
نور بقرف.... نمله وضحكت بستهزء. انا نمله اها علي كده انت فيل ابو زلومه وضحكت تصدق انت فعلا ليق عليك الاسم دا هسميك زلومه
نورين ضحكت... الله يخربيتك هنضرب كلنا
سيف بغضب....انتي شكلك هتد"فني النهارده
ياسين.... اهدا يا سيف مش كده
سيف... انت مش شايف البني ادم دي بني ادمه ايه انتي حي"وانه
نور.... هقولك ايه اتعلم الادب من قليل الادب
سيف... تقصدي ايه
نور ضحكت بستهزء... ايه دا انت كمان غبي تؤ تؤ وبعدين ايه اللي علي هدومه دا كلهم بصو هلي هدوم سيف.
نور جريت علي برا ....عاااااا امسكو كويس يا ياسين
سيف بص بستغراب ورجع بس لي ياسين... البني ادمه دي تترفض
ياسين بيحاول ميضحكش... الاعقد اللي انتم عملينو للاسف مينفعش
نورين... قولتلكم بلاش انتم اللي صممتو
سيف بصلهم بنفز صبر وبيفتكر...
فلاش باك
عاصم... خلاص تشتغلي يا نور انتي تجاره انجلش صح
نور.... اها يا جدو بس حطي في اي حاجه وهتلاقيني لهلوبه
سيف... بيئه
نور بصتله ومردنش... ها يا جدو هنبداء امتا
سيف بغيظ.... امتا ايه متنفعيش اساس
نور.... خاليك في حالك
سيف... بنت احترمي نفسك
عاصم بزعيق... عيب كده احترموني انا قاعد
نور وسيف سكتو وبصين لي بعض بالقرف
عاصم... انتم الاتنين هتشتغلو مع بعض
نوروسيف في صوت واحد....نعم
نور... لا استحاله انا اشتغل مع دا
سيف بصلها بقرف... لا لا بالله عليكي لتشتغلي دا انا اللي مقبلكيش تشتغلي سعي حتي
نور.... لا عيب لما اجي علي رزقك برضو يلا قوم اعمل قهوة
سلمي بضحك....هموتت انتي جميله اووي يا نور
سيف بصلها بغضب
سلمي... احم سوري
نور بضحك...حببتش
عاصم.... انا قولت كلمه ومش هكرارها
سيف بخبث... تمام موافق بس عندي شروط
نور بصتله بقرف... هنتمر بقا اتحفني
سيف بصلها بستهزء.... اول تحترمي نفسك وتتعملي معايا ب ادب
نور من جوها ..... انت مهزق اساس وبصتله وردت......اممم وتاني
سيف.... عقد.لي ماده تالت سنين انك تشتغلي معايا انا بس ومافهوش ترجع لا بالحبس
عاصم ومحمود....انت اتجننت
نور بعند.... اشطا انا موافقه
عاصم.... انتم مجانين
نور بتحدي ... عشان خاطري يا جدو.انا موافق بس في شرط عند ان ممنوع تفسخ العقد دا يا اما تتحبس
محمود... لا دا انتم عايزين العباسيه بسرعه
سيف ضحك بستهزء... موافق
بااااااك
ـــــــــــــــــــــــــــ
نور دخلت مكتبها وخايفه من سيف لقته دخل وبصلها ومكلمهاش ولا اكني حاجه حصلت
نور بصتله وستغرابت انه ما عملش حاجه
نور... ايه دا
دخل ادم.... نور عيني عامله ايه
نور بصت... دومي بخير يا قلب نور عينك انت اعسل
ادم ضحك.... بنوتي عملت ايه نهارده
نور... اسكت مش انا وسيف مسكنا في بعض
اميره... سيف هو فين صح
نور بصتلها...مين المزه دي
ادم ضحك... دي اميرة ونزل لي مستوه طولها بنت عمته اللي حاكتلك عنها
نور بصت لي اميرة... لا حقكك تحب دي صار"وخ
ادم ضحك... يابت اتلمي
اميرة... انتي نور
نور... اها يا قمر انت انا نور
اميرة ضحكت... شكرا
نور... انا اللي شكرا وربنا
ادم ضرب بخف نور في كتفها... اتلمي
نور غمزة لي اميرة... حد يشوف القمر دا ويتلم
اميرة بضحك...ايه دا في ايه
ادم... لا دي نور عادي
نور... نورتي مصر
سيف بعت ان نور تدخله
نور.... ياختااااي ابتدينا قرف تاني
ادم بضحك...مالك
نور... ابن خالك دا قرفني في عشتي
اميرة.. سيف مالو
نور بصتلها... انتي فتنه ولا امينه
ادم.... انتي عبيطه يانور
اميرة ضحكت... انتي زاي ما ادم وصف بجد انتي جميله.جدا
نور....ياختشي عسل دي رقيقه اووي ياض عكس العجل اللي جوه
اميره ضحكت.. مالك بس
نور... تعالي هتعرفي ودخلت هي واميره وادم ونور وهي دخله. سيف بزعيق
سيف... سنه عشان تتزفتي تدخلي
نور في سرها زفت علي دماغك يا حيطه...معلش كان في ضيوف عايزينك
اميرة... چوووو حبيبي وجريت عليه
سيف رفع راسه وبص لها اخته قام وحضنها.. حببتي وحشتيني وباس راسها
اميره... انت اللي وحشتني اوي.كده سنتين ما اجيش متجيش انت
سيف.... غصب عني يا روحي
ادم بغيره... احم ايه يبني مش هتسلم
سيف ضحك... معلش ماخدش بالي عامل ايه
ادم... بخير الحمد الله
نور.... ما انت كويس اهو
سيف بصلها بقرف وشاور علي دولاب... خدي من هنا ملف الالفي واكتبي علي الاب توب كله النهارده
نور بصتله... نعم دا المفروض امشي دلوقتي اساس دا معاد مروحي
سيف... ضغط شغل لزم يتنفذ دلوقتي
نور بصتله بغيظ وفي سرها اللهي ضغطك انت اللي ينزل ونخلص..
ادم بصله وضحك... طيب ما تاخدي ملف وتروحي البيت تعملي
سيف....لا هنا
نور بصت لي... حاضر هعملو هنا وبصت لي ادم معلش يا ادم روح انت ونورين وراحت اخدت ملف وطلعت
اميرة... ليه كده يا سيف
سيف بصلها... ليه ايه
اميرة.. اسلوبك دا معاها
سيف.. انتي متعرفيش حاجه دي بني ادمه مقرفه
ادم... سيف ارجوك احترم اختي
سيف بصله... انت متعرفش دي عملت ايه
ادم.. عملت ايه
سيف حكاله اميرة وادم فضلو يضحكو
سيف... بتضحكو
اميرة... طب عشان خاطري خاليها تيجي معانا
سيف بضيق... ماشي
تسريع الاحداث
طلعو وقالولها وفرحت وراحت معاهم وتفسحو وشترو شويت حاجات وروحو و كلهم ونور طلعت وبدات تعمل شغل سيف وكانت كل شويه تسال عن مازن
واول ما مازن جه امل قالته ان نور كانت عايزه
في اوضة نور
مازن بيخبط... ادخل
نور بفرح... انت دخلت قلبي مش هدخل اوضي
مازن ضحك.... قلبي انتي وربنا
نور جريت حضنته... ربنا ميحرمنيش منك وعيطت
مازن بلهفه... مالك في ايه
نور بعيط وشهقه.. تعبت وبقوح بس مش قدره وعمو مكرم كسفتو نهارده في شركه وهنا
مازن طبطب عليها.... ممكن تهدي وقوليلي حصل ايه
حكتله كل حاجه ومازن فضل يضحك
نور بصتله... بتضحك
مازن... اصل سيف كلنا منقدرش نتعامل معا كده وانتي بعد كل دا مش قدر اومال لو قدره
نور ضحكت... تصدق انا غلطانه اني بقولك
مازن ضم حواجبه... دي المره الكام اللي قولتيلي كده
نور ضربته في كتفه... بطل
مازن ضحك وحضنها... عمي مكرم فاهمك وعارف انك كنتي روحك في باباكي وعلي فكره انتي لما تتعاملي معاها هتحبي ويمكن من نفسك تقوليلو بابا
نور.... مش عارفه بس مضايقه اني احرجتو
مازن.. لا متضايقيش وفرفشي كده
نور... ربنا يخليك ليا مش عارفه بحب اتكلم معاك وبرتاح ليه
مازن... يمكن عشان دكتور نفسني وكمان اخوكي
نور... بجد انا فرحانه انكم في حياتي معاد المهزق سيف
مازن ضحك... وضح انك مش قدره
نور ضحكت... يلا روح ارتاح وانا هكمل شغلي عشان منسمعش كلام من حد
مازن ضحك.. ربنا يقويكي
تسريع الاحداث
نور فضلت سهرنا تعمل شغل ومنمتش وادم دخل يصحيها لقها صحي وكلهم اتجمعو علي فطار
عاصم بص علي نور وحس انها تعبانه... مالك يا نور
سيف بصلها بقرف...ما هي زاي قرد اهي
محمود... وترجع تشتكي منها
مكرم... سيب البنت في حالها يا سيف معلش يا نور
نور.. شكلك وحش اووويي متحشرش نفسك تاني
سيف؛؛؛؛؛
#احببت_مجنونة
البارت(3)
محمود... وترجع تشتكي منها
مكرم... سيب البنت في حالها يا سيف معلش يا نور
نورببرود.. شكلك وحش اوووويييي متحشرش نفسك تاني
سيف بصلها بغيظ وقرف... حد قالك انك مستفزه
نور ببرود يعصب... اممم انت بس عذراك اصل العين مبتكرهش غير اللي احسن منها
ياسين بضحك... بومم
ادم بص لي مازن وضحكو هما الاتنين في صوت واحد... هات الدكتور عشان يخيط و وسلامو بايديها اكنها بيسقفو
نورين وسلمي... مقدارش غير اللي يقدر
نورين... اين الجبها انا لا ارها
كلهم ضحكو
سيف بغضب ... عجبتكم اووي كلهم بصو في طبقهم
امل مامت نور... بنت اتلمي بدل ما اقوملك
نور بصت ... يا ماما هو اللي بيبداء اسالي جدو
امل بتحذير... نوووورررر
نور بزعل طفولي.... حاضر
امل... اتاسفيلو
نور بصدمه....نعم ليه يعني
امل... نووور
نور بضيق.... انا اسفه وهمست كتك ضربه
مازن كان جمبها ضحك. ورد بهمس.. سمعتك
نور بصتله وضحكت بزعل
سيف بصلها بقرف...
عاصم... بس كولو وانتم سكتين
سيف بياكل وبيبتسم بخبث...
نور من جوها وبصله بتحدي... وحيات امي انا هوريك يا زلومة الفيل انت
ياسين كان شايفها وهي بص لي سيف وشكلها يضحك ونورين اخدت بالها
نورين بضحك.... هموت مش قدره وفضلت تضحك
محمود... مال بتضحكي علي ايه
نورين بضحك... مافيش يا بابا
عاصم... العيله دي مجنونه المهم الوفد مين هيتابعو
سيف... انا مش هقدر لان عندي مهما بكره باذن الله
فريده... يابني متسيب الشغلانه دي وخالي في شركه
سيف... بحبها جدا يا خالتو متخافيش عليا
مكرم بخاوف مداري.... ربنا يحفظك يا ابني وترجعلنا بالسلامه
نور... يعني كده مش هتيجي نهارد صح
سيف بقرف... متفرحيش اووي كده النهارد هجي وهقاعد اسبوع وهرجع تاني وبعدين متدخليش في اللي مالكيش في
نور بصتله با لا مبالاه... لا تعليق بجد وبصت لي مازن وهمست هو عبيط انا بسالو عشان الشغل وانا بتزفت سكريتيره معا
مازن ضحك... معلش
مكرم بضحك.... وربنا انتي زايها بالظبط
نور ضحكت.... رغم كده يا عمو دايما بتزعقلي وتقولي معرفتش اربي
مكرم ضحك... معلش ياروحي
اميره بضحك... انا كده هغير يا بابا
مكرم بضحك.... وانتي كمان روحي ونور عيني
اميرة.. ربنا ميحرمنيش منك
ادم... نون كنت عايزك في موضوع
نور.... قلب نون حاضر وبصت لي ياسين انا مش هجي معاك ادم هو اللي هيوديني
ياسين بضحك... ماشي ياعم من لقه احبابه نسا اصحابه
نور غمزة... لا متقولش كده دا انت قاعد في قلبي ومربع ياحب
عاصم بضحك....يابنت اتكسفي حتي احنا قاعدين
نور بضحك... في ايه يا جدو وبعدين ما انت قمر واحفادك قمرين معاده ناس وبصت لي سيف
سيف ... غبيه لحد علمك انا ابقا ابن ابن اخو يعني حفيد اخو جدك يا اغباء خلق الله
نور... هو اخو يا ذكي يابقا انت برضو حفيدو متشغلش مخك عشان بتحرجو
كلهم ضحكو
سيف بصلهم وبصلها بنفز صبر وقام... حاجه بقت تقرف
نور...زايك
امل...نوور
نور....في ايه ياماما انتي عمله زاي اللي بيجو ياخدو الايصال نور
امل عنيها ضحكت....بنت احترمي نفسك
نور... ما انتي شايفه هو اللي بيجر شكلي
امل....وبعدين عيب دا اخوكي الكبير
نور....ياشيخه تفي من بوقك
مكرم.... سيبيها هو اللي بداء
امل.... انت من ساعات ما جيت وانت مدلعها
نور.... الله اكبر مالك يا حجه هنقطع علي بعض وبعدين دا خطشيبي صح يا كيمو
محمود بضحك....بنت اتلم
نور.... لا خالو متغيرش انت متنفعش حرام
عاصم ضربها بخاف... عيب كده يا لمضه
نور ضحكت وقامت حضنته بحب... حبيبي يا ناس وروحي وباسته من خدو وحضنه عارف يا جدو انت احلي حاجه في حياتي وباست ايدو
عاصم...يا نور عيني انتي عارف انك انتي السبب اللي خالني اسمح مامتك وابوكي
نور بعدت شويه عنه وبصله بصدمه....بجد انت مسامح بابا وماما
عاصم ضحك...امم وعلي فكره ابوكي احسن راجل في العالم لان كان راجل فعلا بمعنا الكلمه
نور حضنته جامد وعنيها دمعت من الفرحه... انا بحبك اوووي ياجدو بحبك اوووي
كلهم كانو بصين لي فرحتها وفرحانين ان جدهم سامح امل
ادم... طيب يا نون يلا عشان اوصلك
نور...حاضر يلا
في طريق
ادم.... تحبي نقعد علي البحر
نور....اممم الموضوع شكله جامد
ادم... مش حسه بيا خالص انبارح شوفتيها لما قولتلها تعالي نجيب الحاجه شوفتيها عملت ازاي
نور بصتله بحزن....بصراحه كان بين انها بتصدك ورفض تكونه لي واحدكم
ادم بضيق... طيب ليه هو انا وحش
نور.... نعم فين دا داانت عليك عيون تدري لو مش اخويا كنت طلبت ايدك
ادم ضحك بحزن... بتكلم جد وبعدين مقصدش شكل اقصد شخصيه
نور بصتله ... ادم تعاله ننزل هنا نتكلم
ادم بصله ونزل هو وهي وفكر بتهرب من سوال نزلو وقف قصاد البحر وهي جمبه
نور وهي بص للبحر.... عارف اول ما جيت عشت معاكم كنت خايفه وكنت بحاول اتجنب المعمله معاكم خايفه اسمع منكم كلمه توجعني او تضايقني رغم اني متعملتش اوشوفت منكم حاجه بس خوفت لما عارفت انك ظابط انك تعملني بحده
بعدها جيت في مره كنت قاعده في جنينه وزهقانه ولقيت جيت وقفت جمبي وسالتني لو فيا حاجه يومها بصتلك وابتسمت بخوف منك وكنت كل متتكلم معايا احاول اصدك لحد ما جيت مره قولتلي مالك كنت الوقت دا محتاجه اي حد يطبطب عليا بصتلك وعياط لقيتك اخدني في حضنك من غير متتكلم وفضلت تطبطب عليا وتهديني ومتكلمتش بس حضنك كان كفيل يهدي اي شي جويا وكانت اول مره احس بحضن الاخ الدفي لقتك بتحاول تهزر وطلعني برا تفكير ووجعي اللي جويا ومسالتش اي سبب دموعي بالعكس كنت بطلعني من الوجع يومها ندمت اني ضيعت كل وقت حرمت نفسي من حضن اخويا او صديتك في انت مش وحش انت احن اخ وصاحب ويند بعد ربنا انا بجد بحمد ربنا علي نعمة وجودك في حياتي ومسكت ايديه وبصتله حاول توري اميره اللي جوك صدقني هتحبك ويمكن تغير عليك مني
ادم باس ايديها.. انتي بنتي مش اختي يا نور
نور... ربنا يحفظك ليا يارب
ادم.. اتنهد بس انا حولت وبينت كل شئ وهي رفضه وجودي
نور...خلاص عندي فكره
ادم بصلها بستغراب...
نور بخبث.... اميرة شايفه وجودك جمبها دايما بمعنا ضمنه وجودك عارفه انك بتحبها صح
ادم بحزن.... للاسف
نور....حلو التجاهل الحل وبين ان في شخصيه تاني في حياتك
ادم بصلها... تجاهل ازاي انا كده ببعدها
نور... لا هقولك البني ادم بطبعو نمرود لما بيبقاضمن شخص في حياته بيهمل في ومش بيحس بي قيمة الشخص اللي قيد ايدو العشره شموع الا ه لما يبعد عنه واميرة هتعرف قمتك لما تتجاهل وجودها وتحسسها انك خلاص هتشوف حياتك مع اللي تستهلك ساعتها هتحاول ترجعك تاني
ادم.... تفتكري
نور... لا انا متاكده
ادم... وافرض بعدت فعلا
نور بيأس... يبقا ساعتها انا اللي بقواك شوف حياتك مع اللي تستهلك انت بجد تتحب وتستهل اللي يقدر قلبك اللي مافيش منه في حنيه وطيبه وجدع بس صدقني هي بتحبك بس لزم قرصت ودن صغننه وغمزت لي
ادم ابتسم.... اما نشوف يا اوزعتي
نور ضحكت.... عيب عليك وانا جمبك يا قلب اوزعتك
ادم... حضنها وباس رسها... ربنا يحميكي ليا
نور.... طب يلا يا حضرت الظابط عشان سيف زمانه بيشتمني وذكر ابويا وامي في شتيمه
ادم ضحك... يلا يا ام لسان طويل
نور... انا دا انا غلب الدنيا
ادم.... اومال يلا بت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ياسين... الو ايه يا نورين انا لسه سيبك
نورين.... علي فكره انا بنت عمك
ياسين... امم عايزه ايه
نورين زعلت من طريقة... لا خلاص باي وقفلت قبل متسمع رد
ياسين استغرب... مالها دي
سكرتيره لمار خبطت ودخلت... حضرتك مستر محمود كلمني وقالي ارروح اخد من اورق الاجتماع
ياسين... تمام روحي
لمار.. تمام طيب هو ينفع طلب من حضرتك
ياسين.... خير
لمار.. ينفع اخد اجازه
ياسين بصلها ... لمااار
لمار بصلو برجاء... واللهي يوم بس وياسيدي بعد الاجتماع
ياسين... وياسيدي
لمار... في ايه باياسين احنا صحاب من ايام الكليه فك كده
ياسين... وفك كمان
لمار... بقولك ايه انا هاخد الا جازه يعني هاخدها ماليش في
ياسين ضحك... لا تعالي خديني قلمين
لمار ضحكت... ياعم خطيبي عايز يقاعد معايا ونخرج ال راجل هيطفش وحيات امك بقا وافق
ياسين... ماشي يا اخرت صبري روحي
لمار... وربنا انت صديقي الصدوق
ياسين... برا يا لمار
لمار... برا برا يعني طلع من الجنه يا حج
ياسين جي يقوملها ضحكت وجريت
نور بتخبط ودخل لي
ياسبن فكر ان لمار... يووه بقا هتقرفيني وبيرفع راسو
نور فكرت الكلام ليه اتكسفت ووقفت مكانها وابتسمت ب احرج... اسفه وطلعت في سعتها مستنتش تسمع منه حاجه
ياسين.... نور نور طلع وراها ومسك ايدها انتي يابنتي فكرتك لمار اسفة ايه يا جزمه
نور عنبها كانت مدمعه من الكسفه وبصه في الارض.... تمام ولا يهمك
ياسين رفع راسها لي... انتي هتعيطي وضحك وحضنها يبت وربنا فكرتك لمار
نور....
ياسين ضحك... خلاص اومال فين نور ام لسان طويل لمضه بتعتنا
نور بصتله وضحكت...
ياسين.. ايو كده نوري المكان يانور انت اعسل
نور ضربته في كتفه... بارد
ياسين.... كنتي عايزه ايه
نور.. الوفد اللي جي انا هكون بنيبه عن سيف وسيف وانا بصراحه مش عايزه اسالو عن مفروض اعمل ايه
ياسين... اشطا في بريك اعرفك كل حاجه اشطا
نور.... اشطا هروح مكتبي عشان زلومه ميتعصبش
ياسين ضحك... انتي بجد هتسمي زلومه
نور ضحكت.... تقريبا وسبته وراحت مكتبها لقت شخص مستنيها
نور بصت بستغراب... افندم مين حضرتك
الشخص... حمزه
نور... ايوه مين برضو
حمزه... انتي نستيني انا اللي خبطي فيا امبارح
نور بصتله وبتفتكر.... اها سوري جدا لحضرتك
حمزه... ولا يهمك
نور ابتسمت... شكرا في حاجه حضرتك طيب
حمزه... اممم كنت عايز اتكلم مع حضرتك علي انفرد
نور بصت حوليها وبصت... هو ايه اللي عايزك علي انفرد علي اساس في حد معانا ما حضرتك قاعد اهو مافيش غيرك والكرسي
حمزه ضحك.. لا مقصدش قصدي برا شركه
نور... اهاااا بقولك صحيح
حمزه... افندم
نور... تمشي بيها ولا من غيرها
حمزه بعدم فاهم.... هي ايه دي
نور... كرمتك
حمزه بصله بصدمه... افندم
نور بقرف... زاي ما سمعت ويلا عشان مقلش منك
حمزه.... لا انتي مجنونه بجد وبعدين انتي لو تعرفي انا كنت عايزك في ايه هتعتذري حالان
نور... مش عايزه اعرف وميشرفنيش يلا اتكل علي الله
حمزه.... دي مصلحه هتطلعي منها بنص مليون جنيه
نور بصتله.... نعم
حمزه طلع كرت... دا كرت بتاع هستناكي في الكافيه اللي تحت وقت بريك باي وسبها ومشي
نور بصتله.... مالو دا شكله عبيط ولا خالو كان اهبل تقريبا عمته كانت تخين ورمت الكرت في زباله وطنشت
سيف بعت انها تدخله
نور... هنبداء القرف ودخلت افندم
سيف بقرف... امسكي الملف دا رجعي كويس واكتبي الحسابات في دفتر وبعد ماتخلصي طلعي ملف شركة الدمنهوري و نقلي قل الملاحظات علي الاب توب اما الحسابات في دفتر اللي معاكي برضو
نور... حاجه تاني
سيف بصلها بقرف....تنجزي بسرعه عشان عايز اخلص كله نهارده
نور... حاضر حاجه تاني
سيف شاور ب ايديه بقرف... لا برا
نور بهمس... كتك البلاه وطلعت وعدت ساعتين وكانت خلصت ودخلتلو
نور.. اهم خلصت بس في مشكله
سيف بقرف.... ايه
نوربصتله بضيق... صبرني يارب بص هنا ملف مكتوب في مليون اشطا وهنا مكتوب نص مليون مع الغرمه
سيف بصلها... ازاي
نور... معرفش حتي روحت رجعت الحسابات لقيت مكتوب رقم غيرهم خالص
سيف... نعم
نور... بجد والله لقيت مكتوب مليون ونص متهيلي في تلاعب في الحسابات وب مبلغ كبير وانا روحت رجعت بنفسي عشان اتاكده مرضتش اسال اي حد عشان اتاكد
سيف بضيق.... مين اللي مسك الحسابات
نور... لا معرفش
سيف....تمام حد يعرف الموضوع دا
نور... لا ليه
سيف... تمام متعرفيش حد وانا هتصرف
نور... حاضر تمام انا كده خلصت حاجه تاني
سيف... فين ملفات بتعت امبارح
نور...مع الملفات اللي قصادك
سيف بصلها بقرف... غوري
نور... غور تاخدك
سيف... نعم.
نور بصتله ومردتش وطلعت عده الوقت وجه وقت البريك
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نور... ياسوو
ياسين... ادخلي يا نور
نور بصتله... اممم شكلك مشغول
ياسين... جدا سوري يا نون بصي ايه رايك اشرحلك كل شي في البيت
نور بتفاهم... اشطا
ياسين... اشطا بس مالك وشك متغير
نور... منمتش من امبارح بسبب زفت سيف
ياسين ضحك...ليه
نور... الملفات كان طلبها مني المهم كمل شغلك وانا هنزل اشرب قهوة افوق شويه اشطا
ياسين.. تمام
نور نزلت وقاعده بتشرب قهوتها لقت حد بيسحب كرسي وبيقاعد... مش عيب لما اديكي كرت ترمي
نور بنرفزه... الله مطولك ياروح بقولك ايه خد بعض بالادب وامشي
حمزه.... اهدي بس دوله نص مليون جنيه
نور... لا اله الا الله ياعم الله الغني
حمزه... اسمعي بس
نور... لا مش عايزه اسمع وتفضل بقا
خمزه... تمام بصي بقا انا كل اللي طلبه منك هديكي ملف تخلي سيف الدين يمضي عليه وطبعا من غير ما يياخد يالو وياستي بلاش نص ملبون نخليهم مليون عشان عيونك الرمادي دي
نور بعصبيه وغضب... انت انسان مش محترم وكل الهبل اللي قولته دا ابلعو وشربه وراه مياه
حمزه بعصبيه.... بصي بقا يا بنت انتي الملف دا هيتمضي يعني هيتمضي وانتي اللي هتساعديني تاني حاجه اللي قولته دا لو حد علم بي هيكون تمنو حياتك يا عسل
نور بغضب... انا بتهددني يا بتاع انت
حمزه.... اعتبريها زاي ما تعتبريها ها هتقدري تفذي دا امتا
نور... لا مش هعمل حاجه واعلي ما في خيلك اركبو
حمزه...لا يا حلوه انتي لزم تنفذي
نور... هو ايه البجاحه دي
حمزه.... اعتبريها زاي ما تحبي المهم الموضوع دا يتنفذ وبعدين ما اناعارف انك مش،بطيقي سيف الدين
نور... ملف ايه اللي عايزني امضي
حمزه... امم هو مفروض مالكيش في بس هقولك دا ملف لي شركة الالفي صفقه مبنا يوافق عليها وتبق تحت اشرفه هو ويكون مسؤل عنها
نور... وانت هتسفد ايه
حمزه... اووو هستفاد كتير اولا ان المبنا هيقع ويتحبس هو قرب منها وهمس اصل المبنا ميستحملش وغمز
نور... طب والناس اللي قطعها
حمزه... ربنا ارحم من العالم دا اهو هدخلهم الجنه
نور... انت ازاي كده انت مريض
حمزه... لا الزمي حدودك
نور.... وانا استحاله اوفق بكده
حمزه... قصاد روحك يا حلوه اول متلاقي وقت مناسب قوليلي،كرت اهو باي ورجع من ضهرها وهمس جم ودنها
ولو عملتي فزلوكه ورحتي قولتلو هتبقا بموتك وسابها ومشي
نور فضلت متنحه وساكته ونزلت راسها ونهارت في العياط كانت خايفه بس قدمه بينت عكس كده بعده ب وقت لقت سيف رن
نور حاولت تهدا ومتبينش حاجه... احم الوو
سيف بزعيق... انتي فين يا حيو"انه
نور قفلت في وشه... ورجعت تعيط وبعد بشويه قامت وتملكت نفسها وطلعت لي مكتبها
نور... في ايه عمال ترن
سيف بغضب ووشه احمر وعروق جسمه كلها برزه.. انا تقفلي في وشي يا لمامه
نور بصريخ.... احترم نفسك بقا في ايه
سيف وقام ورايح ليها... انا تقوليلي كده
نور كانت خايفه بس بينت عكس كده.... اها لانك مش بتحترمني
سيف مسكها من دراعها جامد.... انتي اتعديدي حدودك اوي وشكلك عايزه تتربي
نور كانت عايزه تصوت من الألم... سيب ايدي
سيف بستهزء.... اتاسفي الاول ولو عجبني هسيبك
نور بتحدي.... بعينك انت بني ادم مغرور وشايف نفسك علي ايه معرفش
سيف شد اكتر علي ايديها.... انتي شكلك متعرفيش مين سيف الدين مكرم العوضي
نور كانت هتعط ولخقت نفسها بالضحك وتكلمت وضحكت... انت عمل زاي مسلسل كوشي وارناف كان زايك كده متكبر ويقول اناارناف سينغ رايزادا تحس كان قيللو لو حفظت اسمك وقولته كل شويه هنديك جنيه كان شبهك في تكبركده بس هو زاي القمر وموز بصراحه يامه كان الواحد كان نفسه ف نفنف
سيف بيجز علي اسنانه... انا اللي بنات العالم بتجري ورايا واحده زايك تقول ان في حد احسن مني
نور بصتله من فوق لي تحت... بيجرو وراك ايه دا انت حرامي اخس بس انت بسم الله ماشاء الله مش محتاج
سيف... انتي بتقولي ايه
نور....اممم معلش دا كده عندك مرض نفسي اتعالج متتكسفش روح لي مازن اهو مننا وعلينا
سيف....لا انتي شكلك عايزه علق ولاوه دراعها وراه ضهرها
نور مقدرتش تستحمل صوتت... اهاااااااا ونفجرت في العياط
سيف... دي تخليكي ماتتجرءيش تاني عليت يازباله
نور فضلت تعيط ومبطلتش...
سيف... انتي فكرتي هفضل سيبك كده ويكون في علمك دي شئ بسيط
... اياكي تتعاملي معايا تاني ب اسلوبك الزب"اله انتي فاهمه
كان سمع صوت عياطها ومره واحده سكتت
بيعدلها لقها مغمي عليها فضل يهز فيها لكن ولا اكني بيعمل حاجه شلها وحطها علي الكنبه وجب ميه وفضل يفوق فيها فقت
سيف بعد عنها... انتي قومي متستموتيش فيها
نور بصله ومكانتش فاهمه في ايه حبه حبه افتكرت لما لقيت دراعها مش قدره تحركو
نور بصتله ومردتش عليه وبتقوم بس مش قدره تحركو اتوجعت غصب عنها.. اهاا
سيف بصلها... يلا قومي هاتي بقي الاوراق
نور ....
سيف... بكلمك علي فكره
نور بزعيق.... خلاص بقا حاجاتك هتتعمل من غير كلام
سيف لسه هيزعق لقها طلعت... مقرفه
نور طلعت وقاعدت علي مكتب تعيط وحطت راسها علي مكتب... يارب هو في ايه واحد يهددني ودا شكله كسر دراعي ياررب لا حولا ولا قوه الا بالله استغفرالله العظيم الحمد الله يارب علي كل شي وتنهدد وقامت بس ماكانتش قدره تحرك دراعها فضل وقامت جبتلو حاجات اللي طلبه منها ودخلت
نور... اتفضل
سيف بصلها ... عايز ملفات بتعت الالفي كلها
نور.. ينفع بكره
سيف... ليه الهانم مش فاضيه
نور بصتله ومن جوها دراعي ياللي تنشك منك الله ... حاضر
سيف... غوري
نور طلعت... هجبها ازاي كل ملفات دي انا مش قدره احركو ياربي
بعد شويه لمت شويه ملفات الباقي كان لزم حد يساعدها ومقدراتش سيف بعت انها تدخله
نور.. نعم
سيف.. نعم الله عليكي يا هانم فين الملفات
نور بصتله... علي فكره انا مش سحره ولا في ميت ايه ولا عندي قدره خرقه انا مش قادره احرك دراعي ومش قادره علي كل المشكل اللي انت بطلعهالي وطلعت ودخلت تاني اهو دا اللي قدرت اجمعو عايز الباقي قوم جيبه لي نفسك
في نفس الوقت سيف لحظ ان دراعها مش بيتحرك
نور... دا معاد اني اروح عايزه اروح
سيف لسه هيتكلم نور قطعته... لا مش ضغط شغل لان من حقي اروح وعندك مرتبي اخصم منه لو حابب بعد اذنك وسابته بسرعه واخدت شنطتها ومشيت
تسريع ااحداث نور اخدت تاكسي عشان تروح لان كانت مش قدره تستحمل الوجع وخايفه حد ياخد باله ويوديها للدكتور لانها بتخاف من المستشفي روحت ودخلت اوضتها وفضلت تعيط وتاخد في مسكنات لحد ما جت خالص هتنام لقت فونها بيرن
حمزه. .. غريبه روحتي لي واحدك يعني
نور..
بقلم الاء
تعليقات
إرسال تعليق