القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببت شبح البارت الاول والثاني بقلم ملك نزيه



ملك بصويت : انتَ مين ؟؟

احمد : أنتِ اللي مين ؟

ملك : نعم يا رو"ح ماما انتَ اللي في غرفتي و علي سريري .

احمد فتح عينه بهدوء و بص حواليه : اه صحيح انا فين بصي مش مهم انا هكمل نومي و لما اصحي هبقا افهم .

ملك سحبت البطانيه من عليه : بقولك ايه يلا اصحي و فهمني انتَ جيت هنا ازاي .

فجاه باب الغرفة خبط .

امير اخو ملك : يلا يا بنتي هتتاخري علي الكليه .

احمد بص لملك : ينهار ابيض انا كمان هتاخر علي الكليه .

ملك : انتَ عايز تمشي من غير ما تقولي انتَ مين و دخلت هنا ازاي ؛ لاء ده في خيالك يا حبيبي .

احمد : انا لازم اروح الكليه بسرعه هبقي افهمك بعدين ؛ صحيح ابقي البسي الفستان الاحمر ده بياكل منك حته .

احمد نط من الشباك اه أصل الشباك عند الأرض علي طول أصل ملك ساكنه في الدور الأول .

ملك دخلت لبست لان النهارده اول يوم دراسي في الكليه أصل ملك في سنه أولي كليه ملك خرجت من الأوضه سلمت علي بباها و مامتها و خرجت مع ابن عمها اللي كان مستنيها تحت البيت علشان يوصلها .

يوسف ( ابن عم ملك ) : ايه يا بنتي التأخير ده أنتِ عمرك ما كنتي متأخره كده .

ملك : مافيش .

ملك و يوسف ركبوا العربيه و طلعوا علي الكليه ملك و يوسف دخلوا نفس القسم كمان .

ملك : ايه ده انتَ ماشي ورايا ليه .

يوسف : انا داخل القسم بتاعي .

ملك : انتَ بتهزر صح .

يوسف : لاء بجد .

ملك : يابني انا كبرت مينفعش الاهتمام الزياده ده .

يوسف : انا اصلا مش داخل علشانك انا دخل علشان بحب المواد هنا .

ملك : واللهِ .

يوسف طلع لسانوا لملك : أيون . 😜

ملك و يوسف دخلوا و قعدوا جنب بعض و ملك سرحت في اللي حصل الصبح فجاه يوسف بص لملك و قال : ايه الهزار التقيل ده .

ملك : في ايه .

يوسف : جايبين دكتور صغير في السن انا كنت فاكر نفسي هبقي احلي واحد في الدفعه بس برضوا انا حلو .

ملك رفعت عنيها علي الدكتور بهدوء و اتصدمت أن الدكتور ده هو احمد اللي كان في غرفتها الصبح .

ملك بصوت عالي : ين"هار اس"ود .

يوسف بصوت هادئ : ايه يا بنتي الفضيحه دي .

الدكتور لف وشوا بهدوء : اطلعي بره .

ملك : بس ....

الدكتور : مفيش بس اطلعي بره .

ملك طلعت و يوسف استأذن و طلع وراها .

يوسف : في ايه .

ملك : مفيش .

يوسف : ملك انتِ عمرك ما خبيتي عني حاجه .

ملك : ما انا بقولك مفيش حاجه .

يوسف : براحتك تعالي ناكل .

ملك : يلا .

يوسف : صحيح عمي و مرات عمي مسافرين انهارده و امير هيبات عند صحبوا .

ملك : ايه ده هما مقلوليش ليه .

يوسف : علشان انتي صحيتي متأخر .

ملك : طب انا هعمل ايه .

يوسف : هتروحي عادي جدا و لو اي حاجه حصلت هتكلميني .

ملك : ماشي .

اليوم خلص و يوسف وصل ملك البيت ؛ ملك لقت الشقه فاضيه حرفيا .

يوسف : انا هروح اجبلك اكل و هاجي .

ملك : ماشي .

يوسف خرج و ملك فضلت في البيت مره واحده الباب خبط .

ملك : يا بني انتَ لحقت و بصت من العين السحريه و اتفجأت بالدكتور هو اللي علي باب الشقه .

استوب استنوا البارت اللي جاي .

روايه : احببت شبح .

تأليف : ملك نزيه .

#احببت_شبح


ملك : يا بني انتَ لحقت و بصت من العين السحريه و اتفجأت بالدكتور هو اللي علي باب الشقه .

ملك راحت ناحيه الباب اكتر .

ملك : مين .

الدكتور : انا استاذ احمد جاركوا .

ملك : انهي جار .

الدكتور : اللي في الشقه اللي فوقك .

ملك : انا عمري ما شوفتك قبل كده .

الدكتور : لاء انا اعرف أهل حضرتك و هما يعرفوني .

ملك : طب انت عايز ايه .

الدكتور : وانا بلم الغسيل وقع مني حاجه عندك ممكن تديهاني .

ملك فتحت الباب بهدوء وكل اللي شاغل تفكيرها هو ازاي متكلمش عن الصبح خالص ؛ اللي قطع تفكيرها الدكتور و هو بيقول : يا انسه ممكن تجيبي الحاجه .

ملك خرجت من شرودها : متدخل تجبها لنفسك يا بابا انا مش الخدامه بتاعتك .

احمد بصلها باستحقار : طب وسعي كده .

ملك بتريقه عادت كلاموا  : طب وسعي كده( نيني نيني).

احمد دخل و بعد ملك عن الباب و دخل جاب الحاجه بتاعتوا .

احمد بص لملك باستحقار : لو مكنتش اعرف اهلك كنت ظنيت فيكي ظن وحش .

واللي قلطعهم دخول يوسف .

يوسف : ايه اللي حصل فتحه الباب ليه يا بنتي .

فجاه يوسف وقف بزهول وأيده علي وشوا من الصدمه : الدكتور أحمد هنا بنفسوا . 

ملك : فيه ايه يا عم انت مش المفروض تقتلوا و تقتلني علشان هو عندي في البيت لوحدنا .

يوسف ضحك جامد : انتي فاكره أن الدكتور أحمد القمر ده ممكن يبوصلك .

ملك : اعدل كده يلا .

يوسف : اششش اسكتي ؛ حضرتك عايز تشرب ايه .

ملك : انت هتستضيفوا في بيتي .

يوسف : انا حر .

ملك : اطلع بره انت و هو بسرعه .

احمد و يوسف : بسسسس .

ملك زقتهم هما الاتنين بره البيت و قفلت الباب .

يوسف بدأ يخبط علي الباب : افتحي يا ملك هقول لعموا و طنط .

ملك : خفت ياض خفت اعمل اللي انت عايزوا .

يوسف : طنط و عموا هيسافروا اكتر من اسبوع فأنا مش هاجي تاني لو مفتحتيش .

تأليف : ملك نزيه .

ملك : انا اصلا مش محتجاك .

ملك دخلت الاوضه علشان تنام و فضلت تفكر في الدكتور الغريب ده لحد اما راحت في النوم ملك نامت صحيت اتفجأت .

ملك : ينها"رك اس"ود انتَ هنا تاني ليه .

احمد فتح عينوا : سبيني في حالي بقي عايز انام .

ملك : اصحي يا رو"ح ماما بدل اما ازعلك .

احمد : ايه ده انتي مين .

ملك : بقولك ايه انا زهقت من السؤال ده أنا مش هسيبك إلا لو قولتلي انت بتدخل هنا ازاي .

احمد بص علي الساعه : ينهار ابيض انا هروح الجامعه .

ملك مسكتوا من القميص : مش هسيبك المرادي بجد مش هسيبك .

احمد : ممكن تبعدي .

ملك : لاء إلا لو قولتلي انت بتجي عن ازاي .

احمد بعد ملك بهدوء انا هقولك ؛ ملك بعدت و راح احمد نط من الشباك .

ملك خرجت و هي مش طايقه نفسها و لقت يوسف علي باب الشقه .

ملك : انت بتعمل ايه هنا .

يوسف : كنت خايف عليكي ففضلت هنا علشان اتطمن .

ملك بصوت واطي : الحم"ار ده قاعد هنا و مشفهوش وهو بيدخل .

يوسف : في ايه .

ملك : مفيش يلا بينا .

يوسف : يلا ملك و يوسف طلعوا علي الجامعه .

ملك دخلت و قعدت و فجاه لقت احمد هو الدكتور النهارده تاني ملك بصت بهدوء و قالت : انا مش فاهمه ايه الق"رف ده هو هنا تاني لي ده اصلا دكتور مق"رف .

ملك لقت كلوا بيبص عليها .

ملك : في ايه .

يوسف بضحك : ملك ......................

روايه احببت شبح البارت التاني .

تأليف ملك نزيه .

#احببت_شبح

تكملة الروايه من هناااااااااا

تعليقات

التنقل السريع