القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حطمني العشق البارت الرابع بقلم نيرة وائل في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


فرح مين يجدعاااان اللى كماان شهر 


بيبصوا كلهم بصدمه و هو بيضحك


تسنيم: خااااااااااااالد 


وبتجري عليه تحضنه بيبادلها الحضن وبيشلهااا ويلف بيها


بيطلعها خالد من حضنه : وحشتيني اووي يا قلب اخوكي 


تسنيم بعياط: انت اللي وحشتنى اوي والله 


بيمسح خالد دموعها: دموعك غالين يا عيوني 


بتحضنه تسنيم و بيروح يبوس راس جده وبيحضنه


سميح بيحضنه: يااه يا خالد... كل دا غياب يبني


خالد: خلاص ياجدي رجعت ومش هسافر تانى 


بيبص سليمان ليه باشتياق وبيفتح دراعه عشان يحضنه بيتجاهله خالد وبيروح يسلم على يامن 


خالد:  لا مش معقول دكتور يامن نزل مصر اخيرا


يامن: ليك وحشة والله ياخالد


خالد: ايه يجدع 10 سنين ناسي ان ليك اهل متنزلش اجازة ولا مرة


يامن: اديني رجعت اهو 


سليمان: مش هتسلم على ابوك يا خالد


بيبصله خالد وبيروح يسلم بإيده


يامن كان واقف جمب تسنيم: هو خالد لسه بيعامله كدا


تسنيم: زي ما سبتهم متغيروش


بيقعدوا كلهم على السفرة


تسنيم: ليه مقولتش انك جي كنا رحنا اخدناك من المطار


خالد: حبيت اعملها مفاجأة


تسنيم: احلى مفاجأة دي ولا ايه... بس انت بجد هتستقر هنا خلاص 


خالد: ايوه ياقلبي خلاص كفايه غربه لحد كده 


تسنيم: احسن حاجه عملتها والله 


خالد: فرح مين اللى بتتكلموا عنه بقا حددتي فرحك انتى وسليم؟ 


بيبصوا كلهم لبعض بخوف لأن خالد ميعرفش حاجه عن اللى حصل كله


سميح: لأ يا خالد... فرح يامن وتسنيم


خالد بيبص لتسنيم : ايييييه...انت سبتي خطيبك

نــــــــــــــــــــــــــــيــــــــــــــــــــــرة وئــــــــــــــــــــــــــــــــــــل

بتبصله تسنيم بخوف 


سميح: من 5 شهور يا خالد و اختك اتكتب كتابها على يامن امبارح 


خالد بعصبيه: يعني ايه.... ازاي كل دا يحصل وانا معرفش 


سميح: اهدى بس يبني


خالد: اهدى ايييه... يعني ايه اختى تتجوز وانا معرفش "بيبص لتسنيم" بقالك  خمس شهور فاكه خطوبتك وانا معرفش هو انتى مش كنتى بتكلمينى علطول ازاي متقوليش ليا حاجه زي دي 


تسنيم: ا... انا


سميح: اهدى بس يا خالد محصلش حاجه لكل دا


خالد: يعني ايه محصلش حاجه... ازاي محدش يقولى حاجه زي دى 


بيشد ايد تسنيم: تعالي معايا 


بتبص لجدها بخوف وهي ماشيه مع خالد وجدها بيهز راسه بمعنى"لا" وهى فهمت انه مش عايزاها تحكيله اللى حصل بياخدها خالد وبيطلع اوضتها


خالد: انا عايز افهم دلوقتي ازاي كل دا حصل 


تسنيم بتبص في الارض ومش بتتكلم 


خالد: متعصبنيش عليكي يا تسنيم... احكيلي ايه اللي حصل 


تسنيم: خ... خالد.. ا.. انا


خالد بنفاذ صبر: انتي ايه يا تسنيم 


تسنيم  بعياط : مش عارفه 


خالد بيحضنها: اهدى بلاش عياط ... متخافيش احكيلي ايه اللي حصل براحه


بتشدد تسنيم من حضنه وبتفضل تعيط


خالد: اهدى يا قلبي مالك فيكي ايه 


تسنيم بتزيد في عياطها 


خالد: اهدى عشان خاطري بتعيطي ليه 


تسنيم بعياط :ك... كنت محتجالك اوى يا خالد... كان نفسي تبقى جمبي


خالد بقلق: ايه اللي حصل يا تسنيم... احكيلي فيكي ايه 


بتمسح تسنيم دموعها: مفيش حاجه انت وحشتني اوي بس


خالد: متحاوليش تكدبي عليا عشان حافظك 


تسنيم: انا فكيت الخطوبه مع سليم مقدرتش اكمل معاه ويامن لما عرف رجع مصر و جاب المأذون معاه وكتبنا الكتاب امبارح


خالد:يعني ايه 


تسنيم: خالد انت عارف اني كنت بحب يامن و انا مقدرتش اني اكمل مع سليم اكتر من كدا 


خالد: يعني يامن لسه فاكر يرجع بعد 10 سنين عشانك


تسنيم : ايوه... رجع لما عرف إني فكيت خطوبتي


خالد: وانتي وافقتي بسهوله كدا


بتهز تسنيم راسها


خالد: وفين كرامتك بقاااا... وفين انا من كل دا ازاى تخبي عليا الفترة دي كلها


تسنيم: عشان كنت عارفه انك هتزعل منى وامبارح كل حاجه حصلت بسرعه ملحقتش ابلغك


خالد بشك : تسنيم في حاجه تانيه انا معرفهاش


تسنيم بتهز راسها بمعنى " لأ":  دا كل اللي حصل بس انا خوفت احكيلك 


خالد: و خايفه مني ليه.... انتي عمرك ما كنتي بتخبي عليا حاجه اشمعنا المرة دي خوفتي مني


تسنيم: عشان انت دايما كنت بتضايق لما اجيب سيرة يامن


خالد: عشان كنت متضايق منه انه سابك ومرجعش.. كنتى بصعبي عليا عشان كده كنت بتضايق


تسنيم: متزعلش مني مكنش قصدي اخبي والله 


خالد: لا زعلان يا تسنيم... انتى خلتيني احس اني مليش لازمه 


تسنيم: لا لا متقولش كده دا انا ماليش غيرك 


خالد: واضح اه


تسنيم: خلاص بقى عشان خاطري متزعلش 


-----------------

نــــــــــــــــــــــــــــيــــــــــــــــــــــرة وائـــــــــــــــــــــــــــــــــل

"عند سليم"


سليم: انا عايز اعرف الفرح امتى عايزك تعرفيني كل حاجه بتحصل


"مجهول"  : متقلقش هعملك اللي انت عايزه كله 


سليم:  تمام 


بيقفل سليم الفون وبيضحك بخبث


سليم: هتبقى جامدة اوي لما تتهز ثقتك في اللي حواليكي وتجربي احساس الخيانه يا تسنيم... والله لاخد حق الوجع اللي وجعتيه لقلبي دا كله... "بتخونه عيونه وبيعيط" انا حبيتك... كنتى كل حاجه في حياتي كنت بحلم باليوم اللي هكون فيه معاكي... 4سنين وانا بعشقك  ضيعت من عمري 4 سنين في الوهم "بيمسح دموعه بكف ايده بعنف" انا بكرهك يا تسنيم... بكرهك من كل قلبي... على قد ما حبيتك على قد ما كرهتك دلوقتي 


"أناعلى قناعة أننا لانكره بجنون إلا أولئك الذين أحببناهم بجنون 🖤. " 


--------------

"في شقه سامر"


بيكون نايم وفجأة بيلاقي الباب بيخبط جامد 


سامر: اووووف من اللي بيخبط دااا 


بيزيد التخبيط اكتر 


سامر بيقوم: ياااا ربي مييييييييييييين


محدش بيرد 


سامر: كمان مش بترد دا انت يومك اسود النهارده ياللي بتخبط 


بيفتح الباب وبيلاقي قدامه يامن وخالد 


سامر: لااااااااااا لااااااا.... بتهزرواااااااا 


خالد: انت لسه هتتفاجئ


وبيحضنوه هما الاتنين 


يامن: كبرت يا سامر 


سامر بيدمع : دول عشر سنين برضو مش شوية 


خالد: مش وقت دراما دلوقتي انتوا الاتنين 


سامر: منك لله بوظت اللحظة


بيضحكوا كلهم 


يامن: جبت الشقه الجامدة دي منين يااااض


سامر بيعدل ياقه القميص بفخر  :احم.... عليها قصاد


خالد بضحك : متقولش قدام حد هتتحسد


يامن: يلا روح البس عبال ما نتفرج على الشقه


سامر: ليه رايحين فين


خالد: هنتعشى في البيت الكبير


سامر: لا.. عندي شغل مش هينفع


خالد: هو ايه اللي عندك شغل اخلص يلا روح البس


يامن: سيبهولي ياخالد كدا 


بيزقه يامن وبيدخله الاوضه 


يامن: البس يلا


سامر: مينفعش 


يامن: جدك اللي قالي اجي اجيبك


سامر: مش هقدر ادخل البيت بعد اللي حصل


يامن: هششش.... خالد ميعرفش حاجه اسكت


سامر بخفوت : انا مش هقدر والله... مش هعرف ارفع عيني ف عينهم 


تسنيم بترن على سامر 


سامر: دي تسنيم 


يامن: رد عليها


سامر: مش قادر 


ببفتح يامن الخط وبيحط الفون على ودن سامر


تسنيم: سامر بطل هبل و تعالى معاهم 


سامر: مش بيرد


تسنيم: رد عليا يا سامر انا عارفه انك سامعنى 


سامر: ت.. تسنيم اناا


تسنيم: انت اايه... انت تبطل هبل كدا وتيجي معاهم يلا دا انا محضرة الاكل بإيدي و عاملالك البسبوسة اللي بتحبها 


سامر: تسنيم مش هقدر اجي اعذريني


تسنيم: هاجي اخدك بنفسي دلوقتي... اخلص البس وتعالى وبعدين انا عازمه البنات كمان هنتعشى سوا كلنا 


سامر بفرحه: ريم جايه 


تسنيم: يا واطي يا بتاع ريم


سامر بضحك: مش قصدي بس هى جايه ولا ايه 


تسنيم: اه يا اخويا جاية... في حد عايز يكلمك خد اهو


سامر: مين


سميح: انا يا سامر 


سامر: جدي


سميح: وحشتني يا سامر كدا كل متسألش عليا ولا تيجي 


سامر: جدي... انااا


سميح: البس وتعالى يلا ومش عايز كلمه زياده


سامر: بس... 


سميح: مفيش بس... يلا نص ساعه وتكون عندى 


سامر: حاضر يا جدي


سميح: ايوا كدا... يلا متتأخرش 


سامر: حاضر 


يامن: البس يلا بسرعه وانا هروح اتفرج على الشقة


سامر: ماشي بس اوعى تكسر حاجه 


ساعتها بيسمعوا صوت حاجه اتكسرت 


يامن بضحك: خالد قام بالواجب متقلقش

نــــــــــــــــــــــــــــيــــــــــــــــــــــرة وائــــــــــــــــــــــــــل

------------

بيجي الليل وبيكون الكل متجمع على سفرة العشا 


سميح: متجمعناش على السفرة دى بقالنا 10 سنين من ساعه ما سافرت يا يامن


يامن: ربنا ما يحرمنا من اللمة دي تاني يا جدي


سامر: ما انت لو تتهد وتبطل سفر انت وخالد مش هنتحرم من اللمه دي 


يامن وخالد بيضربوه 


خالد: بس ياض اسكت


سامر بيبص ل ريم اللى كانت قاعده بتضحك فى سرها:  بيحترموني اوووي


ريم بضحك: وااااضح 


خالد: زينه انتي بتشتغلي فين دلوقتي 


زينة: مهندسة كمبيوتر مع تسنيم في نفس الشركه


منة: وانا كمان معاهم


مش بيهتم خالد ليها وبيكلم زينه:  انا جيت وناوي افتح مصنع هنا و محتاج مهندسه كومبيوتر 


تسنيم: مستر خالد نحن هنااااااااا.... انا ومنه شغالين نفس الشغلانة برضو 


خالد بإحراج: احم... مش قصدي ما انا عايزكم انتوا التلاته 


سامر: وهتجيب مرتبات للتلاته منين انت فاكر نفسك مليونير


خالد: سامر اخرص عشان هزعلك


سامر بيبص ل ريم: مش قولتلك بيحترموني 


بيضحكوا كلهم 


بعد وقت بيخلصوا اكل والبنات بيشيلوا الاكل 


سامر بياخد الاطباق من ريم: هات عنك يا جميل 


ريم بإحراج: لا سيبهم 


سامر: والله ما تحصل 


بياخد منها الاطباق و بيمشي خطوتين وبيتكعبل و بيوقع الاطباق كلها  في الارض


تسنيم: نهار ابيض يا سامر الاطباق اتكسرت 


سامر: متقلقيش انا كويس محصليش حاجه 


تسنيم بتضربه على ضهره : ما تولع انت انا فى الاطباق اللي اتكسرت دى 


بتوطي تسنيم تلم اللى اتكسر و بتجرح ايديها 


يامن بيشدها: بس سبيهم.... سامر لم اللى هببته دا 


تسنيم: لا انا هلمه 


بيسحبها يامن من دراعها و بيغسلها ايديها بالماية


تسنيم: يامن بس 


مش بيرد عليها وهى بتزقه بعيد 


تسنيم:انا مش صغيرة هغسلها انا عادي 


يامن:الجرح لازم يتعقم و يتربط بحاجه


بيقف يامن وراها و بيحط ايديها تحت الماية  بتضايق تسنيم من قربه وبترفع راسها و بتشوف انعكاسهم في المرايا 


يامن: لايقين على بعض صح


بتزقه تسنيم بس هو بيكون مكتفها بإيده 


يامن: كنت ناوي ارجعلك مكنتش ناسيكي


بتزقه تسنيم وبتنجح انها تبعد عنه 


تسنيم: كدااااب... لو كنت عايز ترجع كنت رجعت من زمان


بتسيبه تسنيم ومش بتديله فرصة يرد 

------------

نــــــــــــــــــــــــــــيــــــــــــــــــــــرة  وائـــــــــــــــــــــــــل

بيعدي وقت والشباب  بيقعدوا كلهم في الجنينه


سامر: جماعه نلعب كوتشينه و لا نعمل ايه فكروا معايا


زينه: نلعب الشايب


تسنيم: انا موافقه 


خالد: وانا كمان 


سامر بيبص ل ريم: ايه رأيك يا ريم


ريم بإحراج: ماشي 


خالد: بطل محن يا سامر 


سامر: يبني كل مرة بتضيع البرستيچ ينفع كدا


بتوزع تسنيم الورق وبيجي الشايب من نصيب زينة 


سامر: مش معايا 

تسنيم: ولا انا

يامن: مش معايا برضو 

خالد: ولا انا

منه: حتى انا

ريم: زينه هو معاكي 


زينة: طب والله حرام كده 


بيضحكوا كلهم وبيبدوأ يلعبوا بياخد خالد الشايب من زينة وبيبقى من نصيب منة في الاخر 


منه: جماعه انتوا بتهزروا صح 


خالد: انتى اللي سحبتيه اعملك ايه 


زينه: يلا بقى كل واحد يحكم عليها حكم


سامر: ايه رأيك تغني 


منه: لااالاااا


خالد بضحك: زمان صوتها نشاذ 


زينة: انا بقول حفاظاً على حاسه السمع بلاش منه تغني 


بيضحكوا كلهم ومنه بتتحرج 


سامر: يلا يا منه غني غني 


  خالد: طيب انا هقوم اعمل مكالمه عبال ما تخلصوا


بتغني منه وبيكون صوتها جميل جداً وبيوقف خالد لما بيسمع صوتها  : " وبحبڪ والله والله والله بحبڪ... قد اللي فات من عمري بحبڪ وقد اللى جااي من عمري بحبڪ... قد اللي فات من عمري بحبڪ وقد اللى جااي من عمري بحبڪ.. وبحبڪ♡"


" فلاش بااااك من 4 سنين"


بيكون خالد ومنه قاعدين في جنينه البيت 


خالد: منة بقالك خمس دقايق عماله تقولى انا... امممم... انا 


منة بإحراج:ا.. اناا


خالد: تاني يا منة انااا... ما تتكلمي وتقولي في ايه 


منة: خلاص انسى... مفيش حاجه 


خالد: هو ايه  اللي انسى مفيش حاجه 


منة: خلاص والله انسى 


خالد: انتى هبلة ولا انتي اللي كدا


بتبص منه في الارض بحزن


خالد بضحك: انا بهزر انتي زعلتي ليه


منه: خالد انا بحبك 


خالد: اه عارف 


منة بدهشة: بجد


خالد: ايوه عارف انا الاسطوانه دى... خالد انا بحبك اوى والله وبعتبرك اخويا الكبير وعارفه انك مش هترفضلي طلبي  ممكن تخلي تسنيم تخرج معايا النهارده وهنيجي بدري والله... عارفها انا الاسطوانه دى زينة وريم بيعملوها علطول 


منة بتتجمع الدموع في عيونها وبتتكلم: ايوه صح... ممكن تخليها تخرج معايا 


خالد: زينة جايه معاكم


منة: لأ


خالد: يبقى مفيش خروج... انا مش بآمن ان تسنيم تخرج لوحدها


منة بتحاول تتماسك : ليه 


خالد: زينة متربية مع تسنيم و مع بعض دايما ف هتخرجوا خدوا زينة معاكم 


منة: حاضر 


بتمشي منة وهى بتعيط 


منة بعياط : مش بيحبني...هو عارف إني بحبه لو كان بيحبني زي زينة ما قالت كان قال 


باااااااااااااااك

نــــــــــــــــــــــــــــيــــــــــــــــــــــرة وائــــــــــــــــــــــــــــــل


 بيصقفوا كلهم لمنة 


سامر بيصفر: برافووووووووووو


تسنيم: منة انا اول مرة اعرف ان صوتك حلو كدا 


بتبتسم منه 


سامر: غني تاني يا منه


منة: لا كفاية كدا 


بيجي سميح وبينده سامر


سامر: جماعه هكلم جدي  انا جاي محدش يلعب من غيري 


بيقوم خالد يقف بعيد وبينادي على زينة 


خالد: زينة تعالي ثانية


زينة: حاضر


بتروحله زينة وبيقفوا تحت شجرة


زينة: اييه يا خالد


بيطلع خالد سلسلة من جيبه


خالد بابتسامة: ايه رأيك 


زينة: جميلة اوي لمين دي


خالد: ليكي


زينة: ليا انا 


خالد بابتسامة: ممكن البسهالك 


بتبتسم منه وبتهز راسها ب"ايوة"


بيلبسها خالد السلسلة و بتكون منة شايفاهم   


خالد: بحبك يا زينة


زينة بتوتر: ايييه


خالد: بحبك ومحبتش قدك من لما كنتي عيلة بضفاير 


زينة: و أنا كمان بحبك 


خالد بفرحه : ايييه انتى بتتكلمي بجد 


زينه بتبتسم وبتهز راسها بإحراج  


خالد: قوليها تاني ونبي... حد يقرصني انا اكيد بحلم 


زينة بتضحك 


خالد: قوليها كمان مرة عشان خاطري 


زينه: بحبك


خالد بصوت عالي: يجدعااااااان قالت بتحبني 


زينة بتضربه في كتفه: بس يا خالد


بينادى عليه يامن: مبروووووك يا خالد نبقى نعمل الفرح سوا بقاااا


بتكون منة قاعده و بتحاول تبان هادية بس دموعها بتخونها وبتعيط 


بتمسك ريم ايديها : منة اهدي 


منة: ا... انا... انا ماشية 


بتاخد شنطتها وبتطلع تجري على برا  


خالد: انا رايح اقول لجدي 


زينة: رايح فين تعالى هنا 


خالد بيدخل يجري على جوا و بيروح لجده بيسمع سامر وسميح بيتكلموا


سميح: بقالي 5 شهور بكلمك عشان تيجي يا سامر وانت مكنتش بترد حتى


سامر: يا جدي صدقني مكنتش قادر اجي... كنت عايزني ابص في وشك انت وتسنيم وعمي سليمان ازاي بعد اللي حصل 


سميح: اللي حصل انت ملكش ذنب فيه


سامر: ذنبي ان حسين يبقى ابويا


سميح: حسين هو اللي غلط مش انت ... وانا اقسم بالله لو اعرف مكانه هقتله بإيدي على اللي عمله في حفيدتي 


بيدخل خالد المكتب: عمل ايه يا جدي 


نــــــــــــــــــــــــــــيــــــــــــــــــــــرة وائــــــــــــــــــــــــــــــــل

------------

بتطلع ريم تجري ورا منة 


ريم: منة اهدي... استنى يا منة


مش بترد منة عليها وبتفضل تجري وهي بتعيط وبتعدي الطريق


ريم بصريخ :حااااااااااسبي


فجأة بتخبطها عربيه و بتجري عليها ريم 


ريم: منة... لاااا.... منة فوقي 


بيتلم النااس وبينزل اللى خبطها من العربيه 


ريم اول ما بتشوفه بتبصله بصدمه 


ريم: انت 

و.......... 


اسفه على التأخير الباقه خلصانه انا فاتحه بكارت فكة 😅+اكتبولي في الكومنتات عايزين السرد بالعامية ولا بالفصحى.... ولا اخليها زى الاول تسنيم هي  اللي تحكي🤔 +اوقفها في رمضان ولا ايه رأيكم+التفاعل يسد النفس والله 🥲

#يتبع

#البارت_الرابع

#حطمني_العشق

#بقلم_نيرة_وائل


تكملة الروايه من هنااااااا 
 

تعليقات

التنقل السريع