القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببته دون قصد البارت السادس بقلم انجي محمود في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



البارت السادس

أحمد:فريده عمر فين وسابك كده ردي مالك

فريده:خالد

أحمد:ماله في ايه ردي

فريده اديته الموبايل وشاف الرساله

أحمد:يا ابن.........ماتخافيش طول ماانتي معايا ومحدش هيقدر يقربلك فاهمه

عمر:في ايه مالكوا

أحمد:انت ازاي تسيبها وتمشي افرض حصلها حاجه

فريده: أنا عايزه أروح

أحمد:يلا

في البيت

فريده:هو ممكن يعمل حاجه

أحمد:من وقت ماعرفتك وأنا عارف إنك قويه خايفه منه على ايه ده انتي معاكي ظابط

فريده:اه ظابط صح بإماره ماكنت خايف من الفأر أنا حاسه إنك داخل الكليه دي بالكوسه

أحمد:فكرتيني عايز أسافر بعد بكره عندي مأموريه

فريده:هاجي معاك صح

أحمد:لا هتفضلى هنا علشان مش هكون موجود في البيت

فريده: هروح عند ماما

أحمد:يوم تاني بقي علشان مابقاش بالى مشغول

فريده:, خلاص اللى عايزه المهم تسافر وترجع بسرعه

أحمد:من عيوني

في الصباح

نواره: سلام عليكم

عمر:مش قلتي مش جايه هنا تاني ولا كلام وخلاص

نواره:وانت مالك انا جايه عند عمي

فريده:سيبك منها ويلا علشان المشوار اللى هنروحه

نواره:رايحين فين

فريده: وانتي مالك يابت والله هجيبك من شعرك مستفزه

أحمد:صباح الخير يا جماعه أنا مضطر اسافر ال انهارده بدل بكره علشان نلحق نجهز نفسنا

فريده:طب وأنا

جليله: ايه يا بتي خايفه مننا ولا ايه وبعدين انت وسطنا ومعانا اهو وكمان عمر بيسليكي

عمر:على أساس إن أنا كرتون

أحمد:خلوا بالكوا منها بقي ومش عايز مشاكل وهو ينظر الى نواره

بعد وقت قليل

فريده:اهو احمد سافر اهو واحنا قاعدين هنعمل ايه

عمر:تعالى نعمل شوبينج

فريده:لا ماليش نفس وعايزه احكيلك على حاجه

خالد بيهددني وبيستفزني كمان وأنا خفت اقول لأحمد وخصوصا إنه رايح الشغل وكده

عمر:معاكي رقمه

فريده:ده الرقم اللى رن عليا منه

٠١٢..........

وفي تلك الأثناء كانت نواره تستمع ليهم وأخذت رقم هاتفه

نواره:جبتيه لنفسك واهو نخلص منك خالص

نواره:الو خالد مندور معايا

خالد: ايوه مين

نواره: واحده عايزه تفيد وتستفيد ثم حكت له لكي تتخلص من فريده

بقلمي#إنچي محمود

فريده: ايه رأيك ناكل توت من الشجره دي

عمر.ودي طويله هطويلها ازاي

فريده:البركه فيك يلا

ثم صعد على الشجره وأخذ بطبق وجمع لها ما يكفي

فريده:يلا بقي أنا مش لاقيه موبايلى وخايفه لأحمد يرن عليا

عمر:يلا خدي كلميه من موبايلى

فريده:مابردش قلقانه عليه بقاله أسبوع مارنش عليا

عمر: ماتقلقيش إن شاء الله خير

فريده:اه حاسه إني دايخه اه

عمر: فريده فريده

نبويه يا نبويه تعالوا بسرعه شلوها لحد ما رن على الدكتور

بعد قليل

يخرج الدكتور:ماتقلقوش يا جماعه ده بيحصل لأي حد في حالتها

مهران: إزاي يعني مالها

الدكتور:مبروك المدام حامل

جليله:زغرطوا مليون مبروك يا حبيبتي

فريده: الله يبارك فيكي يا ماما

عمر:الحمد لله أخيرا هبقي عم أما ارن على أحمد اقوله

فريده:لا لا خليها مفاجأة

نواره بغضب:كيف يعني لازم أكلم خالد واقوله

نواره:هنفذ انهارده

فريده:ماحدش هيقول لأحمد حاجه تمام

أحمد:مش هتقوليلى ايه ها

فريده: أحمد حمدالله عالسلامه

أحمد: انتي طالق

مهران: بتقول إيه يا ولدي انت اتجننت

أحمد:الجنان لما أسافر ومراتي تبقي بتكلم اللى كان متقدملها الأول صح ولا لا

فريده: انت بتقول ايه

أحمد:بقول على الرسايل اللى بعتاها لخالد بيه صح

عمر: انتي بتقول إيه فريده موبايلها ضايع من يوم ماسافرت

أحمد: ماحدش ليه دخل ثم جذب فريده من شعرها وظل يصرخ بها اطلعي بره وماشوفش وشك تاني يلا

ثم جذبها لباب الفيلا ودفعها بقوه لتسقط أرضا

أحمد: انتي تحمدي ربنا إني انقذتك يوم فرحك واتجوزتك ولو شفتك تاني هيبقي حسابك كبير معايا

أحمد:نواره جهزي نفسك فرحنا الأسبوع الجاي أنا استاهل واحده زيك مش زيها ثم اغلق الباب بوجهها

عمر: إيه اللى بتعمله ده انت اتجننت

أحمد:لو حد أدخل تاني أنا كمان هسيب البيت وماحدش هيعرفلى مكان

نواره بخبث: سامحيني بقي ابنك هيتشرد وادي موبايلك مش لازمني

ثم أحدهم يدق على الباب بشده

عمر: في ايه يا عم مغاوري

مفاوري:الست فريده بعد ما طلعت بحسب حد طالع معاها بس لقيت عربيه جت فجأه وخطوفها مش عارف هنعمل ايه

أحمد بفزع:بتقول إيه تعالى معايا بسرعه

نواره:ههه استحملى بقي


استوب

#احببته دون قصد

بقلمي إنچي محمود

 تكملة الروايه من هناااااا 

تعليقات

التنقل السريع