#اسكريبت "زواج بالإجبار "
"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير"
جمله قالها المأذون كانت كفيلة بجعل قلبي يتراقص من الفرحه 💃💃.....افتكرت كل حاجه حصلتلي علشان اوصل للحظة دي ....... بعد حب ٦ سنين اتجوزت الشخص اللي طول عمري اتمناه .....بحبه من أيام الثانوية وكنت بكتب كل كلمه قلبي نفسه يقولها في يومياتي...... خصصتها ليه هو بس........ مكنتش قدامي حاجه اقول فيها كل اللي في قلبي غير ليها ......
ضحكته اللي بتخطفني .....ابتسامته اللي بتنسيك الدنيا .... كل تفصيلة فيه بحبها
اعرفكم بنفسي الاول ( أنا عهد عندي ٢٢ سنه خريجه حقوق عيني خضرا وبشرتي بيضاء و قصيرة البيست فريند بتاعتي اسمها نور عنيها عسلي وبشرتها بيضاء بس نخله🙂🙂 (معاناة صح تقريبا كده كل الصحاب لازم يبقي في واحدة قصيرة وواحده طويلة وبيبقوا بيست فريند😂😂) نرجع لمرجوعنا😅 نور عارفه كل حاجه عني مبخبيش حاجه عنها حتي حبي لآدم ( ادم ده جوزي قرة عيني😂😂) بس كنت كل مرة اقلها عليه تقلي حرام اللي بتعمليه ده غضي بصرك ......انا عارفه انه غلط بس غصب عني اول ما يجي مكان انا موجودة فيه البرفيوم بتاعه بعرفه وقررت إني مش هبصله تاني واني اغض بصري وانتظمت في الصلاة وكنت في كل صلاة ادعي ربنا انو يبقي ليا ......
وفي مرة وانا مروحة نادي عليا وقلي احلي خبر سمعته في حياتي انا فاكرة اليوم ده كانه النهاردة.....
Flashback
آنسة عهد.... آنسة عهد .... استني لو سمحتي
كنت مفكرة اني بتخيل ولا حاجه بس الصوت اتكرر تاني انا مش بحلم صح ده صوته ......
لفيت وعملت نفسي مستغربة
عهد : نعم ....مين حضرتك
آدم : انا آدم كنت زميلك في المدرسة ...فاكراني!!!
عهد : مش متذكرة حضرتك اوي ..... وفي سرها بتقول(ده انا عارفاك اكتر من نفسك يا قلبي) المهم حضرتك كنت عايز ايه
آدم : عايز رقم والدك
عهد تدعي عدم الفهم : ليه حضرتك....مش فاهمه
آدم وهو يبتسم: عايز اكلمه علشان نطلب ايد حضرتك
عهد بعدم تصديق وفرحه في نفس الوقت : ايه مين..... تطلب مين...انا ...تقصدني أنا...... كل هذا وآدم في صدمه مما تفعله ..... عهد وقد تداركت نفسها : احم...تمام اتفضل ومن داخلها قلبها يتراقص من الفرحه وتحدث نفسها(ابغي احضنك الحين بس استحي😂😂)
ادم وهو يرحل: عن أذنك
عهد وهي تبتسم :اتفضل
بعدما ذهب آدم .....اتصلت عهد بنور وأخبرتها كل شئ وأخبرتها ان تأتي إليها بسرعه .....
وبالفعل جائت نور وأول ما شفتها عهد حضنتها
عهد وهي تحضن نور : انا مش مصدقه يا نور مش مصدقه نفسي بجد ....ده مش حلم صح
نور وهي تضحك : لا مش حلم يا مجنونة ......شفتي لما بعدتي عن كل حاجه وحشه كنتي بتعمليها وقربتي من ربنا ايه اللي حصل....... اهو جالك لحد عندك يا ستي
عهد بفرحه: الحمد لله الحمد لله ....انا اول ما اروح هصلي ركعتين شكر لربنا انه ريح قلبي
نور : ربنا يتمملك على خير يا ستي
عهد : يا رب وعقبالك
نور: مش حاسه اننا افورنا شوية اتقمصنا الدور مع انه لسه مجاش شافك😂😂😂
عهد بضحك : يا ستي ما انتي عارفه اني هوافق ........كنتي تشوفيني وهو بيقلي عايز اطلب ايدك وعلي اللي عملته😂😂😂
نور : ربنا يهديكي....يلا سلام علشان متأخرش
عهد وهي تودع نور : سلام
وذهبت كلا منهما الي البيت
عهد بعدما وصلت الي البيت
عهد : يا مااااااامااااا انتي فين يا ست الكل جعااااانه
مامت عهد وهي تخرج :إيه يا زفتة انتي متوطي صوتك ....وبعدين انتي نافعه في حاجه غير الاكل
عهد ومامتها في صوت واحد: كل اللي بتعمليه من الاكل عالنوم .....من النوم عالاكل
عهد : ايوة يا ماما سيناريو كل يوم حفظته والله
مامت عهد وهي تأخد الشبشب المصري الاصيل(الملقب بأبو وردة😂😂) وهووووب في منتصف الهدف 😂😂
عهد وهي تتألم: آه يانا والله لأقول لبابا هو اللي هيدافع عني
ابو عهد : ادافع عنك من ايه
عهد وهي تجري لتحتضن باباها: بابا حبيبي تعالي شوف مراتك بتعمل فيا ايه عهد وهي تتصنع البكاء دي بتعاملني كأني مش بنتها ولا ضناها حتي
مامت عهد : شوف البت لم بنتك يا راجل
ابو عهد : اتلمي يا عهد عيب كده مش قلت نسمع كلام ماما برضه
عهد وهي تضحك وتقول له بصوت منخفض : مسيطر اوي يا بابا 😂😂
ابو عهد : عادي هو انا لوحدي ما في رجاله المصرية كده 😂😂 وبعدين اتفرجي علي ابوكي هيعمل ايه
مامت عهد : بتوشوشوا بتقولوا ايه
ابو عهد وهو يغمز لها : بنقول انك احلويتي اوي وبقيتي قمر
مامت عهد : اضحك بكلمتين ....ليه كنت مفكرني هبلة ولا هبلة
ابو عهد : هبلة 😂😂 خلاص بقي يا جميل فك كده .....وبعدين انا عايزكوا في موضوع مهم
عهد : موضوع ايه ها موضوع ايه
ابو عهد وهو يضحك :😂😂 مفيش يستي كل اللي في الموضوع ان عهد جايلها عريس
مامت عهد : لولوولولوي خليه يجي بسرعه .....واخيرا هخلص منك .....ده يوم السعد
عهد وهي تدعي البراءة وتحرك رموشها لاعلي لاسفل: بقي كده عايزة تخلصي من بنتك حبيبتك
مامت عهد : بصراحه اه 😂😂
عهد : المهم آدم هيجي امتي هو وعيلته
ابو عهد باستغراب: وانتي عرفتي منين انه اسمه آدم انا مقلتلكيش علي اسمه
عهد وهي تدرك ما قالته: مهو وانا مروحة النهاردة حصل............. وحكت لهم ما حدث......
ابو عهد : تمام هما جايين بكره
مامت عهد وعهد : تمام
في اليوم التالي......
جاء آدم وعائلته ورأوا عهد وجلست عهد مع آدم وبعدما ذهبوا
ابو عهد : ها يا عهد إيه رأيك في آدم
عهد بكسوف: انا مرتاحه يا بابا بس هصلي استخارة الاول وأعرف حضرتك
وأدت عهد صلاة الاستخارة واعلمت أباها بموافقتها
وبعد شهر تمت الخطوبة ......
وكانت عهد مبسوطة بشكل لا يوصف
وطبعا التزما كلا منهما بشروط الخطوبة
وفي يوم وعهد جالسة مع أبيها وأمها
أخبرها أبيها ان آدم يريد تقديم موعد الفرح وكتب الكتاب ليتم بعد أسبوعين
تفأجات عهد من هذا الخبر ولكنها وافقت لانها ستصبح زوجته
وانتهي الاسبوعان بسرعه كبيرة.......
وها هي الآن أصبحت زوجته
Back
عهد وهي تفيق من ذكرياتها عل صوت آدم
آدم ببسمه وهي يحتضنها: الف مبروك يا عهد
عهد بكسوف: الله يبارك فيك
وبدأ الزفاف ......
وكان في منتهي الروعة والجمال......
و كانت عهد في منتهي الرقة
ورقصا سويا ولكن عهد كانت تسأل نفسها اسئلة كثيرة
هي لا تشعر انه يحبها ..... حتي لا تتذكر ولا مرة واحدة قلها بحبك او حبيبتي
ولكنها انتزعت هذه الأفكار بسرعه من رأسها........
وانتهي الزفاف.......
وصلا عهد وآدم إلي الفيلا الخاصة بهما
دخلا الفيلا ...وأخذ آدم يري عن الفيلا
وبعدما انتهيا........
آدم : عهد تقدري تتفضلي تغيري
عهد دخلت الأوضة وقامت بتغير ملابسها وتوضأت وارتدت اسدالها وخرجت.....
آدم : تعالي يا عهد الاول عايز اتكلم معاكي في موضوع مهم ......
عهد وهي تجلس باستغراب: موضوع ايه يا آدم
آدم وهو يتنهد : عهد انا مبحبكيش .....انا مجبور عليكي
عهد بضحك: نينينيني..... مدخلش عليا المقلب العب غيرها يا آدم
آدم باستغراب من ردة فعلها: بس ده مش مقلب انا بكلمك بجد دلوقتي
عهد وهي تستوعب : قصدك ايه يا آدم ؟
آدم بخوف من ردة فعلها: قصدي اني محبتكيش يا عهد ....ماما شفتك قبل كده وأعجبت بيكي وبأخلاقك
وقالت لبابا عليكي وهما الاتنين وافقوا ولما قلتلهم اني رافض قالولي لو متجوزتكيش هيغضبوا عليا وغير كده ماما كانت تعبانه فمرضتش ازود تعبها اكتر فوافقت عليكي...
عهد بصدمة: آدم انت عارف أنت بتقول طب انت عارف النهاردة ايه النهاردة فرحنا
ادم بحزن: عارف يا عهد عارف
عهد وهي علي وشك البكاء: لا مش عارف اعرفك انا النهاردة ليلة فرحنا الليلة اللي كل بنت بتحلم بيها وانت جاي تقولي دلوقتي مجبور عليكي ؟!!!!
آدم بأسف: انا اسف يا عهد
عهد بسخرية: آسف انت خبطتني في كتفي علشان تقولي آسف انت دمرتني
ادم :............
عهد بعد فترة : طلقني
ادم: هطلقك بس مش دلوقتي بعد سنه كده علشان محدش يشك في حاجه وكمان علشان سمعتك هيقولوا ايه عليكي وانتي رايحه مطلقه من تاني يوم الفرح
عهد بسخرية : لا كتر خيرك
ادم بتوتر: بس في حاجه عايزك تعرفيها
عهد وقد لاحظت توتره: اتفضل عايز تقولي ايه المرة دي تكسرني بيه
آدم: بصي انا بحب واحدة تانيه
عهد بجمود: تمام حاجه تانيه
آدم باستغراب من ردة فعلها: لا مفيش بس حبيت اعرفك علشان تبقي كده عرفتي كل حاجه
عهد : تمام عن اذنك علشان انام
آدم : تمام اتفضلي ادخلي الأوضة بتاعتنا وانا هنام في أوضة الاطفال
عهد بجمود: تمام
وتركته ودخلت الي الغرفه.....
وبعدما دخلت ركضت الي السرير واخذت تبكي من كل قلبها اهذا حبيبها اهذا الذي تمنته من كل قلبها
عهد وهي تكلم نفسها: هونت عليك يا آدم ده انا اللي كنت هيعشك ملك مش هخليك محتاج حاجه ده انا اللي كنت هستني اشارة منك بس هونت عليك
واخدت تبكي بحرقة......
وبعد فترة كبيرة من البكاء نامت
وفي الصباح...
استيقظت عهد علي أصوات خبط علي الباب
آدم : عهد عهد اصحي علشان اهلنا قربوا يجوا
عهد: تمام
آدم : طب اجهزي علشان اجهز انا التاني
عهد : تمام
قامت عهد ودخلت الي الحمام واخذت شاور وبعدما خرجت
عهد وهي تنظر لنفسها في المرآة وقررت أن تعامله بجفاء ولكن ستعلمه من هي عهد فقط ارتدت بيجامه من الحرير أبرزت انوثتها ومنحنيات جسدها وتركت شعرها منسدلا اصبحت كالحورية بمعني الكلمه
عهد بعدما خرجت من الغرفة
عهد : آدم تقدر تدخل
آدم في نفسه : يخربيت جمال امك 😂😂 ايه لهفة الجشطه اللي معديه دي😂😂
عهد باستغراب وهي تشاور بيدها امام وجهه: انت يا أخ..آدم ....آدم .....كل هذا وآدم مازال في صدمته وهو يقول هو انا لو بوستها دلوقتي هيجرا حاجه ؟!
عهد بصوت عالي: آدددددددددمممممم
آدم بفزع : ايه ايه في حد يخض حد كده
عهد وقد علمت انه ينظر إليها : ايه مالك مبحلق كده ليه ادخل يلا انا خلصت
ادم بحرج: تمام ثم دخل الغرفه
عهد في نفسها: والله لأوريك يا آدم انت لسه شفت حاجه
ثم دخلت تحضر له الفطار ولها
آدم بعدما خرج من الغرفة اشتم رائحه طعام لذيذ
ذهب الي المطبخ ورأي عهد وهي تغني وترقص في نفس الوقت حيث كان صوتها جميل
آدم وهي يحاول أن يعلمها انه موجود: احم احم عهد انتي بتعملي ايه
عهد بخضة: يخربيتك خضتني
آدم : ان آسف بعدها سكت قليلا ثم قال علي فكرة يا عهد انتي صوتك جميل ماشاء الله عليكي
عهد بكسوف: شكرا
آدم بضحك علي كسوفها: طب مش هناكل ولا ايه
عهد بعد أن استعادت جديتها: اه ..يلا اتفضل وانا هجيب الاكل
آدم : تمام
وخرج آدم وخرجت وراءه عهد وتناولوا سويا في صمت
وبعدما انتهوا من الطعام
آدم: عهد معلش ممكن تعمليلي نسكافيه ووتيجي عايز اكلمك في موضوع مهم
عهد ببرود: تمام قصدت عهد ان ترد ببرود لانها تشعر انه سيحطمها مرة اخري
أحضرت عهد النسكافيه لآدم بعد أن صنعت واحدا لنفسها
آدم بجدية : طبعا يا عهد انتي فاكرة كل اللي قلته امبارح صح
عهد ببرود: ايوة وبعدين
آدم باستغراب من برودها: طيب انا مش عايز نبقي غرباء عن بعض واحنا في نفس البيت فلو ينفع تقبلي نكون اصدقاء لحد منطلق
عهد ببرود شديد: وانا المفروض اوفق يعني واقولك ماشي وحاضر صح بس لا يا آدم انا مش عايزة صحوبيتك دي علشان انت دمرتني ودمرت كل حاجه حلوة جوايا
ثم وقفت وهي تتكلم بحدة
عهد : انت ملكش عندي غير الاكل غير كده لا
آدم بحزن فهو يعلم أنه حطمها ولكن لم يريد أن يدخلوا هكذا : تمام يا عهد اللي تشوفيه
عهد وعي ذاهبة لغرفتها: ياريت تتصل باهلي او اهلك وتعرفهم ان احنا سافرنا شهر العسل علشان بصراحه لو جم هحكيلهم كل حاجه واشرب انت بقي
آدم ببعض الغضب فهي تعدت حدودها ولكن يعلم أنه أخطأ أيضا: تؤمري بحاجه تانيه سيادتك
عهد ببعض السخرية: لا
وأغلقت الباب بوجهه بقوة
بداخل غرفه عهد كانت تبكي علي ما يحدث لها
ولكن قررت أن تمارس ما يشغلها وهي القراءة وبالتحديد قراءة الروايات فهي كأي بنت تحب قرائتها
ثم فتحت تليفونها واخذت تحمل الكثير والكثير من الروايات حتي تشغل نفسها حيث عندما تقرائها تنسي العالم من حولها وبهذه الطريقة سوف تنشغل عن آدم
حملت ما يقرب من خمسين رواية مرة واحدة واخذت تقرأهم
بعد عدة ساعات
عهد وهي تشحن تليفونها حيث انه خلص الشحن وهي تقرأ الرواية
عهد : يدوبك عقبال ميشحن شوية اكون انا عملت الاكل واجي اكمل عليه ههههههه
ثم ذهبت تحضر الغدا
بعد ساعتين
كانت عهد قد انتهت من الغداء
اكلت عهد وبعدها قامت بغسل المواعين(اللي محدش بيحبها لو سايبين طبق نيجي بعد شوية نلاقيه اتكاثر😂😂)
عهد وقد تذكرت آدم فقامت بتحضير السفرة وأعدت الطعام عليها ثم قامت بعمل كوب قهوة لها و نسكافيه له ووضعته علي السفرة مع الطعام ثم ذهبت الي غرفته ودقت الباب وتركت ورقه مكتوب عليها ان الطعام جاهز وذهبت ومعها كوب القهوة الخاص بها ودخلت الي غرفتها وكان تليفونها قد شحن ثم اندمجت مرة اخري مع روايتها
آدم فتح الباب وقرأ الورقة ثم ضحك بألم علي حاله فهو لم يتوقع أن يصل به الأمر هكذا
ذهب الي السفرة وبدأ في تناول الطعام واعجبه كثيرا ثم انتهي منه كله وادخل الصحون الي المطبخ
ثم كتب ورقة ووضعها أمام غرفه عهد وهي الي غرفته
بعد ساعات كانت قد ملت عهد فهي تقرأ منذ وقت كبير ثم خطرت في بالها فكرة ان تقوم بتحضير كيكة الشوكولاته وعندما كانت خارجة وجدت ورقة من آدم مضمونها " شكرا علي الاكل كان جميل جدا تسلم ايدك ياريت تسامحيني ونخلينا اصحاب انا آسف"
ابتسمت عهد بألم : اصحاب عالعموم لازم أدبك الاول بعد كده نشوف حكاية الصحاب دي
ثم ذهبت الي المطبخ وبدأت في تحضير الكيك بالشوكولا
بعد ساعه ونصف كانت قد انتهت من تحضير الكيكة وتزينها و انهت ما كان في المطبخ ثم ذهبت الي غرفه آدم كي تعطي له الكيكه ولكن سمعته يتكلم مع أحد
آدم : ايوة يا حبيبتي عامله ايه
الشخص الاخر:...........
آدم: ازاي بقي ده انتي وحشتيني اوي
الشخص الاخر:..............
آدم : عارف يحبيبتي متزعليش هما كم شهر بس وهتقدملك واهو بالمرة اكون طلقت عهد
الشخص الاخر:..........
آدم : طب سيبك من كل ده دلوقتي .....بحبك
الشخص الاخر:..........
آدم: وانا بعشقك يا روحي
الشخص الاخر:.......
آدم: ماشي يا حبيبتي سلام
كل هذا وعهد تستمع له وهي تبكي واخذ صوت بكائها يعلو وقد سمعه آدم وفتح الباب ووجد عهد تقف وهي تبكي فهم انها سمعت مكالمته
آدم : عهد انا معرفك كل حاجه علشان متتفاجئيش لما تسمعيني وانا بكلمها في الفون
عهد وهي تمسح دموعها: اكيد يا باشمهندس
آدم : انتي كنتي عايزة حاجه
عهد : اتفضل واعطته الكيكه وذهبت
آدم بندم فهو علم انه جرح مشاعرها وبشدة
ذهبت عهد الي غرفتها ولكن هذه المرة لم تبكي بل توضأت وأدت فرضها ثم ذهبت الي السرير وهي تنوي فعل شئ ما
في الصباح
استيقظ آدم وخرج من الغرفة وجد فطاره علي السفرة وبجانبها ورقه مكتوب بداخلها " أنا نزلت اشتغل قلت اعرفك وبالنسبة للأكل حطه في الميكرويف .......عهد"
آدم وهو يمزق الورقة بغضب : ومقلتليش ليه هي ناسية اننا المفروض في شهر زفت عسل لما تيجي بس يا عهد والله لأوريكي
بعد ٤ ساعات
فتحت عهد الباب ودخلت ووجدت البيت مظلم للغايه فتحت انوار الشقة وشهقت عندما وجدت آدم جالي علي الاريكة وهو ينظر لها بشر: اهلا اهلا بالهانم اللي بتنزل بمزاجها وناسية انها متجوزة راجل
ثم قام وذهب إليها وامسكها من ذراعها بقوة : بتنزلي من غير متعرفيني ليه و كمان تشتغلي ليه مش متجوزة راجل متجوزة سوسن والله يا عهد لارببيكي
عهد وهي تنفض ذراعها منه بقوة: وانت مالك انزل ولا ما انزلش انا قلتهالك مرة يا باشمهندس ومش هكررها تاااني انت اخرك معايا الاكل وبس غير كده لا خرجت بقي اشتغلت ما اشتغلتش ده ميخصكش
صفعه هوت علي وجهها جعلتها تتصنم في مكانها
آدم بغضب: لما تككككلللمي جججججوزك تكلمي عدل وصوتك ده ميعلاش تاني وانا بقي هوريكي يا عهد الوش التاني بتاعي هخليكي تتمني الموت ومطلهوش
عهد بصوت عالي: اعلي ما خيلك اركبه مش هتمشي كلامك عليا يا آدم ثم ذهبت الي غرفتها وهي في الطريق وجدت من يمسكها من شعرها
آدم : شكلك كده مسمعتيش الكلام حلو وبما إن كده فأنا أحب اعرفهولك بنفسي
عهد بصريخ: سيبني ابعد عني بقلك مانت لو راجل مش هتمد ايدك عليا انما اقول ايه انت من راجل اصلا
وقف آدم في هذه اللحظة وترك شعرها ونظر لها نظره مميته: انا مش راجل ......امممممم.....حيث بقي كده لازم اثبت رجولتي علشان تتأكدي بنفسك
عهد بخوف: انت هتعمل ايه يا آدم
آدم بنظرة لا توحي بالخير: مفيش هوريكي رجولتي بس ثم حملها ودخل به الي غرفته
ثم رماها علي السرير بعنف وأخذ يبدأ في خلع قميصه وهو يقول: معلش بقي يا عهد اصل انا راجل لسه متجوز وعايز حقوقي
عهد وهي وتبكي: لا بالله عليك يا آدم متعملش كده مش هقدر اسامحك ولا اسامح نفسي
آدم وهي يقترب منها: معلش اصل ماما عايزة حفيد بسرعه وانا عايز احققلها ده
واخذ يقبلها بقوة علي رقبتها ثم نظر الي شفتيها والتهما بقوة حتي نزفت عهد من فمها وبدأ في تمزيق ملابسها بقوة ثم نظر الي جسدها العاري واخذ يقبله بقوة كل هذا وعهد تقاومه حتي شعرت انه علي وشك أن ينهيها فهدأت وهي تقرر قرار سيخلصها من هذا كله
آدم وسوف بعدما قبلها واصبح جسدها بأكمله يحتوي علي علامته قرر ان يبدأ في الخطوة التالية وها هو سوف يبدأ حتي لاحظ اخيرا سكونها نظر اليها وجدها تنظر في السقف كالميتة آدم بخوف عليها: عهد عهد انا مجتش جمبك انتي لسة بنت فوقي يا عهد عهد
نظرت اليه عهد نظرة لم يفهمها آدم عهد : خلصت اللي انت عايزه
آدم : عهد فوقي انتي كويسة والله مجتش جمبك
عهد : وهي تشير الي جسدها الذي ممتلئ بقبلاته: امال ايه ده
ثم نظرت اليه نظره لوم ثم اقتربت منه كل هذا وآدم خائف عليها وقفت امامه وفي ثانيه جذبته إليها في قبلة عبرت له فيها عن حبها الذي قتله بيده قبلة كانت تحمل الكثير والكثير ...لوم ...عتاب....وداع
كل هذا وآدم في حاله صدمة
ابتعدت عنه ثم تركته وذهبت وهي عارية لم تبالي
ذهب آدم ورائها وجدها في المطبخ وعلي وشك انهاء حياتها كانت ستقتل نفسها يا الله اعتقد آدم انها سوف تقطع شرايننها فأسرع اليها كي يوقفها ولكنها فاجأته حيث كانت بالفعل ستقطع شراينها وتنهي حياتها امسك آدم يدها قبل فوات الاوان ثم أخذ السكينه منها
آدم : انا اسف والله مهعمل كده تاني ثم حضنها كل هذا وعهد صامته بعد ثواني من الصمت يينهما بدأت عهد في الضحك بهستيرية وهي تتكلم كلام غير مفهوم ثواني وتحول الي بكاء مرير كل هذا وهي في حضن آدم...
بكي آدم علي ما فعله بها وما اوصله بنفسه
عهد ببكاء: ليه كده يا آدم ليه موت كل اللي في قلبي علشانك موت حبي ليك موت حب ٣ سنين
اتصدم آدم : ٣ سنين مش فاهم ازاي يعني يا عهد وانا اعرفك من قريب
عهد : مش مهم تعرف ازاي المهم تعرف اني بكرهك كرهتك اضعاف ما حبيتك يا آدم انا بكرهكككككك
وبدأت في ضربه علي صدره بقوة
كل هذا وآدم ساكن في مكانه لا يتحرك
فجأة حدث هدوء نظر اليها آدم وجدها تنظر إليه
ثم وجهت له صفعة اتصدم آدم منها
وذهبت الي غرفتها
دخلت عهد غرفتها أحضرت ملابس من دولابها ودخلت الي الحمام لتأخذ دش يريحها ويريح جسدها
بعد أن ذهبت عهد فاق آدم من صدمته ودخل غرفته وأخذ يفكر كيف تحبه عهد من ٣ سنوات وأخذ يلوم حاله علي ما فعله بها
من قليل من الوقت خرجت عهد وقد ارتاحت وأرتمت علي سريرها ودخلت في نوم عميق
بعد حلول المساء
استيقظت عهد وهي جائعة فهي لم تأكل غير الفطار وكان قبل ذهابها الي العمل
خرجت من الغرفه وفي طريقها الي المطبخ نظرت الي غرفه آدم بعيون دامعه
قامت بإعداد طعامها ولم تنسي آدم وأعدت له طعام معها واخذت تاكل في المطبخ
خرج آدم ليشرب وجد عهد تأكل دخل المطبخ
آدم : احم عامله ايه دلوقتي ي عهد
عهد نظرت اليه ولم ترد
فهم آدم انها لن تسامحه
شرب آدم وكانت عهد تزيل اطباقها وفي طريقها الي الخروج انزلقت قدمها وكادت تقع ولكن آدم كان قريب منها فأمسكها بسرعه نظرت اليه عهد نظرات كلها عتاب ولوم بادلها آدم نظرت أسف وندم
وقفت عهد ثم نظرا إليه ورحلت
عرف آدم انه لن ينول رضاها بسهولة
بقيا علي هذه الحال لمدة أسبوع
وفي يوم وعهد خارجه من غرفتها وجدت البيت مزين بالكامل وتتوسطه لوحة كبيرة مكتوب عليها"اسف" وعندما نظرت علي الارض وجدت سهام تدلها الي ثلاث بوكسات
فتحتهم وجدتهم مملؤين بالشوكولا التي تحبها هذا في اول بوكس البوكس الثاني فتحته وجدته ملئ بالشوكولا أيضا ولكن معه هدايا كانت ساعه ذهبية وتوجد صورتها بداخلها وكثير من المكياج عندما فتحت البوكس الاخير انفتحت جوانبه بصورها وفي المنتصف كلمه "سامحيني" وجدت طقم كامل من شرطة آبل متكون من فون وعليه جراب باللون المفضل لها وهو البينك وآيربود وساعه نفس اللون
فرحت عهد بهذة الهدايا ثم اتبعت السهام اوصلتها الي غرفه مليئة بالبلالين المملوئة بالهيليوم والبلالين العادية مكتوب عليها عبارات تصفها وتعبر له عن مده ندمه واسفه انتهت منهم ثم اتبعت السهام مرة أخري اوصلتها الي آدم وهي يقف ببدلة جعلته وسيم للغايه ينظر اليها بكل أسف ورأت تورتة مكتوب عليها اسف
وقفت امامه
آدم : انا آسف يا ريت تسامحني انا ندمت علي حاجه عملتها معاكي
عهد بدموع: اوعدني يا آدم انك مش هتعمل كده تاني
آدم : اوعدك يا حبيبتي
عهد بصدمة: حبيبتك انا مش حبيبة حد( وبداخلها فرحه كبيرة) انا بس سامحتك علي اللي عملته
آدم بخبث: طب متيجي نتفق اتفاق
عهد باستغراب : اتفاق ايه
آدم : بصي يا ستي هنبقي اصحاب وكل حاجه هنقلها لبعض
عهد : وده ليه اشمعنا جاي تقلي الكلام ده دلوقتي
آدم : علشان مش هينفع نقعد سنه مع بعض وانتي بتعمليلي اكل وخلاص علي الاقل نكون اصحاب
عهد : وانا المفروض اوافق
آدم : يا ريت يعني
عهد وهي تتصنع التفكير: امممممممم ماشي
آدم بفرحه : طب يلا نحتفل بقي
عهد بابتسامه: يلا
ومر شهرين علي هذا الحال
اصبح آدم وعهد اصدقاء مقربين جدا
وفي ليلة وهما قاعدين مع بعض
عهد : آدم
آدم : امممم
عهد : كنت عايزة اسألك سؤال صغنون كده بس رخم حبيتين
آدم: مش مرتحلك بس قولي
عهد : ايه مواصفات زوجتك وحبيبتك اللي بتتمناها
آدم : تصدقي مفكرتش في السؤال ده قبل كده
عهد : لو مش عايز تقول عادي براحتك
آدم: لا بس إجابته مش موجودة دلوقتي
عهد : تمام
واكملا سهرتهما ودخلا كلا منهما الي غرفته
آدم وهي يفكر في سؤال عهد وجد نفسه يصف عهد
آدم وهو يسأل نفسه : يا تري عهد ايه بالنسبالي
وأخذ يفكر كثيرا حتي توصل انها ليست صديقته فقط بل حبيبته أيضا نعم لقد أحبها واعترف بها لنفسه
وقرر أن يفاجأها ويخبرها عن حبه تجاهها ولكن قبل كل هذا يجب ان ينهي اي علاقات اخري
# يتبع
By : kenzy Mohamed
الجزء الثاني
# اسكريبت "زواج بالإجبار ٢"
في الصباح .......
استيقظ آدم مبكرا واخذ شاور وترك ورقه لعهد
وفي نفسه يقول " خلاص هانت يا عهد وهنبدأ حياة جديدة مع بعض بس لازم انهي حاجات كتير الاول" وخرج
بعد ساعه......
استيقظت عهد واخذت شاور وخرجت كي تحضر لآدم الفطار
وفي طريقها الي المطبخ وجدت ورقه علي السفرة فتحتها وكان مضمونها " عهد انا هفطر بره افطري انتي بقي وانا هخلص شويه حاجات وهاجي بس عايزك تلبسي علشان هنطلع نتغدا بره ونروح اي مكان تختاريه"
ابتسمت عهد وفي نفسها تقول " ياااه يعني مش هغسل مواعين النهارده ههههههههه"
بس يا تري آدم هيوديني فين ده انا هفلسك يا قلبي😂😂
(آدم لما يعرف: انا استاهل ضرب الجزم ان خرجتك تاني)
فرحت عهد لانها لم تخرج منذ أن تزوجت بآدم ثم ذهبت الي المطبخ وأعدت لنفسها الفطار وقامت بتحضير ملابسها وبدأت في الاستعداد.
في مكان آخر........
في مطعم فخم......
يجلس آدم مع نور ( حبيبته او بمعني أصح اللي كانت حبيبته)
نور باستغراب: ايه يا آدم جايبني علي ملا وشي كده ليه خييير
آدم بتوتر: بصي يا نور انا مش هلف وادور كتير من الاخر كده احنا لازم ننفصل ونسيب بعض
نور بصدمة : نسيب بعض!؟؟ طب ليه انا ضايقتك في حاجه زعلتك في حاجه
آدم بأسف: نور انا قضيت معاكي أيام حلوة وهتفضل ذكري جميلة عندي بس انا حبيت عهد ومش هطلقها ومكنش ينفع اعيشك في وهم انا هتجوزك
نور بعدم تصديق واستيعاب: آدم انت عارف أنتتتتتتت بتقووووول ايه!!! انت جاي دلوقتي تقلي الكلام ده ده انا كنت بنفذلك كل حاجه بتقولها
نور بضحك هستيري: ده انا كنت بقول حاضر نور اعملي كذا حاضر نور متطلعيش حاضر طب انت عارف أنت خسّرتني صحاب قد ايه كنت بفضّلك عنهم
آدم بندم واسف: سامحيني يا نور بس مكنش ينفع اضحك عليكي انتي تستاهلي حد افضل مني
نور ودموعها ابت ان تنزل: ماشي يا آدم بس صدقني هتندم علي كل كلمه قلتها وهتجيلي وتترجاني ارجعلك و هتشوف نور هتعمل ايه وعد يا آدم وانت عارف لما بقول حاجه بعملها
ثم أخذت حقيبتها وخرجت من المطعم
آدم بعدما خرجت اخذ يفكر مع نفسه فيما فعله وان كان صواب ام لا
آدم في نفسه : انا كده عملت الصح مكنش لازم اعلقها بيا كتيييير
ثم طلب من الجرسون الحساب وحاسب وخرج
عند عهد ......
ارتدت ملابسها واصبحت في غايه الجمال
واخذت تنتظر آدم
(لبس عهد)
وبعد وقت ......
رن هاتف عهد برقم غريب .........
عهد بعدما ردت : الو
الطرف الآخر: عهد معايا
عهد : ايوة مين
الطرف الاخر: انا بكلمك علشان تعرفي ان آدم بيضحك عليكي وبيتسلي بيكي يومين وهيطلقك
عهد ببرود: خلصتي
الطرف الاخر: اه ليه
عهد بجمود: طب سلام
الطرف الاخر بخبث: طب مش عايزة تعرفي انا مين
عهد ببرود: لا مش عايزة اعرف
الطرف الاخر متجاهلا كلامها: طب احب اعرفك بنفسي انا نور حبيبه آدم وعلشان تعرفي انه مبكدبش عليكي انا كنت مع آدم النهاردة وقلي انه هيعترفلك بحبه وهيتسلي بيكي بعد كده هيطلقك ويجي يتجوزني يلا تشاووووو يا قلبي
واغلقت التليفون بوجهها
انصدمت عهد مما قالته نور واخذت تفكر في كل ما حدث حيث ان كلامها يتوافق مع ما يحدث طلب آدم منها وخروجه بدون ان تعرف الي اين يذهب حيث انهما منذ أن اصبحا اصدقاء وهو يعلمها كل شيء .......وصلت الخيوط مع بعض و توصلت ان نور علي حق ولكن لا تريد أن تظلم آدم ...... قررت عهد ان تشاهد ما سيحدث وان كانت نور علي حق فستجعل آدم يندم لانها تحملت الكثييير .....
وبعد وقت ......
رن هاتف عهد مرة اخري.....ولكن هذه المرة باسم آدم ....ردت عليه عهد
عهد : ايوة يا آدم
آدم : انزلي يا عهد انا مستنيكي تحت
عهد : ماشي ....وقررت ان تتعامل معه كأن شئ لم يحدث.......
نزلت عهد الي آدم ...... وانبهر آدم بجمالها وهو يقول في نفسه ( ده انا كنت اعمي للدرجادي)
آدم وهو يصفر: ايه الحلاوة دي
عهد متصنعه الغرور: اقل حاجه عندي
آدم : ايوة بقااااا..... مهو حقك الصراحه
عهد بضحك : مش يلا بقا ......ولا هتفضل تبحلق كده كتييير
آدم بصدمه : تبحلق في حد يقول لجوزو تبحلق ضيعتي هيبة اللبس وكل حاجه يا شيخه
عهد وهي تضحك : جوزووو هههههههه طب يلا يا جوزو
آدم بعشق: يلا يا قلبه
ثم ركبا السيارة.... واخذها الي مطعم فخم ورائع
*المطعم ( احنا عايزين آدم في حياتنا 😂😂)
انبهرت عهد بجمال المطعم
عهد بانبهار: ايييييه الممممككككككااااان التححححححففففففه ده
آدم بضحك علي كلامها: ههههههه امال انتي مفكرة جوزك اي حد ولا ايه
عهد : طب يلا اطلب الاكل جعااااااانه
آدم بضحك : خلاص ماشي ده انا خايف لتكليني
عهد : مهو ده اللي هيحصل لو مكلتش
آدم بعشق: يا ريييت تكليني هههههه
عهد في نفسها: هو ماله ده مش علي طبيعته كده ليه
عهد باحراج: طب يلا اطلب
آدم : طب يا ستي
ثم طلب الاكل لهما
بعدما أكلا الطعام
عهد : يلا اطلب بقي حاجه نحلي بيها
آدم بصدمه : انتي في بطنك ايه ده انا طالب اكل بزيادة وخلصتيه كله
عهد : قرررر بقي يا اخويا قرررر
آدم : لا يا ختي مبقرش
وطلب لها حلوي
(تحسوا انها مش للأكل نتفرج عليها بس 🙂🙂🤣🤣) لماذا نحن هناااااا🥺🥺
تناولت عهد الحلوي وانتهت منها .......
كل هذا وآدم ينظر اليها احيانا بعشق.....واخري بضحك .....حيث ان عهد تأكل بتلقائية وعلي طبيعتها( مش زي بتوع الاتيكيت😑 )
عهد وقد انتبهت لنظرات آدم لها : احم .....آدم
آدم بعشق: امممممم
عهد : في حاجه شايفاك مبحلق فيا
آدم بضحك : مبحلق ههههههه عالعموم يستي انا بتفرج علي القمر وهي بياكل
عهد بمرح: علفكرة القمر جسم معتم ها ها ها لقد وصفتني بالجسم المعتم وهذا غير لائق الغي رحلتشي
آدم بضحك عليها: مجنونة والله يا قلبي
عهد : لا مش........ايه ...انت قلت ايه ...قلبي....انا اسمي عهد مش قلبي
آدم وهو يمسك يدها وينظر لها نظرة العاشق المتيم بحبيته: لا انتي مراتي وحبيبتي وقلبي وروحي وكل حاجه ليا في الدنيا دي
عهد بصدمة مما يقوله : ايه...مش فاهمه الصراحه
آدم بعشق: افهمك يا حبيبتي كل اللي في الموضوع اني حبيت واحدة كده الكل يتمناها استحملتني كتييير جرحتها كتير وخدعتها وكنت عامل حسابي اننا هنطلق علطول بس مع الوقت لقيت نفسي بحبها فاكرة لما سألتيني ايه مواصفات مراتك او حبيتك ساعتها فكرت كتيير اليوم ده ولقيت نفسي بوصفك اكتشفت اني مقدرش استغني عنك أنا بحبك اوي يا عهد لا انا مش بحبك بس انا عديت المرحله دي بكتير
كل هذا وعهد تستمع إليه بفرحه لانها كنت في البداية انه يخدعها كما قالت لها نور ولكنها التمست الصدق في عيونه هذه ليست نظرات خداع.....انما هي نظرات حبيب لحبيبته
عهد بفرحه ممزوجه بشك: طب وحبيبتك اللي انت قلتلي عليها !!!
آدم بصدق: عرفت لما حبيتك انه مكنش حب كان مجرد إعجاب مش اكتر وخلاص انا نهيت معاها كل حاجه
عهد باستغراب: نهيت كل حاجه ازاي يعني؟
آدم : منا قابلتها النهاردة علشان كده انا انفصلت عنها خلاص مكنش ينفع اعيشها في وهم
عهد وتريد أن تتأكد من أمر ما : طب واللي حصل بعد ما عرفت
آدم: اشمعنا عايزة تعرفي!!؟
عهد : فضول....وكمان عايزة اتاكد من حاجه مهمه
آدم: ماشي يا ستي....اللي حصل..............وحكي لها كل شئ من اوله لاخره
عهد وقد تأكدت السبب الرئيسي وراء اتصال نور
آدم : وبس يا ستي....كنتي عايزة تتاكدي من ايه بقي
عهد : اصل نور اتصلت بيا النهاردة....وحصل.....وحكت له المكالمه كامله
آدم : طب وانتي ليه مصدقتهاش
عهد : علشان ده كلام وخلاص ....... وكمان قلت اشوف اللي هيحصل
آدم : طب واللي خلاكي تصدقيني دلوقتي
عهد وهي تشير الي قلبها: ده ....اللي خلاني اصدقك
آدم : انا بحبك اوي
عهد: وانا كمان
ملحوظة قلبوظة( السناجل تقعد علي جمب كده ملناش دعوة بيهم 😂😂)
عهد بمرح : ها هتوديني فين بقي
آدم : انتي عايزة تروحي فين
عهد مدعية التفكير: اممممممم عرفت تعالي نروح الملاهي
آدم بضحك : ملاهي يا طفلة هههههههههه
عهد بزعل طفولي: لو سمحت متتريقش عليا
آدم بغمزة: طب متيجي نروح ونأجل الملاهي ليوم ثاني
عهد بشهقة: اه يا سافل تصدق يا آدم انك قليل الادب وانا اللي فكرتك محترم
آدم : انتي عملتي كده من غمزة بس امال لو عرفتي اني..........وهمس لها ببعض الكلمات في اذنها جعلتها تنصدم
عهد بصدمه: يخربيتك ده انت طلعت قليل الادب اوييييييي
آدم بضحك: معاكي بس
عهد : طب يلا نروح الملاهي يلا
آدم : مااااشي مسيرك تجيلي يا مزة ههههههه
عهد : اتلم بقي دي السفاله بتجري في دمك
آدم : يلا يا قلبي احسن اغير رأي ونروح
عهد : لا وعلي ايه يلا بينا
ثم ذهبا معاً الي الملاهي وقضا وقتا ممتعا فيه عادا فيه آدم وعهد كأنهما طفلين
ثم دخلا السنيما....واقترح آدم فيلم رومانسي.....ولكن عهد أصرت علي كارتون......خضع آدم لها بسبب اصرارها
وفي طريقها للعوده الي البيت....
عهد : آدم اقف علي جمب وانزل
آدم : ليه يا عهد
عهد :انزل بس
نزل آدم ......أمسكت عهد يداه
عهد :بتعرف تجري
آدم بصدمه:اجري
عهد :اممممم
آدم :لا يا عهد مينفعش احنا في الشارع
عهد : بس مفيش حد خالص الساعه عدت ١ بالليل لو مش واخد بالك
آدم : بس ا.....
لم تجعله يكمل جملته وحتي سحبته وجريا سويا ....
اكتشف آدم شخصية عهد المرحه وفرح لما فعله لانه كان سيندم ان خسرها.......
عاد آدم كالطفل الصغير مع عهد
بعد مدة م الجري المتواصل.......
توقف آدم وهو ينهج وعهد كذلك ...
آدم بابتسامه: تعرفي اني عمري معملت كده غير معاكي
عهد بغمزة : طب اتعود بقي علي كده
آدم بضحك : هههههه ماشي هتعود.....مش يلا نروح بقي ولا ايه ......انا مش قادر .....هموت وانام
عهد : وانا كمان عايزة انام يلا نروح
واخذها وعادا الي البيت......
وعندما وصلا البيت .....
عهد وهي تتثائب: يلا تصبح علي خير
ثم دخلت الاوضه .....اما آدم فكان واقفا رافعا حاجبه
آدم : تصبح علي خير!!!! هي المش المفروض تيجي عندي ولا ايه.....
ثم ذهب الي غرفته وقام بتغيير ملابسه.....وخمن ان عهد ممكن ان تكون غيرت ملابسها هي الاخري
ثم ذهبت الي غرفتها....طرق الباب.
آدم : عهد ......عهد
عهد : ايوة يا آدم .....
آدم : افتحي الباب
عهد: طيب استني
ثم فتحت له الباب وهووووووب حملها ودخل بها الي غرفته
عهد باستغراب: انت شايلني وموديني علي اوضتك ليه
آدم بخبث: هتعرفي دلوقتي
ثم وضعها علي السرير .....ونام بجوارها....وسحبها إليه
عهد بارتباك: ابعد كده يا آدم ....عايزو اروح الاوضة انام
آدم : لا انتي من هنا ورايح هتنامي في حضني
عهد وهي تبعد يده الملفوفه حول خصرها: طب وسع كده بقي
آدم وهي بشدد يده حول خصرها
آدم :لا انا مرتاح كده وبعدين متكلميش تاني علشان انا عايز انام
عهد : بس ا.......
قاطعها آدم بقبلة اسكتتها لم يكمل ثواني وترك شفتيها.......ثم نظر اليها وجدها ساكنه لم تعترض....ثم نظرت له وابتسمت ونظر الي شفتيها ثم اخذها في قبلة طويلة عبر لها فيها عن حبه لها وهي الاخري تجاوبت معه وكانت كالمغيبة تماما استمرت هذه القبلة لوقت طويل لدرجه احسا كلاهما بحاجتهما للهواء ولكن لا يريدان بالابتعاد ......ابتعد آدم عنها ثم نظر الي شفتيها لوقت طويل والي حالتها تلك والي جسدها حيث كانت ترتدي توب كب وهوت شورت فكانت مغرية فيه تماما.......
ابتعد عنها آدم ولكنها مازالت في حضنه
آدم بخبث: انا كده عرفت الطريقه اللي هسكت بيها
عهد بكسوف وهي تتدفن وجهها في عنقه: بس يا آدم
آدم : النهاردة بس علشان عارف انك تعبانه بس بعد كده مش هسيبك يا روح آدم ....يلا تصبحي علي خير
عهد وهي تحضنه: وانت من اهل الخير
ثم ذهبا كلاهما في نوم عميق وبالا كلا منهما مرتاح ولأول مرة تكون عهد بهذه السعادة منذ أن تزوجت آدم
في الصباح......
استيقظت عهد وأحست بشئ يكبلها فتحت عينيها وجدته آدم ابتسمت وأخذت تتأمل ملامحه ثم ..... قطع تأملها صوته وهو يقول
آدم بمشاكسه: هتفضلي تتفرجي عليا كده كتير
عهد بكسوف وصدمه: آ.....انت صاحي من امتي
آدم : من اول مصحيتي فين صباح الخير الاول
عهد بابتسامه: صباح الخير
واستدارت وكانت ستقوم من عالسرير ولكن جذبها آدم إليه مرة اخري ولكن أصبحت هي تحته وهو فوقها
آدم : لا يا قلبي صياح الخير بتبقي كده
ثم قبلها آدم سريعا وابتعد عنها
آدم : عرفتي دلوقتي يلا فين صباح الخير بتاعتي
عهد بكسوف:ما انت خدتها
آدم :تؤ تؤ مخدتهاش انا كنت بعرفك بس يلا فين صباح الخير
اقتربت منه عهد ببطئ ثم قبلته برقة وكانت ستبتعد سحبها آدم اليه
ابتعد عنها ونظر اليها بعشق
آدم : انتي جعانة
عهد هزت رأسها بالنفي
ابتسم آدم لها ثم قبلها واخذها في دوامه عشقه لها وأصبحت زوجته فعليا .....
بعد عدة ساعات......
كانت عهد نائمة في حضن آدم......وآدم ينظر إليها بعشق ويتذكر كيف كان يعاملها وكيف كان سيضيعها من يده .....
عهد وهي تستيقظ....فجأة
اغمض آدم عينه ومثّل عليها كأنه نائم ليري ردة فعلها ....
قامت عهد بفتح عينيها ونظرت بجانبها وجدت آدم نائما أخذت تتأمل فيه ثم قالت: تعرف يا آدم انا كنت بتمني اللحظة دي اد إيه كان نفسي اسمع منك كلمه بحبك اوي اه انتي جرحتني بس قلبي سامحك لما كنت بقلك بكرهك كان قلبي يقلي تكرهي مين يا هبلة ده حبيبك متضحكيش علي نفسك انا بحبك اوي يا آدم
ثم قبلته علي خده وها هي ستقوم وجدت من يسحبها الي حضنه مرة اخري
آدم بعشق وصدق : وانا بعشقك يا روح آدم مش بحبك بس انا عديت المرحله دي وانا كنت غبي لما جرحتك مكنتش مقدر الكنز اللي في ايديا بس لما قربنا من بعض عرفت اني كنت بحبك انتي بس بكدب عليكي ونور اكتشفت اني معجب بيها مش اكتر علشان كانت تهتم بيا دايما بس لما سألتيني وقلتيلي ايه هي مواصفات حبيبتك لقيتني بوصفك انتي فكرت ساعتها احنا لو بعدنا عن بعض ايه اللي هيحصل لقيت اني مقدرش اعيش من غيرك انا بحبك اوي يا عهد بعشقك
حضنته عهد بفرحه: وانا بحبك اوي
مِلَحْوظة كده يا جودعان( بعد رومانسية آدم التوحفه دي 😂 ياريت منحلمش كتير علشان مفيش من آدم في الحقيقه هي البدايه بحبك وبعد كده هيناديلك يأم العيال ده بعد الجواز طبعا 😂😂 إني آسف واه اي سنجل يجي يقعد جمبي هنا علشان الخلق يدوبك🤏 )
في مكان آخر
نور وهي تتحدث في الفون: فهمت هتعمل ايه
الشخص الاخر: ........
نور بشراسه: خليك في نفسك انت تنفذ اللي قلتلك عليه بس فاااااهم معاك لبكره لو منفذتش اللي قلتلك عليه هدفنك
الشخص الاخر:........
نور: تمام
ثم قفلت السكه في وشه
نور وهي تمسك صورة آدم: اممممم انا قلتلك يا آدم هتيجي تترجاني ارجعلك وانا مش هرجعلك ههههههههه واخذت تضحك ثم توقفت فجأة وقالت بكل صوتها آآآآددددمممممم انت ليا انا لوحدي ولو مش هتبقي ليا مش هخليك لحد
عند عهد وآدم
كانت عهد تحضر الغداء حيث ان الساعه كانت الثانيه بعد الظهر
عهد وهي تغني مهرجانات
( صعب اديكي الامان بعد الكوافير ولاااا بعد المانيكير ولااا بعد الباديكير ولاا بعد الحكايات ولااا بعد الحوارات ولااا)😂😂 سوري اندمجت في الاغنيه حبتين تلاته
وفجأة توقفت عن الغناء وسكتت لحظات ثم غنت مرة اخري ولكن هذه المرة رومانسي ( وحان الآن حبك في قلبي يخدله مكان)
كل هذا وآدم يقف يرتدي بنطلون وعاري الصدر وهو يكتم ضحتكه عليها وهي تعطي ظهرها له وتردي قميصه الذي يصل الي منتصف فخذها ......اخذ آدم يتأملها ثم اقترب منها وقبلها في رقبتها
فزعت عهد ولكنها هدأت لانها علمت انه آدم
عهد :خضتني يا آدم
آدم وهو مستمر في تقبيلها: سلامتك من الخضه يعيون آدم
عهد بارتباك : آدم مش عارفه اركز في الاكل هيتحرق كده
آدم ولم يتوقف : نطلب دليفري
عهد باعتراض: لا مش هنطلب حاجه
ثم ابتعدت عنه ......ودفعته خارج المطبخ
عهد : ظبط انت السفرة عقبال مخلص الاكل
آدم بغمزة: ماشي كله علشان خاطرك بس يا جميل انت
ابتسمت عهد ثم دخلت الي المطبخ تكمل ما تفعله
بعد ساعه ......
انتهت عهد من إعداد الطعام ثم وضعته علي السفرة
عهد : آدم يلا علشان حطيت الاكل
آدم : جاي اهو
انتظرته عهد حتي جاء ثم شرعا في تناول الاكل
آدم بتلذذ: امممم الاكل تحفه تسلم ايديكي
ثم قبل يديها
عهد بغرور: اقل حاجه عندي
آدم بضحكه: يا ولا يا واثق انت
وضحكا معاا ثم اكملا طعامهما
بعد الغداء
عهد : آدم انا عايزة انزل اجيب حاجات للبيت ناقصه
آدم :ماشي يا حبيبتي ننزل انا وانتي
عهد : ماشي انا هقوم أجهز
جهزت عهد ونزلت هي وآدم وركبا السيارة ولكن لاحظ آدم بأن هناك سيارة تتبعهما منذ ان خرجوا من المنزل
آدم وهي يسرع من العربية : عهد حطي حزام الأمان بسرعه
عهد بخضه: ليه فيه ايه
آدم : في عربيه ماشية ورانا من بدري
وأسرع بها حتي لحقته السيارة ووقفت امامه بالعرض فاضطر ان يتوقف ......ثم نزل من السيارة .....
آدم :عهد تعالي مكاني و اقفلي عليكي العربية ومتفتحيش خالص مهما حصل......
عهد بخوف عليه :طب متيجي نرّوح يا آدم انا خايفه
آدم :متخافيش انا معاكي
ثم ذهب الي السيارة التي امامه وخبط علي ازازها...فتح له رجل يشبه البودي جارد
آدم :ابعد عن الطريق علشان امشي
الراجل ببرود:هبعد بس لما اخدها
آدم:تاخد مين معلش كده
الرجل: عايز عهد فانت هاتها كده من غير شوشرة احسنلك يا عسل
انفجر آدم فيه ...وأخذ يضربه...وتقاتلا كلاهما
حتي ضربه الرجل علي رأسه......
كل هذا وعهد تشاهد ما يحدث بخوف شديد حتي انهارت عند رأت آدم يسقط أمامها
ومازاد من خوفها عندما رأت الرجل يتجه اليها
قامت باغلاق السيارة جيدا
جاء الرجل اليها ثم طرق علي زجاج السيارة وأشار بيده بمعني ان تنزل الزجاج
أشارت عهد له برأسها بالنفي ثم أشار باصبعه بأن تبتعد عن الزجاج ثم كسره......صرخت عهد بأعلي صوتها .....ثم فتحت الباب ونزلت وبدأت تجري ......ولكن كان الرجل أسرع منها ....فأمسكها.....ثم وضع منديلا كان به مخدر .....دقائق وغابت عن الوعي تماما
الرجل وهو يتكلم في الفون: نفذت وبقت معايا
الطرف الاخر:..........
الرجل: علم وينفذ يا بوس
ثم أغلق الهاتف
بعد عدة أيام
فاق آدم من الغيبوبة لان الخبطة أثرت على دماغه جامد
آدم وهي يفوق: عهد.....عهد.....متسبنيش.....عهد
ثم فجأة استوعب وفاق وهو يصرخ
آدم :عهد
دخل عليه الدكتور
دكتور بابتسامه:حمد الله علي سلامتك يا بشمهندس آدم اخيرا فقت
آدم متجاهلا كلامه: انا هنا بقالي قد ايه
دكتور:٣ أيام
آدم وهو يقوم:طب اكتبلي علي خروج حالا
الدكتور باعتراض: لا مينفعش يا باشمهندس حالتك متسمحش بكده خالص
آدم وهي يمسكه من ملابسه: بيتهيألي سمعت انا قلت صح يلا اتزفت علشان مبحبش أكرر كلامي كتير
الدكتور:بس حالتك لسه مش مستقرة
نظر له آدم نظرة اسكتته
الدكتور:تمام بس لازم تمضي علي إقرار بكده وإننا غير مسؤلين علي اي حاجه بعد ما تخرج
آدم: ماشي بس اخلص انت
خرج الدكتور وهي مستغرب وغاضب من طريقة كلامه
كتب له علي خروج
خرج آدم ثم ذهب الي البيت اخذ بيحث عن عهد لعل وعسى أن يجدها ولكن خاب أمله
بعد أن يأس ذهب الي فراشه ونام ليستعد للغد وهو يعلم اين سيبحث عنها وماذا سيفعل
في مكان آخر......
في فيلا فخمه....
تجلس عهد في غرفه وهي تبكي فهي لا تعلم أي شئ عن آدم ....أخذت تفكر كيف حاله الآن
قطع تفكيرها دخول شخص تكره بشدة
الشخص وهي تنفث سيجارة: برضه مش عايزة تطفحي
نظرت لها عهد بكره واشمئزاز: مش عايزة حاجه منك
نظرت لها بشر ثم ذهبت إليها وشدت شعرها بقوة فصرخت عهد
الشخص:انا بقي هعرفك قيمتك
ثم طفت السيجار في يدها
ثم تركتها وخرجت خارج الغرفه
اخذت عهد تبكي بقهرة علي حالها ثم نظرت الي يدها مكان السيجارة وازداد بكائها
ثم استجمعت قواها وتوضأت و أدت فرضها واخذت تدعي من قلبها لآدم وان يحفظه الله
وبعدما انتهت تذكرت ما حدث لها
فلاااش باك
بعدما امسك الرجل عهد وخدرها
استيقظت عهد في اليوم التالي حيث كان مفعول المخدر قوي
عهد:آه.....آ..د...م ..
-كل ده نوم يا قطة
عهد وهي مازالت المخدر له تاثير: انتي مين
- تؤ تؤ بقي مش عرفاني ازاي
عهد وهي تنظر اليها بعدما تعرفت عليها بوضوح: نووور
نور بضحكه: آه نور مالك اتصدمتي ليه يا قطة
عهد وهي ما زالت علي نفس صدمتها: انتي اللي عملتي كل ده ......طب ليه
نور بغل وشر: علشان خدتي مني آدم خلاص كان هيتقدملي جيتي انتي وبوظتي كل حاجه
عهد بغضب: انتي عارفه انتي بتقولي ايه انتي مجنونة
نور : انتي لسه شفتي جنان
ثم تقدمت منها وها هي ستضربها
أمسكت عهد يدها
عهد : ايدك دي هقطعهالك لو اتمدت عليا انتي فاهمه
ثم دفعتها بعيدا عنها واتجهت نحو الباب
نور وهي تلحقها: انتي مفكرة نفسك رايحه فين
ثم مسكتها من شعرها
نور: لا فوقي لنفسك كده انتي مش عارفه انتي بتتعاملي مع مين كويس وانا هعرفك
وجذبتها للداخل من شعرها وعهد تصرخ بشدة
أحضرت نور تليفونها وفتحته واعطته لعهد
نور: شوفي الفديو ده كده
عهد بلهفة: آدم
حيث رأته في المستشفي ومعلق له الاجهزة
نور: لو مش عايزاه يموت تهدي كده وتنفذي كلامي
عهد ببكاء شديد: اعمل اي حاجه بس متعمليش لآدم اي حاجه
نور: موعدكيش بس انتي تسمعي الكلام
عهد :حاضر
نور: خدامة
عهد: ايه
نور: خدامة ايه هتشتغلي خدامة ايه اللي مش مفهوم في كده
عهد بانكسار: تمام
وفعلا اشتغلت عهد عندها وكانت نور تعاملها بقسوة وتحملها فوق طاقتها
ولكن في الايام الاخيرة تدخل عليها الغرفة وتستفزها وعندما ترد عليها عهد تضربها بشدة
بااااك
أغمضت عهد عينيها بألم ثم توجهت الي السرير ونامت بعمق
في مكان آخر
كان آدم يجلس وعلي وجه علامات الشر
رن هاتفه
آدم :عملت ايه
علي الجانب الاخر:......
آدم : يعني عرفت مكانها
الطرف الاخر:.......
آدم : والواد
الطرف الاخر:............
آدم:طب ادبوه لحد ما اجي
الطرف الاخر:.............
آدم : تمام بلغ البوليس
الطرف الاخر............
آدم:تمام
ثم أغلق الهاتف
آدم :خلاص هانت اهي وكل حاجه هتتصلح
وقام ليجهز ويحضر نفسه لما سيفعله
ثم اتجه الي مخزن في مكان مهجور
دخل آدم الي المخزن وجد شخص مكبل الايدي والأرجل
آدم : اهلا اهلا ياريت يكون الرجالة رحبوا بيك كويس الاسم محروس سيد هربان من قواضي بعدد شعر راسك متجوز وعندك بنتين وولد وقاعدين في ......... ها تحب اقلك كلوا ايه النهاردة
نظر إليه الرجل نظرات خوف: انت عايز ايه مني مش خدت اللي عايزة خلاص
آدم :تؤ تؤ انت اللي عايز
ثم نظر لواحد من رجالته
آدم بشر: فكوه
فكوا قيده
محروس : كل اللي عايزه خده مني بس متجيش جمب عيلتي
آدم: الاه ما انت كنت دكر اوي لما هجمت عليا قلبت بطه بلدي ليه
محروس : انا كنت بنفذ بس اللي بيطلب مني مش اكتر
آدم وهي يدعي التفكير: اممممم لا اقنعتني طب بس انا عندي اقتراح هسألك شوية اسألة ولو جاوبت مش هاجي جمب عيلتك ولا هيحصل ليهم حاجه اتفقنا
محروس : اتفقنا
آدم : مين اللي بعتك
محروس: ست نور اللي كانت حبيبت حضرتك
آدم بصدمه: نور !!
ثم اكمل
آدم: يوم ما هجمت عليا و ضربتني ع رأسي خدت عهد فين
محروس: انا خدتها للفيلا بتاعتها ولحد هنا مهمتي انتهت
آدم: يعني عهد موجودة في الفيلا عند نور دلوقتي
محروس: ايوة يا بيه
آدم: طب تقدر تمشي
محروس بفرحه: بجد يا بيه يعني مش هتأذي اهلي
آدم: لا مش هأذيهم انا عند كلمتي
محروس: شكرا يا بيه مش عارف ادوي جمايلك دي فين
ثم انطلق للخارج
وعندما خرج مباشرة من المخزن وجد البوليس أمامه وألقوا القبض عليه
الشرطي: أخيرا لقيناك يا محروس الكلب
وهنا خرج آدم وعلي وجه ابتسامه
سلم عليه الشرطي
الشرطي: شكرا يا آدم باشا علي مساعدتك في القبض ع المتهم
آدم: العفو وانا تحت امركوا في اي حاجه تحتاجوها
الشرطي:لا كفايه اللي قدمته وبشكرك مرة تانيه
ثم ذهبوا ومعهم محروس
رجع آدم الي البيت وهي يخطط لشئ ما
اخذ شاور ولبس بدلة شيك جدا لا تليق الا به ووضع البرفيوم الخاص به والذي يتميز به فقد صنع خصيصا له
ثم انطلق الي فيلا نور
في فيلا نور
كانت تجلس وفي يدها سيجارة وتفكر فيما ستفعله مع عهد
ولكن قطع تفكيرها ......الخادمة وهي تقول لها ان آدم بالخارج ويريد مقابلتها
في البدايه فرحت لانها ما زالت تحبه
ولكنها استغربت لماذا أتي وعهد المفروض انها مخطوفه فشكت انه ممكن يكون عرف حاجه وان عهد عندها و ان هي اللي ورا كل ده
فقررت ان تحذر منه ومن أفعاله وسوف تعرف ما ان كان عرف شيئا ام لا
فقالت للخادمة ان تدخله
آدم وهو قادم اليها ليحتضنها:نوري وحشتيني اوي
نور وهي توقفه عن حده وتمد إليه يدها وتسلم عليه : اهلا يا آدم نورت
آدم بزعل: بقي دي طريقه تقابليني بيها برضه يا نوري
نور: مبدأئيا كده انا اسمي نور مش نوري ثانيا وده الاهم وافكرك برضه لو انت ناسي اننا انفصلنا خلاص وانت اللي كنت عايز كده وطلبت كده
آدم: ياااااه ده انتي قلبك قاسي اوي
نور بلامبالة: انت اللي خليته كده ووصلته لكده
آدم: طب انا جايلك اهو علشان نرجع
نور: ها وانت فكرني هصدقك مش قلتلي انك بتحب مراتك برضه اللي كان اسمها عهد
آدم بغضب مزيف: متقليش اسم الزفتة دي كل اما افتكرها بتعصبني
نور بشك: الاه مش كنت بتحبها وسبتني علشانها ايه اللي اتغير بقي
آدم: دي طلعت واحدة#######(شتايم كتشير)
نور: وايه اللي حولك كده فجأة
آدم: من كام يوم كنا رايحين نشتري حاجات وطلع علينا.........حكي لها كل ما حصل
كنت زي التايه لحد مجتلي ورقة مكتوب فيها ان عهد ال******* طلعت بتخوني اتاريها كانت بتحب واحد ومدياني ع ففايا وانا مش هنا كرهتها كرهتها لدرجة متتخيلهاش وعرفت ساعتها قيمتك كويس
ثم ركع علي ركبته ونظر لها وقال
آدم: انا آسف يا ريت تسامحيني انا عرفت قيمتك كويس انا هعمل اي حاجه تقوليها بس ترجعيلي
نور وقد اقتنعت فهي من أرسلت له الرسالة وعليها توقيع عهد بالاجبار: انا موافقه موافقه نرجع
وقف آدم وأخذها بين أحضانه
آدم: انا بحبك اوي
نور: وانا كمان بحبك اوي اويييي
كل هذا وعهد واقفه اعلي السلم واضعه يدها ع فمها تكتم شهقاتها كيف يصدق عليها هذا ثم صعدت الي الغرفة واخذت تبكي بحرقة لماذا يحدث بها كل هذا ثم نامت من كثرة بكائها
واستمرت الايام ونور قد وثقت بآدم وتأكدت انه كره عهد وعهد في وضع لا تحسد عليه فقد ذبلت عهد الجميلة لم تعد عهد الفتاة البشوشة كل هذا تبخر .....
وفي يوم ما .....
نور وهي جالسة مع آدم
نور: دومي حبيبي
آدم وهو يشتغل ع الاب: ايوة يا حبيبتي
نور: انا جبت شغاله جديدة وهتعجبك اوي
آدم: اعملي اللي يريحك يا قلبي
(كل هذا في بيت نور حيث انتقل آدم معها كي تثق به اكتر)
نور: مش هتصدق مين
آدم: مش هتفرق يا حبيبتي معايا
نور: طب شوفها الاول طيب
آدم: طب دخليها
ذهبت نور كي تحضر الخادمة الجديدة
نور: ايه رأيك
آدم وهو مازال ينظر في الاب توب: ثانيه يا حبيبتي خليكي معايا
ثم نظر الي الخادمة واتصدم
آدم بغضب: عهههههههههههد
ثم وقف واتجه إليها وفجأة هوت صفعه دوي صوتها في المكان ولكن لم تكن لعهد بل كانت لنور
نور بصدمة وهي تضع يدها علي خدها: آدم انت اتجننت انت ايه اللي عملته ده
آدم وهي يمسكها مش شعرها: بقي انتي يا ******************* تعملي فيا انا كده
بس عارفه انا مش هوسخ أيدي في واحدة******* زيك
وفجأة هجم البوليس علي الفيلا
الظابط: المتهمة نور تاجرة مخدرات سرية والتي تختبئ وراء قناع الطيبة اخيرا اتكشفتي
نظر الظابط إلي آدم :شكرا ليك مرة تانيه انك ساعدتنا اننا تقبض ع المجرمة دي
ابتسم آدم إليه ثم اعطاه فلاشة
الظابط: ايه ده !!
آدم بجدية: ده دليل انها تاجرة مخدرات والدليل ده كافي انها تاخد مؤبد ودي اقل حاجه
الظابط : شكرا مرة تانيه علي مساعدتك لينا
ثم أخذ نور ومشي كل هذا ونور في حاله صدمة لم تستوعب حتي الآن ان آدم خدعها
وهي راحلة مع الظابط لمحت مسدس في جيبه ثم بسرعة البرق اخدته ووضعته علي عهد التي كانت مصدومة أيضا
نور بضحكه: لا منا مش هموت لوحدي
ثم أطلقت رصاصه تعرف وجهتها ولكن لاحظ آدم هذا واتجه ناحيه عهد ثم سحبها الي احضانه
اما الرصاصه فقد صابت الحائط ....
امسك الظابط نور جيدا ثم اخذها معه ورحل
اما عند آدم
نظر آدم الي عهد بخوف
وأخذ يتفحصها جيدا وعهد الإداري بأي شئ تنظر إليه فقط
ثم فجأة صرخت وبكت
عهد ببكاء وصوت عالي جدا: لييييه عملت فيا كده انا عملتلك ايه لده كله جرحتني وشتمتني وعملت فيا حاجات محدش يستحملها ليبيين ليبييه
ثم سقطت مغشية علي الارض
حاول آدم افاقتها ولكن لم يفلح ثم اخذها الي المستشفي
في المستشفي
قام الطبيب بفحص عهد وكان آدم يقف بالخارج
خرج الطبيب واتجه إليه آدم
آدم: ها يا دكتور ماله عهد
الدكتور : هي اتعرضت الضغوطات كتيرة فوق طاقتها و حصلها صدمة عصبية كبيرة انا أدتها مهدئ وهتفوق بعد ساعتين كده ياريت محدش يضغط علي اعصابها
آدم : تمام شكرا ليك يا دكتور
ابتسم الدكتور: ده واجبي
ثم ذهب من أمامه
دخل آدم وجلس بجوار عهد ثم أخذ يتأملها ويري كم هي بريئة
بعد ساعتين.....
فاقت عهد
عهد بصوت منخفض: آآآه انا فين .....
آدم وقد سمعها
آدم: انتي في المستشفي يا حبيبتي حمد الله علي سلامتك
عهد بغضب: انت ايه اللي جااابك هنا....انا مش عايزة اشوف وشك اطلع بره
آدم وهي يحاول أن يهديها: طب اهدي بس كده وخلينا نتكلم وانا هفهمك كل حاجه
عهد في نفسها : انا هسمعك بس دلوقتي بس هندمك علي اللي عملته فيا ده اضعافه
عهد وهي تومئ برأسها: تمام بس انا اللي هقرر بعد كده اللي هيحصل
آدم : مع اني عارف انك هترجعي عن اي قرار بس ماشي انا موافق بصي يا ستي اللي حصل انه ......ثم حكي لها ما حدث من اول ما كان في المستشفي لحد ما عرف ان عهد عند نور
آدم : كنت عارف انك عندها و برضه عارف انها تاجرة مخدرات بس هي كانت ذكية مبتسبش وراها دليل فكان لازم اخليها تثق فيا الاول وتجمع معلومات اكتر ودليل يثبت كده وبرضه كنت مخلي بالي منك كنت عارف مكان اوضتك كنت كل يوم بدخل عندك وابوسك من راسك واطلع وكنت ناوي اني اخلص اللعبة دي لةتي خلاص كنت جبت دليل قوي ضدها بس هي فاجئتني بإنها جايباكي مقدرتش استحمل اكتر من كده وانتي عارفه بقي باقي اللي حصل
عهد وهي تتذكر فعلا هي كانت تشعر بأحد يأتي إليها كل يوم ويقبلها كانت تشعر انه آدم ولكنها كذبت أحاسيسها ......
كانت نور تجلب لها الطعام كل يوم امام غرفتها ولا تدعها تخرج منها حتي فاجأتها عندما دخلت عليها وأخبرتها انها تريد خدامه تخدمها هي وآدم ولم تجد افضل منها وقد حزنت عهد كثيرا عندما علمت هذا الأمر و استسلمت لهذا الأمر الواقع ......
آدم وهي يلوح أمام وجهها
آدم: عهد ......عهد انتي معايا
عهد وهي تفيق مما هي فيه : آه آه معاااك
ثم سكتت قليلا
عهد : انا عايزة اخرج من المستشفي
آدم بابتسامه: حاضر هروح دلوقتي للدكتور واقله يكتبلك علي خروج
عهد وهي تنظر للأمام: تمام
ذهب آدم الي الدكتور و سأله عن حاله عهد وإمكانية خروجها ام لا ........ وافق الدكتور علي خروج عهد وكتب لها علي خروج
أثناء الطريق ....آدم وعهد راجعين الي البيت
كانت عهد هادئة للغايه ....تنظر من شباك السيارة علي الطريق
لاحظ آدم سكوتها....وحاول تلطيف الجو ....فقام بتشغيل موسيقي رومانسية..ثم امسك يدها وقبلها...فنظرت له عهد بلوم
فقال لها آدم وهو ما زال ممسك بيدها : بحبك
نظرت عهد له لثواني ....ثم سحبت يدها ونظرت للطريق مرة اخري
علم آدم انها لن تسامحه بسهولة ...فاختار السكوت أيضا
وصلا الي البيت ...
دخلت عهد غرفتها بهدوء واقفلت عليها بالمفتاح
دقائق ...ثم سمعت صوت آدم وهي ينادي عليها
ثم سمعت خطواته وهو يقترب من الغرفه قم محاولته لفتح الباب ثم دقه الباب
آدم : عهد .....عهد....ممكن تفتحي نتفاهم الاول بس
لا رد
آدم: عهد يا عهد ردي عليا
لا رد
ثواني وسمعت صوت الباب يغلق
علمت انه خرج
واستمرت هكذا لمدة أسبوع
تتجنبه تماما لا ترد عليه فقط تحضر له الاكل ثم تذهب لغرفتها وكان آدم كل يوم يحاول ان يتكلم معها ولكنها لا ترد عليه ...
في يوم ما......
كانت عهد تضع الطعام علي السفرة وفي هذا الوقت رجع آدم من الشغل و شاهدها
ثم ذهب إليها بابتسامه
آدم : علي فكرة اكلك طعمه حلو اوي بجد تسلم ايدك
نظرت له عهد ثم اعطت له ورقة
فتحها آدم وإذ به ينصدم ثم تتحول الصدمة الي غضب
آدم بغضب شديد : ط ....ايه يا روحمك طلقني علي جثتي الكلام ده
نظرت له عهد ببرود ثم قالت: خلاص هخلعك
آدم : تخلعي مين يا عنيا ده انا اخلع راسك من جسمك ده قبل ما تعملي حاجه زي دي
نظرت له عهد ولم ترد
ثم ذهبت باتجاه غرفتها
ولكن ف طريقها وجدت كن يمسكها من شعرها
آدم بشر: لو فاكرة اني سايبك تقولي اللي انتي عايزاه علشان مش قادر عليكي لا تبقي غلطانه
ثم شدد علي شعرها جامد
آدم بصوت عالي: ده انا آدم يا بت
عهد بألم: سيب شعري يتوجعني يا آدم
رق قلب آدم عليها
ثم ترك شعرها ولكن لم يتركها بل أخذها الي حضنه وأخذ يعتذر لها
آدم: انا آسف متزعليش مني انا بس مقدرتش استحمل انك هتبعدي عني مش قادر حتي اتخيل
ثم حضنها بقوة وعهد ساكنه بين يده
مرت ثواني
واحست عهد بدموعه
نظرت له وجدته يبكي وضعت وجهه بين يديها
عهد : انا عمري ما اسيبك يا آدم ده ميقدرش ثم شاورت علي قلبها ثم اكملت ده لو بعدت عنك هيموت
توقف آدم عن البكاء ثم نظر لها بحب
آدم: يعني مسامحاني
عهد بابتسامة: انا مسامحاك من اول معرفتني الحقيقه بس كنت محتاجه وقت اهدي
آدم بخوف: وخدتي وقتك
عهد : وزيادة كمان
آدم : صافي يا لبن
عهد بضحكة: حليب يا قشطة
آدم بغمزة : طب ايه
عهد باستغراب: ايه
آدم : مش المفروض ان في بوسة بعد كل ده
عهد بشهقة : آه يا قليل الادب
ثم ابتعدت عنه
آدم وهو يقترب منها: لا منا لازم اخدها مخدتهاش بقالي كتير اوي
وها هو سيمسكها
جرت عهد من أمامه
آدم وهو يجري ورائها : لو مسكتك هاخد الضعف بقلك اهو
وجري ورائها البيت كله
حتي دخلت عهد غرفته وها هي ستغلق الباب
حتي دفع آدم الباب ودخل
آدم : وقعتي بين ايدي اخيرا لا وفين في أوضة نومنا مكااان مناسب اوي
عهد وهي ترجع للوراء حتي وقعت ع السرير: اتلم يا آدم
آدم وهو ينحني عليها: حاضر يا عيون آدم بس هعمل حاجه كده
ثم قبلها برقة جعتلها تذوب بين يديه
ثم تركها
آدم وهي ينظر لها : انا واخد اجازة أسبوع يلا نخليه زي شهر عسل
ابتسمت عهد له فعرف جوابها
ثم أخذها لعالمهما الخاص بهما
وعاشا معا احلي عمرهما
بعد مرور سنه
عهد و قد استيقظت علي صوت ابنتها جنه
عهد : آدم يا آدم
آدم : اممم عايز انام يعهد في ايه
عهد وهي شبه نائمة : قوم نيم جنه انا مش قادرة
آدم بنوم : لا انا جاي من الشغل مش قادر شوفيها انتي
عهد بغضب وهي تقوم : ماشي يا آدم
ثم ذهبت إلي ابنتها وحملتها
وعندما حملتها سكتت جنه عن الصراخ
عهد بحنية: انتي لازم تغلبيني كده معاكي
ثم قبلتها علي جبهتها
وقالت : طالعه شقية لمين بس
آدم وهي يحضنها من ظهرها : لأبوها طبعا مش كده يا قلب بابا
ضحكت الطفلة
آدم وهو ينظر لعهد : شفتي حبيبه ابوها يا ناس
ثم أخذها من عهد و أخذ يلعب معها
وعهد تنظر له بحب
لاحظ آدم نظراتها ثم اقترب منها
آدم : مالك
عهد : فرحانه اوي يا آدم ربنا يخليكوا ليا
آدم وهو يقبل جبهتها: ويخليكي لينا
ثم حضنها وحضن معها ابنته جنه
وعاشا كلاهما في حب ومودة
By : kenzy Mohamed 🤍🤍
# تمت
تعليقات
إرسال تعليق