القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت 16بقلم نوسه حماده

جذبتي بعيونها الخضراء

الفصل السادسه عشر

علي الناحيه الأخري في بيت محمد 

لارا:محمد ممكن افهم بقا اي الي انت قولته امبارح دا 

محمد:كلام اي

لارا:محمد لو سمحت متنفزنيش انت قلت انها خطيبتك بجد ولا بتهزر

محمد:هيا دي حاجه فيها هزار 

لارا:اه قول بقا يبقي انت كنت بتتكلم بجد في المره الاولي 

محمد:لا

لارا:متجننيش ياعم انت ازاي يعني وكمان كنت بتقول لعمتو انا موافق انا عايزه افهم دلوقتي عايزه افهم 

محمد بغضب:يعني انا مش عارف اشتغل في هدوء

لارا بغضب:متزعقليش كدا انا مش فاهمه انت اي الي بتعمله دا حتي خطبت من غير منا اعرف 

محمد:يا بنتي انا لسه لسسسسسسسه فهمتي ولا مفهمتيش

لارا:اومال قلت لي بقا انها خطيبتك امبارح

محمد:هفهمك بعدين 

لارا:وليه مش دلوقتي

محمد ببرود:ورايا شغل كتير 

اتجهت الي غرفتها لتردف بغضب:شغل شغل كل حاجه شغل طب انا بقااااا معتش هكلمك وزعلانه منك بس 

أغلقت باب الغرفه بعنف 

...................................

وفي صباح يوم جديد

في بيت بسمله 

ميار بحب: صاحيه لي بدري كدا

بسمله:عادي انت مرحتيش الشغل لي أنت اتاخرتي 

ميار:انا اترفدت

بسمله بصدمه:ليه كدا

ميار:كده مش عايزه افتكر بس يعني لقيت شغل تاني جديد

بسمله:فين

ميار:في شركه........... مش هتصدقي لو قولتلك مديرها مين ومع اني انا مش بطيقوا 

بسمله:قولي مين

                           Flash back

 تتعرف علي مين يا زفت انت

 ‏الشخص:نور باشا انا...........

 ‏نور:امشي من هنا متخلنيش اتغبي عليك امشي 

 ‏ميار:حضرتك بترقيبني ولا اي 

 ‏نور:يراقبك .....انتي بتعملي اي هنااصلا 

 ‏ميار:حضرتك يخصك في اي 

 ‏نور بغضب:بقوللك بتعملي اي هناااا انطقييييي 

 ‏ميار:كنت في الشركه دي فوق 

 ‏نور:واي الي نزللك وكنتي بتعملي اي 

 ‏ميار:كنت بقدم في شغل  بس 

 ‏نور:بس اي

 ‏ميار:المدير بصراحه بارد يعني ومبيحترمش موعيده بصراحه ودي قله زوق 

 ‏نور بضحك:هههههه ميمكن وراه شغللك 

 ‏ميار:يعني اي وراه شغل في احترام المواعيد 

 ‏نور:طب اي هتروحي ولا تروحي الشركه المدير ايجي 

 ‏ميار:ونت عرفت منين أنه ايجي

 ‏نور:همو صاحبي اتفضلي 

 ‏دلفوا ناحيه الشركه 

 ‏السكرتيره:نور باشا حضرتك في كذا مواعيد ايجت بس حضرتك كنت بره 

 ‏دلف الي مكتبه 

 ‏ميار:بقوللك اي هو ازاي دخل من غير ما يقوللك انا هدخل

 ‏السكرتيره بعدم فهم:تقصدي اي

 ‏ميار:يعني المفروض يقوللك تقولي للمدير انو هيدخل

 ‏السكرتيره:مدير اي لتتابع بمرح انتي فاهمه غلط دا نور باشا المدير اصلا 

 ‏ميار بصدمه:بتتكلمي بجد 

 ‏السكرتيره:اه بجد واتفضلي بقا ادخلي

 ‏.                          

                               Back

 بسمله:كل ده طب هو عمل اي معاكي لما دخلتي المكتب 

 ‏ميار:معملش حاجه فهمني هشتغل ازاي وبس 

 ‏بسمله:طب يلا بقا عشان الحق شغلي انا كمان 

 ‏ميار:استني استني هو مش هيجي ولا اي ولا اي موضوع الخطوبه دا 

 ‏بسمله:انا مش عرفه لسه بس رزان هانم كلمتني امبارح وقالتلي أن أقول لجدتي يعني أن هو وهي هيجبوا النهارده 

 ‏ميار:بجد 

 ‏بسمله:اه ويلا بقا عشان متتاخريش علي شغللك بدل ما تترفدي تاني يلا 

 ‏ميار:ونتي هتروحي الشركه النهارده

 ‏بسمله:ايوه

 ‏ميار:هو اي الي ايوه 

 ‏بسمله:لازم يابنتي عشان في شغل كتير لازم يخلص 

 ‏الجده:لاء يا بسمله مينفعش يا حبيبتي 

 ‏ميار:ايوه كلامها صح 

 ‏..............................

دلفت الي الحديقه لتتابع حور بمرح:مورنج ماما 

رزان بحب:اي يا حبيبي فطري ولا لاء

حور:لاء لسه ماما انا كنت بتصل علي لارا تلفونها مقفول لي 

رزان:مش عارفه حبيبي 

حور:ماما فارس بيقوللك هتجي معايا في الشركه انتي قولتيله لاء انا مش فاضيه  

رزان:اه يا حبيبي لتتابع بمرح:محمد هيخطب  انا هروح معاها 

حور:محمد مين يا ماما 

رزان:محمد مين اي انتي شكللك نايمه لسه

حور:يعني هو رجعلها تاني 

رزان:لي اسيل 

حور:ايوه 

رزان:لا لا 

حور:هو هيخطب مين يا ماما

رزان بحب:بنوته زي القمر اسمها بسمله 

حور:امم ماما طب ممكن انا اروح مع فارس الشركه 

رزان:تمام

..................

دلف الي غرفتها ليجدها جالسه علي الاريكه ليتابع بمرح:لسه زعلانه مني ولا اي يا لارا

لارا :ايوه متكلمنيش 

محمد:خلاص متزعليش بقا انا اسف يا حبيبتي

لارا:طب انت مقلتليش انت هتروح عند بسمله امتي يعني هتتقدم امتي وازاي بص يا محمد انا مش فاهمه الموضوع فهمني كدا ولو مفهمتنيش انا مش هكلمك 

محمد:حاضر حكيللك كل حاجه 

......................

علي الناحيه الأخري في الشركه 

في مكتب ياسمين 

دلفت لتتابع :ياسمين هانم الموضوع طلع بجد

ياسمين ببرود:موضوع اي 

ندين:أن محمد باشا هيخطب بسمله

ياسمين:اي مين الي قاللك كدا 

ندين:كان في اجتماع امبارح وهو قال كدا بنفسه كانت لينا بتقوله مش تعرفنا يا محمد قالها دي خطيبتي 

ياسمين :هيا ايجت ولا لسه 

ندين:لاء لسه

.........................

لارا بمرح: خلاص انا هكلمك 

محمد:انا همشي انا عشان الشغل 

لارا:تمام يا حبيبي 

اتجه الي سيارته ليديرها للشركه 

بعد قليل 

دلف الي الشركه اتجه الي مكتبه

دلفت ندي الي المكتب:حضرتك الورق دا عايز يتمضي عليه 

محمد:ورق اي دا 

ندي:مش عرفه بس خالد باشا قالي اديهوللك يتمضي عليه 

محمد:وريني الورق دا 

ندي:اتفضل 

محمد:ياسمين في مكتبها 

ندي:ايوه 

محمد:اتفضلي الورق و.............

رن هاتفه

محمد:اتفضلي انتي 

.................

في بيت بسمله

بسمله:ادهم انت كنت فين 

ادهم:كنت في سفريه شغل 

الجده:ادهم

ادهم:انا يا جدتي اسف  أن كلمتك بالطريقه الي اتكلمتها معاكي دي 

الجده:مش زعلانه منك يا حبيبي  لكن زعلانه علي لورا بعدين يا ادهم انا عيزاك في موضوع تعالي 

.......................

في بيت اسيل

الام:اي يا اسيل في اي 

اسيل:لا مفيش يا ماما انتي قولتيلي أن رنا هتيجي النهارده هيا ومامتها 

الام:اه ليه في حاجه

اسيل:لا

الام:اسيل انتي مبتعرفيش تكدبي عليا قوليلي انت فعلا لسه بتحبي محمد دا 

اسيل:ل.....لاء مبحبهوش 

الام:بجد 

اسيل:ايوه يا ماما في اي 

الام:بتساليني انا في اي اسالي نفسك 

دق باب البيت

اسيل:انا هروح افتح الباب دي رنا باين 

الام:اهربي من كلامي يا اسيل

..........................

حضرتك طلبتني 

محمد:ايوه ياندي انا همشي دلوقتي انتي في ملف هيجي من شركه تانيه تفضلي عشان تخديه وتخليه معاكي 

ندي:حاضر يا محمد باشا 

دلفت حور الي مكتب أخيها:فارس اي شغل شغل شبه محمد بالضبط خلص يا بني يلا 

فارس:ثواني بس كنت هتنسيني الملف يا بنتي 

حور:ملف اي 

فارس:ملف هبعتوا لمحمد 

حور:بس محمد مش هيبقى في الشركه الوقتي 

فارس:منا عارف هو قالي أن السكرتيره هتبقي هناك اديهولها يلا بقا عشان متاخرش 

حور:تمام 

بعد قليل

دلفوا الي الشركه 

فارس:لو سمحتي 

ندين:فارس باشا اخبارك اي 

فارس:الحمدالله 

ندين:حضرتك عايز محمد باشا 

فارس:لا انا بس عايزه السكرتيره 

ندين: موجوده علي ناحيه مكتب محمد باشا موجوده هناك 

فارس:تمام 

اتجه الي المكتب ليجدها جالسه 

فارس:انت سكرتيره محمد.............

فارس:ندي 

يتبع 

تكملة الروايه من هنااااااا

 ‏

 ‏

 ‏

 ‏

 ‏



 

تعليقات

التنقل السريع