القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ملاكى الخائف تكملة البارت 22بقلم دعاء احمد جميع الفصول كامله


ملاكي_الخائف.. تكمله22

الساعه سته  الصبح

عند أسد و نسمه 

فتحت نسمه عيونها ببط لقيت نفسها نايمه في اوضه أسد 

و في حضنه حسيت بالأمان لكن مع ذلك ارتباك وتوتر 


وهي بتفكر في حاجه و ازاي هتفاتح أسد في الموضوع دا


نسمه لنفسها بشك وخوف

:اكيد لو قلتله ان يزيد ابن عمي عامل افتتاح للشركه بتاعته و 


كلمني عشان ابقى موجوده النهارده معه 


هيفتح نفوخي ومش هيرضي اني اخرج من البيت اصلا...... بس انا عايزه ابقى موجوده 


انت ليه مش فاهم ان يزيد يبقى اكتر من اخويا 


نسمه باستنكار:انتي غبيه يا بنتي دا ممكن يتخا"نق معاكي لو شفتيه تاني.... مالك لو روحتي الافتتاح.... بس لازم اروح يزيد كلمني كذا مره مينفعش مروحش


تابعت باصرار

:يبقى اروح و أسد في الشغل و تالين بتكون في المدرسه يعني مش هيعرف وانتي كدا كدا مش هتتاخري


اغلقت عنيها وهي تهمس بالم:

بس انا خايفه.... خايفه اوي هو اكيد لو عرف اااه دماغي


اسد بانتباه :في اي يا نسمه.... 


نسمه بتوتر:ها مفيش حاجه صباح الخير


اسد بابتسامه :صباح النور يا قمر 


قالها وهو بيطبع بو"سه خفيفه على شفايفها


نسمه بصتله بتوتر ووشها احمر 


أسد ضحك على شكلها وهو بيبصلها بتركيز


أسد بخبث ممزوج بابتسامه جميله :ممكن افهم القمر مكسوف ليه بس دا انا حتى جوزك يعني ودي بو"سه بريئه


نسمه بتوتر:ها مفيش انا هقوم اخد شاور واجهز الفطار 


أسد وهو بيحضنها بتملك :لسه بدري خليكي في حضني شويه


نسمه  :أسد كدا هتتاخر على شغلك


اسد بابتسامه :حلو أسد منك خليكي شويه صغيره


نسمه :حاضر 


بعد حوالي ساعه ونص

أسد خرج راح شغله و تالين وصلت المدرسه 

نسمه واقفه أدام الدولاب بتختاري فستان تروح بيه الافتتاح لكن كانت متوتره


وخايفه ان أسد يعرف انها هتخرج بدون اذنه


...........................

عند عدنان و تيا

بيصحي من النوم بتثقل وهو حاسس بارهاق لانه معرفش ينام طول الليل


قام من على السرير لقى تيا لسه بنفس وضعيتها اللي نامت عليها لكن كان في دموع في عيونها....


اتضايق من نفسه على اللي عمله و راح قعد جانبها وفضل يبصلها بنظرات مش مفهومه... انجذاب غريب


قرب منها بدون وعي و با"سها 

تيا بتقوم مفزوعه وبتزقه

تيا :انت انت كنت هتعمل اي

عدنان:انتي شايفه اي


تيا:عدنان انا انا بحب مالك


عدنان بغضب :تيا اخرسي خالص احسنلك


تيا بدموع وخوف :لو متحاولش تقربلي تاني 


عدنان بغضب :ليه. عشان حبيب القلب ولا عايزه هو اللي يقربلك... تيا انا على أخرى منك قسما بالله لو ما اتظبطي لكون عامل حاجه هتندمي عليها  متنسيش انك مراتي فاهمه 


تيا :وانت مهتم ليه روح للر"قا"صات اللي انت تعرفهم و ابعد عني و متنساش ان دا جواز صوري مش اكتر


عدنان :بلاش تتحديني يا تيا احسنلك عشان ممكن تندمي لأنك متعرفيش لحد دلوقتي و خالي في علمك حتى لو اتطلقنا على جث"تي انك تتجوزي مالك او غيره 


تيا بعدم فهم: انت اناني 


عدنان بصلها بابتسامه جانبيه و قام ببرود اخد شاور وراح شغله


في مكتب أسد في أمن الدوله

عدنان:يعني اي؟

أسد :يعني كلها كم يوم و كارولين توصل مصر و الياس يظهر


عدنان:أسد انت مستعد للخطوه دي


اسد:بمعني


عدنان:بمعنى انك هتعرف مين اللي اتسبب في مو"ت والدك ووالدتك... و اكيد هيكون حد نعرفه دا المتوقع لان الخيا"نه


كانت من حد من أمن الدوله و قريب اكيد لوالدك... مستعد تعرفه....


اسد بهدوء:المصدر بيقول ان كارولين هتكون في مصر و بالتحديد اول مكان هتكون فيه هو مرسي علم..... ودي هتبقى مهمتي انا


عدنان:يعني هتروح مرسي علم


اسد:اامم دا المفروض بس انا كدا هيبقى عندي مشكله... تالين ونسمه مقدرش اسيبهم لوحدهم


عدنان بخبث :عندك حق مراتك مزه اوي وممكن اي حد


في لحظه أسد كان ادامه و بيضر"به

أسد بغيره:بلاش تخلينا نخسر بعض يا عدنان بلاش


عدنان بخبث  :اسد انت متخيل اني ممكن ابصلها تبقى اتجننت بس انا حاسس كدا ان في حد بيو"لع من الغيره


اسد :اطلع برا يا عدنان


عدنان:اه على الحب... سلام يا كبير


..................

عند نسمه

واقفه أدام المرايه بعد ما جهزت و لابست دريس ابيض منقوش طويل كت و جاكيت جينز و فردت شعرها  بصت لنفسها في المرايه  برضا.... لكن واضح عليها التوتر


اخدت نفس عميق و هي خارجه من الشقه

وهي بتدعي ان أسد ميعرفش حاجه


لكن هيهاااااااات انه القدر


في مكان آخر

 وبالتحديد الشرقيه

وريث بابتسامه :صباح الفل يا ست الكل


مدام كوثر:صباح الجمال على عيونك يا قلبي....


وريث:بصي بقى يا كوثر هانم انا عملت الإعلان في الجرايد وان شاء الله هيكون في ظرف ساعتين بنات كتير عشان يكونوا معاكي.... و فارس هيقابلهم لكن انا مسافر مصر عندي شغل ضروري و ان شاء الله هخلص و هرجعلك على طول


مدام كوثر : وريث انت فعلا هتخطب سلمي


وريث :يا كوثر هانم متشغليش بالك سلمي و حوارتها دي تخصني و انا قادر أنهى كل المشاكل دي المهم تخلي بالك على نفسك


مدام كوثر:ربنا يحفظك يا ابني


وريث بأس راسها وخرج ركب عربيته و طلع على مصر


وريث نور الدين :30سنه مهندس معماري شاطر جدا... شخصيته قويه جدا الا مع أهله 

اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط

ملاكي_الخائف

دعاء_احمد

تكملة الروايه من هناااااا
 

تعليقات

التنقل السريع