القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببت مجنونه البارت 47بقلم الاء في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



#احببت_مجنونة


البارت ال(47) 


نور... اللي سمعتو دا بجد

سيف تنح ...وربنا انا لسه 

نور...وربنا انت للتك سوده وقامت 

سيف...اهدي  واللهي دي زميلتي 

نور بغضب...ياشيخ واللهي  عليا انا  واحده زميلتك.هتقولك وحشتني

سيف...  انا مالي ما تقول اللي تقوله 

نور بعصبيه وغضب ومسكت كتاب وفضلت تضرب علي كتفه بي اكنها بتنفض حاجه... كدب في اصل وشك دي بينك.بينها حاجه

نورين وسلمي واميرة وقفين بيضحكو علي منظر سيف وعصبيت نور

ادم....اهدي يا نور  وبعدي  شوفي المحدثه

مازن...واحدو الله ومين دي اساس  يا سيف

سيف.... واحده كانت معايا في كليه 

ياسين...وجيي تكلمك. دلوقتي 

نور.... انتم مصدقين دا كدب وانا نايمه علي وداني والبجح بيخوني

سيف...اخون ايه انتي مجنونه

نور... ابقا مجنونة فعلا لو فضلت معاك وكويس متجوزناش  يبتا هيهيهي وحشتني

سيف...وربنا عمري ما حتي كلمتها معرفش بتكلمني

نور.... يا عمري تصدق ظلمتك هو انا هبله عشان اصدق 

ادم...طيب ثانيه هو لو بيخونك اكيد مكانش فتح المسدج وانتي قاعده 

نور....ربنا حب يكشفو علي حققتو وياتر بتخونها معايا ولا معاها

ياسين....يانور سيف اساس مالوش معمله مع البنات

نور....نعم ياعنيه  وهند.ولمار.والبت ام حواجب خطين دي 

ياسين بضحك.... جوهيري اسمها جوهيري 

نور...الزفتة دي  فين اللي مش بيتعامل وكل واحده.فيهم كانت تيجي وتلزق في  الكدب

ياسين.... اهدي طيب 

اميرة...يا نور  اسمعي طيب

سيف...صلي علي نبي انا مش عارف هي جابت رقمي منين حتي 

نور بصتله وعنيه ماليانه دموع....انها تبعت مسدج كده وعلي كلامك.  مالكش كلام معاها فا انت كدب ردها ان كان في كلام ما بنكم  ورقمك انت اللي ادتهولها  عموما لسه الحمد الله متجوزتكش ياكدب  وطلعت 

كلهم بصولي بعض

سيف راح وراها...يا نور اسمعيني بس هفاهمك.

نور بصريخ....بلا تفهمني بلا نيله شئ مبقاش يخصني براحتك بقا  عيش حياتك معاهم

سيف....واللهي ابدا انا بحبك.اسمعيني نور  دخلت اوضتها وقفلت الباب  

سيف بيخبط....طيب افتحي ونتكلم وفتشي الفون ياستي

نور بزعيق وعصبيه....خلاااااص مش عايزه اشوف ولا اسمعك كفايه كده  ابعد بقا وشوف حياتك.بعيد عني انت كدب ياسيف وكدبت انت اللي مديها رقمك   انت اللي تكلمت معاها  فضلت تتكلم بصريخ لحد.مصوتها  راح 

نور بصوت مبحوج.. انت كذاب  كذاب

كلهم طلع علي صريخ

امل...في ايه 

هبه... حصل ايه 

فريده...الصويت دا منين مين بيصرخ كده

ادم.... مافيش نور وسيف شدو مع بعض عادي شويه ويتصلحو

اميرة بصت لي ادم....انو مقالش الحقيقه

مازن... عادي هي مش اول مره

تهاني...بت ياسلمي انتي اللي هتقولي الحقيقه هو حصل ايه

سلمي كانت هتقول لقت مازن بصلها بحاده بمعنا متتكلمش...فعلا دا اللي حصل 

شمس... انت عملت ايه يا  سيف 

سيف بصلهم وراح اوضه وفضل يكسر كل حاجه فيها

ـــــــــــــــــــــــــ

نور.فضلت تعيط لحد ما نامت ومازن دخل لي سيف هو وياسين وادم  دخلو لقه سيف مكسر كل حاجه في اوضه


ياسين...ايه دا  ياعم 

ادم... لا حول ولاقوة الا بالله 

مازن...  تؤتؤتؤ ايه دا انت مكسر الدنيا كده ليه

سيف بصلهم ومردش...

مازن...سيف مين دي

سيف... انتم ما كونتوش قاعدين يعني

ياسين....نور مش غبيه ولا احنا عشان الكلام اللي قولته دا يتصدق

ادم... انت بجد منين بتحبها ومنين بتخونها 

سيف بعصبيه...انت عبيط اخونها ايه استحاله اعمل كده

ياسين...اومال مين دي فاهمنا

ادم... ومتقولش اللي قولتو تحت ميدخلش علي عيل

سيف... بصراحه  هي كانت فعلا معايا في كليه وللاسف زفته دي جت الشركه تقدم علي وظيفه  وقبلتني  وفكرتني بنفسها وغالوت نور كنت ناسيها  اساس معرفش طلعتي من انهي داهيه  

ياسين...وايه اللي ادها رقمك

سيف... هي طلبتو عشان.كانت عايز تشتغل سكرتيره بتعتي وانا رفض لان نور رفض تكون بنت وعايزه شاب فا قولتله لو لقيت شغل ليكي هبقا اقولك راحت طلبت رقمي اتكسفت ودتهولها بس 

ادم... وبعدين

سيف...بس  واللهي حتي هي طلبت اني انا وهي نشرب حاجه رفض  وقولتلها مش فاضي  وجيت بفتح الفون نت لقتها بعت ليا كده انا مكنتش متوقع اساس ولو بخونها بالعقل هفتحو وهي جمبي 

ياسين...طيب ما قولتش الحقيقه ليه

سيف...معرفش انا لقيت نفسي بقولها كده عشان متفكرش اني حصل بيني وبنها كلام وانا فعلا محصلش انا كنت بصدها 

ادم...دا انت نيلتها نور مش غبيه عشان تصدق الهبل اللي قولته تحت واديك ادبست وطلعت خاين وانت ولا خاين ولا نيله 

سيف...اقسم بالله ما كدبت عليكم دا اللي حصل 

ياسين... ياريتك كنت قولت الحقيقه

سيف...ياعم هي ادتني فرصه دي نزلت ضرب وفضلت تصرخ لحد.ماصوتها راح ولمت العيله عليا

مازن كان قاعد.بصصلو وبيشوف طريقته عشان يعرف بيكدب ولا لا لقه بيقول فعلا الحقيقه

مازن... تمام  انا مش هقدر اقولك.غير انك بهدلت الدنيا نور بتكره الكدب في الامور زاي دي وزمانه دلوقتي  مبهدله الدنيا عياط ولو مين كلمها مش هتسمعلو سبها تهدا والصبح حاول تتكلم معاهاوقول الحقيقه هتتعصب بس هتهدا في الاخر واستحمل منها اي رد فعلا

ادم... نور لما بتزعل من حد بتحبه بطلع عينه عشان تصالحو يعني لو اتصالحت معاك بسهوله افاهم انك ولا حاجه  في حياتها

سيف بخوف... يعني ممكن تعمل نفسها سامحتني وهي بتكرهني

ياسين...كره ايه بس محدش جاب سيرت انها تكرهك  قصدو انها هطين عشتك عشان تتصالح لانها كانت عشمانه فيك ووثق ومش متوقع انك تخونها وعارفين انك. مخونتش بس هي فاهمة كده بسبب كدبك وخوفك انها تزعل وانت هببتها اساس

سيف... معرفش طيب هي  تعبانه اساس وبص لي مازن ادخل هي متعلق بيك شوفها بس متقربش منها

مازن بصله با لامبالاه... دي اختي ايه مقربش منها وبعدين لو دخلت دلوقتي ليها هتقطع علاقتها بيا 

سيف...نور  ضغطها مش مظبوط افرض حصلها حاجه

ياسين بصله بعصبيه...لما انت عارف  كان لزم تفتح الرساله وهي جمبك

سيف...انا مش مدي خوانه اساس لان مافيش بيني وبنها ايه كلام يسمح ليها تكلمني بطريقه دي 

ادم...اهو اللي حصل عموما الصبح حاول تتكلم وتقبل اي رد فعلا  بقا وكل ما تتديك علي دماغك اعرف غالوتك وضحك

سيف بصله بغيظ وغضب...

ياسين...مش وقتو هزار يا ادم وبعدين  هتهزقو وهو مهزق كفايه تهزيق ليتهزق اكتر وضحك

سيف بزعيق ...غور انت وهو من هنا

مازن بصلهم...انتم معندكمش دم  اطلعو برا وسيبوني معا دلوقتي

ادم...فعلا اللي يخرج من دارو

ياسين...يتقل مقدارو  يلا يا اخو مراتشي

سيف حدفهم بالكرسي طلعو يجرو 

مازن...اهدا ياعم.انت كمان 

سيف... هي نور ممكن فعلا ترفض جوازنا

مازن بصلو سكت

سيف.. ساكت ليه  انا واللهي ما خونتها ولا في غيرها في حياتي ربنا يعلم بصد اي بنت  واساس ماليش في القرف دا 

مازن....المشكله اني عارف انك مش كده وعارف قبل نور كنت بتصدهم مابالك وهي في حياتك بس انت دبست نفسك  

سيف....اعمل ايه انت عارفها انا  تعبت كل ما بصدق خلاص انها بقت تقرب يحصل حاجه تبعدها  ونظرتها ليا مش قادر انسها نور عمرها ما بصتلي كده ولا حتي لما كنا علطول بنتخانق  بصه غريبه 

مازن...شخص شايفه كله حاجه في حياتها نور روحه فيك فوق متتخيل  متبصش لي عصبيتها وانها بتبعد.عنك وترجع تقرب والكلام دا وتتعارك معاك نور بتحبك  من وقت ما انت عترفت بسبب  اسلوبك لما قولتلها انك عندك فرط حركه 

سيف بصدمه...هي حكتلك

مازن...لا ورحمة ابويا نور عمرها ما قالتلي  انا سمعتكم لما كانت تعبانه وانت دخلت وقولتلها من ساعتها هي عرفت انك تصرفتك بسبب شئ مش شخصيتك.وكانت علطول تتكلم عنك نور  حبتك بس كانت بتكابر  او مكانتش عارفه انها بدات تحبك 

سيف بندم....طب واللهي انا كنت فكر كده بقصر مشاكل 

مازن... اللي حصل حصل ورد فعلها دا طبيعي واي بنت بيكون رد.فعلها كده بس استحمال هي هطلع عينك زاي ما قالو 

سيف... مش مهم بس نور تصدقني واللهي ما خونتها ولا اقدر

مازن..  سبها لحد.بكره عشان متعندش وتصمم 

سيف... دا كتب كتابنا بعد.بكره

مازن...فرصتك.بكره  تصلح اللي هببتو

سيف...طيب ادخلها دلوقتي

مازن... بلاش  تنيل الدنيا اكتر سبها  

ــــــــــــــــــــــــــــــــ

تسريع الاحداث

مازن  قاعد. يتكلم معا وبعدها سابه.وسيف فضل قاعد في البلكونه .مش عارف ينام  وعمال بفتكر شكلها ونظراتها لي  اماعند نور. فا صحيت وفتكرت اللي حصل فضلت تعيط  وبعد وقت قامت اخدت شاور  لقت الفجر اذن صلت وقراءت قران وبعدها فضلت قاعده تعيط وترجع تمسح دموعه وتحاول تطنش وانه مش فارق معاها وطلعت البلكونه عشان تهدي نفسها  شويه وقاعدت  معرفتش وفضلت تعيط سيف  بعد. ما صلي قاعد. يقراء قران في البلكونه وسمع صوت عياطها   قام يبص مالقهاش واقفه بس سمع صوتها  طلع من اوضه  وكان بين اوضة سيف واوضة نور اوضت اميرة   سيف  دخل اوضت اميرة لقها نايمه راح دخل البلكونه  يتاكد انها نور اللي بتعيط  لقه نور قاعده في الارض ضمه نفسها وعماله تعيط  سيف حس بوجع وكانش عارفه يعمل ايه او يتصرف ومتاكد مش هترضا تفتح لو خبط  فضل واقف ومصدوم  راح  طلع وفضل يخبط عليها

سيف...نور افتحي كفايه عياط.

نورمكانتش سامعه....

سيف....نور عشان خاطري افتحي طب  بلاش انا انا عارف انك مش طيقني عشان خاطر جدو افتحي

نور  سمعت صوت حد بيتكلم بس مش فاهمه رافعت راسها  بتبص حواليها مالقتش حد.وانها في البلكونه لي واحده قالت متهيئلها لانها مانمتش كويس

سيف..يانور ارجوكي اسمعيني وبعدها قراري

نور....

سيف....ورحمة ابوكي اافتحي 

نور.....

سيف يئس وراح اوضه وفاهم انها مش هتفتحلو 

نور مسحت دموعه وفضلت قاعده في الارض ومن جوها.... حتي مافكر يحاول يجي ويتكلم 

العقل...انتي قفل الباب

نور... كان خبط وحاول   كان اتكلم من ورا الباب حتي دا مصدق ودا ياكد كدبه وخيانته ليا 

القلب.. مش معقول سيف يعمل كده ازاي وليه دا كان لسه بيقول اني بالدنيا  عنده

نور...الكلام عمرو  ما كان ضمن  

القلب..  طب كان اتنزل ليه عن شغلو عمل كل دا ليه وتصرفاتو وخوفه عليا دا تمثيل

نور بعياط..مش عارفه  ازاي يعمل كده 

العقل.. يمكن قال الحقيقه

نور... ازاي كدب منين مالوش كلام وردها اكن في حوار حصل ما بنهم 

العقل..بصراحه اها طب هو سيف مش كده

نور... هتجنن  انا عمري ما شوفته بص لي واحده جي لما احبه يخوني 

القلب.. اكيد في غلط

نور..الغلط اني افكر في كده خلاص ماليش دعوه بي ورجعت انهارت في العياط جي تقوم حست بدوخه فضلت قاعده وضمت نفسها اكتر ونامت 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عد الوقت وكله صح امل دخل تخبط علي نور نور مش بترد مازن قالها تسبها وشويه وهتفتح  هبه راحت لي سيف تفاهم مالو وايه اللي حصل وسيف حكلها الحقيقه

سيف...بس وهي قفل ورفضه تسمعني  وبصلها هي ممكن تسيبني فعلا

هبه بصتله.. اوع تكون بكدب انا وثق فيك

سيف بستغراب...ايه دا يا عمتو دا انتي اللي ربتيني بعد امي بعتبرك امي مش عمتي بلاش كده انا عمري بصيت لي اي بنت ما لو كده كنت اتجوزت من زمان

هبه.... عارف  ياحبيبي بس ايه اللي خالك تكدب كنت قولت الحقيقه  وكده كده انت عارف نور غيرتها  عليك بطريقه غريبه دي بتغير علي اخوتها لو حد غريب قربلهم ما بالك انت 

سيف...طب اعمل ايه انا حولت اكلمها وهي مش مبطل عياط ورفض تسمع مني اي كلمه

هبه...  دا طبيعي اقولك قول لي امل هي عارفها ولولاه مازن 

سيف... ماما امل هتزعل مني 

هبه...مين دي دي روحه فيك وبطبلك

سيف..قدم نور بيني وبنها  بتيجي وتزعل  مني 

امل دخلت... سيف نور مالها انت عملت ايه 

سيف بص لي هبه... اهو شوفتي

امل...في ايه

هبه حكتلها..بس كده وهو عايز يصالحه

امل بصت لي سيف...اخس عليك ياسيف دا انا ماصدقت وشها رد وبدات تاكل  هترجع وشها مخسوف تاني وطلع عيني عشان تاكل

هبه ضحكت... وشها رد ايه هي تليفون  دلوقتي البنت دي الولد دا عايز يراضيها دا بكره كتب كتابهم  وانتي عارفه نور دماغه ناشفه ممكن ترفض فعلا

امل بصتلو....كان لزم تتفزلك عموما  البت نور افضل زن عليها 

سيف... مازن قالي سبها تهدا عشان متعندش معاك

امل...  لا لا انا عارفها في حاجات اقولك متعبرهاش  اما الموضوع دا زن هتبهدل بس استحمل معلش انا عارفه معرفتش اربيها

هبه ضحكت.... انتي معا ولا معاها 

امل ضحكت.... انا مع الاسف ياختي يلا وانت روح خبط عليها  وحاول تعصبه عشان تطلعلك وكلمها

سيف... انتم مبسوطين كده ليه ايه دا ياربي وراح خبط علي نور  وبيحاول  نور بلا رد

ياسين معدي... هي لسه

سيف... اها بقولك ينفع بس تعمل شغلي نهارده معلش 

ياسين..  انت علي فكره سايب شغلك كله عليا وانا سكت

سيف...الفتره دي معلش 

ياسين.. عشان خاطر نور مش عشانك  ومشي

عبد الرحمن رن... ايه يبني فينك

سيف... ايه 

عبد الرحمن...انت ونور مطنشين وسيبين الشركه عليا 

سيف...متعاركين 

عبد الرحمن..  وانا ذنب امي ايه 

سيف...شلني نهارد معلش  مينفعش اجي النهارد

عبدالرحمن...علي فكره انت عمال تشيلني شغلك لحد ما حاسس هجي اشيلك انت  سلام وقفل في وشه

سيف جز علي اسنانه.... ماشي يا عبد الرحمن انت وياسين افوق ليكم بس  ورح اوضه وفضل يفكر يعمل ايه  عشان تفتحلو  فكر يرن عليها لقه فونها مقفول

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عاصم... اومال نور وسيف  فين مش هفطارو

امل... متعاركين مع بعض

عاصم... هما مش هيبطلو نقر ونقير. دا ويعقلو شويه  اطلع ياياسين نادي عليهم

ياسين...انا يادوبك ياجدو اكل الحته دي  وامشي  عشان شغل شركه عليا وقام وباس راسو  بعد اذنكم 

نورين... استنا مش هتوديني

ياسين...طب يلا عقبال مطلع العربيه 

نورين...اهو وراحت معا

عاصم...طيب اطلع انت يا ادم 

ادم بصلو... اطلع برا ليه يا جدوعملت ايه

محمود... انت هتستهبل بيقولك اطلع لي اختك نديها هي وسيف

ادم....اهاا لا  ما انا برضو كنت لسه هقوم عشان شغلي  يامه اسال اميرة  

اميرة... فعلا وانا كمان امبارح حتي شدينا مع بعض 

ادم... بالظبط 

عاصم....ليه

ادم... ضغط شغل ياجدو رهيب وطلعت  كل دا فيها

مكرم....طب ليه كده يا ابني هي ذنبها ايه

اميرة... لا ما هو صالحني وفاهمني وبصتله يلا عشان متتاخرش ووصلني الاول وقامو 

عاصم... ايه دا في  ايه مازن هو حصل ايه اطلع ناديهم

مازن بلع ريقو.... بصي ياجدو انا  مش بدخل ما بنهم عشان بيتصالحو وبطلع انا الوحش فا ماليش في

فريده....هو بيقولك اطلع ناديهم مش صالح ما بنهم

عاصم...مش فاهم في ايه بت يا سلمي هو حصل ايه امبارح

سلمي تنحت... في ايه يا جدو

عاصم....ما بين نور وسيف

سلمي...حصل ايه انا معرفش كنت نايمه

تهاني.... ياكدبه دا انتي اخر واحده بتنامي عشان ما يفوتكيش حاجه

مازن ضحك جامد...

سلمي بغيظ... عجبتك  بتضحك علي ايه 

مازن.... منظر وحش اوووي

سلمي.... عجبك كده يا تيتا تمام وقامت 

مازن بضحك...بت  بعد اذنكم وراح وراها انتي ابت بهزار

عاصم...شهد حصل ايه

شهد... انا مكنتش قاعد والله كنت قاعد مع تيتا شمس اسالها

عاصم....لا حول ولا قوة الا  بالله وبص لي امل اطلعي انتي يا امل

امل.... تعبت يابابا قولتلها قالتلي لا انا فطارت قبليكم

هبه من جوها فرحت ان اعمل عملت كده لان عاصم لو عرف ممكن تحصل مشكله 

عاصم.... ربنا يهديهم طيب هو مش هيروح الشغل

محمود... لا  لو كان رايح كان نزل من بدري

مكرم....طيب انا هروح بقا عشان المستشفي  ياعمي 

عاصم... تمام  ماتنساش بكره كتب كتابهم 

مكرم بفرح...ربنا يسعدهم باذن الله وصحيح في ناس هتيجي تظبط البيت

هبه.... اها سيف اللي مكالمهم

شمس... طيب هو هيفضلو زعلانين

فريده... لا هما كده نتلاقي نهارده اتصالحو 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سيف راح ليها... نور كفايه بقا عشان خاطري 

نور..

سيف.... يانور اسمعيني وبعدها اعملي اللي انتي عايزه

نور..

سيف حاجه جوه ان نور اغما عليها   جري علي اوضه اميره وبص لقها زاي ما هي في البلكونه  راح  بس ضمه نفسها ومش سمع صوت اي حاجه راح حاول ينط من البلكونة اميرة لي البلكوتة نور وفعلا دخل راح عليها 

سيف... نور نور راح شالها ودخلها اوضتها وحطها علي سرير وفضل يفوق فيها 

لقه وشهااحمرمن كتر العياط وعنيها ورمه شكله بين انها فضلت تعيط لحد ما فقد الوعي

سيف... نور فوقي ياروحي انا اسف عشان خاطري قومي

نور بدات تفوق...

سيف...نور حببتي فوقي يلا 

نور بتفتح عنيها  بالعافيه وصوتها  ضعيف بسبب الصريخ... اهاا انا فين

سيف... في اوضك يا روحي 

نور فتحت عنيا لقتو قربي منها قامت بغضب... برا انت ازاي دخلت  

نور صوتها كان اكني بتهمس مش بتتكلم...براا

سيف... اهدي طيب وسمعيني 

نور... كدب قبل متتكلم برا

سيف.. انافعلا كدبت عليكي بس 

نور اكن س"كينه في قلبه اول ما قال كده وقطعتو... برا مش طيق اشوفك

سيف... اسمعيني بقا ورحمة  قطعتو تاني

نور.... ورحمة ابويا اناما طيق اسمع اسمك حتي برا انت معندكش دم مش عايزك برا

سيف كان هيطلع افتكر كلام امل انه يفضل يزن وكلام مازن انه يتقبل اي رد فعل منها

سيف....لا مش هطلع وهتسمعيني لان انا مخونتكيش ورحمة امي ما خونتك 

نور بصتله وسكتت

سيف جي يقرب منها  زقته.. طيب  انتي تصدقي اني اخونك او واحده تانيه تعمل عيني غيرك

نور بصتله بقرف ومردتش

سيف.. وربنا ماخونتك صدقيني  هو فعلا كدبت ومش دا اللي حصل 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

شهد كانت قاعد وبتحاول توصل لي احمد وخايفه عليه فونها بيرن 

شهد... الو مين 

احمد... حببتي اخبارها ايه

شهد... احمد انت فين وعيطت انا برن عليك فونك مقفول  

احمد ضحك... اهدي طيب انا تمام والله فوني وقع وتكسر مني المهم انتي فين

شهد...في اوضي انت هتيجي امتا ورقم مين دا وانت كويس ولا لا طمني عليك انت كويس صح

احمدبضحك...اهدي اهدي  انا زاي القرد ودا رقم صحبي هرجع بكره باذن الله المهم

شهد...ايه

احمد..وحشتيني  

شهد ضحكت ومسحت دموعها... شكرا

احمد...شكرا يعني انا اتزليت للوادعشان يديني الفون وكمان هوصلو وانا مروح وهتبهدل في سكه عشان بس اسمع صوتك وقولك وحشتيني وتقوليلي شكرا

شهد ضحكت... ترجع بالسلامه يارب 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سلمي...متتكلمش معايانهائي 

مازن بضحك...انتي هبله انتي زعلتي بجد 

سلمي..لا ههزر معاك يا ابو فشه عيمه  بس تمام

مازن ضحك...يبنتي انا فكرتك بتعملي كده عشان جدو ميعرفش الحقيقه احيه انتي بجد.زعلتي

سلمي... ينفع توصلني وانت ساكت مش عايزه اسمع صوتك 

مازن.... لا بجد هبله وبعدين يعني هي جديده ما كله عارف انك عارفه اي حاجه بتحصل في البيت دا حتي نور مسمياكي قناة الجزيره

سلمي بصتله بغيظ...تمام حلو اوووي يا مازن اقفل بقا معايا كده عشان بجد.خلاص

مازن... ايه دا يعني انتي مزعلتيش منهم وجيه تزعلي مني انا

سلمي.. ينفع تقفل بوقك

مازن...براحتك انتي عايزه تزعلي وخلاص  

سلمي بصتله ومردتش واول ما وصلو نزلت من غير ولا كلمه ودخلت محضرتها

ــــــــــــــــــــــــــــــــ

اميرة..ماشي  حاضر حاجه تاني

ادم....لا يا روحي بس انا امبارح متكلمتش عشان مكانش ليا عين اكلمك وانتي اساس زعلانه مني

اميرة...حاضر

ادم...لسه زعلانه

اميرة ضحكت..لا واللهي يا ادم انت كل شويه تسالني 

ادم....اومال مش راضيه تحكيلي ليه كنتي عايزني ليه امبارح

اميرة... لان انا فعلا نسيت مش فاكره

ادم...ولا زعلانه

اميرة...لا كده كتير بقولك ايه انا عندي شغل كتير فعلا وانت ادبست في قضايه فا هنزل وانت اول ما توصل كلمني اشطا باي جي تفتح باب العربيه لقتها مقفوله بصت لي ادم

ادم....طيب اي حاجه  للعبد الغلبان 

اميرة... مين غلبان لاموخذه

ادم.... انا  اوووي 

اميرة ضحكت..عايز ايه 

ادم...اي حاجه بقا  انا زاي جوزك بالظبط والله

اميرة....ايوه ايه

ادم شاور علي خدو  

اميرة ضحكت وباسته من خدو.. بحبك

ادم... وانا كمان ياروحي وباس راسها  خالي بالك من نفسك

اميرة...وانت كمان 

ــــــــــــــــــــــــــــــــ

سيف.... بس دا اللي حصل وربنا  لكن مخونتكيش

نور مكانتش بصالو وبص قصادها

سيف... طيب صلي علي النبي انتي تتوقعي بعد.كل دا هخونك او حتي عيني تيجي علي اي واحد غيرك

نور...

سيف... يانور ردي واللهي ما بكدب عليكي انا خوفت  انك تزعلي ونتعارك بس بغباءي هببت الدنيا اكتر

نور عنيها دمعة 

سيف رفع راسها لي.... وغالوتك عندي ما حصل ايه حاجه وانا معرفش النصيبه دي طلعتلي امتا كان يوم اسود لما شوفتها

نور عياطت

سيف...طيب ابوس ايدك كفايه عياط صدقيني انا استحاله اعمل حاجه زاي كده يانور دا انتي كل حاجه بالنسبالي انتي عمري كله لو اتعاد تاني من غيرك ميلزمنيش انتي بالدنيا  دا انا كنت مستعد اتنزل عن كله بس متسبنيش انتي اول واحده حبتها واستحاله احب غيرك لان مافيش غيرك قدر يحرك فيا ايه بنت كانت بتبقا قصادي  زاي الولد مافيش واحده حركة فيا شعره واحده اساس مكننتش بسمح لي اي حد يقربي ليا مابالك انتي  في حياتي اساس انتي حياتي يانور  ومسمحش لحد ياخد.مكانك او يفكر يبعد ما بنا  واللهي انا معرفش هي طلعتلي منين طيب تعرفي 

وحط ايدو علي خدها بحنيه...عمري ما اتوقع اني احبك او احب حد اساس  الحب دا كان بنسبالي حاجه كده غريبه ومش عايزها واني اعيش لي واحدي احسن  ليه اعلق نفسي بحد.ممكن يبعدعني  او ميكونش ليا   جيتي انتي غيرتي كل حاجه فاكره اول ما جيتي هنا وجدو كان بيزعقلي  بسبب رفضت اشتغل مع شركه هو كان حبب يتعامل معاها يومها طلعت وسبتكم لقيت دخلتي ليا  وقولتيلي جدو مش قصدو يزعق متزعلش هو بيحبك   شفتك امي قصادي  كانت لما حد.يزعقلي  تقولي كده  

نور بصتله...

سيف...وقتها كنت هموت وترمي في حضنك وطلع كل  الغضب اللي جويا بس زعقت فيكي مكنتش فاهم ايه شعور دا قولت يمكن عشان فيكي من امي  اها انتي شبها بس انتي بصراحه احلي بكتير منها  عمري ما اتخيل اشوف حد احلي منها متهيئلي لو كانت عايشه كانت هتحبك اكتر مني  

نور اتكسف ووشها احمر...

سيف ابتسم علي كسوفها قرب منها.... انا روحي فيكي يا نور استحاله اوجعك وكسر ثقتك فيا انتي كل حاجه بالنسبالي صدقييني واعملي اللي انتي عايزه بس ردي عليا

نور رجعت عياط تاني بتتكلم بعياط وترمت في حضنه ...  انا مش عارفه اصدق ازاي مكنتش عارفه

سيف مكانش فاهم بتقول ايه....اهدي بس وفهميني  بتقولي ايه بيملس علي شعرها

نور.... انا مكنتش قادره اصدق وفي نفس الوقت  انا عارفه انك.بتكدب عليا 

سيف... اسف والله  حقكك عليا والله خوفت نتعارك وياريت قولت الحقيقه 

نور بعدت عنه وبعصبيه .... بقولك ايه البنت دي تمسح رقمها خالص وتعمل بلوك

سيف....حاضر

نور... ومتشتغلش اساس في  شركه وتقطع علاقتك.بيها

سيف...مافيش علاق اساس بيني وبنها  ب اي شي  انا شوفتها مره بس وحصلي كله دا وش امها فقر

نور ... و تديني باسورد الفون بتاعك 

سيف...تاريخ ميلادك 

نور بصتله وعنيه ضحكت بس بتحاول متضحكش... ماشي

سيف ضحك علي شكله اللي اكنها طفله...وربنا بعشقك

نور ضحكت..تمام

سيف..لسه زعلانه مني

نور...لا

سيف حضنها واكني روحو رجعتلو ونور فضلت مسكه في ومكانتش عايزه تطلع من حضنه

سيف كان خلاص مش قادر وعايز ينام بيبعدها عنه لقها نامت ضحك وسند ضهرو علي ضهر السرير  ورجلو في الارض وفرد نور علي سرير  وراسها علي صدرو ونام جمبها واكنه قاعد  بعد ساعتين نور بتفوق لقت سيف  نايم  ابتسمت وفضلت بصالو  


نور... بحبك اوووي مكنتش قادره اتخيل تعمل كده فيا انا روحي فيك ومش قادره اصدق انك.تتنزل عن حاجه بتحبه وبعدها تخوني طب  لوفعلا مخنتنيش كدبت ليه مكنتش فاهمه اي حاجه بجد كنت بتمنا اموت ولا انك تعمل كده


سيف....بعد الشر يا جزمه  مقدارش اوجعك يانور  واستحاله اعمل كده فيكي

نور اتكسفت وخبت نفسها..

سيف ضحك....فار صغير  بيستخبه  وشال الغطه قومي  يلا خد.دوش  وانا كمان وهنزل اعمل  ايه حاجه تكليها عشان العلاج 

نور...حاضر

سيف....يحضرلك الخير ياروحي وباس راسها وراح

تسريع الاحداث

نوراخدت دوش وصلت لقت سيف قاعد. معاها وفضل يحكلها عن شغلو والمغامرات عشان عارفها بتحب تسمع عن حاجات دي وفضل ياكلها وهي مدمجه معا ونورمبسوطه انه معها وبيتكلم  وبيحكلها عن شغلو  وفضلو قاعدين مع بعض ونور طلبت انه يكلم ماجدي عشان ياكد انه يجي ميطنش وعز كمان وسيف كلمو هي وهو  امل سمعت صوتهم ضحكت  وفضلت تدعيلهم   وبعد. وقت جت ناس نتظم  القصر عشان الحفله اما عند  سلمي كانت بتتجاهل مازن في كليه وكان بيحاول يخليها تغير وتتعصب وتكلمو  بس لقه مافيش رد وسلمي كانت فاهمه انه عايز يخليها تغير كانت بطنش بس من جوها نار كفيله تحرق اي شئ  اما عند ادم لقة اميره كلامتهوش غيره مره عشان تطمن انه وصل شغلو فاهم انها اها مش زعلانه  بس  هتبطل تحكيلو عن اي شي  فضل هو اللي كل شويه يرن يطمن عليها اما عند. ياسين ونورين كانو الاتنين مشغولين ونورين اول ما خلصت كلمتو  عشان تطمن  اما عند عبدالرحمن وفرح كانو مبسوطين لان بكره  خطوبت نور وسيف وشهد كانت فرحانه ان بكره هتشوف احمد وانه كلمها  عده الوقت ونور نزلت ونبهرت بتجهيزات وفرحت جدا  وكلهم لما رجعو انبهزو من منظر التصميم   وفرحو انهم اتصالحو وعده اليوم تاني يوم سيف صحا  وكان فرحان ان نهارده اخيرا كتب كتابهم وقام يصلي وراح لي نور لقها لسه نايمه صحاها وقاعد يتكلمو وبعدها هدير وفرح جم  وبداءو كلهم يجهزو.

 في اوضته نور متجمعين 

نور..  ايه رايكم حلو ولا لا  

سلمي... بجد انا مبهور جميله اوي 

نورين.... قمر والله

فرح... بسم الله ماشاء الله

هدير.... اللهم بارك طلعتي قمر يا نور

اميرة...  مش هقولك خير يا بختك.يا سيف

شهد... بجد انتي قمر اوي بسم الله ماشاء الله الف مبروك 

نور...  الله يبارك فيكي بجد يابنات ولا بتجبرو بخاطري يعني سيف مش هيقولي جعفر مالو 

كلهم ضحكو

هدير... هو بيقولك كده

نور..  


بقلم الاء

تكملة الروايه من هنااااااا


تعليقات

التنقل السريع