القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حبيبتي العنيده البارت الاول بقلم الكاتبه المجهوله في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



-ماما يا ماما 

الام:اي يا بت في اي

ماما حبيبتي ست الكل اللي مفيش منها اتنين 

الام:خير يا بت عملتي نصيبه ايه المره دي

انا يا بطه دا انا كيوت اوي مش بعمل حاجه 

الام:مريم عملتي ايه 

مريم: والله أبدا انا بس عملت يعني ماما يعني يعني 

الام: ما تقولي انتي عملتي ايه انتي علقتي ولا ايه

مريم و هي بتجري: ماما انا عملت ....

و في الوقت دا رن جرس الباب

الام :روحي افتحي الباب 

مريم: يوووه هو كل مره انا 

الام:بت 

مريم خلاص هفتح اهو صبرني يا رب

الام:انا اللي يصبرني منك و من أشكالك

فتحت الباب 

:السلام عليكم

مريم بصدمه : و عليكم الس...... يا لهوي هو انت 

-انتي بتعملي اي هنا دا انا هندمك  علي اللي عملته دا 

مريم:انت اللي كنت هتموتني  و عايزني أسكت بدل مش بتعرف تسوق بتسوق ليه ولا مامي هي اللي جايباها

-بعصبيه انا هندمك يا بتاعه انتي علي كل كلمه قولتيها انا تتكلمي معايا كده انتي مش عارفه بتتكلمي مين

مريم بضحك:لاء ما حصليش الرعب 

مراد:انا ه...

الام :مين يا بت مالك في اي..اهلا يا مراد اتفضل يا بني عامل ايه 

مراد وهو يحاول يبقا طبيعي: الحمدلله و حضرتك عامله اي 

الام : الحمد لله بخير

مراد:هو احمد موجود 

الام:ايوا يا بني اتفضل.. مريم قولي ل احمد أن مراد هنا

مريم:مراد مين 

الام:صاحب اخوكي 

ذهبت مريم الي أخيها احمد 

احمااا احماااا  

احمد:في اي يا حيوانة و اي احماا دي 

مريم: هو انت مش اسمك احماا  ولا اي

احمد:في بنت تقول احماا 

مريم:مش انا قولت يبقا خلاص 

احمد:خلاص عايزه اي يا ازعه

مريم: ماشي أنا ازعه كفايه طولك انا بس هسكت المره دي 

احمد:ليه يا ختي مش اسلوبك دا خير

مريم: في واحد كده بيقول أنه صاحبك عايزك مش عارفه بتصاحب الاشكال دي منين

احمد: مين 

مريم:واحد عامل نفسه فاندام كده اسمه مراد 

احمد: مراد يالهوي لو سمعك 

مريم :ليه هياكلني ولا ايه 

احمد: امشي يا مريم و انا جاي اهوو 

خرجت مريم و بعدها احمد 

احمد:مراد عامل اي بقالك كتير مش بتيجي 

مراد: الحمد لله كنت في شغل كده 

احمد:ربنا معاك طيب يا ماما احنا خارجين

الام:لاء استنوا اتغدوا الاول بعدين مشوا

مراد :لاء والله مش هينفع احنا عندنا شغل دلوقتي مش هينفع خالص

احمد: ايوا يا ماما مره تانيه بقا 

الام:هو دا ينفع يا ابني 

مراد : مره تانيه أن شاء الله

الام : ماشي يا بني ربنا معاكم

ذهب مراد و احمد الي السياره

مراد :احمد انا عايزك في موضوع 

احمد:امممم

مراد :


يتبع



روايه : حبيبتي العنيده


مريم :بنت جميله جدا شعرها طويل محجبه و قصيره و عيونها خضره عندها 21سنه في كليه حقوق مش بتحب الظلم و شجاعه جدا مش بتسكت عن حقها


مراد:شاب وسيم جدا شعره كثيف عيونه بني  عنده 25سنه عصبي بيشتغل ظابط في المخابرات و صاحب احمد اخو مريم 

 

احمد :شاب وسيم لا يقل عن مراد في نفس السن  بيحب الضحك و بيشتغل مع مراد في المخابرات


الام :اسمها فاطمه عندها 52سنه


يتبع 

البارت التاني من هناااااا 

تعليقات

التنقل السريع