القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حب بعد معاناه البارت السابع والثامن الأخير بقلم مي عبد الله


حب بعد معاناه

البارت السابع

للكاتبه مي عبدالله

❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️


عمر :احنا لازم نتحرك بسرعه...... وفعلا جهز قوه واتجهو الي مكان ماهي


اما في المستشفى..... كان في شخص داخل الغرفه ولسه هيحط الحقنه في المحلول


دخلت الممرضه........... اول ما شافت الشخص ده فضلت تص** وت لأنها المسئوله فقط عن المريض


ولكن الشخص ده ضرب*ها على دماغها اغمي عليها


وخرج بسرعه......... من المستشفى

***********************

بقلم مي عبدالله

************


كانت مها داخله غرفه أكرم علشان تطمن عليه لاقت الممرضه اغمي عليها فضلت تصر**خ لغايه ما جه الأمن و وووووو


في مكان ماهي كان الشخص الغامض ده قاعد قدام كاميرات المراقبة.......... ولكن فوجئ من عربيات الشرطه


لبس القناع بسرعه....... وشد ماهي من شعرها وخرج بيها من الباب الخلفي.........وهنا بد*أ


ض**رب النار وكانت الشرطه محا**صره المكان.......... من جميع الات**جاهات ولكن الشخص زق ماهي على الأرض.......... وذهب الي مكانه الس*ري واست**طاع الهرب من الشرطه ووووو

***********************

بقلم مي عبدالله

*************


في المستشفى...........جه الأمن الي الغرفه ووجدو مها في ***حاله رعب ووجدو الم**مرضه........ ملقاه على الأرض والغر**فه في حاله من............ الفوضى........ نقلو أكرم غرفه تانيه وعندما فاقت الممرضه كانت في حاله ذ*****عر ورعب............غريب

*************************

بقلم مي عبدالله

*************


في مكان ماهي...... جريت رنا بسرعه عليها وهي تحت**ضنها بقوه........ وتبكي على حال اختها.......... جاء احمد وهو يحاول تهداتها............وعندما رأي عمر ماهي....... سرح في جمالها ولكن نفض الأفكار دي من دماغه

وسر**عان ما وصلت عربيه الإسعاف واخذو ماهي وغادرو المكان.......

*********************

بقلم مي عبدالله

************

اما في المستشفى الي موجود فيها أكرم


كانت مها بجانبه وهي تمسك يديه وتت**حدث معه ولكن لاحظت ان يديه تت**حرك سرعان ما......... ندهت الدكتور........ وعندما وصل الدكتور...... مها قالت بسرعه ايده يادكتور كانت...... بتتحرك وعندما فح**صه الدكتور

قال............ لها أن المريض سوف يفوق في اي وقت.......... أما عند الممرضه قصت للشرطي كل ما رأته

***********************

يتبع #


حب بعد معاناه/الاخيييير 🎉

***********************

اما عند ماهي قررو ان يثبتوا انها....... مريضه نفسيه ويجب أن تتعالج

وعندما وصلوا الي المصحه قالت ماهي لرنا

انا عارفه اني اذيتك كتير اوي سامحيني انا بجد ندمانه على كل حاجه عملتها معاكي وانفجرت في البكاء..... احتضنتها رنا بقوه وهي تقول لقد سامحتك على كل شيء ولكن اهم حاجه انك تخفي بسرعه انا عوزه اتجوز ياااجوودعان انا كده هعنس 😂😂

وقعدوا قليلا ثم غادرو المكان

***********************

بقلم مي عبدالله

*************

َذهب عمر لعمله وذهب احمد ورنا الي المستشفى للاطمئنان على مها وأكرم

ولكن فوجئ انهم عندما وصلو رأو ان أكرم قد فاق وان مها أصبحت بخير وقعدو في جو اسري جميل

***********************

ثم غادرو المستشفى وعندما وصلو الي البيت


قال أحمد لي أكرم انا عاوز اتجوز رنا ياعمي

أكرم...... يابني استنا انا لسه خارج من مستشفى

احمد..... انا استنيت كتير اوي كفايه لحد كده 😥

أكرم.... خلاص يابني صعبت عليا😂😂

وفعلا اتفقوا ان الفرح بعد خمس شهور وتكون ماهي خرجت من المصحه وان الخطوبه سوف تكون بعد اسبوع.

*********************

بقلم مي عبدالله

**************

جاء يوم الخطوبه وكانت رنا زي القمر فكانت ترتدي فستان احمر سواريه في ورد وطرحه كافيه وكانت زي الأميرات (عقبلكم يابنات 😂)

احمد...... ايه القمر ده يناس....... رنا وهي وجهها احمر من الكسوف خلاص بقى ياحمد انا بتكثثثف ☺️

وعدت الخطوبه على خير 😂

وذهب كل شخص الي بيته ولكن كانو غافلين عن هذه الأعين الي تراقبهم بحقد وغل

****************************

بعد مرور خمس شهور

****************

قد تغيرت الأحوال فقد خرجت ماهي من المصحه وطلبها عمر للزواج وقد تم القبض على مالك فهو بن اكتر عدو بيكرهو احمد وهو من خطف ماهي وهو نفس الشخص الذي كانت ماهي تكلمه في الفون وعلى علاقه معه ولكن الله يهدي من يشاء وهو الغفور الرحيم فقد ندمت ماهي على كل ما فعلته وهما الان يجهزان لفرحهم

    ******************

جاء يوم الزفاف وكانت ماهي ترتدي فستان ابيض ضيق من فوق وواسع من تحت وحجاب ابيض يزينها نعم فهي قد تحجبت

رنا كانت ترتدي فستان ابيض منفوش وعليه حجاب ابيض وكانت ايه من الجمال

بالنسبه للشباب كان أحمد يرتدي بدله سوده وشميز ابيض وجزمه سوده 

اما عمر كان يرتدي بدله رصاصي وشميز اسود

وجزمه سوده وكانو مزز 😂😂

*********************

بقلم مي عبدالله

************

وكل واحد اخد عروسته وذهبو إلى القاعه

واشتغلت موسيقى هاديه وقامو يرقصو سلو

احمد ورنا....... احمد :انا مش مصدق بجد إن احنا خلاص اتجوزنا وكل المشاكل اتحلت

رنا :ولا انا ياحبيبي بجد انا مبسوطه اوييي اني معاك وكملوا رقص

عمر وماهي..... ماهي :عمرك ما هتندم انك اتجوزت واحده زي

عمر :كلنا بنغلط ياماهي وربنا غفور رحيم ونبدأ حياتنا من جديد

****************** 

تمت الحمدالله قلولي رأيكم في الكومنتات ☺️


 

تعليقات

التنقل السريع