القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت كنت ملاذي البارت التاني والتالت بقلم سولييه نصار

الجزء التاني♥️شكرا علي تفاعلكم السكر♥️بقلم سولييه نصار ♥️

-هو قال اني السبب ...أنا السبب 

بكيت وانا بحط أيدي علي وشي ....كنت مقه*ورة بحاول اقنع نفسي أن اللي حصل  ده غصب عني وانا مليش يد فيه  واني كنت وقتها صغيرة اوووي كان عندي تسع سنين بس ...لكن  صوته مكانش سايبني في حالي ابدا ....كان دايما بيقنعني أن أنا السبب ...أنا الخاط*ية ....حضنت نفسي وانا بترعش وبفتكر اللي حصل معايا في الماضي ...ازاي في لحظة حياتي اتقلبت لج*حيم ....دفن*ت راسي في المخدة وكملت في عياطي....

....

في الاوضة التانية كان حسين سامع صوت صراخها بس قعد مكانه ...مفكرش حتي يروح يشوفها رغم أن قلبه بيت*حرق عليها ...هو لسه بيحبها رغم المصي*بة اللي اكتشفها عنها ...رغم أن في قلبها واحد تاني وسلمته نفسها لكن مش قادر يبطل يفكر فيها ...ليه عملت ايه ...بيفتكر هو غلط في ايه عشان تد*مره بالشكل ده ...دموعه نزلت فراح مسحها بسرعة وقال بصوت مخنوق :

-لا ...لا متستاهلش اني ابكي عليها...أنا مش هبكي علي واحدة زي دي مستحيل ...دي لازم اك*سرها ...لازم اضر*بها بنفس السك*ينة اللي ضر*بتني بيها لازم تدوق نفس المرار اللي أنا دايقة ..

....

جه تاني يوم والعيلة جات عشان تبارك ليا انا وحسين عملنا نفسنا مبسوطين ...كنا بنتصرف كأي زوجين فرحانين ...محولناش نبين حاجة ....خوفت أن حسين يك*سرني قدامهم أو يفض*حني...بس هو التزم بوعده ليا ...كنت احيانا بشوف في عينيه الحز*ن وساعتها كان قلبي بيو*جعني اوووي ...هو ميستاهلش اللي أنا عملته فيه ...كان لازم أقوله بس خو*فت ...خو*فت اهلي يعرفوا ووقتها هيق*تلوني ...جرس الباب رن فجأة واحنا قاعدين مع العيلة ...راح حسين يفتح ...قلبي وقع في رجلي وانا  بشوفه قدامي ...حسيت كل الذكريات الس*يئة بترجعلي ...جسمي اتنفض وعينيا جات في عينيه قومت بإرتباك وقال:

-هجيب عصير ...

وبعدين دخلت بسرعة المطبخ ...حطيت ايدي علي بوقي وبدأت ابكي ....ليه رجع تاني ...وامتي جه من السفر ...جسمي كان بيتنفض جامد  حاولت اسيطر علي نفسي وانا بجيب الكوباية....

-رشا ...

صوته جمدني تماما ...بصتله بر*عب فابتسم بهدوء وقال:

-مبروك مبسوط لما عرفت بجوازك ...اسف مقدرتش أحضره بس الحمدلله قدرت اجي واباركلك ...

مردتش عليه وانا بتنفس بسرعة ...قرب مني فرجعت بخوف وانا دموعي بتنزل ...بصلي بحزن وقال:

-انا اسف ...أنا ندمان علي اللي عملته زمان ...كنت مراهق صغير  وانتي كمان كنتي طفلة مفروض تنسي اللي حصل 

-انسي انك اغتص*بتني !!!

قولتها بإنهيار ...

ابتسم وقال :

-ايوة تنسيه انتي اتجوزتي خلاص وانا كنت مراهق مش واعي للي بعمله خلاص فكك ...أنا خلفت بنت دلوقتي وعايز اريح ضميري عشان ميحصلش فيها زي ما عملت فيكي ...

اتنهد وقال:

-رشا أنا خايف ...خايف أن أقرب حد مني يعمل في بنتي زي ما عملت أنا فيكي ....أنا   كان المفروض  احافظ عليكي لاني خالك وزي ابوكي!!!!

يتبع

#كنت_ملاذي.

#سولييه_نصار 


تنويه القصة حقيقية


الجزء الثالث♥️شكرا علي تفاعلكم السكر♥️ بقلم سولييه نصار ♥️

-انا عارف اني غلطت ...بس يا رشا محدش هيلوم عليا أنا راجل...وبعدين محدش هيصدقك 

 ابدا واظن امك ذات نفسها مصدقتكيش فاكرة ...

رجعت لورا وانا ببلع ريقي وقولت وانا بترعش:

-اطلع برة ...اطلع برة ...

طلع من المطبخ بسرعة وانا قعدت في مكاني ابكي ...كنت منه*ارة ...أنا واحد من اقرب الناس ليا دم*ر حياتي تماما ...نسي رابطة الدم اللي بيننا  ودمر*ني لدرجة اني كر*هت جسمي كر*هت اني بنت ...وكر*هت حياتي كلها ...فكرت كتير انت*حر بس خوفت لأني كنت خايفة من ربنا غير اني بحس اني مشتركة في الغلط ...هو قالي اني حلوة واني اغر*يته بس ازاي طفلة عندها تسع سنين تغر*يه بس رغم كل المنطق اللي بيقول كلامه كد*ب حاجة جوايا بتقول اكيد انا بشكل أو بتاني غلطت أو لفت انتباهه ليا ...

.....

خلصت الزيارة التقيلة علي قلبي ودخلت اوضتي وانا ببكي ...كنت ببكي بعن*ف ...دخل حسين ورايا وبصلي بقلق وقال:

-انتي كويسة ؟

هزيت راسي ومسحت دموعي وانا بصاله بحزن ...ملامحه اللي كانت قلقانة بقت باردة وقال :

-اكيد زعلانة عشان اتجوزتيني وسيبتي حبيب القلب اكيد بتفتكريه دلوقتي صح ...اكيد وحشك وبتقولي ايه اللي علقني مع حسين ...

بكيت ومردتش ...مكنتش قادرة انطق...أقوله ايه بس أقوله اني اتعرضت للاغت*صاب ...ان واحد حقي*ر دم*ر كل احلامي وحياتي والحق*ير ده يكون خالي ...أقوله ايه بس سكت وانا ببكي يمكن يرأف بحالتي ويمشي ....وفعلا ده حصل ..طلع من اوضتي بغضب ... بعدها اتنهدت ومسحت دموعي وروحت اتوضيت عشان اصلي ..خلصت الصلاة وانا بدعي ربنا يريحني ...أنا كل اللي عايزاه اعيش بقية حياتي في راحة مش عايزة حاجة تاني ...

قعدت علي السرير وعقلي غصب عني بدأ يرجع بذكريات أنا كان نفسي امحيها تماما .....جدي وجدتي اتوفوا وقتها وخالي كان عنده تمنتاشر  سنة وعاش معانا اهلي كانوا بيشتغلوا ابويا كان مسافر طول السنة وامي كانت بتشتغل معظم اليوم وبتسبني مع خالي ...اول يوم سابتني فيه كنت روحت المدرسة ورجعت فتحلي خالي ودخل بسرعة اوضته وقفل علي نفسه الباب ...استغربت بس كأي  طفلة صغيرة محطتش في بالي وقررت اروح المطبخ وأشوف فيه ايه اكل ولحسن الحظ كانت ماما عاملة اكل ...اكلت وخلصت وبدأت اشوف وجباتي ...فجأة لقيت خالي قدامي شكله غريب وبيبصلي بغرابة 

..ابتسم وقال:

-تحبي نلعب لعبة

كأي طفلة فرحت ووافقت بعدها قرب مني وبدأ يقلع الحزام ويربطني بيه 

-خالو بتعمل ايه ؟!

قولتها بخوف وانا ببكي 

بس هو مكانش سامعني حتي ... حاولت اني أبعده لو شوفت أنه بدأ يحط أيده علي رجلي بس ضر*بني بالقلم وصرخ:

-لو عملتي اي حاجة هقت*لك ...اخرسي خالص ...

كنت مفتحة عيني بصدمة وانا بشوفه بيعمل حاجات سيئ*ة جدا ليا ...كنت طفلة صحيح بس عارفة أنه بيعمل حاجة مش مضبوطة حاولت اصرخ بس كنت خايفة منه....اخيرا خلص وبعد عني وبعدين دخل اوضته ونام ...

....

بالليل لما ماما جات كنت في اوضتي وانا بعيط دخلت ماما وهي بتقول:

-مالك يا بت فيه ايه ؟!

قربت منها وقولت وانا ببكي :

-ماما خالي مش كويس ...كان بيعمل حاجات وحشة ...كان 

مقدرتش اكمل كلامي لأنها ضر*بتني قلم وصرخت:

-انتي فعلا بنت مش متربية ...ازاي تت*بلي علي خالك بالشكل ده !!!!

يتبع

#كنت_ملاذي

#سولييه_نصار 

تكملة الروايه من هنااااا 



 

تعليقات

التنقل السريع