القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني البارت الثالث بقلم نوسه حمادة جميع الفصول كامله


جذبتي بعيونها الخضراء

الجزء الثاني البارت الثالث⁦❤️⁩

الكاتبه نوسه حماده

في بيت لورا دلفت للمطبخ لتتابع بمرح:ماما ماما ......

الام:اي عايزه ايييي 

لورا باستغراب:يعني هو انا عشان بدلع وبقولك يا ماما يبقي عايزه حاجه 

الام:بطلي يا لورا وقولي عايزه ايي

لورا:عايزه اروح فرح واحده صاحبتي

الام:امم طب ما تقولي كداااا .......طب مين الي هيجي معاكي 

لورا:واحده صحبتي اسمها مني ومروه .............ماما بس الفرح في الصعيد 

الام:طيب .......ايييي بتقولي اي 

لورا:اي ياماما في ايي بعدين انا قولتلك مع صحابي 

الام:يابنتي..........

لورا:خلاص يا ماما خلاص 

الام:خلاص ياستي متزعليش انتي عارفه اني مقدرش علي زعللك 

لورا:يعني انتي موافقه 

الام:طبعا 

دلف لغرفتها وامسكت بهاتفها تمام يامني ماما موافقه 

في الكافيه

مني:تمام زي ما اتفقنا بقااا قفلت مني مع لورا 

مروه:فهميني بقا يامني لي عايزه لورا تيجي معنا 

مني: هفهمك.......فاكره لما سفرنا قنا عشان الرحله وكدا لقيت بنت من الرحله كدا قاعده في جمب وبتعيط بعدين انا روحتلها وقولتلها بتعيطي لي وكدا البنت دي مرضتش تحكي حاجه في الاول ...بس بعد كدا حكت قالتلي بقا انا مخطوبه لابن عمي وتجوز غضب عني ........انتي عارفه بقاا الناس الصعايده بقاااا وكدا  قولتلها أنها بقا في بنت هاجي الفرح ونتي طبعا عزمنا والبنت عرفتني العنوان لورا الي هتتجوز مش البنت 

مروه:بت يا مني انتي عتي فظيعه .......هتعملي ايييي قولي 


******************

⁦❤️⁩ﻳﺒﺪﺃ ﻣﻦ ﻋﻴﻨﻴﻚ ﺭﺣﻠﺘﻪﻛﻞ ﺍﻟﻠﻐﺎﺕ ﺑﻼ ﻋﻴﻨﻴﻚ ﺗﻨﺪﺛﺮﻳﺎ ﻣﻦ ﺃﺣﺒﻚ، ﺣﺘﻰ ﻳﺴﺘﺤﻴﻞ ﺩﻣﻲﺇﻟﻰ ﻧﺒﻴﺬ ﺑﻨﺎﺭ ﺍﻟﻌﺸﻖ ﻳﺨﺘﻤﺮ ﻳﺴﺎﻓﺮ ﺍﻟﺤﺐ ﻣﺜﻞ ﺍﻟﺴﻴﻒ ﻓﻲ ﺟﺴﺪﻱﻭﻟﻢ ﺍﺧﻄﻂ ﻟﻪ.. ﻟﻜﻨـَّﻪ ﺍﻟﻘﺪﺭﻫﺰﺍﺋﻤﻲ ﻓﻲ ﺍﻟﻬﻮﻯ ﺗﺒﺪﻭ ⁦❤️⁩

بسمله:انا.................

محمد بزعيق:انتي اي انطقييييييي 

بسمله:ابعد البتاع داا عنييي ابعدوا عني ............متعملش فياا كدااا انا عملتلك اي بس 

محمد:انا مش عايز كلام كتير ويلا عشان ننزل .......

بسمله بتحدي:مش نزله بقوللك ولا انا موافقه ابعد عني بقاا ...............

هو يقرب المسدس منها اكتر ..........قولي كدا تاني بتقولي اي مش موافقه .........

بسمله:...................

محمد بضيق:مش موافقه ..................

بسمله ببكاء صامت:انا ......مش .....موافقه وسبني في حالي 

محمد:مبخدش رايك انا ............عادي ...انتي عارفه لو نزلنا وقولتي مش موافقه دي هعملل فيكي ........انت عارف كويس هعمل اييي ...يلا عشان ننزل 

فضلت تبصيلوا كتير 

محمد بزعيق:يلاااااااا قولت 

مسكها من ايديها جامد................ونزل .......

نور مستغرب من الي محمد بيعمله وفارس كمان 

فارس بهمس:اي نور .....دا الكلام طلع بجد ....

نور:اومال ابن خالك بيهزر هو .........

بدا المأذون بإجراءات الزواج 

المأذون  بعد الانتهاء:ودلوقتي مفضلش الا موافقه العروسه 

مسكت ايديها ونازل من علي السلم شويه وقف 

بطلي عياااط .......بطلي كفايه أن انا مضايق منك بطلي 

بصي مهو انتي هتنزلي تحت وتعيطي وتعملي الي انتي عملتيه دا .........ليتابع ببرود:بطلي قولت متخلنيش اتعصب ............

بسمله:انا هنزل دلوقتي وهقوله اني مش موافقه ...قولي بقا ازاي هتخليني اوافق غصب عني 

محمد ببرود:,ومين قاللك أنه هيسالك موافقه ولا لاء انتي هتنزلي تمضي وبس ولا اقوللك ... اطلعي اطلعيييي

كانت لارا واقفه اعلي السلالم لتسمع ما يقال 

لتتابع بهمس :اي  الي بيعمله دا  مش فاهمه حاجه 

نور:زي ما محمد قال العروسه موافقه بس مش عايزه تززل عشان تعبانه ...............

المأذون:انت متاكد انها موافقه.  بس ازاي

نور:اي.........هو قالي انها موافقه ..........

المأذون:بس انا لازم اسمع رأيها الاول .......

نور:اسمع الكلام بس متخلهوش يدايق اكتر هو قال انها موافقه 

نزل محمد 

ليردف الماذون هو ينظر له  امضي هنا يا محمد باشا وهيا برضو تمضي هنا 

مضي محمد ......المأذون وهيا تمضي هنا 

طلع محمد ودلف الغرفه 

ليجدها تبكي بصمت ...........اقترب منها ليتابع امسكي القلم ومضي هنا .............

بسمله ببكاء:امضي 

محمد:انا مبحبش اكرر الكلام يلا 

مسكت بسمله القلم ولسه هتمضي سابت القلم وعيطت جامد ...............

محمد:انتي لي بتحولي دتديقني ............مسك القلم واداهولها 

يلا اخلصييييي اخلصييي 

بسمله:فين ...........

محمد:هنا ...اخلصييييي 

بسمله:متعملش فيا كدااا 

محمد ببرود:تمام يلا امضيي 

مضت بسمله هيا بتبكي.............

مسك منها القلم ونزل ............

الماذون:بارك الله لكما وبارك بينكما وجمع بينكم في خير 

ذهب نور وفارس وماذون خارج البيت

دلفت لارا الي الغرفه لتتابع:بسمله انتي كويسه لتجدها منهاره من البكاء 

لارا:انتي زعلانه من اي ..............

بسمله:اخوكي اتجوزني غصب عني ...........انا بكرهووو 

دلف محمد للاوضه:بتعملي اي 

لارا:مفيش كنت .......ب......بس 

محمد:اطلعيي بره 

دلفت لارا خارج الغرفه ..............دلفت لغرفتها 

وقفل وزرع الباب جامد 

*********************

امجد:بقول الصح مش بقول حاجه غلط الترند كله بيتكلم عنكوااا ونتي تقوليلي بابا انت بتقول لييي

ادهم:ونا المطلوب مني ايي 

جوان:بس انا مش موافقه علي كدا .......

امجد:المطلوب منك يا بشمهندس ادهم زي ماقلت ......

جوان:بابا انا مش موافقه علي حاجه زي دي  بعدين لو علي الترند ..........

امجد:كملي كملي ...............مفيش حل غير الي انا قولته 

جوان:يعني حضرتك سفرنا هنا مش عشان شغل 

امجد:هديك فرصه تفكر ياادهم ونت كمان يا جوان 

جوان:تديني فرصه اي يابابا انت بتقولي اتجوز ........

وبعدين انا مش ..........

امجد:جواااااااان اسكتي ..........ليتابع:زي ما قلتلك يا ادهم فكر في الي قولته ودلوقتي  اتفضل علي اوضتك ونتي كمان يا جوان 

خرج ادهم ودلف لاوضته وفضل ساكت مش عارف يعمل اي في التدبيسه الي ادبس فيها دي ...........

****************

في فيلا نور العشري .........

كان بيتكلم في الفون:ايوه كمان كمان هو حاجز طياره 

حسام:طب هو مقلكش هيثبت المجموعه دي ازاي 

نور:مش عارف مقلش لسه 

حسام:انتو وقفتوا النشر للمجموعه

نور:محمد مكنش عايز النشر يقف بس انا الي صممت عشان كدا غلط 

حسام:الوقتي بقا مدايق 

نور:يعني انت مش عارف ابن عمك .......

حسام:على رايك ................

*****************

في بيت بسمله 

الجده جالسه مبتتكلمش خالص .......

ساره:جدتي .......جدتي ....

الجده:اي يا ساره ......

ساره:بسمله .............

الجده:عمل اي فيكي يابنتي ..........شكللك صعب يامحمد مش سهل 

*****************

بعد ماقفل الباب ...........

بسمله مبتتكلمش وساكته وبتعيط بصمت ............

لتتابع:هو انا هنام معاك هنا ..........

محمد ببرود:اومال فين 

بسمله:انا عايزه اروح بيتنا .........

محمد:لا بجد .......وفضل ساكت شويه 

بسمله:انا مش هنام معاك هنا ......مش كفايه خلتني امضي غصب عني وكمان ...............

محمد:سكتي لي كملي ...بعدين انتي هتنامي هنا ليتابع بخبث:وجمبي ..........

بسمله بخجل :نعم بتقول اييي لاء طبعا ......

محمد:اومال عيزه تنامي فين 

بسمله:انا مش عايزه اقعد هنا ......انا عيزاك تبعد عني وتسبني 

دلف للسرير ليتابع:خلاص خليكي كدة انتي حره 

دلفت لتفتح الباب لتتابع بغيظ:انت قافل الباب .....افتحه 

محمد بزعيق:اي يا بنتي في اي ..........

بسمله:متزعقليش كدا انا مش هنام هنا 

محمد:انتي عارفه ان بدأت اتضايق اكتر .....اخلصي مفيش نوم الا هنا لو مش عجبك انتي حره 

بسمله:عادي هفضل واقفه كدا مفيش مشكله .........

محمد:برحتك 

بعد شويه ...........بسمله:يووه انت بجد نايم ومعندكش ...........

قبل أن تكمل كلامها ........محمد:عايزه اي ......انا مش عايزك تتكلمي خالص بجد .......مفكراني نسيت الي عملتيه من شويه 

بسمله:حضرتك قولت انك مبتحبنيش عايز اي يعني مني تانيييي مش انت بتحبها عايز اي مني .......

قام من مكانه وقرب منها ومسك ايديها جامد ودلف السرير وجذبها لحضنه 

بسمله بخجل :ياعم ابعد انت بتعمل اي ......ابعد بقااااا ابعد 

محمد:..................

بعد شويه بدأ النوم يسيطر عليهااااا 

بسمله بنوم:ابعد بقااا ...........

شويه ونامت

في الصباح ...........

فتحت عيونها ببطئ لتظهر خضروايتها بشكل أكثر من رائع

لتشهق بخجل:يلهوي وهو انا لسه نائمه في حضنك .......ثواني وابتعدت عنه لتتابع:انتي الوقتي قلقانه عليااا .........تلفون تلفون .......

التفت لتجد هاتفه علي الاريكه قامت من مكانها متجه الي الاريكه:اي الغباء الي انا في دا عمليه باسورد

.....اه افتكرت كنت بشوفوه في المكتب بيفتح ببصمه لتتجه اليه هو نائم لتتامله بحب:اي دا انا بعمل اي ....اي غبائي دا مسكت ايديه وقربت الهاتف لي 

لتجد ما يسحبها لتكون فوقه:بتعملي اي .........

بسمله بخجل:ها .......مبعملش حاجه ....كنت.....كنت...

محمد بزعيق:كنتي اييييي انطقيييييي 

بسمله:عايزه اكلم جدتي .....قلقانه علياااا ......

بعدها محمد عنه ليتابع: كمان شويه هنسافر 

بسمله:نعم ........

محمد ببرود:عندك مانع ..........

بسمله بتحدي:اه طبعا ........

ليرن هاتفه .....ليجيب:ايوه 

ندي:اسفه لازعجاج حضرتك بس انت هتجي الشركه ولا لاء ............

محمد:لا .........هيا مديره الأعمال اللوچستيه ايجت ولا لسه 

ندي:ايوه حضرتك ايجيت .........

بسمله واقفه ومش فاهمه اي حاجه 

محمد:هتسافر معاياا عشان الشغل ........قوليلها كدا 

بسمله بغيره مسكت التلفون وقفلته:انت غيرت مديره الأعمال اللوچستيه يامحمد 

محمد:اه بتسالي لي 

بسمله:ونا ...........

محمد:ونتي ايي 

بسمله:هو انا مش الي مديره الأعمال اللوچستيه 

محمد:متنفعيش ......بعدين التانيه شفيه شغلها احسن منك وشاطره في شغلها ...ليتابع بتمثيل:جميله اووي

بسمله بصدمه:اي جميله 

محمد:اووي .......

بسمله بزعيق:متقلش كدا 

محمد:بتزعقي لي .............اسكتي 

بسمله:وهيا هتسافر معاك بقاا 

محمد:انت مسمعتيش ونا بكلم ندي ولا اي 

بسمله بغيره:هيا جميله احلي مني 

دلف لغرفت الملابس ........

دلفت بسمله لتتابع ببرود:انت مبتردش .............عااااااااااا اي دا يخربيتك انت قعلت كدا ليه .........التفت بوشها بعيد .........

كان قالع تشيرته:بطلي كلام ..........واطلعييي

بسمله:قولي الاول ............

محمد:اقوللك اييي 

بسمله:انت بجد بارد ............

محمد بزعيق:طب اطلعيييي بره 

دلفت من الغرفه بغيظ

بعد شويه دلف من الغرفه.....................

بسمله بغيظ:بعد كدا متقلش جميله .....

محمد بضحك:خلاص هقول قمر طبعا كان قاصد يضيقها 

بعدين شغله نفسك لي .......مش انتي مش عايزه تسافري معاياا خلاص بقاا 

بسمله:اه مش عايزه اجي معاك .....وكمان عايزه اروح بيتنا ......ليتتابع بغيظ:وكمان عيزاك تطلقني وتبعد عني بقااا وتسبني في حالي انت اصلا مبتحبنيش بجد الي يستاهل حبي لي هو .......قبل أن تكمل كلامها 

سمعت خبط الباب محمد:عايزه اي 

لارا:خالد بيقوللك انت كدا هتتاخر علي السفر

محمد:ونتي جهزتي ولا لسه 

لارا:بجد هو انا هسافر معاك 

محمد بضيق:حببتي اسمعي الكلام .........وردي علي سوالي 

لارا:اه ........

محمد:تمام لينظر لها ببرود:قولي يابسمله هانم مين الي يستاهل حبك .......

بسمله سكت شويه ...............

محمد:طب كدا بقااا في ملابس جوه في الاوضه ليكي تغيري وتنزلي تحت سمعتي ومتتاخريش يلا 

بسمله وقفت مكانها ومتكلمش 

محمد بزعيق:يلااااااااا

بسمله:ح........حاضر 

بعد شويه غيرت ونزلت ............

في فيلا نور العشري

حبيبي حبيبي اصحي 

نور بنوم: اي ياماما في اي

زينه:اي رايك أن نقول ليميار تتغدي معانا .........

نور:تمام تمام ..........

زينه:ار تمام دي يانور خليك مهتم شويه بخطيبتك مينفعش كدا 

نور:منا بقوللك تمام اعمل اي يعني 

زينه بضيق:متعملش حاجه يانور متعملش لتتابع:طب اي هتفضل نايم اصحي بقاااا 

مش هتروح الشركه النهارده 

نور:لا ............

****************

في بيت صفا

صفا:دا نسي تلفونه معاياااااا طب اعمل اي انا معرفش فين بيته ولا حاجه خالص

فضلت تفكر كتير .......وثواني واتصلت بباه 

ليجيب ماجد:الو 

صفا:ايوه انا اسفه على الازعاج بس هو نسي تلفونه معاياااا 

ماجد:رنيتي في الوقت المناسب بصراحه مروان لا عايز ياكل ولا عايز ياخد الدوا مش عارفه اعمل اي بصراحه حولت كتير بس فشلت 

صفا:احم .........لاء حضرتك متقلش كدا اي فشلت دي .....احنا لازم نشجعه شويه ..... طب ممكن تقولي العنوان 

ماجد:العنوان*********

صفا:تمام ......صفا اقفلت الخط 

الام:بتكلمي مين يا صفاا 

صفا:مفيش يا ماما .....كنت بكلم ....صحبتي 

الام:وصحبتك بتقوللها احنا لازم نشجعه شويه 

صفا:هاااااااا ......

الام:اي هاااااااا دي .........دلفت الام للمطبخ 

دلفت صفا لغرفتها لترتدي ملابسها 

بعد قليل ..........

وصلت للعنوان الي ماجد قلها عليه 

صفا:ماشاء الله 

كان ماجد مستنيها تحت ........اهلا يابنتي 

صفا:اهلا بحضرتك ...

ماجد:اتفضلي 

بعد شويه طلعوا لغرفه مروان صفا بمرح:صباح الخير 

مروان كأنه مبسوط أنه شفها:صباح الخير 

صفا:علي فكره انا زعلانه منك عارف لي لان احنا اتفقا أن ناخد الدوا ...........

مروان:بس انا...........

صفا:مفيش بس .....يلا بقاااا وثواني ومسكت كوبايه ميه اتفضل يلا .......

ماجد كان واقف بعيد ومتبعهم 

صفا تلفونها رن ........اه طب بعد اذنكم دلفت خارج الاوضه ......لتتابع:ايوه يا ماما 

مروان:لو سمحت مين دييي عايز اعرف وليه مهتميه بيا كدا 

ماجد بيفكر كتير:دي مراتك يا مروان 

*****************

عند المطار 

مضيفه الطياران بإعجاب:اهلا بحضرتك 

محمد ببرود:نعم 

بسمله بهمس:اي كميه البنات الي معجبه بيك دي ...في الشركه وفي النادي حتي في المطار 

ثواني وافتكرت اول مقابله ليهم 

المضيفه باحراج:احم ..........اي حضرتك مش انت طلبت مضيفه الطيران 

محمد:وبعدين قولت لاء

دلفت المضيفه بغيظ من كلامه 

دلفت لارا الي الطياره

بص محمد لبسمله لقاها واقفه بعيد:بتعملي اي 

بسمله:انا مش عايزه أسافر 

محمد:مش بمزاجك يلا ........يلاااااااا قولت 

بسمله بدأت تعيط جامد ..........

دلفت الطياره ................

بعد قليل من سفر الطويل لتقف الطائره 

لارا بمرح:اه بقا لو تركياا

بعد قليل ليدلفوا الي قصر جميل وفخم  للغايه 

بسمله:احنا بنعمل اي هنا في إيطاليا دا قصر مين 

لارا:قصرنا يا بنتي 

بسمله:شبه الي في المسلسلات بالضبط 

محمد:تعالي معايا

بعد شويه دلفوا الغرفه 

محمد بزعيق:انتي اي مشكلتك يا بت انتي معاياا هااا قوليلي 

بسمله:انا عملت اي يا محمد 

محمد:عملتي اي كل دا ومعملتيش حاجه مين الي يستاهل حبك انطقي .............

بسمله بدأت تخاف منه .........هو ....ا.........انا قولت كدا 

محمد:لا انا الي قولت كدا انا هوريكي يابسمله ......هوريكي قسوتي بجد .........

قال جملته وانقض علي شفتيها في قبله طويله وعميقه جدا امسك يديها ومازال يقبلها بعنف وهو يثبت يديها علي الحائط بقوه وتحولت قوته إلي بعض كثير من الوقت الي قبله رقيقه  لم يبتعد عنها الا عندما شعر بدموعها علي شفتيه وهو يقبلها 

................................يتبع

رايكوا في البارت ⁦❤️⁩ شكرا على تفاعلتكم الجميله⁦❤️⁩⁦

تكملة الروايه من هناااااااا
 

تعليقات

التنقل السريع