🤎5🤎
رواية #قاصر_احيت_قلب_الجبل🤎
.. جبل بعد عنها بصدمه وفرحه شديده فِ نفس الوقت...
طلعت كذابه انتِ لسه بنت زي ما انتِ انا اول راجل يلم*سك ﯾ روحي
روح بزعل طفولي : اي دا هو انت كنت شاكك فيا
جبل بحب وهو بيطبع قُبله عميقه على باطن ايدها وبيشدها لحضنه وقال بصدق : هتصدقي لو قولتلك ان في حاجه جوايا مصدقاكِ ومكذبَها... مش عارف دي خبرة فِ الناس ولا حاجه تانيه
روح بخجل : حاجه تانيه؟!
جبل بحنان : مش عارف حاجه خالص بس مش معقول يعني ااا ..
انا علطول بسمع عن الحب من اول نظره وكنت بكذبه واقول ازاي ومش حقيقي بس شكلي كدا حبيتك
روح بصتله كتير وقالت بحزن : هو انت بتتكلم بصدق ولا بتكذب عليا
جبل باستغراب وهو بيمسد على شعرها بحنان : وانا هكذب عليكي ليه ياروحي
روح بعيياط : انا انا معدش عندي ثقه في حد خالص... حتى حتى نفسي
جبل بحزن على حال صغيرته : لي بس وبعدين انتي لسه صغيرة اوي على الكلام دا لسه قدامك المدى واسع.. غلط تستسلمي كدا... وبعدين لا كدا انا زعلان منك
روح ببراءه وطفوله : اي لي بس انا انا زعلتك فِ اي... انا اسفه لو كنت زعلتك مني بس واللهِ اكيد مش بقصدي
جبل بصلها بغموض وفِ نفسه : طول عمري بقول اني هبقى لوحدي.. كنت يأسان من اني ممكن الاقي واحده احبها.. لا وكمان تكون طيبه وبنت حلال واهم حاجه عندها انا وتحبني انا عشان شخصيتي
عشان انا كدا مش عشان اسمي ولا شهرتي بس شكلي كدا لقيتها... بس لاول مرا فِ حياتي اخاف .. خايف لتكون بتمثل بس خبرتي في الناس واحساسي بيقولي هي دي اللي فضلت استناها كل السنين دي كلها عشان تعوضني وتكون معايا بس بس فرق العمر!!!!!
روح بعدت خطوه لورا من ريأكشن وشه اللي اتغير وقالت بخوف.... فِ اي مالك هو انا عملت حاجه تضايقك
جبل ببرود : اوعي تكوني مضايقه من فرق السن ما بنا
روح بتوتر : ااا هو هو
جبل رفع حاجبه بستنكار : هو اي!!!! هو الموضوع اصلا منتهي
بقلم ندا الشرقاوي وبسمله بدوي
روح بهدوء : انا عمري مافكرت في العمر... العمر مجرد رقم تعرف انا واللهِ العظيم عُمري مابصيت لحد ولا حقدت على حد
بس من غير كدب ممكن ازعل كنت بشوف زمايلي واصحابي مع اهلهم ويقعدوا يحكوا عنهم ويوروني الحاجات اللي اهلهم بيجيبوهالهم كنت بفرح ليهم
بس.. كنت بتكسف اوي منهم اما كل واحده تعرض اللي اهلها جايبهملها ماعدا انا
كنت علطول بفكر لي انا بيحصل فيا كدا... يعني بابا عمره ما كان وحش انا في شويه ذكرايات معايا ليه لسن لحد النهارده فكراها
كان بيدلعي ويحبني اوي وكان علطول يحكيلي عن ماما الله يرحمها وقد اي هي طيبه وجميله واني شبها في كل حاجه حتى الشكل وكان بيحبني اوي اوي بس
... بس كل دا انتهي اول ما اتجوز كنت فرحانه اوي اني اخيرا هحس احساس اني عندي ام بس للاسف مش كل اللي عايزينه بيتحقق
كانت تعاملني قدام بابا بحب وهدوء واول ما يخرج اها"نه وضر"ب وذ"ل
جبل بحب وهو بيرفع وشها ليه وبيمسح دموعها برقه : طب ماجربتيش تحكي لباباكِي
روح بسخريه وضحكه وجع : هههه جربت كتييير بس مكنش بيصدقني ابدا هههه بس واللهِ انا عذراه انا لو في مكانه مش هصدق...
اهتمامها بيا قدامه ومعاملتها كانت دليل كافِي
جبل بمقاطعه وهو بياخدها في حضنه : خلاص انسي كل حاجه من النهارده حياه جديده خالص ﯾ روحي كل اللي نفسك فيه هيحصل ومفيش زعل ولا دموع خالص
روح بسعاده : هتخليني اروح المدرسه
جبل بحب : وهخليكي تروحي المدرسه
🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎
عدت الايام وكانت جميله جدا بينهم وعلاقتهم ببعض قويت اكتر
وفي يوم جبل قرر يفرحها ويفاجئها ويرحلها المدرسه وقف قدام المدرسه بالعربيه يستناها كله كان نزل ماعدا هي..
خاف ودخل لقاها واقفه مع ولد وفجأه عفا"ريت الدنيا والاخر بقت تتنطط قدام عينه وهو شايف الولد ماسك ايدها قرب بعصبيه وريأكشن وشه مش مبشر للخير بتاتاً
واللي خلي الدم يغلي في عروقه كلام الولد......
روح انا بحبك افهمي وبعدين مش انتي قايله انه جواز غصب عنك وبعدين دا كبير عليكي اوي
وفجأه طار ووقع على الارض من قوه اللكمه اللي اخدها فِ وشه من جبل
روح بفزع.... جبل اااا
بقلم ندا الشرقاوي وبسمله بدوي
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
🤎في مكان اخر🤎
عز : هيلينااااا
ركض عز في المول لكن وقف عندما شاهد هيلينا تقف تنظر الي الأطفال الذين يلعبوا في حديقه داخليه في المول
عز وهو ياخذ نفسه : هيلينا
هيلينا : شو
عز مسح علي وجهه بغضب فهي طفله لا يريد أن يغضب عليها
عز : شو اي هيلينا بركض وراكي في المول متل الطفل او الشاب المراهق
هيلينا بحزن : اسفه كنت أشاهد الأطفال في الحديقه لا تغضب بابي
عز : خلاص حبيبتي تعالي تلعبي شوي وبتمشي
فرحت هيلينا ودخلت تلعب رغم أنها في 15من عمرها لكن ما كانت تحب اللعب
خلصت واخدوا الملابس وغادروا المول وراحوا القصر
دخلت هيلينا تقيس الفساتين وكل فستان تقيسه تطلع توريه لعز وعز ينبهر بجملها
بقلم ندا الشرقاوي وبسمله بدوي
كتبت هيلينا علي ورقه : بابي
عز عقد حاجبه قائلا :شو
هيلينا : اريد سندوتشات أشعر بالجوع
عز : بس هيك من عيوني الاتنين يا حبيبتي وطلب من الخادمه ان تعمل عشا خفيف لهيلينا وبالفعل جاءت احد الخادمات بالسندوتشات وبدأ عز بنفسه يطعمها
عز : هيلينا راح تروحي علي المدرسه بكره
فرحت هيلينا كثيرا
عز : يالا حبيبه بابي تعالي نشوف ملابس المدرسه والزي ان شاء الله يعجبك
فتح عز خزانه الملابس
وكان عباره عن تيشرت وردي وبنطلون كحلي
عز : شو عجبك الملابس
هزت له براسها بنعم وهيا تبتسم
عز : يالا بدلي ثيابك علشان بكره تصحى بكير (بدري) علشان المدرسه
وبالفعل دخلت هيلينا غيرت ملابسها لبيجامه حرير باللون الوردي ورفعت شعرها على هئية كعكه
عز أعجب بملامحها الجميله الهادئه : كتير حلوه يالا علشان تنامي بكره يومك كتير كبير
ونامت هيلينا في حضن عز وضمها عز لحضنه وغفلوا سويا
🤎في صباح يوم جديد 🤎
فاقت هيلينا بنشاط ذائد وحاولت ان تيقظ عز
وبدات تربت علي كتفه لكن ما ذال غافل بدأت تشد في شعره
عز بألم : ااااه
ضحكت هيلينا علي شكله بعد ما لعبت في شعره
عز : او هيلينا هانم بتشد شعري
ابتسمت هيلينا وبدأت تركض في انحاء الجناح وعز يركض وراها
عز : والله بمسكك وساعتها ما بسيبك
وهيلينا بتضحك وتدري وبالاخر مسكها عز ورماها علي الفراش وبدأ يزغزغها وهيا بتضحك وفرحانة
عز بضحك : كفايه هيك
قامت هيلينا وبدأت تجهز علشان المدرسه وجهزت
وزفرت بضيق وعقدت حاجبها
عز : شو هي القافله
هيلينا شاورت علي الشوز وانها مش عارفه تربطه
عز : بسيطه لا تزعلي بربطه انا حبيبه بابي
وربط الشوز وبدأ يسرح شعرها وعلمها كعكه جميله
ونزلوا وكانت الداده مجهزه شنطه هيلينا وفيها كل شئ تحتاجه
ومعاها سندوتش
عز : حبيبتي كلي هي السندوتش بسرعه يالا
اكلت هيلينا وذهبوا علي المدرسه ودخل عز مكتب المدير
عز : اهلا
المدير باحترام : اهلا وسهلا عز بيك
عز : هيلينا ما بتحكي اذا احد ضايقها سوف اقفل المدرسه في الحال هيلينا بتعمل شو ما بدها واذا احد تعرض لها بمحي من علي وش الأرض
المدير : تؤمر عز بيك
وبالفعل دخلت هيلينا الفصل وابتدت اول يوم في الدراسه وكانت في غايه السعادة
🤎عند عز🤎
عز : الو
المجهول : عمليه جديدة
عز : شو
المجهول : عمليه بمصر
عز بستغراب : مصر
المجهول : اي بمصر مع جبل اكبر زعيم بمصر كلها
عز : شوووو!!!!!
🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎
يتبع 🤎
بسمله بدوي 🎶✨
تعليقات
إرسال تعليق