القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية العطر الفريد البارت الرابع والخامس بقلم هنا سلامه جميع الفصول كامله


تاليا بصدمه و وش أحمر : أرقـ*ـص لك ! 

فريد و هو بير*بط الكرافاته على وسـ*ـطها : أيوه .. 

تاليا و هي بتز*قه : لا طبعًا يا فريد .. و بعدين يلا عشان إتأخرت 

فريد بهلو*سه و هو بيقرب عليها : لا أنا مش عاوز أروح دلوقتي .. 

لسه تاليا هتعترض لقيته بيشد*ها لحضـ*ـنه و بيض*مها ب قوه، شهـ.ـقت بصدمه و قالت : فريد ! 

فريد بصوت مهز*وز : وحشتيني .. وحشتيني يا ماما .. ليه عملتي كده ؟؟ ليه خلتيني بعيد عنك 

تاليا بصدمه : أنت كويس ؟؟ فريد أنا تاليا مش مامتك ! 

فريد بدموع و هو بيبص في عيون تاليا : أنا تعبان .. أنا نفسي أروح البيت .. بس البيت بتاع ماما و بابا .. مش عاوز أبقى لوحدي تاني .. 

بلعت تاليا ريقها و هي بتسيطر على دموعها و رفعت إيدها و مسحت دموعه بر*قه و هي بطبطب على ضهره بإيدها التانيه .. لحد ما أغـ*ـم عليه بين إيدها !! 

تاليا بصوت عالي : يا عم مغااااااوري .. تعالى بسُرعه 


" في شقة فريد " بقلم : #هنا_سلامه.


قلعـ*ـته جزمته و قعدت جمبه و هي بتملس على شعره، ف قال عم مغاوري " السواق بتاع فريد " : عاوز حاجه تانيه يا بنتي ؟؟ 

تاليا بإحراج : أيوه .. عوزاك تقلـ*ـعه و .. 

عم مغاوري قاطعها بصدمه : يا نهار إسود !! أقلـ*ـعه !! ليه شيفاني واحد قليل الحيـ*ـاء قليل الآ*دب قليل .. 

تاليا قاطعته بعصبيه : إيـــه ! إيه كل ده ؟؟ بكا*بورت ؟؟ بلاعه و طفـ*ـحت ؟؟ " كملت بهدوء " أنا أقصد تقلـ*ـعه هدومه بس و تلبسه أي بچامه مريحه و تحتيها كالسون يدفيه .. بس 

عم مغاوري : ناقص تقوليلي أحط لُه جورنال في صد*ره عشان أحميه من البرد ! 

تاليا ببرود و هي بتطلع بره الأوضه عشان يلبسه : لو أمكن أعمل كده ! 


غير عم مغاوري لفريد و نزل، دخلت تاليا لفريد لقيته كويس و حالته كويسه .. قربت منه و قعدت على الأرض جمبه و مسكت إيده و قالت بضعف : أنا .. أنا شكلي بدأت أحبك ! 

كملت بدموع و هي بتوجه إيده على قلبها : شايف ده ؟؟ ده بيدق ليك .. رغم إن مش المفروض أحبك ! أنا جايه أعالجك و بس ! أرجوك خف بسُرعه .. أرجوك يا فريد 

حطت راسها على قلبه و قالت و دموعها نازله على هدومه : أرجوك متخلينيش أحبك و أبني أحلام معاك ! أنا واحده كانت بتبيع كلونيا في الإشارات و أنت صاحب براند برفانات !! أنت فين و أنا فين ؟؟ 

بعدت عنه و مسحت دموعها و طفت نور الأوضه جت تقفل الباب لقت جسمه بيتنـ*ـفض على السرير !! فتحت النور و دخلت جري عليه .. كان بدأ يعرق و وشه يحمر .. 

تاليا بخوف و هي بتضـ*ـمه ليها : بالله عليك خليك كويس .. كفايه و*جع قلب بقى كده ! 

فريد بهلو*سه : ماما .. عاوز ماما .. ماما .. ليه سبتيني يا ماما ؟؟ 

تاليا حست إنها عا*جزه و هو بيتآ*لم بين إيدها، حضنته أكتر و قالت بخوف و كأنه إبنها و هي أمه .. و كإنها بتحبه من سنين : بس يا حبيبي بس .. هتبقى كويس يا فريد .. بعون الله هتبقى كويس .. 

فضلت جمبه و هو إتشبس فيها و فضل يعيط من غير ما يشعر و يمسح دموعه في هدومها و هي مسبتوش طول الليل لحد ما نام و دموعه على خده و هي نامت جمبه و هما في حُضــن بعض .. 


" الصُبح " بقلم : #هنا_سلامه.


فريد بدو*خه و هو ماسك راسه إلي هتتفر*تك من الصُداع : ااااه .. يا الله .. أنا مش فاكر حاجه .. مش أنا كنت في الشركه ؟ و تاليا عملتلي كوبايه شاي ؟؟ 

لقى تاليا فجأه داخله عليه و ماسكه صينيه أكل و معاها كوبايه قهوه بلبن .. 

فريد بصدمه : أنت هنا بتعملي إيه ؟؟؟ 

حطت الصنيه على الكومود و حطت إيدها على وشه بقلق لقيته كويس .. حطت إيدها على قلبها و هو مستغرب تصرفاتها .. إتنهدت و قالت بسعاده : الحمد لله بقيت كويس ..

فريد برفعه حاجب و هو بيسند خده على إيده : و هو أنا كنت مش كويس و لا إيه ؟؟ 

تاليا بتنهيده و هي بتجيب ساندويتش من الطبق : لا بس أنت تعبت إمبارح و روحناك أنا و عم مغاوري 

فريد بإبتسامه : شكرًا لإهتمامك بيا يا تاليا .. 

فضلت تاليا باصه في عيونه بفرحه و سعاده إنها جمبه، هي عارفه إن بمجرد ما هيبقى كويس و الدواء بتاعه يخلص هتنسحب من حياته .. 

إتنهدت بخوف و هي بتفتكر الأمر ده .. بعدها قالت في نفسها : إستمتعي باليومين دول جمبه و معاه يا تاليا .. متنكديش على نفسك .. 

فريد : هااااا .. يابنتي .. أنت روحتي فين ؟؟ 

ز*قها في دراعها ف فاقت من تفكيرها و إبتسمت له ببلاهه و قالت : لا و لا حاجه .. 

فريد : طيب يلا نفطر سوا و هاخد حباية بنادول عشان الصداع و نروح الشركه 

تاليا بإبتسامه : ماشي .. 

فطروا سوا و بدأوا يشربوا مشروبتهم .. هو شرب القهوه باللبن و هي بتشرب شاي بالنعناع .. فريد هو إلي بيزرعه في البلكونه 

تاليا و هي بتشرب الشاي : صحيح يا فريد 

بصيلها فريد بإهتمام ف قالت بفضول : هو إيه إلي مامتك عملته فيك ؟؟؟ ليه بتكرهها و عايش بعيد عنها كده ؟؟؟ و ... 

قاطعها فريد بغضب و تصرف تصرُف مكنتش تاليا تتوقعه أبدًا !!!! 



تاليا بفضول : إيه موضوع مامتك ده ؟؟ و مشـ.ـخبط على صورتها ليه في الألبومات و .. 

كانت لسه هتتكمل كلامها قاطعها فريد بغـ*ـضب لا يُصف : أنتِ عرفتي موضوع ماما ده إزاي ؟؟؟ بتتجسـ*ـسي عليا كمان و بتفتحي الألبومات !!! 

تاليا كانت لسه هتتكلم إتعصب فريد أكتر و حرك إيده حركه عشوائيه ف و*قعت كوبايه الشاي على دراع تاليا ف صر*خت ! 

تاليا بآ*لم : اااااه .. فريد عملت كده ليه ؟؟؟ 

بص فريد على دراعها بصدمه و مسك إيدها و هي بتتآ*لم و قال : و الله ما كنت أقصد يا تاليا .. قومي معايا قومي 

قامت تاليا معاه و دموعها على خدها، دخلوا المطبخ ف فتح الحنفيه و نزل مايه ساقعه على دراعها و هي غمضت عيونها .. 

فريد بآسف : حقك عليا .. آسف 

سحبت إيدها من تحت المايه و هي مش بترد عليه ف راح جاب كيس بسله مُجمده من التلاجه و حطه على إيدها و قال : هتبقي كويسه كده 

تاليا بدموع : هو أنا هتشـ*ـوه كده ؟؟ 

فريد كان مُتعاطف معاها بعدين ضحك بصوته كله و قال : تتشو*هي ؟؟ دي كوبايه شاي يا تاليا 

تاليا نفضت دراعها من بين إيده و أخدت شنطتها و قالت بضيق : أنا مش هاجي الشغل النهارده و مش عاوزه أشوفك النهارده 

فريد كان لسه هيتكلم رزعت الباب و خرجت .. 

فريد بتنهيده : هو أنا خطرفت إمبارح عن ماما ؟؟ 

إفتكر حاجه و غمض عيونه بآ*لم و قال بدموع : الله يسامحك يا ماما .. الله يسامحك على و*جع قلبي ده .. وحشتيني .. و الله وحشتيني و خايف أروحلك ! 


" عند تاليا و صحبتها في شقتهم " بقلم : #هنا_سلامه.


تاليا بتنهيده : أنا كويسه قولتلك 

هدير : مش باين عليكي يا تاليا، ما تبلبعي بإلي جواكي أحسن تطر*شقي من جنابك منعرفش نلمك 

هدير كانت حاسه إن تاليا مخنو*قه فعلًا، ف بصيتلها تاليا بدموع و آ*لم و قالت بهمس : حبيته .. حبيته يا هدير

هدير بصدمه و هي بتضر*ب على صد*رها : حبيتي فريد ؟؟؟؟ إزاي سمحتي لنفسك ب كده ؟؟ 

تاليا بعياط : معرفش معرفش .. بس أنا أول مره أحس بالإحساس ده .. إحساس إنه ملوش غيري و مسئول مني .. تخيلي فريد لما بيتعب بيبقى شبه الطفل ! بيبقى محتاج حد معاه و مش بيلاقي و ... 

قاطعتها هدير و قالت بشـ*ـك : تاليا لما فريد كان بيتعب مكنتيش بتسبيه صح ؟؟ 

تاليا : أيوه 

هدير بعصبيه : و طبعا كنت بتنامي جمبه صح ؟؟ فاكره نفسك أمه ؟؟ أنت عندك مُهمه .. تنفذيها من غير عوا*طف ! 

تاليا بإنهـ*ـيار : بقولك حبيته ! يعني مش هقدر أشوفه تعبان و أبعد ..! 

أخدتها هدير في حضنها و بدأت تطبطب عليها و تاليا بتتشحتف .. 


" بليل "


كانت نايمه تاليا و هدير جمبها، صحيت تاليا على صوت فونها، بصت على الفون بنوم لقته رقم فريد ف نطت من مكانها و قلبها بيدُق بشكل مش طبيعي بمُجرد إنه بيكلمها

أخدت نفس عميق و ردت عليه و قالت بهدوء : ألو يا .. 

فريد قاطعها ببرود : 10 دقايق و تبقي جاهزه هعدي عليكي عشان عندنا ميتنج شُغل مُهم 

لسه تاليا هتتكلم قال : و أنا آسف و حقك عليا و إنـجزي و إنزلي عشان محتاجك 

لسه هتتكلم و تكابر قفل السكه في وشها ! 

تاليا بغيظ و هي بترمي الفون : اااااه يا فريد الكـ*ـلب .. يبقى أنا تاليا بنت عبد الرحمن السيد فنيك يتعمل فيا كده ؟؟؟ 

هدير بنوم : بس بقى وطي صوتك .. و فنيك إيه بس ده أنتُم عيله معـ*ـفنه 

ضر*بتها تاليا بالمخده و قالت بغيظ : إتخمدي إتخمدي 

قامت تاليا و لبست فُستان قديم كان عندها و حطت ميكب خفيف و لبست كوتشي أبيض عشان تعرف تتحرك براحتها .. 

و رفعت شعرها و لبست حلق .. 


" في عربية فريد "


تاليا بكسوف : هو في إيه ؟؟ من ساعة ما نزلت من البيت و أنت بتبصلي 

فريد ببرود : أصل شكلك حلو .. و طبيعي أقعد أبص عليكي و أنتِ زي القمر كده 

تاليا بإبتسامه : أنت بتصالحني يعني ؟؟ 

فريد كان لسه هيرد عليها ف قاطعته هي و قالت : عمتًا ميخصنيش موضوع مامتك ده .. بس أنا كنت خايفه عليك لما خطرفت و كنت بتتنفض 

فريد بتنهيده : حقك عليا على أي حال 

تاليا : طيب هي أذِ*تك ؟؟ عذ*بتك ؟؟ جلد*تك ؟؟ 

فريد بصدمه : ليه هو أنا أسـ*ـير حر*ب ؟؟ هتجلـ*ـدني ؟؟ لا بس هي أذ*تني و وجـ*ـعتني أوي 

تاليا بفضول : هي عايشه ؟ 

فريد بتنهيده : أيوه و متجوزه .. هي كانت طيبه و بتحبني، من بعد دخول الراجل ده حياتنا و هي معدتش زي ما كانت معايا .. 

تاليا بفضول : ليه ؟؟ إيه إلي حصل ؟؟ 

وقف العربيه قُدام المكان و إلتفت لها و قال : صدقيني من نفسي هتلاقيني جاي و بقولك على كل حاجه .. أنا بطمن و أنا معاكي 

بصيتله تاليا و هي حاسه إن قلبها هينـ*ـفجر أو هيطلع من مكانه من نبرته الناعمه دي، بص في عيونها و بعدين لمس إيدها ف غمضت عيونها، ف مسك إيدها و قال بإبتسامه : يلا بينا .. 


" في المطعم " بقلم : #هنا_سلامه.


كانوا بياكلوا و بيتكلموا في الشغل، لحد ما دخل واحد صاحب فريد المطعم بص على تاليا و بعدين قال بأمر : فريد عاوزك حالًا ! 

فريد إلتفت له و حمحم بإحراج و قال : بعد إذنكم دقايق و هاجي 

قالتله تاليا بهمس و هو بيقوم : متتأخرش يا فريد 

حرك راسه بمعنى ماشي و هي إتنهدت بحر*ارة .. 

فضلت تتكلم مع الناس و تتفق معاهم في الشغل لحد ما لقت فجأه فريد بيسـ*ـحبها من دراعها و قال بلهو*جه : معلش يا جماعه مروحين .. أنا تعبان شويه 

و من غير ما يسمع رد الناس أخد تاليا وراه و ركبها العربيه و هي مش فاهمه إيه إلي بيحصل ؟؟ و بدأت تخاف يكون عرف حاجه عن موضوع العلاج .. 

تاليا بخوف : هو في إيه ؟؟ 

فريد و هو بيدور العربيه : في مصيبه 

تاليا بخوف : يا لهوي ! مصيبه إيه ؟؟ 

فريد بتنهيده : الصور إلي أنا حاضنك فيها في الحفله عشان أعرف أخرجك نازله على كل مواقع التواصل الإجتماعي و الجرايد .. و مكتوب فوقها إنك حامل مني عشان محاوط بطنك ! 

تاليا بصدمه : يا لهوي يا لهوي !! فريد هتعمل إيه ؟؟ أنا هروح في دا*هيه ! حمل إيه ؟؟ أنا أهلي ممكن يقتلـ*ـوني فيها ! 

فريد و هو بيتكلم في الفون : متخفيش طول ما أنا معاكي .. متخفيش يا تاليا 

تاليا فضلت تعيط جمبه و هي خايفه من فضيحتها قدام الناس و فريد بيعمل إتصالاته .. 


" قدام بيت تاليا " بقلم : #هنا_سلامه.


نزلت من العربيه و هي مش قادره تقف على رجلها، سندت على الباب ف نزل فريد و حاوط وسـ*ـطها عشان متقـ*ـعش .. 

تاليا بتعب : ممكن تُقف لحد ما أطلع ؟؟ 

لسه فريد هيرد لقت تاليا حد بيشد*ها من شعرها و كانت ست كبيره في السن 

الست بصوت عالي و عصبيه : كده يا كلـ*ـبه ؟؟ تبعطري شر*ف العيله ؟؟ 

ضر*بتها بالقلم على وشها ف شهقت تاليا و الست بتقول بحسره : حامل منه في الحر*ام يا كلـ*ـبه 

لسه هتضر*بها تاني بالقلم ف جيه فريد مسك إيد الست و قال بعصبيه : في إيه ؟؟ بتمـ*ـدي إيدك عليها ليه ؟؟ 

فرد فريد عضلا*ته عليها ف قامت إستخدمت سلا*حها و لقى فجأه الشبشب نازل عليه هو و تاليا في الشارع 

فريد بصدمه و هي بتضر*بهم : يا لهوي مين هولاكو دي ؟ دي التطار كُلُه !! 

تاليا بشحتفه و هو بيحاول يحوش ضر*ب الست عنها : دي ماما يا فريد .. قولها الحقيقه بالله عليك 

مامتها بعصبيه : بس يا رخيـ*ـصه بعتيـ*ـله نفسك بكااااام ؟؟ و يا ترا حامل في الشهر الكام ؟؟ 

فريد بعد عن مامة تاليا و أخد تاليا ورا ضهره ف قالت تاليا بعياط : بيعـ*ـت نفسي إزاي يا ماما !! إزاي تفكري فيا كده !

فريد بهدوء و هو بيحاوط وسـ*ـط تاليا و بيبو*س خدها : و هو في واحده بتبـ*ـيع نفسها لجوزها بردُه ؟؟؟؟ 


!!!! أكمل و لا لا ؟؟ تفاعلكم هو إلي هيحدد.. ♥🔥

كومنتات كتير بالله و اللاڤ عشان بتشجع أكتر.. ♥♥


#العطر_الفريد.💙🔥❺

#هنا_سلامه.

تكملة الروايه من هناااااااا


 

تعليقات

التنقل السريع