القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حبيبتي العنيده البارت التاسع بقلم الكاتبة المجهوله



حبيبتي العنيده ٩


احمد: منصور

منصور:عامل ايه يا احمد 

أحمد:جاي تعمل اي 

منصور:هفضل علي الباب كتير 

احمد :اممم اتفضل 

دخل احمد معه منصور

منصور :مش تعرفنا 

احمد :طبعا دا منصور ابن عمي و دا مراد صاحبي 

مريم خرجت من غرفتها و هي تقول :احنا عندنا ضيوف ولا اي

منصور بابتسامة:عامله ايه يا مريم 

مريم بغض'ب:انت جاي ليه هااا جاي اكيد عشان تكمل علينا انت كمان ولا اي 

احمد :استني يا مريم نفهم بس هو عايز ايه

منصور :انتم فاهمين غلط يا جماعه انا جاي عشان س'وء التفاهم اللي حصل 

مريم:س'وء تفاهم اي ولا جاي تضحك علينا

مراد :اهدي يا حبيبتي نسمع الاول هو عايز اي

منصور نظر إلي احمد ثم نظر إلي مراد 

منصور باستغراب: حبيبتي

مراد بابتسامة و هو يجذب مريم اليه :اه حبيبتي و روحي كمان

مريم بصوت غير مسموع: ابعد احسنلك

مراد: مش عايز اسمع صوتك

احمد:اي يا عم احنا هنا علي فكره....انت يا عم اتكلم و دا مراد جوز مريم 

منصور :هقولكم علي كل حاجه بس ... 

احمد :بس اي ما تتكلم

منصور : انتم عارفين أن بابا بيحبكم اد ايه

احمد بسخرية:اومال 

منصور:جدكم عايز يشوفكم و بابا عشان بيحب مريم ف عايز يجوزها ليا 

و دا غير أن بابا كان كلم عمو قبل كده علي جوازنا و أن دي العادات والتقاليد بتاعت البلد و كمان بعد اللي عمي عامله جدكم كتب كل حاجه لبابا و هو مش عايز يظلم حد منكم و مش عايز يزعل جدو منه فا عايز يصلح اللي عمي عامله و يرجع كل حاجه زي الاول 

بقلم الكاتبة المجهوله R.m 

مراد:و اي اللي  يثبت كلامك 

منصور:أنا مش معايا إثبات بس انا مش ليا علاقه ب بابا و أن انا بعيد عنه

مريم:بس بابا مظلوم 

و في منزل مراد 

آية:بابا 

محمد:ايوا يا آية

آية:انا عايزه اروح اشوف مريم 

محمد :قولي ل سماح عشان هنروح لهم 

آية:أنا كلمت مراد و قال هو هناك في بلاش ماما عشان التوتر يعني

محمد:أن شاء الله مش هيحصل حاجه

آية :انا هروح اقول لماما ....ماما يا ماما 

سماح بضيق:  اي في اي 

آية:بابا بيقول اجهزي هنروح لمريم 

سماح بتفكير و ابتسامه ش'ر :ليه لاء طبعا يا قلبي هنروح احنا عندنا كام مريم يعني

آية باستغراب:ماما انتي كويسه 

سماح :انتي لسه هنا امشي يلا

خرجت آية من غرفه سماح بسرعه البرق 

عند مريم

منصور :انا كده عملت اللي عليا ...و انا اسف يا مريم علي اللي حصل كله 

 نظرت مريم اليه من غير ما تتحدث

منصور: استأذن انا و بعتذر للمره التانيه

ذهب منصور و ترك مراد يفكر في حديثه 

احمد:مالك يا مراد

مراد:مفيش

مريم :انت مصدق اللي قاله دا 

احمد:مش عارف يا مريم 

مريم :لاء دا كله كدب بابا مظلوم و عمو هو السبب وانا هثبت دا

احمد:مريم بلاش العند ده

مريم:انا مش عنيده يا احمد انا بقول الحقيقه 

فاطمه:مريم معاها حق 

احمد :ازاي يا ماما 

فاطمه :هقولكم كل حاجه بس مش وقت الكلام دا يا احمد 

احمد :تمام 

مراد:بابا كلمني و قال إنه جاي 

احمد:تمام 

في منزل مراد 

محمد:يلا يا سماح 

سماح:استني 

محمد:ليه 

-مفاجأة عمووو حبيبي


#روايه_حبيبتي_العنيده

#بقلم_الكاتبه_المجهولهR_m

#Part9

تكملة الروايه من هنااااااا 

تعليقات

التنقل السريع