القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت كسر فرحتي ليلة فرحي كامل جميع الفصول



كسر فرحتي ليلة فرحي


انا ياسمين عندي ٢٤ سنة كنت بدرس📝 في كليه تجاره 


وتخرجت بتقدير جيد جدا في اخر سنة اتعرفت علي واحد 


اسمو احمد في  كافية بصدفة واعجبنا ببعض 


وبعدها قابلتو كذا مرة 🥺

 


هو كان  ديما بيسافر مش مقيم هنا 


 كان في إجازة في الوقت الي اتعرفنا على بعض في


 لحد ما جه  في يوم وقالي


 انا بحبك ولازم نتجوز!! قبل ما اسافر


وانا كمان حبيتوا اوي كان هو كل حياتي💔 


بس قولتلو انت خلاص ماشي الاسبوع الجاي يااحمد 


ومستحيل بابا يوافق عليك واسافر معاك


قالي طيب نتجوز عرفي😳


...لا يااحمد طبعا أنا مش هعمل كده حتي لو بتحبني برضو لا 


انا عايزه ابقا عروسه والبس فستان وماما وبابا يفرحو بيا 


حاول معايا كتير بس انا موفقتش🤐


بعدها وعدني بالجواز اتفقنا 


ان بعد مايسافر يبعتلي فيزا


 واسافرلو 


 نتجوز هناك وناسس حياتنا مع بعض😭


 قبل ما يسافر وتخلص اجزتو 


جه اتقدملي 


واهلي وافقو  عليه عشان شب كويس ومتعلم 


وقال زي ما اتفقنا انا وهو

 

ميقولش لاهلي ابعت أخدها ونتجوز هناك 🥺


قالهم انا اخطبها واول اجازه ليا نتجوز واخدها معايا هناك

 

وانا مبسوط ومرتاح في دبي 


اتفقو وعملنا الخطوبة


 وبعدها بيومين جه سلم عليا 😒 ومشي  وقال  شغلي 


مينفعش


 أتاخر عليه اكتر من كده 


وزي ما اتفقت معاكي اول ما اظبط الدنيا ابعتلك تجيلي💔😭


 سافر احمد وديما علي تواصل مع بعض😣


 كمل تقريبا سنة مسافر


ياسمين:  ايه يااحمد في اي بقا احنا داخلين على سنه ولسه 


برضو مظبتش امورك زي ما اتفقنا 🙂 


احمد: معلش يا حبيبتي ما انتي عارفة حصلي ظروف هنا 


وقريب ابعتلك الفيزا 


وتجيلي ونتجوز 🤐


ياسمين: ماشي ياحبيبي 👏


قفلت مع احمد وكل مره اخلص معه مكالمه بحسب بحاجة غريبه 😣


 بس انا مقتنعه انو بيحبني وهتنجوز وهو جه اتقدملي💔


 بعدها بشهر بعتلي فيزا عشان ارحلو  بس اهلي مكنوش 


موافقين  اني اسافر من غير ما نكتب الكتاب واسافر وحدي😣

 

خايفين عليا خصوصا مكناش نعرف عنوا حاجة


عشان ملهوش حد هنا غير اختو متجوزه وهو لما كان يجي 


كان يقعد في شقه اهلو ويروح لاختو !!؟

 

بس  حاولت وقدرت اقنع اهلي اني اسافر ونتجوز 🤐 عشان 


ظروفو مش هيقدر يجي ولازم انا الي ارحلو 


 جهزت شنطتي واوراق  السفر  وقالي تعالي بفستان الفرح


  وهو يجهز كل حاجه هناك  وهيتفق مع مأزون علشان اول 


ما اوصل نكتب الكتاب ونحتفل مع بعض 🥺


حجزت خلاص تذكرت سفري 😭😭


 وقبل ما سافر  بيوم ماما وبابا  قالو لازم نعملك حنا😔


عشان الناس والجيران ونقول كتابنا الكتاب 


وجوزها بعت وخدها


 بعدها بابا عملي احلي حنا😪


 وعزمت كل اهلي واصحابي  وفضلنا مع بعض لحد الصبح😔

 


باليل بابا وماما واخواتي وصالوني لحد المطار بفستان الفرح 


كنت هطير من الفرحه خلاص هروح لحبيبي ونتجوز 😤


اخر مكالمه انا وأحمد كانت الصبح وقولتو علي معياد الطياره


وقبل ما اركب رنيت عليه كان  الفون مقفول قولت اكيد مش فاضي 


وبيجهز وهو عارف المعياد الي هوصل في وهيستناني😔


  ركبت الطيارة ولقيت المضيفه الي في الطياره  جابت تورتا🎂 


 وبركولي👰


والناس كلها بركتلي 


كنت في منتهى السعادة 


وصلت  المطار ونزلت  وهناك حصلي آخر 

شئ ممكن أتوقعه في حياتي   


يتبع


كسر فرحتي


#كسر_فرحتي بارت 2


وصلت  المطار ونزلت  وبدور علي احمد مش موجود ومش 


عارفة اعمل ولا اتصرف ازاي 🤐


 قعدت في صالة المطار وانا محتارة اعمل اي ياربي اوصل لأحمد ازي😭


وانا مش معايا حاجه اتصل بيها

 

الارقام الي معايا الاتصال وقف


 فيها خلاص 😪


لقيت واحد جه وقالي خير مالك اقدر اساعدك


قولتلو خطيبي عارف معياد الطياره ولما وصلت مش لقيه ولا 


عارفه اوصلو ازاي قالي طيب هاتي😔 الرقم ارنلك عليه  


وانتي كلمي


قلتو متشكره جدا على تعبك وديتو الرقم 


 وخليتوا يرن علي احمد😣


حاول يرن عليه بس  للاسف


الفون مقفول زي ما هو من ساعت ما طلعت من المطار 😭


 بقيت محتاره ياترا مالو حصل معه ايه يارب ميكنش حصل 


معه حاجه ويكون كويس


الراجل الي كان واقف جنبي قالي تومريني باي حاجه اقدر 


اعملهالك


شكرا بس انا مش عارفه حاجه هنا ولا عارفه اتصرف ازاي😔


 ودموعي نزلت


الراجل : معلش طيب خلاص  متعيطيش ...هو بس اكيد في 


حاجة شغلتو وهتلاقي جيلك دلوقتي  انا هفضل معاكي لحد 


ما يظهر


 ياسمين : يارب


! طيب مش عارفه حد


هنا معاكي غيرو


ياسمين: لا 🥺 احنا متفقين اني هاجي والقي مستنيني في 


المطار 😭 اخر مره كلمتو بليل قالي انا هستناكي اول ما 


توصلي هتلاقيني


وهو عارف معياد الطياره ومجاش اكيد حصلو حاجه 😭😭😭


.......طيب خلاص حاولي تمسكي نفسك وبطلي عياط


ياسمين: . حاضر .... حاولت امسك نفسي ومرتكبة ومش 


عارفه افكر 


فضل يرن علية برضوا مفيش فايدة طيب اعمل


مش قادره  امسك نفسي😭😭😭لااكيد هو في حاجة هو 


اكيد مات صح 💔😭😭😭😭😭😭


 ناس كتير جت جنبي


وحاولو يعرفو في اي عشان لو حد قدر يسعدني ....


 انا بتكلم بالعافيه من كتر العياط والقلق .....


 كان في ناس كتير حاوليا

 


عرفو حكايتي وكتير حاول يسعدني أو اكون اعرف المكان 


الي هو في بس للاسف معرفش


 فضلت اكتر من تلات ساعات في المطار ومفيش فايدة 💔

😭


  قالولي مفيش حل غير انك ترجعي بلدك .... انتي مش 


عارفه حد هنا😣


ياسمين:.... طيب ارجع ازي لازم اطمن عليه الاول هو في ايه 


واي الي حصل معه خله يتأخر عني كده😭💔


فضلت افكر لو رجعت بلدي  الناس هتقول عليا اي وامي وبابا 


مش هقدر  احط وشي قدامهم


بعد ما قالو هو الي يجي ياخدك


 والجيران واصحابي هتبقا سيرتي على كل لسان محدش 


هيصدق ولا يعرف الحقيقة


 لا لا 😭😭😭 مش هرجع لحد ما اشوف حل


 حاسه اني مكسورة اوي😪


في ناس كتير قالت تعالي معانا نشوفلك مكان تقعدي في 😑

 


وكان في بنتين مع بعض بيدروس هنا


 اقترحوا عليا  اني اروح  معاهم لحد ما اشوف هعمل اي...


 لقيت فرصة أنهم بنات مع بعض ومشيت معاهم


ركبنا تاكسي فضلو  يتكلموا معايا


...بصي انتي حاولي تكوني عارفه اي معلومه عنو المكان الي 


شغال في


 واهدي بس انتي كده وبطلي عياط وهتتحل متخفيش احنا 


معاكي


انا دنيا ودي شهد وهنبقا معاكي اهدي بقا كده وبطلي عياط 


عشان تعرفي تفكري ...........😔


 وصلنا قدام العمارة


وطلعنا الشقة قالو ياله قومي كده غيري هدومك وخدي شور


 طلعت غيار من شنطتي ودخلت الحمام🥺


 غيرت الفستان💔


 بصيت لنفسي في المرايا


محستش بنفسي غير دنيا وشهد بيفوقوني::


مكنتش قادره اتكلم ولا اتحرك😪

 

 اتصلوا بالاسعاف


 خدوني للمستشفي وفضلت لحد الصبح


 اول مافقت بصيت لقيت نفسي في المستشفي


 .. انا اي جبني هنا 😩


دنيا: مفيش حاجة  شويت ارهاق  من السفر  وبقيتي كويسة 


متقلقيش


  ماشي طيب فين تلفوني


عايزه اكلم احمد اكيد رن عليا ومش عارف يوصلي هتيلي 


خط


طيب انتي رني عليه معلش من عندك اكيد هو رن عليا 😪


 دنيا :اوكي هرن بس انتي اهدي شويه بس عشان ضغطك 


واطي وهتتعبي تاني 😔


رنت برضوا مقفول حاولت كتير مفيش فايده 😭


 انا قولت هو اكيد مات 😪😪😪


 جع الدكتور اداني حقنة


وقال هي كويسة دلوقتي بس حاولوا متخلوهاش تعيط تاني


 دنيا : سمعتي الدكتور بيقول ايه🤐


  ياريت تسمعي الكلام وبلاش عياط بقا واحنا شويا وهنمشي


رجعنا  تاني للشقة كل دقيقه بحاول ارن على احمد مقفول 😩


 طلبت من  دنيا تفتحلي نت على فوني علشان اكلم ماما وبابا


هما قالو لما توصلي كلمينا وطمنيا لما توصلي 💔 اكيد 


قلقنين عليا،😪


دنيا شغلتو وفتحت النت 😭


بعدها رنيت  على بابا رد عليا وقال 

يتبع


كسر فرحتي



#كسر_فرحتي بارت 3


فتحت النت🥺 وبعدها

 رنيت على بابا فتح عليا

 الو ايوه يابابا انا ياسمين

 عاملين ايه

ابو ياسمين:احنا كويسين

 طمنيني عليكي كدا يا ياسمين كل ده متتصليش وبنرن على احمد 💔 مش بيجمع ومش عارفين نوصلك

انتي كويسه😔

  ياسمين :. معلش يا بابا مكنش عندي نت والرقم الي معايا مش شغال هنا مكنتش عارفه اوصلكم  اول ما شغلتو

 رنيت عليكم

 ابو ياسمين : اهم حاجه انتي كويسه عاملة ايه انتي وجوزك

 فينو هو اسلم علية 🤐

 ياسمين:. معلش يا بابا هو نايم دلوقتي  لما يصحي

اخلية يكلمك🥺

 فين ماما

 ابو ياسمين: . اهي معاكي خدي كلميها

الو ماما وحشتيني اوي ياماما دموعي  نزلت😪

ام ياسمين : في اي يا ياسمين.

 صوتك مالو انتي كويسه طمنيني عليكي!!!!

  ياسمين :انا كويسه ياماما 😔

بس انتو وحشتوني اوي

ام ياسمين: . معلش يا قلب امك انا قولتك من الاول متسافريش انتي مسمعتيش كلامي 😣

ياسمين: الي حصل بقا ياماما

اعمل ايه

ام ياسمين: قوليلي احمد عامل ايه معاكي واول ما وصلتي ايه الي حصل احكيلي 😩

ام ياسمين: ......... كويسه متقلقيش عليا  هكلمك شويا تاني واحكيلك الي حصل معايا

متقلقوش عليا انا كويسه 🥺😪

ام ياسمين: ماشي ياحبيبتي خلي بالك من نفسك ومن جوزك🤐

 ياسمين: ماشي ياحبيبتي حاضر عايزه اي حاجه

 ام ياسمين: عايزين سلامتك ابوكي بيقولك خلي بالك من نفسك وسلمي على احمد 💔

..... يوصل ياماما سلام

قفلت مع ماما وبابا😭

  محبتش  اقولهم  خفت بابا يحصلو حاجة بسببي

ومش هيعرفو يعملو حاجه 💔😔

صفحة خاصة لي محمد سمير

  فضلت افكر ياترا انت فين يااحمد وايه الي حصل معاك انت كويس ولا في معاك حاجه انا مش عايزه منك حاجه

 بس طمني عليك وطمن قلبي يااحمد 💔🥺

  طبعا اخر حاجة كنت بفكر فيها اني ارجع بلدي دلوقتي

 قررت اني اكمل هنا لحد ما اوصل لأحمد 😭💔

  وبدل ما انا قاعده كده احاول اخلي دنيا وشهد يشفولي شغل 😩

عشان مش معايا

 فلوس تكفيني 😭😭

انا هشتغل وادور على احمد 💔 في كل مكان هنا🥺

لو فقدت الامل اني الاقي احمد اقعد على الأقل شهرين او تلاته

عشان ارجع لاهلي واقلهم مرتحتش معه😔 ورجعت

انا مش هقول لحد الي حصلي عشان انا السبب😭

يارتني سمعت كلام اهلي💔😪

... قولت لدنيا وشهد يشفولي شغل 😩

دنيا: ارتاحي انتي بس دلوقتي وبعدين نتكلم في الموضوع ده

شهد: انتي لو محتاجه فلوس أو اي حاجه قولي احنا اخواتك ياحبيبتي

ياسمين: لا معايا تسلمولي انا بس لازم اشوف حاجه تشغلني واحاول اعرف المكان هنا عشان اقدر الاقي احمد😪😪

...... خلاص احنا نسل زميلنا هنا ونخليهم يشفولك حاجه كويسه

....متشكره جدا على تعبكم معايا 😔

دنيا وشهد طلعو بره الاوضة وسبوني ارتاح شويا حاولت انام مقدرتش وطلعت اقعد معاهم

لقتهم بيتكلمو

.....تفتكري ياشهد احمد ده واحد كداب أو نصاب وضحك على ياسمين عشان لهدف هو عايزو ولا ايه 🤔

اصلا مش معقول يبقا متفق معاها ويسبها كده على اخر لحظة🥺

كسرها

... بصراحه يادنيا هي صعبانه عليا اوي انا كمان حاسه انو كان بيكدب عليها 🥺🥺🤐

سمعتهم ودخلت اوضتي تاني😭😭💔

صحيح يااحمد انت مكنتش بتحبني

طيب لو انت كويس ومفيش معاك حاجه عملت فيا كده ليه انا عملتك ايه 😔😔

بعدها باسبوع

لقيت دنيا بتقولي في شغل في مطعم كويس بتاع ابو صحبتي انا قولت لها وقالت هتشوف ابوها وترد عليا ايه رايك 🤔

ياسمين : اي حاجه يادنيا مش هتفرق بس تكون  شغالنه محترمه

 ..... لا هما ناس كويسين اوي والمكان راقي جدا بس ادعي يوافق 🤲


بعدها بيومين ردو عليا ونزلت الشغل اتعرفت علي مدير

 شخص محترم  جدا وقالي

 بنتي حكتلي ظروفك ولو عايزه اي حاجه قوليلي انا مصري زيك

 وابن بلدك

....شكرا لحضرتك ده من ذوقك

..&اتفضلي انتي روحي

مع استاذ علاء هيوريكي تتعاملي ازاي مع الشغل

   .....ماشي يافندم بعد اذنك

طلعت مع واحد اسمو علاء

قالي تعالي اوركي انتي هتمسكي الحسابات وانا ومعاكي ولو في اي حاجه قوليلي انا علاء

نتشرف بيكي

...انا ياسمين

$ .منوره ياياسمين

...بنور حضرتك☺️⁩

$.بلاش حضرتك دي وخليها علاء !!

.... لا ميصحش يااستاذ علاء طبعا؟

$.. خلاص ماشي الي يريحك ""

ده مكانك بعد اذنك؟؟

... اتفضل!!!

  قضيت اول يوم في الشغل وكان يوم صعب بنسبالي لان اول  مرة اشتغل  واركز وحسابات وحاجه صعبه🥺

عدا اليوم وخلصت شغل

 آخر اليوم وانا راجعة من الشغل كان  في  شباب  ديقوني وانا ماشية في الطريق  وانا لسه اول يوم كنت مرعوبه يالهوي 😱 هيحصل فيا ايه 🥺

لقيت عربيه معديا جنبي

ببص كده لقيت علاء قالي تعالي اوصلك رايحه فين

....لا شكرا مش عايزه اتعبك وانا كان نفسي اركب عشان مش عارفه حاجه والشباب دي انا خايفه منهم

..... قالي براحتك

صفحة خاصة لي محمد سمير

بصيت حوليا ملقتش حد 😔

خلاص معلش وصلني لآخر الشارع ده بس وانا هاخد تاكس

لقيتو ابتسم وقالي طيب تعالى اركبي ياله متخفيش 🤨

ركبت وصلني لحد العمارة

وطلعت الشقة اخيرا  🥺

البنات.  ايه مالك فيكي اية

حكتلهم الي حصل معايا وانا راجعة من الشغل .

دنيا: معلش مضيقيش نفسك دي شباب مش محترمة  كويس لقيتي حد  يوصلك بعد كده نتفق  مع تاكس ياخدك ويجيبك لحد البيت 👌

 ...خلاص ماشي هدخلك انا هاخد  شور

.....ماشي روحي وتعالى نتعشا مع بعض مستنينك

 اتعشينا ودخلت اوضتي بحاول برضو ارن على احمد 💔 مافيش فايده 🥺

  نمت  وتاني يوم نزلت الشغل

 وعدا شهرين😔

  وانا شغالة في المطعم وفي نفس الوقت بدور علي احمد وببص في كل  وش واحد ماشي في الشارع  كل مكان مخليتش

مكان  مروحتش في ونزلت ادور على احمد وجهت صعبوبات كتير جدا

يوم اعيط وفكر ارجع ويوم احاول اكون قويه واستحمل

 لحد  فقدت الأمل اني الاقي احمد  تاني وقولت شويا وارجع بلدي وكل يوم اهلي يكلموني وعايزن يكلمو احمد وانا بتهرب منهم شكاين أن في حاجة بس انا بطمنهم عليا


وفي  يوم كنت راجعة من الشغل وماشيه في الشارع وببص كده  لقيت احمد قدامي بالصدفة واول ما شافني..


يتبع



#كسر_فرحتي4والأخير


 في يوم وكنت راجعة

 من الشغل  وماشياه في الشارع  فجاء لقيت احمد  😳 ياترا هو ولا مش هو قربت عليه

مكنتش مصدقة اني هشوفو  تاني  ياااااه ياحمد اخيرا لقيتك 😔

انت بخير انت كويس

 احمد بصلي ومستغرب زي ما يكون بيقول هي لقيتني ازاي

احمد: اي ده هو انتي مرجعتيش تاني

ياسمين:.هو انت اي الي بتقولو ده

انت فين وليه عملت كده انت كويس اهو ومفكش حاجه 💔

 .احمد :بصراحة يا ياسمين انا فكرت كويس ولقيت ان احنا مش هينفع نتزوج

  ياسمين: مش هينفع نتجوز 🥺

انت متخيل بتقول ايه بتتكلم بجد مش مصدقة  ازي يعني قولي ورد عليا اي الي انت بتقولو ده.!!!

دانت دمرت حياتي وكسرت قلبي وفرحتي وانا جيالك بلفستان

هان عليك تعمل كده ازي😭

انا كنت كل يوم بدعي انك تكون كويس وبدور عليك في كل مكان

هان عليك تسبني في المطار وتكسرني كده يااحمد 💔😭

احمد: ........ 

ياسمين : اتكلم انا عملتلك ايه عشان تعمل فيا كده

انا حبيتك انا سبت الدنيا علشانك سبت اهلي  عشانك قوليلي بلاش مترحيش خلي يجي يخدك

..قلت لا احمد 💔 بيحبني وانا هرحلو عشان ظروفو مش هيقدر يجي 🥺😭💔

يبقا ده جزاتي مش هسمحك 😶منك لله

 احمد :خصلتي كلامك ياله بقا امشي دلوقتي 😩

 ياسمين: . لا مش همشي لازم تفهمني انت لية عملت كده فجاء احمد : انتي الي مصممه تيجي وكل شويه تقولي ياله اعملك ايه

انا اشتغلت في شركة وقابلت بنت صاحب الشركة وحبتني وهتنجوز دي فرصة مش هتتكر!!!

 الفرصة بتيجي مرة وحدة

وامشي بقا وانسيني

 عشان خطيبتي  هتطلع دلوقتي ومش عايزها تشوفك معايا

ياسمين :ليه كده ضيعتني طيب ليه مقولتش قبل ما اطلع من بلدي ومن جنب اهلي 💔

انت شيطان يااحمد وربنا هيكسر وهتشوف زي ما وجعتني هتتوجع يااحمد 💔

كله ده علشان الفلوس 😠

هفضل طول عمري هدعي عليك ومش هسمحك،😭💔

 مشيت وحاسة اني تايئه

صفحة خاصة لي محمد سمير

 مش عارفة انا فين

 ومش مصدقة احمد يطلع منة كل ده!!!

 فضلت ماشيه لحد ما وصلت  الشقة حسيت اني خلاص هموت كنت عايزة انتحر

 لان خلاص حسيت ان حياتي ادمرت  😔💔

دخلت دنيا وشهد  لقيوني

بعيط😭😭😭

جريوا عليا

 شهد :.مالك يا ياسمين فيكي اي

ياسمين :😭😭😭😭😭

دنيا : رودي علينا بقا مالك

ياسمين: قابلت احمد  💔😥

 دنيا:... طيب كويس هو ده الي انتي عايزه بتعيطي ليه

   .. ياريتني ماقبلتوا 😭💔

دنيا: لية ....احكلنا طيب🥺

   ....  حكتلهم الي حصل بنا💔😭  شهد : انا  كنت حاسة ان الزفت ده كداب وبيضحك عليكي

ليه كسرك كده وانتي معملتلوش حاجه وحشه ده جزاتك انك حبتي🥺😪

دنيا: هيتسكر وهيتوجع اكتر منك سدقيني ده انسان مش محترم وطماع  وربنا هيجبلك حقك

 منو

قومي ياله  خدي شور

قومت بعدها خت شور وحاولت افوق

 وصليت ودعيت ربنا ينتقم منو.

حسيت لما صليت ارتحت شويا فكرت ان ما انزلش البلد

دلوقتي!!!

  لازم انتقم من احمد وارجع

 انا ربنا هيجايبلي حقي منو واشوفوا مكسور  قدامي  ومذلول ساعتها انزل وانا مبسوطة😔

 اتعشينا وكلمت اهلي

 اطمنت عليهم ونمت 😴

 .. الصبح نزلت  الشغل

صفحة خاصة لي محمد سمير

قابلت علاء  سلم عليه وانا مردتش عليه 😪

  $... مالك  ياياسمين في حاجة معاكي ولا اي

 ياسمين:   لا أبدأ متشغلش بالك مفيش حاجة

 علاء.. لا فيكي حاجة  مالك😣

 ياسمين:  مفيش حاجة بقولك!!

وسبتوا ودخلت حسيت ان زوتها معه؟؟؟

...لما رجعت تاني انا اسفة معلش مخنوقة شويا متزعلش مني

علاء .. لا خالص مش زعلان

..  كملت شغلي ورجعت الشقة ومرت الايام وعلاء كل مادا

 وبيقرب مني لحد ما جه في يوم بعد ما خلصنا شغل وخرجت وماشيه في الطريق لقيت علاء بيندة عليا

 وقفت وسألتة خير يا علاء

في حاجة

علاء : عيزك في حاجة مهمة ممكن تركبي معايا


ياسمين: حاجه ايه الي مهمه دلوقتي 😕

$...اركبي انتي بس وهقولك

...&..امممم ماشي ياله قول !!خير 🤔

$.....مالك مستعجله كده ليه تعالى نقعد في مكان هادئ طيب  ونتكلم!!؟

...&... اوكي تمام ياعلاء 😌 !!

قاعدنا في مكان وطلبنا حاجه نشربها فجاه لقيت علاء.

 بيقولي

 ياسمين انا  بحبك وعايز اتجوزك توافقي!!!,🤐

  ...& ...لا طبعا مستحيل 🙂

 .... بصلي كدا واستغرب

 ..$. لية بتقولي كدا 

 ليه مستحيل طيب!!😣

انا زعلتك

  ولا فيا حاجة مش عجباكي

على فكره ياياسمين  انا فعلا بحبك ومستعد اعمل اي حاجة عشانك  💔😔

ياسمين،:.. طيب انا هسالك سوال انت تعرف عني ايه

 وعن حياتي او انا هنا ليه لوحدي بعيد عن اهلي

 ولا هو الجواز بقا كلمه بتضحكو بيها على بنات الناس 😒😠

.... بص بقا ياعلاء انا هقولك على حاجه عشان

 انا هنا معاك بقالي تلات شهور مشفتش منك حاجه وحشه

وانت شخص كويس ومحترم 😔

انا ياعلاء.................. ............ 

 حكيتلوا الي حصل معايا من اول يوم عرفت احمد لحد اخر مره شوفتو فيها 🥺

 استغرب جدا قالي ياااه انتي ازاي صبرتي وقدرتي تكملي لوحدك هنا

...بس على فكره انا لما قولت بحبك مش كلمه وخلاص  ولله بجد بحبك  مش كله زي بعضه ومستعد اعملك الي انتي عايزه

 ياسمين:... لو بتحبني بجد ساعدني اشوف احمد مزلول ومكسور زي ما كسرني !!!!

علاء : انا اعمل اي حاجة علشانك  انتي تومري  شوفي انتي عايزه ايه؟!!

اتفقنا انا وعلاء وعملنا 

خطة  احاول اكسر بيها احمد

 زي ماكسر فرحتي

وقلبي الي عشقو وسدقو .

 اتفقنا علي كل حاجة ...!!

....& ياعلاء احنا نصبر شويا لحد مانحاول نوصل لخطيبتوا

ازاي هقولك على المكان الي قبلتو في قبل كده!!!

  ومرت الأيام وكل يوم  نروح عند المكان الي شوفت في احمد واقدر اعرف مكانو فين والمكان الي بتقابلو في!!!

صدفه لقيتو طالع من مطعم

 بقينا انا وعلاء كل يوم نروح المطعم عشان اشوفو 😒😣

لحد ما في يوم  لقيت احمد داخل هو وخطيبتو

...& ..علاء ده احمد وخطيبتوا

......$. تمام ياله قومي احنا نطلع نقعد في العربيه عشان ميخدش بالو منك!!

  ..طلعنا العربية انا وعلاء

بعدها بشويا طلعو وركبو عربيتهم احنا مشينا وراهم لحد ما عرفنا  مكان الفيلاء بتاعت خطيبتوا فين !!!

 رجعنا انا وعلاء وقالي تمام كده سبيلي الموضوع ده وانا هخلصو   بطريقتي  واعرف خطيبتو دي ايه وايه تحركاتها ايه الاول

 واحكيلك كل حاجه بالتفاصيل!!!

👌

  بعد حاولي اسبوعين

 لقيت علاء بيرن عليا باليل

قالي قابلت خطيبت احمد ودخلت معاها في الكلام    والسنارة  شكلها غمزت

....& بجد. طيب احكيلي

عملت ايه وإزاي خلتها تسدقك

.......$ بطريقتي انا بقا انتي لسه صغيره لما تكبري هبقا اقولك 😅

 ....&بقا كده 😒 شكرا يااستاذ علاء!!!

....$ استاذ علاء حلوه برضو 😂 بعد الي انا عملتو

تقولي استاذ

 مالقكيش بقا تقولي ياعلاء حاف تاني 😌

....&امال اقول علاء المكسرات 😅😅

....$😄المهم انا اخدت رقم تلفونها وهكلمها باليل 

.....& نعم 🙂 وتكلمها ليه

.....$ يعني ايه  ما انتي عارفة لزوم الشغل ياحبيبتي

...&حبيبتك ⁦☺️⁩😌

.....$ ايوه طبعا حبيبتي 🙈

هقفل معاكي انا دلوقتي ولو في اي جديد هكلمك ياله باي!!

كلمها علاء في التلفون وفضل معاها لحد مااتعلقت بي وبدات تطنش احمد!!!

 مع العلم ان علاء كان واخد اجازه من الشغل لفتره

 وطلب منها انها تشوفلوا شغل في الشركة بتاعت بباها  !!!

وعرف شخصتها ايه واي الي يعجبها ويعملو ؟؟؟

شافت لية شغل واشتغل في الشركة واتوظف وظيفة أعلي من وظيفة احمد  فضل ورها علاء وقال إن احمد سارق حسابات كتير من الشركه.

 طردو احمد

 احمد بقا من غير شغل وخسر

كل حاجه واتهمو انو حرامي وطلعو من الشركة !!!

قالت لهو هترجع كل حاجه سرقتها مني ولا اوديك في داهيه وبلغ البواليس 🙂

.....انا مختش منك حاجه يانهي

...& لا اخت يااحمد وهتشوف انا هعمل فيك اي ياله اطلع بره

وترجع زي ما كنت وانا وراك ابقا شوف مكان يوافق يشغلك 🤐

وعدت الايام  وعلاء بيحاول يخلع من نهي دي

وعرف أنها شخصية

مش بيهما غير المظاهر  وأنها عايزه حد يقول حاضر ونعم زي ما احمد كان بيعملها

في يوم انا قاعده كده لقيت

اميل احمد بيرن عليا  حبيت

 ارد عليه.: الو

..$ الو ازيك ياياسمين انا احمد

عايزك في حاجة ممكن تسمعني

....&حاجة اي دي  لا وكمان فكيت البلوك الي عملتو ليا جدع 😅 .

 …$ياسمين انا بحبك ومستعد اتجوزك دلوقتي

...& لا ياراجل وانا الهبله الي هتسدق واحد زيك تاني مش كده

 ...$ لية بتقولي كدا

انا بجد بحبك انتي وانا عملت كده عشان الفلوس لاكن بحبك انتي وكنت هرجعلك تاني بعد ما اخد منها كل حاجة ونتجوز انا وانتي!!!

.....& انت عبيط وعايزني انا اسدقك صح

 راجع دلوقتي بعد ما اضربت على قفاك🙂

 جاي للهبله الي بتسدق كل كلمه بتقولها

 اه انا كنت بسدقك بس ده كان زمان لاكن دلوقتي خلاص ياله يااحمد انت انتهيت بنسبالي!!

 ....$ لا ياياسمين انا بحبك ومستعد اعمل اي حاجة عشان اسبتلك اني بحبك 😌

.....& طيب انا هقولك علي سر  علشان كنت  بعزك يااحمد🙂

.....$سر ايه ده

....& انا مبقتش احبك خلاص وحبيت واحد احسن وارجل منك

انا خلاص راجعه بلدي تاني واروح لاهلي ونتجوز وانت خليك شوف واحده. تاني واجري وراه الفلوس ياله باي🤗

....$طيب انا عايزك تسامحيني

واعملي الي عايزه 🥺

   خلاص بقا انا ربنا جبلي حقي منك

وبقيت مش شيفاك ااصلا

ولا في دماغي قفلت في وشو وعملت انا بلوك🙊👏

 انا فعلا حبيت احمد وكان نفسي نبقا متزوجين بس للاسف اخترت  الإنسان الغلط لازم كان لازم اسمع كلام اهلي في حاجة زي كده ومتسرعش بس انا خلاص اتعلمت درس حلو !!!

وكمان ربنا عوضني بعلاء وهو مستعد يعمل اي حاجه عشاني بعدها قررت اني اسيب البلد وارجع لاهلي

  قبلت علاء

.....&شكرا اوي ياعلاء على وقفتك جنبي انا مش عارفه من غيرك كنت هعمل ايه وحكيتلو عن مكلمه احمد والي حصل ؟؟

... &انا خلاص هنزل بلدي ياعلاء

 ....$ انا بحبك ومش هسيبك زي ما قولتلك وقراك ده كويس

 انا برضوا هنزل مصر لان بقيت مش حابب اعيش هنا !!!

انتي انزلي وانا هخلص شويه ورق وشغل وهاجي اخطبك ونتجوز علطول لو كان لينا

 نصيب في بعض ربنا هيقربنا تاني 🤲

....& انا لما انزل واجيب رقم جديد هكلمك منو

والاميل بتاعي مفتوح علطول

 واتفقنا لما ننزل نبقا علي تواصل نزلت بلدي⁦☺️⁩

لما نزلت اهلي سألوني عن احمد

كان لازم مخبيش عنهم تاني

 قولتلهم الي حصل وزعلو مني بس حاولت معاهم كتير أنهم

 يسمحوني

الناس واصحابي وجيراني قولت ليهم أننا اتفصلنا

ومفيش نصيب أننا نكمل مع بعض 🤐

 بعدها بشهر علاء رجع وجه اتقدملي  واتخطبت لعلاء لان بجد علاء شخص محترم جدا وبيحبني جدا

عايزه اقولكم انا غلطت غلطه كبيره اوي اني  سمعت كلام احمد وسفرتلوا كان المفروض اني اسمع كلام  اهلي


 ومسافرش لاي مكان

 طالما لسة مكتبتش كتابي


تمت


للمزيد من القصص تابعوني وانتظروا كل جديد

 اي بنت لازم تسمع  كلام اهلها لانهم عرفين مصلحتها فين ومتسدقش اي حد يقولها بحبك الحب مش كلام الحب أفعال لو بيحبك هيعمل المستحيل

 عشان يوصلك

  


تمت



تعليقات

التنقل السريع