القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية دائرة الخطر البارت الثالث بقلم هنا سلامه جميع الفصول كامله


لقت نفسها لابسه قميص نوم و واحد عا*ري الصد*ر بيلعب ضغط على السرير جمبها !!! 

_ يا لهوي ! أنا فين ! و أنت مين !! 

جيه يقرب منها فـ نطت من مكانها و قالت بعصبيه : 

_ لا بقولك إيــه، أنت فاكر نفسك عشان أنقذتني يبقى مسموحلك تجيبني بيتك ؟؟ 

بصيلها ببرود و قرب منها أكتر فبعدت و لسه كانت هتضر*به و هي بتبصله بتوتر لقيته أخد فوطه من وراها و قال في ودنها بهمس : 

_ الفوطه .. كنت عاوز الفوطه بس .. بطلي سيناريوهات زبا*له .. تمام ؟ 

بعد عنها فقالت بغيظ و هي بتمسكه من الفا*نيله بتاعته : 

_ مش عاوزني أعمل سيناريوهات زباله و أنت واخدني شقتك غصب و بتعمل ضغط على السرير جمبي ؟؟ و بعدين بتعمل ضغط على السرير ليه ! ها ليه ؟؟ خايف تقـ*ـع على وشك و أنت بتلعب على الأرض ! إيه ؟؟ بتسنن ؟؟؟ 

ببرود : 

_ طيب أنت مش ملاحظه أنا لابس إيه و إحنا متنيلين قريبين من بعض إزاي ؟؟؟ 

 بلعت ريقها و قالت : هااا !! 

دخلت بنت و هي ماسكه صانية أكل و عصير و قالت بإبتسامه : صباح الـ.... ! 

وشها ضر*ب ألوان و الصانيه وقـ*ـعت من إيدها و قالت بإحراج : 

_ آسفه بجد أنا .. "

زقني الغريب ده و قال بعصبيه : 

_ يا آلاء أنا قولتلك علـ*ـجيها و لبسيها حاجه من عندك .. مش تلبسيها قميص نوم ! 

" البنت قالت ببرود و أنا واقفه و حاطه شال طويل كبير لقيته على الكومود عليا .. 

_ ما أنا كل لبسي كده يا أكمل ..

قولت بز*عيق : خلاص منك ليها بقى ! الغلطه غلطتك يا بجـ*ـم أنت .. أنت إلي أخدتني معاك ! ليه بقى ؟ ليه ؟؟ 

فتح الدولاب و طلع شيميز إسود و و لا كإن في حد بيكلمه أصلًا فـ قال ببرود و هو بيزرر القميص : 

_ أنا نازل دلوقتي .. و لما نرجع هفهمك أنتِ هنا ليه .. خلاص خلصنا ؟؟ 

بصيت للبنت بتوتر فـ طلع بره فـ قربت البنت مني و مع رز*عة الباب جسمي إتنفض فقالت بإبتسامه و هي بتطبطب عليا : 

_ معلش يا جميل .. هو أكمل عصبي شويه شويتين تلاته كده 

إتنهدت بضيق و قولت بصوت مخنوق : 

_ مليش دعوه بعصبيته .. أنا مالي ؟ أنا هِنا ليه ؟؟ 

إتنهدت البنت و قالت بإبتسامه : 

_ متخفيش .. لما ييجي هفهمك أنتِ هنا ليه .. بس خير ليكي 

إتنهدت بحرا*ره و قعدت بإستسلام و بعدين قولت ببرود : 

_ طيب أنا عاوزه بچامه مُحترمه .. و عاوزه أستح*مى .. و عاوزه أروح الصيدليه أطمن على راسي 

إبتسمت : 

_ حاضر .. بس بالنسبه لرأسك إحنا جيبنا ليكي دكتور، و الحمام تحت أمرك .. و الدولاب كله تحت أمرك برده، بالمُنسابه .. إسمك إيه ؟ 

إتندهت و قولت : إسمي سَـهَـر ..

إبتسمت بطيبه : طيب أنا هطلع بره و كوني على راحتك ... البيت بيتك 

بصيتلها بضيق و حركت راسي بمعنى ماشي لحد ما خرجت و إنها*رت و بدأت أعيط ... لحد ما دخلت الحمام و وقفت تحت الدُش و أنا بعيط ... 

منظر أختي و هي بتم*وت مش بيفارق مُخيلتي، صُرا*خها مش بيفارق ودني، مو*تها و لا قلبي و لا عقلي قادر يستوعبه ..

سندت راسي على الحيطه و فضلت أعيط و أتشحتف لحد ما خلصت و لبست البچامه بتاعتي و طلعت من الحمام .. 


" بره الحمام "


خرجت من الحمام و وقفت قُدام مراية التسريحه و أنا ببص لنفسي فيها .. 

مشيت إيدي على ملامحي و غمضت عيني بإرهاق، إفتكرت أختي رغـد و إحنا صغيرين بنلعب سوا، و لما كنت بذاكر معاها، لما كنا بناخد شريط فيلم أجنبي رعب من الجيران و نتفرج عليه من ورا أبويا و أمي و نرجع الشريط للجيران و ندخل ننام في حضن بعض و تقولي إفتحي النور عشان خايفه، لما كانت تضرب في المدرسه و تيجي تعيطلي فـ أروح أعلمهم درس مينسوهوش أبدًا، لما أبويا و أمي ما*توا و يومها قالتلي بالنص رغم صُغر سنها : 

" أنا حاسه إن فقرنا و قلة فلوسنا هيمو*تنا في يوم زيهم ! "


فتحت عيني و أنا جوايا غض*ب، خو*ف، آ*لم، إنت*قام، و مشهد مو*تها بيمُر قُدام عيني .. 

مسكت إزازة برفان كانت على التسريحه و رز*عتها في المرايه و أنا بصر*خ بإ*نهيار :

_ كفـــااااايه ! 

مدرتش بنفسي غير لما خدت حتة إزاز و قطعت بيها شراييني و إترميت على الأرض ...! 

و إستسلمت و غمضت عيني .. و أنا بتمنى إن ده يكون الموت ..! 


تَــتــبَـــع .. 

تنبيييييه : كل واحد يسيب ريأكت و كومنتات كتير فضلًا، عشان لو الروايه تفاعلها هيفضل كده هوقفها... لإن التفاعل خذلني الحقيقه ... 💔

" قدرني، أقدرك يا واد يا زعيم. ♥ "

#هنا_سلامه.

#دائرة_الخطر.

البارت الاول والتاني من هناااااا 


البارت الرابع من هنااااااا

 

تعليقات

التنقل السريع