القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت أحببت فتاة ليل البارت الاول بقلم ندى احمد


سيف : انت عايزنى اتجوز واحدة ليها ملف فى بوليس الادب انت بتقول ايه يا بابا ده النسب اللى عايز ابنك بنسبه يعنى أنا ضابط و رايح اتجوز واحدة زى ديه 

صالح (والد سيف ) : أنا مش باخد رايك ديه قرار و انهاردة الفرح

سيف : قرار ايه أنا عمرى ما هتجوز البت ديه مش ناقصنى غير انى اتجوز واحدة شما*ل 

صالح : ما انت كل يوم مع واحدة منهم بس البنت ديه مش زيهم 

سيف : أنا اه مع واحدة كل يوم بس يوم ما اتجوز مش هتجوز واحدة زى ديه 

صالح : البنت مش زى ما انت فاهم و والدتك الله يرحمها موصيانى عليها

سيف : أنا مالى زيهم ولا لاء و بعدين هى لو محترمة هيكون لها ملف فى بوليس الادب ليه أنا مش هتجوزها و امى لو عايشة اكيد مش هتوافق على واحدة زى ديه 

صالح : أنا قولت خلاص و ديه وصية والدتك و البنت ملهاش غيرنا 

و فى مساء نفس اليوم 

دخلت ورد البيت و هى مكسوفة و باين عليها انها محرجة جدا و كانت ملامحها جميلة جدا و شعرها الأسود الطويل يغطى اغلب وشها 

سيف باستهزاء : ايه يا هانم مش متعودة غير على شقق مفروشة ولا ايه 

صالح : سيف عيب كده اعتذر لها 

سيف بص لورد بقرف : فين المأذون عايز اخلص 

صالح : اطلعى يا بنتى البسى و أجهزى عقبال ما المأذون يجى

و جيه المأذون جيه علشان يكتب الكتاب 

المأذون : بارك الله لكما و بارك عليكما و جمع بينكم فى خير 

صالح : يلا يا سيف خد عروستك و اطلعوا على بيتكم

سيف بص لورد 

سيف : اتفضلى قدامى 

ورد مشيت مع سيف باستحياء 

سيف وصل شقته اللى كان كل يوم مع بنت غير التانية فيها 

ورد دخلت الشقة مع سيف 

سيف : ديه شقة بجيب فيها اللى زيك بس انتى اكتر حد رخ*يص دخل البيت ده 

ورد بصت لسيف بانك*سار 

سيف : لاء بقولك ايه مليش أنا فى جو العياط و الصبعنيات ديه و مش عايز اشوف خلقتك اصلا احنا هنعيش مع بعض فترة و بعض كده هطلق مش عايز المحك طول الفترة ديه فاهمة 

ورد بخوف : حاضر 

سيف دخل اوضته و غير هدومه خرج لقى ورد قاعدة زى ما هى و ضامة نفسها و بتعيط 

سيف ببرود : انتى قاعدة كده ليه 

ورد مردتش 

سيف : لما اتكلم 

ورد : انت عايز ايه 

سيف : هعوز منك انتى ايه  ده أنا يا حلوة حتى اقرف ابصلك 

ورد رن تلفونها 

ورد بارتباك قفلت فى وش اللى بيتصل

سيف : مين بيرن عليكى 

ورد : معرفش 

و الموبيل رن تانى 

سيف : ردى و افتحى الاسبيكر

ورد بخوف : ليه 

سيف : اعملى إللى بقولك عليه 

ورد : حاضر 

و فتحت ورد الاسبيكر 

مجهول : اومال فينك يا حلوة سمعت انك اتجوزتى واحد ستر عليكى بس ده ميمنعش انك هتكملى شغل معانا الشغل شغل يا رو*ح امك الا والله انتى عارفة أنا ممكن اعمل ايه كويس فيكى 

ورد بخوف و بدون اى تفكير : حاضر أنا نازلة حالا و قفلت السكة

سيف : ......

استوب 

قولولى رايكم في الكومنتات اكمل ولا لاء 

#احببت_فتاة_ليل 

#ندى_احمد

تكملة الروايه من هنااااااا 
 

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع