القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت 13بقلم نوسه حماده

اللهم صلي علي سيدنا محمد عليه افضل الصلاه والسلام

البارت الثالث عشر⁦❤️⁩
                لمعه العين عندما تري من تحب ⁦❤️⁩
                ‏هيا الابجديه التي لا تنطقها الشفاه
                ‏___________________________

في صباااح يوم جديد ..............في شقه راقيه جميله للغايه....
لتفتح عيونهااا ببطئ وتستيقظ بتعب 

وهي تضع يديها علي جبهتهااا بالم:اه اي الصداع داااا لتلتفت حولهااا ......اي دااا اناا فين ....و......

بصت علي نفسهااا لتتابع بصدمه وناا اي الي لبسني كداا

كانت لابسه بجامبه بنص كوم خفيفه ......

ليتابع ببرود:انا كل الي فكراه اني يجري وعربيه خبطتني 

قامت من مكانها وخرجت من الغرفه بصت علي الشقه اد اي جميله جدااا .........لتتابع:ليكون انا مخطوفه زي بتوع الروايات كدااا .......يوه عليااا ودا وقت هزاري 

بصت علي الباب لقت حد بيفتح الباب ....

بسمله اتجهت بسرعه الي الغرفه ......استخبي فين ...ليكون حرامي ولا حاجه ةسراقني اعمل اييي

دخلت في الدولاب ..............

ليدلف الي الغرفه لم يجدهاااا دور في كل حته في الشقه لم يجدهاااا 

دلف الغرفه مره ثانيه .........ودلف التراس لم يجدهااا 

قبل ما يخرج من الغرفه لقه باب الدولاب مش مقفول

 كويس ليدلف هو يضحك بخبث..........وشد الباب وفتحه

بسمله:عااااااااااااا ه.........ه.......محمد 

محمد بتمثيل:احم......كنتي بتعملي اي هنااااا 

بدأت الدموع تنزل من عيونهاااا 

محمد:بتعيطي ليي 

بسمله:بتسالي بعيط لي ........انت بجد فاقد الذاكره 

محمد:فاقد ذاكره؟ .....بصي افهمي كنتي بتجري لي 

امبارح ...........

بسمله:انا بسالك في حاجه ونت بتسالي في حاجه تانيه 

محمد:فاقد ذاكره اي الي انتي بتتكلم عنهااا ..........

بسمله ببكاء:يعني اييييي انت مش عارفيينييي ولا حتي 

فاكرنييي ازاي ده حصللك ......ونت لو مش فاكرني

جبتني هنا لييي طلما مش فاكرني ولا عرفيني 

محمد:طالع من المستشفي امبارح فلقيتك بتجري 

ونا وقفت العربيه بسرعه ونزلت لقيتك أغمي عليكي 

بسمله ببكاء:انا مش مصدقااااك يامحمد انت بتكذب علياااا 

محمد:برحتك دي حاجه تخصك انا قولتللك الي حصل .....

بسمله:ازااااااي ......لا ونبي يامحمد متعملش فياا كدا لا 
ومسكت وجهه ازاي مش فاكرني ....

بسمله:انت بتهزر معاياا صح .......قولي انك بتهزر معاياا

محمد بزعيق:وههزر معاكي لي بصي يابت انتي انا عايز اعرف الي عملتي امبارح دا اييي في المستشفي ونتي عملتي ليي كداااا تبقي اي عشان تعملي كداا 

بسمله:انا ابقا مراتك .......يعني انا هعمل كدا ازاي لو مكنتش اعرفك 

محمد:وايه الي يثبت انك مراتي .....فعلا 

بسمله:طب تعالي نرجع مصر والله هتفتكر كل حاجه 

محمد:منا قولتللك انا مش فاكر الذاكره انتي لي 
مصممه علي كدااا 

بسمله:انا مش مصممه انت ناسيني عارف يعني اي ناسيني 
انت مش فاكرني خالص ولا عارف انا مين ....بدأت تعيط جامد ......انا بسمله يا محمد انت مش فاكرني 

محمد بتمثيل:للاسف لا مش فاكرك .....بس انتي عارفه لو كلامك دا طلع مش صح عرفه هعمل فيكي ايي 

بسمله:مش محتاج تقولي كل دا لاني مش هكذب عليك 

يصلها وكل اما تبكي دمعه حاسس قلبه بيتقطع عشانهاااا :طب لو سمحتي بطلي عياط .......عشان خاطري بطلي ......وبدأ يمسح دموعهاااا وشدها لحضنه

بعدت عنه بسرعه لتتابع بغيظ:لو سمحت ابعد عنيي 
متلمسنيش ......

محمد:لي يعنيي 

بسمله:حاسه اني في حضن واحد تاني ....مش محمد الي اعرفه ......معتش تلمسني كدااا 

محمد:تمام انا اسف في اكل بره لو حبيتي تكلي 

بسمله:مش جعانه ...

محمد بهدوء:بس لازم تكلي عشان اني تعبانه وطول الليل مركبه محاليل .......

بسمله:قولتللك مش جعانه ولو سمحت أخرج عشان عايزه اقعد لوحدي .....مخنوقه 

محمد:مني يعنييي .......

بسمله:حضرتك عرفت السبب لوحدك اهو .....

محمد:حاضر هخرج ......لسه هيخرج من باب الغرفه 

بسمله:ثواني كدااا كنت عايزه اساللك سوال محيرني

محمد ببرود:اتفضليي

بسمله:مين الي لبسني الهدوم دي 

محمد:متقلقيش مش انااا كان في ممرضه هنا 

بسمله:ومين قاللك اني قلقانه.............

محمد:مهو  باين ......وقفل باب الغرفه

بسمله:انت بتقفل الباب لييي 

دلف الغرفه الملابس ..........وقفت علي الباب...طب هو الدولاب دا ابي منظر وخلاص 

مفيش ......رد

بسمله:علي فكره انا بكلمك .....لتتابع بهمس:انا حاسه لي كدا انك بتتخطط لحاجه وانت مش فاقد الذاكره طب

 اتاكد .......فضلت تروح وتجي وبتفكر في فكره اصل دا مش واحد فاقد ذاكرته لتتابع بخبث:انا عرفاه كويس 
 ‏
اكيد بيفكر ....في حاجه عايز يعملها طب هو لي محبي عنييي وازاي الي اسمها روزين دي لقتي في البحر ...لتتابع

 ببرود:لي القصه المعقده دي طب مهو يمكن فاقد الذاكره
 ‏
 ‏ اضربه علي دماغه زي بتوع المسلسلات ولا اعمل اي  يووه لا اي غبائي دا ....جالي فكره حلو اوووي عشان
 ‏
 ‏ نشوف بقااا هو بيكذب ولا لاء وبصت لسقف الغرفه 

فتح باب الاوضه لقاه في وشه..........واقفه كدا لييي 

بسمله ببراءه:عادي يعني 

محمد:طب انا خارج عايزه حاجه 

بسمله:لاء مش عايزه حاجه.............

خرج وقفل الباب من بره ..............

فضلت قاعده واستنت شويه بعد قليل  ..............فضلت تعيط جامد بتمثيل إنسان بارد وكمان معندوش دم انا

 عيزاه بس يفتكر عشان يطلقني بقاااا انا اصلا كنت بحب ابن عمي ....انا لي سبته انا عملت معاه بالعند...... هو
 ‏
 ‏ بيحبني ويحترمني مش زي دااا  تواني ونامت مكانها بتمثيل وبدأت تهلوس باسم مروان 

قاعد علي مكتبه في المستشفي .........وسمع كل كلمه هياا بتقولهااا .....

بعد قليل عند بسمله دلفت للحمام لان مفيش في كاميرا مراقبه ......لما تشوف بقااا  نسيني ولا لاء 

..........وفتح باب الشقه وقفله بعنف .......
خرجت من المرخاص بسرعه ودلفت الغرفه ....ولسه هتقفل الباب لتجد من يفتحه وهيا تبعد ........

بسمله بخوف:ا....اي في اي ماللك 

نسي كل حاجه وهو بيفكر في اي :عايزه تطلقي مني يا بسمله 

بسمله:اطلق؟اززاي دا من الي قاللك كداااا 

محمد هو يقترب منها وحدفها علي السرير   ........... 

بسمله متوتره:اي .....في اييي عايز مني اييي انت....أن....انت شوفت كاميرات المراقبه صح ....والله

 يامحمد كنت بعمل كدا عشان اشوفك بتمثل علياا ولا لاء عشان انا حاسه بكدا. ..........انت فعلا كن. كنت بتمثل علياااا صح 

محمد:ياروح قلبي حد برضه ينسي مراته ....حبيبتوا 

بسمله بفرحه:يعني انت فاكرني وكنت بتمثل 

محمد بزعيق:دنا هربيكي ......وعرفك ازاااي تتكلميي كدااا 

بسمله:م......منا قولتللك انا كنت بقول كدا عشان اعرف ...
بصتله بصدمه:لتجده عاري الصدر .....لا يامحمد ونبي متخوفنيش منك .........وبتبعد وبترجع من علي السرير 
بسمله ببكاء:لا ونبي يا محمد ......ابعد عنيييي 

محمد:ةطلما عملالي فيها البت الي مفيش منك اتنين 
بتقوليييي كدااا لييي 

بسمله ببكاء :انا اسفه ............

لبس قميصه وخرج من الغرفه ودلف التراس ........

بعد شويه فضلوااا كددااا محدش بيكلم التانيي 

في المساء..........
دخل الاوضه لقاه قاعده بتعيط جامد .......
محمد:بتعيطي لي الوقتيي........مش عرفتي اني مش فاقد ذاكره ولا حاجه ....بوظتي كل حاجه عملتها ......

بسمله:بوظت اي مثلا .......

محمد ببرود:مفيش قومي كلي ......

بسمله بصت في الأرض:مش جعانه أناا 

محمد قرب منها وجذبها لحضنه وهيا فضلت تعيط جامد 
بتعمل فيااا كدا لي هو انا عملتيللك اييي ......يعني هو انا مستهلش حبك ليااا انت مش بتحبني 

محمد:ازاي بس ونتي كل حاجه ليااا 

بسمله:كفايه يامحمد عشان خاطري لو بتحبني بجد متبعدش عني تانيي .....

 مسك وجهها وبسه من جبهتها:مش باعد يا روح قلبي ....
 ‏ومسك أيدها وبدأ يطمنها بوجوده:قومي كلي علشان خاطري............مينفعش كدااا 

بسمله:مش واكله غير لما تفهمني انت عملت كدا ليي 

محمد:مش وقته يا بسمله قومي كلي الاول 

بسمله:لاء مش هقوم لما تفهمني الاول .......

محمد:بعدين معاكي بقااا قولتللك اسمعي الكلام ......بطلي عند 

بسمله بزعيق:مش سامعه حاجه ...........لما تقولي الاول انت بتعمل كدا لييي .......انت الي عنيد مش انااا 

محمد:بسمله .........

بسمله ببكاء:نعم .....نعمممم وبدأت تمسح دموعها وهيا بتعيط جامد .......... انت مبتحبنيش يامحمد طلقني وخلاص مننفعش انا ونت مع بعض ..........طلما مش عايز تقولي اي حاجه محسسني أن انا عندك ولا حاجه ...انا اصلاا ولا حاجه عندك..........

محمد:لي بتقولي كدااا ......ومسك وجهها وقرب منها 
وحست بدموعه علي وجهها .......خايف عليكي ....من يوم ما اتجوزنا ونتي بتتاذي كتير ........انا فعلا مستهلكيش.........
عيطت هيا كمان لا متقلش كداااا متقلش انا مستهلكيش ديي.........

بعد عنها وقال:خلاص يا بسمله فعلا زي ما قولتي احنا مننفعش لبعض انا عملت كل كدا عشان عايز ابعد عنك ....ولا عايزك تتاذي معايه ......وحاضر هطلقك 
مش انتي عايزه كدااا 

بصتله بصدمه:تطلقني ..........

بصلها:انتي.........

اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط

تعليقات

التنقل السريع