القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقت مخادعتي البارت 13_14بقلم ندى احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


بارت 13

فيروز بصوت واطي : بحبك يا زين  اوووى وحشتنى اوووى 

فهد أنصدم أن فيروز بتحب حد و هو اللى كان ناوى يصارحها بمشاعره دخل الاوضة و هنا فيروز ارتبكت و رمت الفون من ايديها 

فهد بغضب كامن : بتكلمى مين 

فيروز بارتباك : ده ..ده 

فهد مسك الفون من الأرض و بص لقى مكتوب زين قلبى 

فهد : بقى أنا مراتى بتخ*ونى انتى فاكرة نفسك ايه ده لا عاشت ولا كانت مين ده يا بنت ***

فيروز : ده زين 

فهد و هو بيش*دها من درعها : و الله زين بجد مكنتش اعرف مين زين ده اصلا 

فيروز : ده طفل يا فهد 

فهد ساب فيروز 

فهد : طفل 

فيروز و هى مش قادرة تقوم من السرير  : أيوة أنا لقيت زين و هو بيبى فى الشارع و وديته دار رعاية و هو متعلق بيا و انا يعتبره 

فهد : أنا آسف ترتاحى طيب انا بس اتعصبت 

فيروز قامت من تحت الغطا و جت تقوم بالعافية بتبص لقيت نفسها لابسه بس تيشيرت من عند فهد واسع عليها

فيروز اتخضت و قعدت تانى بسرعة تحت الغطا 

فهد ضحك عليها و راح نزل لمستواه رأسها و حط شعرها ورا ودنها

فهد : معرفتش البسك ايه اخدت حاجة من عندى هنزل بكرة نتشترى هدوم 

فيروز بعدت عن أيده : شكرا مش عايزة حاجة أنا هدومى فى بيتى و هروح اقعد ما اختى لحد ما ورقتى توصلى 

فهد : اظن قولتلك قبل كده ده بيتك و مش هتخرجى منه فهمتى

فيروز : أنا عايزة اروح اعيش مع اختى مش هسيبها لوحدها 

فهد : ممكن تهدى و لما تكونى كويسة نتكلم 

فيروز : لاء مش هكون كويسة طول ما أنا قاعدة هنا غصب 

فهد : ده بيتك يا فيروز انتى مش قاعدة غصب 

فيروز : و الله 

فهد : انتى عايزة ايه دلوقتى و سابها و مشى 


عند عشق اخت فيروز

الباب بيخبط 

عشق فتحت بالبيجاما و كان معتز 

معتز : ايه ده ازاى تفتحى بالبيجاما 

عشق بصت لنفسها كانت بيجاما عادية 

عشق : و حضرتك مالك 

معتز : امم شكلك لمضة ادخلى يا بت غيرى

عشق : بت ؟! 

معتز : حضرتك ولد و انا معرفش 

عشق : لاء بس أنا ليا اسم 

معتز : طيب ادخلى غيرى علشان هخدك لأختك 

عشق بفرحة طفولية : بجد 

معتز : أيوة يلا ادخلى البسى 

عشق دخلت و لبست بنطلون قماش ابيض و توب موف و رافعة شعرها ديل حصان 

معتز فضل متنح شوية و بعدين بصلها بقرف 

معتز : مفيش حاجة اضيق من ديه 

عشق : هو حضرتك مش ملاحظ انك بتعلق على لبسى و ديه حاجة متخصكش 

و مشيت قدام معتز و ركبت معاه عربيته و كان فى حد صورها و هى ركبه معاه 

عند فيروز

فيروز جت تقوم من السرير حسيت انها دايخة و الدنيا بتلف بيها 

فهد دخل الاوضة معاه الاكل و الدوا اتخضت و جرى على فيروز 

فهد مسكها قبل ما توقع 

فهد : فيروز مالك حاسة بايه 

فيروز بتحاول تبعد عنه

فهد : عنادية حتى و انتى مش قادرة و شال فيروز حطها على السرير و جاب دكتورة 

عند معتز فى عربيته 

عشق : احنا هنروح فين ده مش طريق بيت فهد 

معتز : أنا بس هروح اجيب حاجة من بيتى تبع الشغل علشان فهد طلبها منى 

عشق : انت مقولتش ليه من الاول 

معتز : معلش نسيت 

معتز نزل اشترى عصير لعشق 

عشق : شكرا 

معتز : عيب تردى ايدى كده 

عشق : حقيقى مش عايزة 

معتز : لاء لازم تشربى مينفعش 

عشق اخدت بعد إصرار معتز و بدأت تشرب مفيش دقيقة و كان مغمى عليها

معتز شغل العربية و اتحرك و هو بمبتسم بخبث 

يتبع ....

اسفة على التاخير مش عارفة المرة الكام بعتذر بس. بجد أنا بكتب و انا مضايقة جدا و مفيش حاجة ضابطة معايا و بجد أن شاء الله هحاول انتظم فى أقرب وقت 

شكرا على التفاعل يا قمرات 💖👈🏻👉🏻

#عشقت_مخادعتى بارت 13


 عشقت مخادعتي


بارت 14

معتز : لاء لازم تشربى مينفعش 

عشق اخدت بعد إصرار معتز و بدأت تشرب مفيش دقيقة و كان مغمى عليها

معتز شغل العربية و اتحرك و هو بمبتسم بخبث و فهد اتصل بمعتز و لكن معتز مردش 

فيروز : فين عشق 

فهد : مش عارف معتز مش بيرد عليا 

فيروز : و هى كمان مش بترد عليا ديه اول مرة متردش عليا

فهد : متقلقيش تلاقيها فى درس ولا حاجة أو مسمعتوش الفون 

فيروز : أنا قلقانة عليها 

فهد : أهدى يا فيروز هتصل بمعتز تانى 

معتز اخيرا رد 

فهد : انت فين  

معتز : معايا مصلحة 

فهد فهم قصده و خرج يكمل مكالمته بره :  معتز فين عشق 

معتز : لما اخلص هنيجى

فهد : معتز تعالى اقسم بالله لو عملت حاجة لانا اللى هوقفلك 

معتز قفل فى وشه 

فهد نزل ركب عربيته و راح لمعتز يلحق عشق لانه عارف معتز كويس 

و لما راح فهد  لقى معتز لسه هيركب عربيته و عشق فى العربية و باين انها عادى و مفيش اى حاجة

معتز : انت ايه اللى جابك يا بنى 

فهد سحب معتز من أيده بعيد شوية 

فهد: هببت ايه فى عشق 

معتز : ولا حاجة يا بنى اكيد مش هقر*بلها و بعدين مش من قلة الستات هبص لعيلة يلا يا عم اركب عربيتك و امشى قدامى نتطمن على المدام 

و وصلوا كلهم و فيروز اول ما شافت عشق ح*ضنتها و هى بتعيط 

فيروز : انتى كويسة 

عشق و هى بتحاول تكون طبيعية و متقلقش اختها  : أيوة يا فيروز طمنينى عليكى انتى 

فيروز : أنا كويسة 

فهد دخل بعدهم لقى فيروز نازلة منغير طرحة 

شد معتز و طلعوا بره و هو متعصب 

و عشق شوية و روحت لما اطمنت على اختها 

معتز : اوصلك 

عشق بخوف : شكرا هروح لوحدى 

معتز مسك ايديها : لاء اركبى

عشق ركبت بخوف و هى الدموع فى عيونها 

عند فيروز 

فهد قرب منها 

فهد جنب ودنها: حلو اوى شعرك اللى فرحانة بيه ده هق*صه قريب 

فيروز بعدت أيده : فهد انت عارف انى مش فارقة معاك مش لازم تعمل بقى انك جوزى علشان أنا و انت عارفين أن محدش طايق التانى 

فهد : متخلنيش اتعصب عليكى هعدى الكلام ده بمزاجى تمام

فى دخول سارة 

سارة : مين ديه 

فهد : ديه فيروز 

سارة بتبص من تحت لفوق ليها : الخدامة ... هى قلعت النقاب 

فهد و هو بيبص لفيروز : أيوة 

سارة : امشى يا بت اعمليلى نسكافية بلاك 

فيروز بصت لفهد ووو

يتبع ..

 ‏

 ‏شكرا على التفاعل يا قمرات 💖

#عشقت_مخادعتى  بارت 14

 ‏#ندى_احمد

تعليقات

التنقل السريع