القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية تزوجت من اغتصبني الجزء الثاني البارت 15بقلم جنة الورد جميع الفصول كامله

تزوجت من اغتصبني ٢ (حب بعد عذاب) الحلقة الخامسة عشر


Back

نظر أسد وجد اسيل شاردة

اسد : حبيبتي

ابتسمت اسيل له.. عناقته من خصره و قالت

- عرفت قيمتي بقى

ثم ضحكت

أسد : طول عمري عرفها

اسيل : انا جعانة

أسد : بس كده

امسك هاتف الغرفة و امر الخادم بأن يقوم بتحضير الطعام و يحضره الي الغرفة 

أسد : عارفة إيه اكتر حاجة وحشاني 

اسيل : إيه

أسد : كلمة انا جعانة 


ضحكت اسيل...اخذ أسد يمسح على شعرها 


أسد : اسيل.. هسألك سؤال و عايز... 


قاطعته اسيل قائلة 


اسيل : إطمن يا أسد محدش لمسني 

أسد : انا... 

اسيل : اي حد مكانك لازم يسأل السؤال ده 

أسد : اسيل انا اسف... انا عمري ما هفكر فيكي كده

اسيل : عادي ولا يهمك

سمع أسد و اسيل الزغاريد.. خرج أسد من الغرفة فاوجد كوثر شديدة الفرحة تعجب أسد و توجه إليها


أسد : في إيه.. إوعي تقوليلي إنك بتزغرطي.. علشان اسيل رجعت

كوثر و هي في قمة السعادة : لأ طبعا.. صلاح قرر يرجع لسما... و هو موافق تكمل تعلمها هناك عنده


سقطت الصينية من يد سما و شعرت بأن الصورة أصبحت مشوشة وضعت يدها على رأسها و لكن بالنهاية فقدت الوعي

اسرع أسد الي سما و حملها الي غرفتها و امر إحدى الخادمات بأن يتصل على الطبيب

بعد وقت جاء الطبيب.. و اخذ يتفحصها

أسد : مالها يا دكتور

الطبيب : اتعرضت لصدمة هي اللي خالتها تفقد الوعي.. كل اللي مطلوب منكو دلوقتي محدش يزعلها

أسد : تمام.. متشكرين يا دكتور

الطبيب : عن إذنك

جلس أسد بجانب سما على الفراش و اخذ يملس على شعرها

أسد : إيه يا ست البنات مالك.. مش عايزة تتجوزي عادي.. بس لازم اعرف السبب

كوثر بعصبية : أسد.. من امتى و انت بتاخد رأيها عناها موافقت

أسد : ماما... لو سمحت انا بكلمها هي بكلم صاحبة الشأن... يعني اكيد مش هيعجبك لما تجيلك بعد كام يوم متطلقة

سما : لو سمحت كفاية... ممكن تسبوني لوحدي.. لو سمحت

ثم أعطت ظهرها لأسد و غطت وجهها بالغاء و كانت دموعها تسقط على الوسادة كانت تحاول أن تنام لكي تهرب من هذا الواقع المؤلم

######

في الخارج

######

أسد : إنتي هتستفيدي إيه لما تتجوز واحد مش بتحبه و بعدين لسه عندها ١٨ سنة يعني الوقت قدمها كتير

كوثر : أسد... إنت مش ابني اللي اعرفه استحالة تكون أسد المغربي.. اللي اعرفه... إستحالة.. اتغيرت يا أسد و بقيت بتمشي ورا قلبك و بقيت ضعيف إنت كده هتروح في داهية.. و العقربة اللي فوق ديه هي اللي غيرتك

أسد : لحد كده.. و كفاية ملكيش دعوة بأسيل... ياريت تسبيها في حالها حالتها مش مستحملة.. و من الاخر الجوازة ديه مش هتم الا ما تكون سما موافقة

ثم ذهب و تركها كان تستشيط غاضباً... ثم جاءت هالة و قالت :-

- قولتلك أسد إتغير و بقى عنده قلب ياريت إنتي كمان تتغيري

ثم ذهبت و تركتها.. ولج أسد الي غرفة اسيل وجدها تجلس و تضم قدميها الي صدرها و تبكي.. علم انها سمعت حديث كوثر

اقترب منها و ملس على شعرها.. و فجأة إحتضانته أسيل بشدة و اخذت تبكي و تشهق بصوت.. و اخذت تقول له و هي تبكي 

-سامحني... سامحني يا أسد على اي حاجة... سامحني 

تعجب أسد من حديثها فا هو لا يعلم عن ماذا تتحدث 

اخذ أسد يطمائنها و يملس على شعرها.. الي ان نامت وضعها على الوسادة و وضع عليها البطانية ثم قبلها من رأسها و خرج من الغرفة 

(في الحديقة) 

يجلس رعد و تقي 

رعد : انا مش عارف طنط عايزة ايه من سما من زمان و هي على طول بتضايق فيها 

تقي : إنت متأكد.. إن سما تبقى اخت أسد مش اختك

رعد  بضحكة سخرية: ههههي... يا سلام... إختي و هسابها تعمل فيها كده 

تقي : ربنا يهدها 

رعد : سيبك... بس ايه الحلاوة ديه

تقي : عاجبك الطقم 

رعد : قمر اقسم بالله 

تقي : بس بقى بتكسف 

رعد : قلبي اقسم بالله

تقي بعصبية : ما قولنا بس 

رعد : إيه الصوت ده إنتي بلاعة راجل يخربيتك

تقي : انا راحة اوضتي 

رعد : هو إحنا لحقنا نقعد مع بعض اصلاً 

تقي : ورايا مدرسة مش فاضية ليك 

ثم ذهبت و تركته 

رعد : اقسم بالله مجنونة 

#####

في المساء

#####

خرجت سما من غرفتها بعد أن تأكدت أن الجميع نائم..خرجت و كان تبحث عن عاصم الي إن وجدته 

سما : عاصم

التفت إليها ثم زفر بضيق 

سما : انا في واحد متقدملي.. و انا مش عارف أوافق عليه 

عاصم : اعمل ايه يعني لحضرتك

سما : انا بحبك.. و مش عارفة احب حد غيرك 

اقترب عاصم منها بعصبية و قال بغضب :-

-انا مقولتش لسيادتك تحبيني... لو سمحت ابعدي عني و روحي شوفي حياتك.. انا مليش في الكلام ده تمام.. قاطعت سيره و هي تقول

-فعلا إنت مقولتليش ان احبك..انا اللي غلطانة.. انا اسفة بجد ان اديتك حجم اكبر من حجمك 

ثم ذهبت و تركته.. دخلت القصر و كانت تضع يدها على فمها حتى لا يستمع احد الي بكائها.. دخلت الغرفة و اغلقت الباب و سندت بظهرها عليه و اخذت تبكي ثم أسرعت الي الفراش و احتضنت وسادتها و ظلت تبكي 

#####

في الصباح 

#####

يجلس الجميع على مائدة الإفطار و الهدوء يعُم المكان.. لتقطع سما هذا الهدوء بصوتها و هي تقول:-

-قولي لخالتي انا موافقة على الجواز ديه و ياريت تتم في أسرع وقت 

نظرت كوثر لها و لا تستطيع أن تصدق ما قالته سما

كوثر : قولتي إيه.. اللي انا سمعته ده صحيح 

سما بحدة : أيوة 

أسد : سما... إنتي متأكدة من قرارك

سما : ايوة يا أسد انا خلاص قررت اتجوز صلاح طيب و هيتقي ربنا فيا 

أسد : اللي تشوفيه.. كلميهم يا ماما علشان يجو.. و نتفق على ميعاد الخطوبة 

سما : تقصد الفرح.. انا مش عايزة الموضوع يطول انا عايزة امشي من هنا بأسرع وقت 

ثم نهضت و ذهبت إلى غرفتها و الدموع تملئ عيناها 

وضعت اسيل يدها على يد أسد و قالت و هي تمسكها بشدة

-أسد.. ماتخدش قرار غير لما تتأكد ان هي عايزة تتجوز صلاح

كوثر : ما خلاص يا حبيبتي ما هي قصادك قالت عايزة تتجوز 

أسد : اسيل عندها حق.. ما تتصليش غير لما نتأكد

نهضت كوثر بعصبية و قالت :-

-اسمع يا أسد... انا هتصل عليهم.. و هنتفق ان الفرح كمان عشر ايام.. موافق ولا لأ ميفرقش معايا.. انا الوصايا عليها..  و بعدين انا اللي اديتك اكبر من حجمك 

ثم ذهبت إلى غرفتها..شعر أسد بالضيق و نهض و نظر الي رعد و هو يقول

-يالاا... علشان نروح الشركة.. عايزة حاجة يا اسيل 

ثم قابلها من رأسها و ذهب.. نظرت تقي الي اسيل و عيناها تفيض بالحديث

اسيل : مالك

تقي : تعالي نروح نشوفها 

اسيل : يالاا

#######

قصر الدمنهوري 

########

يجلس عمر و يتناول الإفطار مع نيرة.. نيرة هي سيدة تبلغ من العمر سبعة وعشرون عام... طويلة القامة مشدودة القوام بيضاء البشرة عيناها بنية ذات شعر طويل و اسود.. و هي مساعدة عمر في كل شئ يعتمد عليها في كل الأمور

لاحظت نيرة ان عمر شارد.. لتقاطع شروده و هي تقول :-

-بتفكر فيها لسه

نظر عمر لها بحدة و قال :-

-متتكلميش في اللي ملكيش فيه ساااامعة

ثم صرخ في آخر جملة جعلتها تنتفض من مكانها.. ابتلعت ريقها بصعوبة و قالت :-

-إنت هتتجوزها 

عمر بصرامة : اول ما تخلص عدتها هتجوزها 

نيرة : طب و انا 

قهقه عمر ثم في دقيقة تحاولت ملامحه الي ملامح غاضبة 

- إنتي ايه يا روح امك.. إنتي مجرد نزوة.. او استبن مش ضامن اسيل عقبال ما تتعود عليا هتتحاج وقت فا انتي هتكوني استبن.. و متفكريش في حاجة اكتر من كده ماشي يا قطة 

و في آخر كلماته اخذ يملس على وجهها.. ثم نهض و اخذ السترة التي كانت على الكرسي الذي بجواره و ذهب إلى الشركة 

اما نيرة كانت الدموع متجمدة في عيناها من الصدمة فا هي كانت ان تأمل انه يوما ما سيتزوجها و لكنه لم يتغير 

######

قصر المغربي (غرفة سما) 

######

يجلس كلا من اسيل و تقي مع سما و لكن سما كانت لا تتحدث لا يقاطع صامتهم صوت هاتف اسيل.. نظرت اسيل لشاشة الهاتف لتجد رقم غير معروف فتأكدت انه عمر 

اسيل : عن أذنكو

ثم ذهبت سريعاً الي غرفتها و أجابت قائدة :-

-نعم 

عمر : حبيبتي عاملة إيه 

اسيل : حبتك حاية.. 

عمر : اتعدلي 

اسيل : عايز ايه

عمر : بفكرك بس فاضل ١٣ يوم على اتفقنا و انتي لسه ماعملتيش حاجة 

اسيل : عايزني اعمل ايه يعني

عمر :.. يعني تتخنقي تزعقي تسيبي البيت تطتفشيه

اسيل : طب انا لو رفضت اعمل اي حاجة من اللي انت بتقولها

عمر :ههههه.... يبقى مفيش غير حل واحد بس 

اسيل : إيه 

عمر : اقتل الست الوالدة و بعد كده اجيبك انتي واسد.. و ساعتها بقى هفكره بأول ليلة قابلتو بعض فيها اظن انتي اكتر واحدة فاكرها 

اسيل : بس بقى كفاية انا زهقت من تهددتاك 

عمر : خلاص يبقى تعاملي اللي اقولك عليه سااامعة 

ثم أغلق الخط.. ألقت اسيل بالهاتف على الكنبة و وضعت يدها على رأسها و اخذت تدور يميناً و يسراً 

########

شركة المغربي (مكتب أسد) 

########

يجلس رعد مع أسد في مكتبه 

أسد : سما مش موافقة على صلاح 

رعد : و ايه اللي مخليك متأكد 

أسد : علشان انا عارف اختي كويس.. و بعد انت متعرفش ايه اللي حصل من أربع شهور

رعد :إيه ها. إيه

أسد : موضوع طويل 

رعد : طب ما تقول إحنا ورانا ايه

أسد : على رأيك... مجرد حتة إجتماع... على كام صفقة كده.. على مناقصة.. قوم فز يلاا .. و جهزلي ورق الاجتماع 

رعد : حاضر 

أسد : يالاا

رعد : ما قولنا رايحين 

خرج رعد بينما أسد اخذ يُقلب في الورق التي أمامه 

########

في المساء 

#######

يجلس أسد مع كوثر في غرفتها 

أسد :يا ماما.. سما قالت إن هي موافقة ساعة غضب 

كوثر : انا خلاص كلمت الناس و كل حاجة اترتبت و الفرح الاسبوع الجاي انا مصدقت افرح و هي تلين 

أسد : اسبوع جاي ايه.. احنا هنلحق في حاجة اسمها فترة خطوبة

كوثر : اسمع انا خلاص قررت أن الفرح الاسبوع الجاي و اختك موافقة 

أسد :اعملوا اللي انتو عايزينه عن إذنك

ذهب اسد و هو كان يشعر بالغضب الشديد دخل الي غرفته كانت اسيل تجلس و تنتظره و عندما رأته عناقته بشدة 

أسيل : ممكن تبطل تنشغل عني تاني لأني عايزاك جمبي الفترة ديه 

اعمل متابعه هنا👈محمد السبكي 👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقي هيوصل المتابعين فقط

تكملة الروايه من هنااااااا 

 

تعليقات

التنقل السريع