القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جذبتني بعيونها الخضراء تكملة البارت 17_والبارت 18بقلم نوسه حماده جميع الفصول كامله


اللهم صلي علي سنا محمد عليه افضل الصلاه والسلام 

                  ًسًــــــــبّـــــــحً ـآنـــــــٌ الله العظيم

تكمله البارت السابع عشر        ‏

بسمله:انا حامل ........        

قلبه دق بسرعه فضل يبصلهاا كتيرر ....

ليردف قائلا:اي حامل 


بسمله بفرحه:ايوه ....


قام من مكانه ومسك ايديها وقالها:بجد ...


بسمله:والله بجد 


ومحستش بنفسها وهو بيشلهااا وحضنهاا جامد....

بجد يابسمله انتي فعلا حامل ....


بسمله:والله .....حامل .....هو انت زعلان 


محمد بفرحه:زعلان زعلان ......اي بس انا مبسوط جدااا 

هيبقي عندي ولاد من حبيبت قلبي ....وملكتي اوعي تقولي زعلان دي مره تانيه..........


لتسكت وهيا تنظر له ......انا بحبك اووي 


شالها ولف بيها وهيا بتضحك:ونا بعشقك ....⁦❤️⁩⁦❤️⁩

________________________________________

            ⁦❤️⁩الاهتمام يغلب الحب احيانا⁦❤️⁩

            ‏**************************

 عند مروان في القصر

 ‏كانوا جالسين في التراس

 ‏صفا:يعني انت عندك اخوات 


مروان:مسافر بره ومتجوز .....


صفا مسكت أيده بحب وقالتله:انا مبسوطه جداا انك بتحكيلي كل حاجه عنك .....


مروان:ربنا يخليكي ليااا ياصفااا 


صفا:يارب .....


بص لشكلها وهيا بتضحك ...اد اي جميله جدااا ليردف قائلا:انتي جميله اووي 


صفا بخجل من نظراته ليها:انت الاجمل 


قرب منهااا وباسهاااا من خدهاا برقه ......انتي اي دواكي


صفا:اه .....اتحسنت شويه الحمد لله ....بس لسه ليا دوا هخدوا وهجي تاني 


مروان:تمام .........


دلفت لغرفه تانيه عيطت كتير :يعني هو ...خلاص مش هيفتكرني ........جابت تلفون ورنت علي رقم الدكتور 

الوا يادكتور 


الدكتور:ايوه ياصفااا في حاجه مروان كويس


صفا:الحمد لله كويس بس يادكتور هو بدأ يحكي حاجات لياا كدااا .......هو كدا بداء يفتكر 


الدكتور:ماقلتللك ياصفا أن هو يبدأ يفتكر ....شويه بشويه 


صفا:تمام يادكتور ......قفلت مع الدكتور وفضلت تعيطت

جاامد يعني لو افتكر مش هيفتكرنييي خالص 

انا في حياتوا فتره وخلاص .....


مروان:هيا اتاخرت كدا ليه قام ودلف الغرفه وملقهاش 

خرج من الغرفه صفاااا .....

مفيش رد 

صفاااااااا 


مسحت دموعها بسرعه وطلعت .......ايوه 


مروان:انت........قرب منها وقالها انتي بتعيطي ..


صفا:لاء مش بيعيط ....في حاجه بس دخلت في عنيااا 


مروان:انتي كذابه ......انتي كنتي بتعيطي .....


صفا:يعني هكذب لييي وبعدين اشعرفك اني كذابه 


شاور علي قلبه وقالها عشان قلبي حاسس بيكي ......

مالك كنتي بتعيطي لييي .....


صفا:ماقولتللك مكنتش بعيط 


مروان بزعيق:صفااا .....قولي في  اي مالك 


صفاا:مفيش ....دخلت الغرفه واتجهت للسرير وفضلت تعيط ......قرب منها وقالها ....لي بتعيطي بس 


صفاا ببكاء:عشان انت بدأت تفتكر ....وبعد ما تفتكر هتنسانييي 


مروان:افتكر تمام .....لكن مقدرش انساكي انتي حببتي 

قبل أن يكمل كلامه .....صفا في نفسها:اي حبيبته هو قال حبيته ....صفا:انت قولت ح....حبيبتك 


مروان بعشق وهو ينظر بعيونها:ايوه حببتي .....أناا ....بحبك ...


صفا:بتحبني انااا 


مروان:ايوه بحبك ....ومقدرش ابعد عنك انتي الانسانه الوحيده الي حبتهااا انتي الي غيرتي حياتي .....


صفا بضحك:بس للاسف انت فاقد الذاكره يعني انا  فتره 

وهتنساني ...مش تفتكرني 


مروان بزعيق:قولتللك عمري ماهنسااااكي ابدااااااا سمعتني اوعي تقولي كدا تاني .....


صفا ببكاء:ونا كمان بحبك وبحبك اووي كمان 

يامروان .....


انقض على شفتيهااا في قبله عميقه أحاطت بكيانها لتفتح عيونها بخجل ......ثواني وتاهت بين أحضانه ولمساته ..........وهيا تبداله بنفس قبلته ......اذهبوا معاا الي عالمهم الخاص⁦❤️⁩⁦❤️⁩

________________________________________

عند لوراااا 

لوراا ببرود:يا استاذ حسام .....انت ياعمي ...ماتردي عليااا هو انا بكلم نفسي يعنيي 


جالس علي مكتبه وفاتح الاب توب:نعم عايزه ايي 


لوراا:عايزه افهم هفضل محبوسه كداا يعنييي 


حسام:اه هتفضلي كدااا 


لوراا ببرود:يعني اي هفضل كدااا ثواني وقفلت الابتوب 

انت شكللك مش محترم  محدش قاللك لما حد يكلمك ترد ....عليه


حسام بنرفزه:اي الي انتي عملتيه ده 


لورا:عملت اي ....عشان قفلت الابتوب يعني .... انت مقعدني معاك هنا ليييي.....ليي رد عليا متبصليش كدااا 

انت واحد .......لم تكمل كلامها  ضربها بالقلم .....وقعت علي الارض لتتابع بألم أن تعيط وهيا حاطه أيدها علي وجهها ......


حسام مسكها من أيدها وقومها:بت انتي ....ايام اسمعك تقولي كدا تاني سمعتييييي ولا لاء ........ونتي قاعده هنا لي .......هتبقي مراتي سمعتي ولا لا ..........

انفجرت من البكاء وطلعت اوضتها 

__________________________________

في مكان في مخزن .......

ريهام:انتوا مين وعايزين  اي .....


الشخص:مش احنا الي عايزين حسام باشا الي عايزك ..


ريهام بصدمه:حسام ....


الشخص:بطلي زعيق .....والا انتي حره خرج وسابهااا 

_________________________________________

            في مكه المكرمه'صلي علي رسول الله'

 لينظر لها بعشق ويتاملها نائمه كاطفله شعرها منفرد حول خصرهااا.....قرب منها وحط أيده علي بطنهااا 

 ‏

 بسمله  بضحك وهيا بتفتح عيونها ببطئ:اقفشتك بتعمل اي ههههه


محمد:انتي صاحيه بقاااا 


بسمله:اه صاحيه مش جايلي نوم اتعدلت من مكانها وقربت من حضنه ...


محمد:هو انتي عرفتي منين انك حامل .....


بسمله:عرفت منين ......اشتريت اختبار الحمل 


محمد:امتي ......هو انتي بتخرجي اصلا 


بسمله:ونا عند جدتي........


محمد:احلي حاجه حصلت ليااا بجد فرحان اووي ....


بسمله:انا اكتر منك والله .........مبسوطه جداا ....فضلت ساكته شويه واتكلمت وجدتي كمان هتبقي مبسوطه اووي

هو انت يامحمد بتحب الولاد ولا البنات 


محمد:الي يجيبوا ربنا العالمين كويس اهم حاجه تقومي بالسلامه ........ياقلبي 

_____________________________________

الشخص:هو انا مش بقوللك اسكتي كفايه....


ريهام لقت حسام داخل عليهاااا


حسام:اهلا يا ريهام هانم ....


ريهام:انت عايز مني ايي 


حسام:انا برضو  الي عايز منك ايي ......


ريهام:تقصد اي يعني بكلامك دا 


حسام:قصدي انتي عرفه كويس ......قرب منها ومسك دراعها جامد ......اي الي عملتي دااا 


ريهام:عملت كدااا عشان بحبك .....انت اي مبتحسش 


حسام:بتحبني .....مهو باين ......


شويه دخل ضابط .....


ريهام بخبث:قول بقا انك جيبني هنا عشان كدااا 


حسام:انتي يابنتي ولا اكنك عملتي حاجه 


الضابط.....بدأ التحقيقات .....


ريهام:انا معملتش فيها حاجه ......


حسام بنرفزه:معملتيش فيهااااا حاااجه ...


الضابط:اهدي يا حسام باشا .....وبعدين انتي شكللك هتتعبينا معانا ....هاتها يابني ....

بعد مده حسام دلف لبيتواا........حب يطمن عليهااا خبط ودخل غرفتهااا....لو.......قبل أن يكمل جملتهاااا 

حسام:لوراااااااااااا

رايكوا في البارت⁦❤️⁩


 ‏اللهم صلي علي سيدنا محمد صلي الله عليه وسلم 

               ًسًــــــــبّـــــــحً ـآنـــــــٌ  الله العظيم 

البارت الثامن عشر ⁦❤️⁩

حسام بصدمه:لورااااا ........بص في الغرفه ملقهاش ...

السرير مش مترتب......والغرفه مش مترتبه خالص 


خرج من الغرفه ونزل تحت ........ودور في البيت كله ملقهاش .........حسام بزعيق:لوراااااااا ........


دلف المرخاص وقبل ما يدخل خبط .....مفيش رد 


حسام:معقول هربت ازاااي حس بضجه في المطبخ....

دلف ليجدهااا لبسه طاقيه شايف واقفه في المطبخ ....


قرب منها وزعق:انتي مبترديش لي انا بقالي اد اي بنادي عليكي 


مفيش رد 


حسام:انتي يابنتييي ردييييي 


طبق قدامها مليان فواكه وبتاكل فيه ......سابت الطبق الي في ايدها وخرجت من المطبخ......وطلعت الاوضه مسرعه 


طلع وراه وفتح الباب .....مساكنها من دراعها جامد .....لما اكلمك تقفي وتكلمني ...سمعتي 


لورا ببرود:سيب ايدي ....انت مسكني كدا ليييي عايزني اكلمك لي اصلا  مش مسمحلوك انك تقرب مني كدا أو تمسك ايدي حتي .....


حسام:لا مسمحلي ...ونص لو تاني مره كررتيهاا شفي اي الي هيحصللك 


لورا:مسمحوللك لي بقاااا سيب ايدي بقوللك وبعدين هتعمل اي يعنيي 


حسام:هعمل اي .؟.....طلع علي اقرب ماذنون دلوقتي ....

بعد ما نكتب الكتاب ليقترب منها بخبث اوريكي هعمل ايي 


لورا:عااااااا .....لا ونبي يا حسام انا اسفه ...بعد كدا ه

....هبقا ارد عليك ....


ساب ايديهااا ......وقالتله:هو حضرتك لي مش 

بتسبني في حالي .....لي يعني مقعدني معاااك لييي في


 سبب برضو ....ضربتك بالقلم مثلا وبتنتقم مني ...او عملت فيك حاجه منا عايزه افهم برضو .....معتقدش أن عملت فيك حاجه يعني ......


في وسط كلامها وهيا بتتكلم:حابب انك تكوني معايااا 


لورا:اما عارفه انك مش........ه.........اي انت قولت ايييي 


وهو ينظر لعيونهاا كم هيا جميله:بقوللك حابب انك تكوني جمبي ومعايا 


لورا بخجل:احم......اكون جمبك....ازاااي يعني


حسام:لسه مفهمتيش 


لورا بتمثيل:لاء ....مش فاهمه ..


لينظر لعيونها بعشق :يعني يا لورا. .....عايز اكنل حياتي معاكي انتي ....انا ....انا بحبك 


لوراا بخجل:اي بتحبني ........


حسام:بحبك اووي وهو يقترب منها بتبتعد هيلا بخجل 


لورا:في اي .....لو سمحت ابعد عيب كداااا حتي التصقت بالحائط ........عااااااا في اي ابعد عني مينفعش كدااا 


لايوجد اي مسافه بينهما امتدت يده علي شعرهاااا الناعم 

فلتهم شفتيهااا بعنف بتبتعد هيا بخجل وصدمه لكن بدون جدوي ....اتجراء وفك زراير بلوزتها........لبعده عنهااا 


لورا ببكاء:انت بتعمل اييي .....بتعمل اي حرام عليك 

انت مفكرني ايييي لاء فوق لنفسك ....انت جايبني هنا عشان كدااا حرام عليك والله وهيا بتشد البلوزه عليااا بخجل .....وحطت أيدها علي شفيفهاا ...


حسام:انا مبعملش حاجه غلط لو الحاجه الي عملتها الوقتي دي غلط مكنتش عملتهااا 


لورا:لا غلط.........


حسام بزعيق:لاء مش غلط انتي مراتي 


لورا بصدمه:اي ......مراتك 


حسام:ايوه مراتي 


لورا:احنا اتجوزنا اصلاا 


حسام:تحبي اوريكي قسيمه الجواز ....


لورا:انت بتقول ايييي 


خرج من الاوضه .....بعد شويه طلع وقالها:اتفضلي شوفي لو مش متاكده أداها الورقه وهيا بصت فيهااا فعلا دي امضتهااا 


لتتابع بغيظ:ازاااي ده انت عملت اييي انا امتي وافقت علي الحاجه ديييي 


Flash back.... 

حسام:لورااا لورااا اصحييي 


لورا بنوم:في اييي 


حسام:الضابط بره وعايز يحقق معاكي 


لورا:لي انا عملت اييي 


حسام:معملتيش حاجه ...بس عشان الي عملتوا فيكي ريهام ....


لورا:طيب ....


الضابط دخل وفضل يتكلم معاه كتير وحسام واقف 

بعد مده.......أداها ورقه وقالها امضي هناا

Back...........

لورا:يعني الورقه الي مضيت عليها دي قسمت جواز ...بس دا تزوير علي فكره ...انت لي عملت كداااا وكمان متفق مع الضابط  وازاي ونا مش اخدت بالي في حاجه زي دي 


حسام:عشان بحبك مش عايزك تبعدي عنييي 


لورا:وهو دا الحب الي عندك ليااا ....لاء كتر خيرك 


حسام:لورااا انا اسف مش قصدي اعمل كداا بس والله حبيتك بجد ....خرجت من الأوضه ودلفت لاوضه اخري 

______________________________________

في القصر عند محمد

بسمله بمرح:كانت احلي مفاجاه لياا بجد .....لقت محمد بيلبس الجاكيت حبيبي هو انت رايح الشغل ...يعني لو حتي رايح الشغل ليه نزلين من السفر دلوقتي 


محمد:مش انتي عايزه تروحي تكشفي.....


بسمله:اه 


محمد:بلبس عشان كداا يلا انتي كمان غيري 


بسمله:طب ممكن تلفونك دقيقه 


محمد:جمبك اهو بس لييي 


بسمله:علشان اجيب رقم الدكتور 


محمد بهدوء:دكتور اي ياحبيبي 


بسمله:دكتور عندنا شاطر جداا وهكلمها عشان...قبل ما تكمل كلامهااااا 


محمد بزعيق:دكتور اي الي تكشفيييي عندوااا مسك ايديها جامد ....اياكي تقولي كدا تاني 


بسمله:اي.......يامحمد .....بدأت تعيطت.......


قرب منها وخدها في حضنه:انا اسف متعيطيش كداا مبحبش اشوفك كداا 


بسمله:هو...هو انا قولت اي غلط يعنييي 


محمد:متقليش اكشف عند دكتور دي ......انت لو عايزه لو عايزه الدكتوره هنا مفيش مشكله 


بسمله:لاء.....بس انت زعقت جامد فيااا 


محمد هو بيوس جبهتها:خلاص يا سوسو متزعليش ....


بسمله:انا زعلانه ....ابعد عني لتتابع بضحك طفولي وحطت أيدها علي بطنها:والنونو كمان زعلان 


محمد بضحك وهو بيحط أيده علي وجهها بحنان:لا مقدرش علي زعل النونو ......اصلحه ازاي طيب 


بسمله:معرفش ........

.....بسها من شفتها برقه ....

بسمله بخجل:طب هو انت مش بتقول هروح اكشف....


محمد:دلوقتي عايزه تروحي تكشفي........طب انا هنزل علي اما تغيري مستنيكي.


بسمله:استني استني .....


محمد:اي ياحبيبي 


بسمله بخجل:احم....الفستان الي لبساه ......

.....

فهم قصدها ايي ...ليتابع بهمس:ونتي لي مكسوفه كدااا 


بسمله:مش مكسوفه 


فتحلها سسته الفستان....بسمله التفتت:خلاص بقااا انزل انت ...


وهو بيغمز ليها:طب متخليني يا سوسو ..عشان لو تعبني أو حاجه 


بسمله:عااااااا محمد ....


خرج من الاوضه....لتتابع هيا بهمس:يخربيتك قمر ونت بتضحك .....دلفت للغرفه الملابس وغيرت بعد شويه نزلت 


بسمله:خلصت ...اهو ....شفت بسرعه ازاي 


محمد بتوهان:يخربيتك اي الجمال دااا 


بسمله:انت بتكسفني بكلامك دا 


محمد:دنتي قمر يا سوسو


بصت بخجل وسكتت 


محمد:طب يلا تعالي 


بعد مده..............وصلوا للمستشفي...

دكتور قابله:اهلا يا دكتور 


محمد:اهلا ......عايز دكتوره حالا 


الدكتور:حاضر يافندم دقيقه .....بعد شويه الدكتوره ايجت .....


الدكتوره:ازيك يا دكتور محمد 


محمد:الحمد لله .....


عند:طب تعالي معاياا ....دلفت مع هند 

.......كشفت عليها وبعد شويه 

.بصي يا ...


بسمله:بسمله 


هند:بصي يابسمله احنا هنعمل تحاليل دلوقتي 


بسمله:تمام

دخلت الممرضه بتعمل التحليل .....وخرجت 


هند:معلش بقا هتستني معانا شويه .......


بسمله:عادي


ليدلف دكتور اخر واقف ناحيه نافذه الزجاج....ليلتفت ليجد بسمله بتضحك مع هند .....


الدكتور:انتي تانيييي....دي فرصه بقا اتعرف عليكي مش هضيعهااا 


مدير المستشفي كان مع محمد ....

بعد مده الممرضه دخلت وهند شافت التحاليل ...

هند:تمام كده ......مبروك ياقمر 

بسمله:الله يبارك فيكي ....


هند لسه هتعملها سونار 


بسمله:ثواني بس هو ممكن محمد يدخل 


هند:اه طبعاا ثواني هناديله خرجت وندتله ودخل


بدأت تعمل سونار.....وهيا مسكهه ايديه وبتضحك وعيونها فيها لامعه......وهو ماسك ايديها مطمنهاااا ....


بعد شويه كتبتلها علي ادويه .....وخرجم من المستشفي 

اسر شافها وهيا خرجه مع محمد


اسر دخل لهند:دكتوره هند ممكن سوال 


هند:اتفضل يادكتور 


اسر:هيا الي كانت معاكي دي اسمها اي .......في الكشف الي كان معاكي


هند:بسمله ابلكجي ........اي قبل ماتكمل كلامها 

ممرضه دخلت وقالها الدكتور****عايزك 


هند:طب بعد اذنك يادكتور أسر ....خرجت 

ابتسم أسر:يعي اخت محمد ابلكجي 

بعد شويه وصلوا للقصر .....


بسمله بضحك:طب يامحمد هطلع انا ونت روح شغللك عشان اتاخرت اووي


محمد:عادي مفيش مشكله اهم حاجه انتي 

دلفوا للغرفه......وطلع تلفون وحطه جمبهاا 


بسمله:دا اي يا حبيبي 


محمد:تلفون عشان لو تبعتي أو اي حاجه اطمن عليكي ...


بسمله بمرح:بجد ....تلفون 


محمد:ايوه ..


بسمله:ايوه بقاا هفتح نت بدل ما هقعد لوحدي كدااا 


محمد:اولا لارا في أوضاها ايجت ثانيا التلفون دا مفيش في نت 


بسمله:لي 


محمد:كدااا 


بسمله:انت فاصل النت صح 


محمد:بتفهمي بسرعه ....يلا عايزه حاجه وقرب منها وبسها من جبهتها 


بسمله:عايز سلامتك ياحبيبي 


نزل وخرج من القصر ولارا دلفت للاوضه بمرح:عااااا مرات اخوياااااا 


بسمله بضحك:اي يا لارا 


لارا:مبروووووك يا حببتي 


بسمله:الله يبارك فيكي 


لارا:هبقا عمتو ههههه 


بسمله:انشاء الله 


لارا حطت أيدها علي بطنهاا بضحك 

_________________________________________

علي الناحيه الأخري في الشركه

خالد:اه ياعم بقااا سيبني في الشغل لوحدي 


محمد:عملت ايي


خالد:الحمد لله كله تمام .....


محمد:التصميمات الناقصه


خالد:كله كامل .... الا شفهم انت بس 


محمد:تمام وريني .........

__________________________________

مساءا في بيت محمد 

بسمله:طب طب اعمللك اييي انا 


لارا بألم:مش عارفه بس بطني وجعاني جامد اه 


بسمله:طب ثواني دخلت اوضتها ورنت علي محمد .....

مقفول رنت علي رقم الدكتوره هند كان معاها ....


بسمله:ايوه يا دكتوره 


هند:ايوه يا بسمله في حاجه 


بسمله:معلش عايزه دكتوره لتخصص البطنه بسرعه 

.......بسرعه ونبي .....


هند:تمام العنوان ايييي 


بسمله:العنوان********


الدكتور اسر:في حاجه يا دكتوره 


هند:محتاجه دكتوره للعنوان دا بسرعه وريتله الورقه 

لقه نفس عنوان محمد ابتسم وقال ....مفيش حد فاضي دلوقتي ممكن انااا 


هند:ط.....طب ثواني رنت علي بسمله تاني 

ايوه مفيش غير دكتور الوقتي اعمل ايي 


بسمله:تمام تمام .....

هند قفلت مع بسمله تمام يادكتور اتفضل العنوان 


اسر خد الورقه وتبتسم ونزل .....ودلف لعربيته 


بعد مده:بسمله لبست حجابهاا بسرعه وجري القصر رن 


نزلت بسرعه ......اتفضل يا دكتور 

كشف علي لارا .........

بسمله:خير يادكتور طمني 

اسر:مفيش هيا بس لخبطتت شويه في الاكل ودا غلط


بسمله:الحمد لله شكرا يا دكتور 


اسر:العفو يا بسمله 

بسمله استغربت أنه عرف ازاي اسمهاااا .....


دلف للقصر ....لسه بيقلع الجاكيت لقاه اسر نزل مع بسمله 


بسمله نزلت:انت جيبت يامحمد 

محمد:امم في اي 


اسر:ازيك يادكتور محمد 

محمد:اهلا ....بص لبسمله:في اييي 


بسمله:لارا تعبت شويه.....و...

قبل ماتكمل كلمهاا طب اطلعي انتي 


اسر:عايز حضرتك في موضوع 


محمد:اه طبعااا اتفضل دلفوا للحديقه:اتفضل موضوع ايي


اسر:بصراحه انا معجب جداا باخت حضرتك وطالب ايديهااا ......


محمد:اختي 


اسر:اه بسمله

اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط

تكملة الروايه من هنااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع