القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقت حوريه البارت 36بقلم يوستينا سامي جميع الفصول كامله


#عشقت_حورية 

36

في الصعيد. .


علي بفرحة / الف مبروك يا ابن العقاد مش متخيل ان احنا خلاص بقينا نسايب .


اسد / والله العظيم ولا انا ..انا حاسس ان لحد دلوقت باحلم  ، انا بجد مش مصدك اني اخيرا كتبت الكتاب 


عائشه/  لاه صدج يا اسد ، هي كانت غمة وانزاحت بس بالله عليك خلي بالك من حور .احسن دي شافت كتير جوي .


اسد شد حور لحضنه / لا دي في بالذات  قلبي اوعي تخافي عليها . بس مش احنا المفروض نطلع نرتاح برضو ولا ايه يا علي ..


علي ضحك / ايوة طبعا ..احنا جهزنالكم الاوضة يا عرايس و الف مبروك تاني .. ما تزغرطي يا عيشة 


عيشة / طبعا ..هو في اعز من حور 


حور حضنتها / ربنا يخليكي ليا يا رب.. وافرح بيكي انتي وعلي بقي ..


علي ببتسامة / هانت يا بنت خالي كلها كام شهر تبجي مرتي قدام العالم كلته 


اسد / انا هبقي شاهد علي الجوازة دي ..ربنا يتمم بخير 


و فعلا اسد اخد حور و طلع الاوضة .و حور كانت خايفة منه جدا و مكسوفة و حاسة ان هو مش ناوي علي خير ابدا ..


اسد / احم انت يا حاجة يااللي واقفة بعيد ممكن لو مافيهاش قلة ادب تقربي شوية بس .ولا اجي انا 


حور / نهارك اسود اوعي تقرب مني انت سامع ولا لاء 

بقولك ايه انا مش مرتحالك بجد 


اسد بغمزة / طب ما لازم ماترتحيش ما اللي جاي مش مريح برضو ..


شدها من ايديها و قربها منه / انتي فاكرة انك ممكن تهربي مني مثلا ولا ايه ..ده انا ماصدقت بقي انك تبقي مراتي ده النهاردة يوم عالمي والله 


حور / انت قصدك قلة ادب مش كدة ..انسي يا اسد


وزقته و طلعت تجري ..


اسد بزهول / انسي ايه ياماااا ... !! 

ده انتي اللي تنسيني اصلا ..تعالي يا بت 

حور بجد بلاش فرهدة انتي بتلعبي هو ده وقته برضو دي النهاردة دخلتنا ..


حور / بصراحة كدة بقي انا خايفة بجد يا اسد ..


اسد بحنية قرب منها / يا روح قلبي .. بقي خايفة برضو وانا معاكي يا حور 


حور / لا يا اسد ما انا خايفة منك انت الصراحة .


اسد / لا لو كدة يبقي معاكي حق برضو. ..


و فاجاه اسد شال حور و ......😑😉😉😉😉

بس كفاية كدة بقي ...

___________________________________

في المستشفي في امريكا ..


الدكتور خرج علشان يقول للست علي حالة حياه بس طبعا هي مكنتش فاهمه منه حاجة لانه دكتور  انجليزي ..


الممرضة/ انا هفهمك ..المريضة جلها نزيف و الحمدلله ربنا سترها و هي دلوقتي هتتنقل غرفة عادية .. بس 


الست  / الحمدلله يا رب انها قامت بالسلامة بس ايه  يا اختي قوليلي .. 


الممرضة / للاسف هي فقت الجنين.. 🥹🥹


الست / يا ساتر يا رب ، يا عيني عليهم ده الاستاذ جاسر كان فرحان بيه اوي يا حبه عيني .


الممرضة/ طيب دلوقتي انتي لازم تجيبي مبلغ للمستشفي 

انزلي الحسابات و شوفي الفلوس علشان ينقلوها اوضة عادية ..


الست./ يادي النيلة ما انا لما روحت البيت مالقتش الاستاذ جاسر و عماله اكلمه مش بيرد ..بس انا هتصرف برضو 


و فعلا الخدامة قررت انها تروح تشوف البيت بس برضو ملقتش جاسر هناك فقررت تدخل اوضتهم و تدور علي اي فلوس و اخدت كمان موبيل جاسر .... و رجعت تاني المستشفي و دفعت الفلوس لحياه و كانت قاعدة في المستشفي متوترة اوي لحد مالقت تليفون جاسر بيرن ..


الخدامة بخضة / يا ساتر يارب ايه الاغنية دي .. طب مين بقي ده اللي بيتصل ..انا هرد و خلاص .. الووو 


اسد / الو ، حياه معايا 


الخدامة / اسد باشا مش كدة ، انا نعمة يا بيه اللي شغالة مع جاسر باشا و سافرت معاه امريكا 


اسد/ نعمة 😳 ، و موبيل جاسر بيعمل معاكي ايه .


نعمة. / انا مش عارفة فين جاسر باشا .. و مدام حياه في المستشفى يا بيه .. وانا مش عارفه اتعامل هنا خالص 


اسد / مستشفي ايه بس .. هو ايه اللي حصل جاسر كويس 


نعمه / والله يا بيه ما اعرف حاجة .انا كنت تحت بجيب حاجات و رجعت لقيت الباب مفتوح و الامن مضروبين و الست حياه غرقانه في دمها .


اسد في اللحظة دي حس ان في كارثة حصلت فعلا و ان جاسر ما بين الحياه و الموت بجد .. و قفل السكة ..


اسد قعد علي السرير مخه مش مستوعب اللي حصل و الي اتقال و اتفاجاه بحور خارجة من الحمام و هي مكسوفة .


حور بحرج / برضو قاعد هنا مش قولتك روح اي حتة عقبال ما اغير هدومي ولا هي بواخة وخلاص .


اسد قرب من حور / حور احنا لازم نسافر امريكا النهاردة 


حور / نسافر ليه هو ايه حصل .. هو جاسر و حياه كويسين ؟


اسد / لا يا حور ، حياه في المستشفى و جاسر الخدامة بتقول انها متعرفشي عنه حاجة من امبارح .وانا مش مطمن بجد 


حور بدموع / طب و العمل يا اسد ..انا لازم اطمن علي حياه ..


اسد اخدها في حضنه / هنطمن يا روحي اهدي انتي بس 

انا قولتلك لاني عاهدت نفسي اني عمري ما هخبي عليكي اي حاجة بس ارجوكي بلاش عياط يا حور .


______________________________________________


في الفيلا علي السفرة ..


عزيز / ايه بلغت اسد انكوا هتكتبوا الكتاب بكره .


حسن / اه يا جدي و اتبسط اوي و قالي انه هيجي هو و حور باذن الله .. بس مش عارف امتي لانهم لسه واصلين البلد و علفكرة هما كمان كتبوا الكتاب امبارح 


عزيز /  اسد ده بجد صعب مكنش عارف يستني لحد ما نكتب كتابكم مع بعض . و بعدين ازاي يتجوز و مافيش حد معاه 


حسن / معلش بقي يا جدي و بعدين علي وكيل حور و علي مكنش ينفع يسيب البلد الفتره دي فاسد اضطر هو اللي يروحله فعادي بقي .


عزيز / يووه ..عادي عادي  عموما براحتكوا انتوا مش عيال 

هقولكوا الصح من الغلط ، اومال فين مراد صحيح 


نور بضحك / مراد بيحاول يظبط علشان يكتب كتابه معانا


حسن / يا بنتي بس بقي ..و بعدين اديعيله بجد بقي .


____________________________________________


في المستشفي ..


عزمي / ممكن كفاية بقي فضايح و تقولي انت عايز ايه بالضبط يا استاذ مراد ..


مراد / افف بقي برضو استاذ ..يا عمو ارجوك انا عارف انك واخد عني فكرة وحشة و علفكرة ده حقك والله ، بس انا اهو قدامك و بحاول اني اغيرلك الفكره دي و جاي اطلب ايديها منك .


عزمي / يسلام و أنت فاكرني هوافق اجوز بنتي لواحد كل يوم مع واحدة و اول ما ياخد غرضه منها يرميها و يكسر قلبها انسي يا بابا .. ولا انت فاكر انك جاي تضحك عليا تحت مسمي اتجوز بنتك يا عمي في الحلال .. ولاخر مرة هقولهالك اطلع برا المستشفي و اياااك تقرب من بنتي تاني ..


مراد / انت ليه واخد فكره كدة عني حرام عليك بجد 

انا والله ما كدة 😭 


عزمي / يعني انت مش عايز تطلع برا ..طيب انا هناديلك الأمن يرموك برا و كمان هعملك محضر بعدم التعرض ... 


و فعلا عزمي طرد مراد من المستشفي و خرج و كان 

قاعد في عربيته بيعيط بخنقة و اتفاجاه بحد بيفتح باب العربية و بيص لقاه حسام ..


مراد بحدة / انت ايه اللي جابك تاني بعد كل اللي عملته يا حسام .


حسام / انا عرفت انك انت اللي اخدت حور من الفيلا بتاعتي مش كدة ..


مراد / اه انا اللي اخدتها ..و  حور كانت عارفة انك هتخطفها و اسد كان قايلها و كانوا بيضحكوا عليك كالعادة يعني يا حسام .. واتفضل انزل بقي من العربية لان اللي اتسبب في اذي اخويا و ابن عمي 

عمري ما هتعامل معاه تاني .


حسام بدا يعيط جامد  / مراد .. انا عرفت اني ظلمت اسد و انه متوعدش مع فيروز في البيت عندي ولا حاجة ..


مراد بصدمة / ايه 😳😳😳 ..هو اسد فعلا موعدهاش في البيت ، انا والله كنت واثق ان اسد عمره ما يعمل كدة ابدا .


حسام / بس ده مايمنعشي انه ضحك عليا و خدعني برضوو و ماقليش اللي كان بينهم قبل ما اتجوزها .


مراد/ حسام انت جاي تاني ليه .. ما تبعد عننا بقي 

اقولك سافر اشتغل برا و ابعد عننا و كفاية اوي اللي حصل لحد كدة. علفكرة انت خسر ت كل اللي حواليك خسرت قريبك واصحاب عمرك مستني ايه ثاني .


حسام / انا مش جايه اقولك ان انا عايز علاقتي بيكم ترجع زي الاول لانكم بجد ما تستاهلوش ..انا عايز اعرف مكان جاسر لان مهما حصل انا عمري ما هاذيه هو ..


مراد / ياااه كلنا ما نستاهلشي حتى انا،  مش انا اللي انقذتك من الموت لما كنت في الفيلا لما غادرت باسد و ضربته  بالنار ..... و دي انت كمان ناسيها 


حسام / يا ريته مات وقتها ....  قصر الكلام يا مراد انا عايز اعرف مكان جاسر  كلم اسد واعرفلي منه عنوانه في امريكا ، لان خلاص مش هاقعد هنا ثاني انا هنساكم وابعد ... 


مراد  بوجع/ يبقى احسن لو  عملت كده فعلا  والله تبقى عملت خير


 ويبص على موبايله لقه اسد بيكلمه استغرب قوي //غريبه اسد بيرن واضح انه حاسس بينا  ..الوو يا اسد .... اييييه 😳😳😳😳😳 انت مين قال لك الكلام ده بالضبط.. طيب اهدي طيب انت حجزت   الطياره  خلاص .... لا طبعا ما ينفعش تاخذ حور معاك وديها الفيلا اسد جدتك مهما كانت كرهها بس هتبقي في امان .. خلاص اسمع الكلام يا اسد  احنا مش عارفين ايه مستني هناك ... وما تقولش لحسن وانا جاي معك،.   يلا سلام 


حسام/ في ايه مالك انت اتوترت كده ليه .. هو اسد حصله حاجه ولا ايه 


مراد بصله بغيظ/ طبعا نفسك يبقى حصله بس شوف يا اخي سبحانك يا رب ، برغم كل اللي انتوا عملتوه فيه..... الا انه  اول ما عرف ان جاسر مراته في المستشفى وهو مش معروف فين مكانه هيجري على امريكا يا ريتك تتعلم منه او يا ريتني انا اتعلم منه ..


حسام / انت بتقول ايه ..يعني ايه مش معروف فين المكان جاسر وليه مراته في المستشفى انا لازم اجي معاكم لازم اطمئن عليه


مراد / مش  لما نعرف هو فين الاول ربنا يسترها اسد هيودي حور على الفيلا وهنتقابل في المطار لو جئت معايا ... لازم تنسي  المشاكل اللي بينك وبين اسد لحد ما نعرف جاسر فين  ونطمئن عليه موافق ولا هنتفرق برده وتدور انت على جاسر لوحدك


حسام/ انا هاعمل اي حاجه عشانه .. وموافق ان نبقي ايد واحدة  اما نشوف ايه هيحصل ..


ده اللي حصل اسد اقنع حور بالعافيه انه يوديها الفيلا ووصي  جدو انه يخلي وباله منها  بس اسد  فهم عزيز .. ان جاسر في خطر بس نبه عليه انه ما يقولش لحسن وانهم يكتبوا الكتاب عادي

 وراح المطار وتفاجيء بوجود حسام في المطار تفتكروا ايه اللي هيحصل  ؟؟؟؟؟


اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط

تكملة الروايه من هنااااااا 
 

تعليقات

التنقل السريع