القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اميرها البارت 4_5_6بقلم سولييه نصار في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


الجزء الرابع♥️شكرا علي تفاعلكم السكر♥️بقلم سولييه نصار♥️

- وانت مالك ؟!

قالتها امي ببرود ...بصتلها وكنت هتج*نن وقولت:

-ماما ده انسان مش كويس ابدا ...ازاي أمها تر*ميها الر*مية السو*دا دي ازاي ..

-ملكش دعوة انت رفضتها ...

ضحكت بذهول وقولت:

-تقوموا تعا*قبوها هي ...هي ذن*بها ايه بس ...بعدين كاميليا حلوة والف واحد يتمناها ملقتوش الا الراجل ده بجد حرام عليكم ...

-هي موافقة عليه يا أمير نعمل ايه يعني ...

بعدين امي نهت الحوار ومشيت. من قدامي ...ازاي يعملوا كده ...كله عارف سمعة جمال انسان مش كويس وهيم*ررها في عيشتها ...ازاي هي توافق عليه ...يا تري اللي قولته قبل كده خلاها توافق وخلاص عشان تقنعني أنها نسيتني ..كنت متضايق من نفسي ومنها ...متضايق منها أنها وافقت علي حد بالشكل ده ...ومن نفسي لاني جر*حتها للدرجة دي 

.......

تاني يوم ....

كانت كاميليا في اوضتها بت*بكي ...العريس جه بقاله مده وهي رافضة تطلع ...دخلت امها بعصبية وقالت:

-والله يا كاميليا لو مطلعتيش دلوقتي لأجيبك من شعرك وامسح بكرامتك الارض اكتر ما هي ممسوحة ..اطلعي يا بت ...

بكت وهي بترد:

-ابوس ايديكي يا ماما أنا هنسي امير ومش هشوفه تاني بس ابوس ايديكي مش عايزة اتجوز جمال ...ابوس ايديكي متر*منيش الر*مية دي ...

شدتها امها من ايديها وقالت:

-يالا يا بت بلاش دلع ...امسحي دموعك ويالا اطلعي .

...

طلعت امها فملقيتش كاميليا اي حل تاني مسحت دموعها وطلعت ....

....

طول القاعدة وجمال بيبصلها بصات غريبة خالص ...بصات رعب*تها اوووي ...مكنتش مرتاحة وقلبها بيدق جامد ....

فجأة امها سابتهم لوحدهم ...بصت كاميليا لجمال اللي قرب منها وقالت بسرعة:

-انا مش عايزة اتجوزك ...

بصلها بصدمة فقالت بخوف:

-اسمعني لو سمحت امي مخلياني اقابلك بالغص*ب وعايزة تجوزني ليك بالغصب وانت اكيد مش هترضي بكده صح ..

ضحك وقال:

-لا أنا راضي عادي...أنا عارف انك مبتحبنيش ورغم كده راضي اتجوزك.عادي فأنا مش هرفضك ...

اتصدمت كاميليا من وق*احته وبكده هي ادب*ست رسمي .....

.....

وافقت ام كاميليا علي العريس رغم ان كاميليا مش موافقة وكمان حددت معاد الخطوبة بعد اسبوعين ...ووصلني أنا الخبر ده ...معرفش ازاي خالتي تتصرف بالشكل ده ...دي بنتها ...ازاي تت*خلي عنها بالطريقة دي لواحد مش كويس !!!!

كنت متضايق جدا من اللي بيحصل واتضايقت لما عرفت انهم هيجيبوا الدهب كمان  يومين ...

.......

النهاردة كان في تجمع عائلي ...خالتي جات هي وبنتها كاميليا عشان يعزمونا عشان يجيبوا الشبكة ...كنت محتاج اتكلم مع كاميليا ضروري ...فجأة لقيتها خرجت البلكونة ...بهدوء اتسحبت وروحت وراها ...اول ما شافتني اتنهدت ضحكت وقولت:

-بترديهالي يعني ...عموما مش جاي ازعجك...جاي اتكلم معاكي ...

ربعت ايديها فقولت بعصب"ية:

-ايه اللي رما*كي الرمية دي يا كاميليا كلنا عارفين ان جمال مش كويس ابدا ...

اتنهدت وعيونها دمعت ...

-كاميليا ردي عليا ...

بكت وهي بتقول:

-امي غص*بتني عليه أنا مش موافقة اصلا ...بس مفيش حاجه في أيدي اعملها ...

اتعص*بت من خالتي اللي بتعاقب كاميليا عشان ...لقيت نفسي بقولها:

-لا فيه تعالي معايا 

وبعدين شديت ايديها وسط اعتراضها ودخلت ...أول ما شافوني ماسك ايديها اتصدموا ..

وقفت قدام خالتي وانا بز*عق وبقول:

-انتي عايزة تد*مري حياة بنتك ...حرام عليكي هش مش موافقة علي الز*فت ده وكلنا عارفين سمعة جمال اللي زي الط*ين ...انتي بتعملي ايه ؟!!ليه كده دي بنتك المفروض تلاقيلها اللي يقدرها متر*ميهاش كده ....

رفعت خالتي رأسها ومسكت ايد بنتها وقالت:

-ملكش دعوة انت بينا ...واطلع منها يا أمير ...بنتي وانا حرة فيها ...

ولسه هتمشي فمسكت ايد خالتي وقولت بعناد:

-كاميليا مش هتتجوزه ...لو فكرتي تجوزيه ليه أنا هبو*ظلها الخطوبة دي ..

-وتبو*ظها ليه وانت مالك اصلا 

بلعت ريقي وانا ببص علي كاميليا اللي بتبكي....كانت بتستنجد بيا  ...ومعرفش الحروف طلعت من بوقي ازاي وانا بقول:

-لاني أنا هتجوزها ...بالله عليكي متجوزهاش الراجل ده !!!!

يتبع

#أميرها

#سولييه_نصار


الجزء الخامس♥️شكرا علي تفاعلكم السكر ♥️بقلم سولييه نصار♥️

-انا مش عايزة اتجوزك ...

قالتها كاميليا بعناد ...بعد ما قولت وقتها اني هتجوزها وصممت اني اتجوزها وبعد مشا*دات كتير وافقت خالتي ...وبكده اكون خل*صت من الانسان اللي كانت عايزة خالتي تر*مي كاميليا ليه اتفضل كاميليا اللي بقالها يومين وا*كلة دماغي ...ده بدل ما تشكرني اني انقذتها ...بجد نفسي اعرف مخ البنات فيه ايه...

-انا قولت مش عايزة اتجوزك ..

صر"خت كاميليا مرة تانية وهي مربعة ايديها فقولت بهدوء:

-عارف والله يا كاميليا والعيادة.كلها سمعت انك مش عايزة تتجوزيني ...المر*ضي اللي عندي كلهم عرفوا خلاص اني غا*صب واحدة تتجوزني ...خلاص يا ست فض*حتيني ...

بصتلي بغضب فضحكت وقولت:

-انا قولت كده عشان امك متجوزكيش واحد زي جمال ...أنا بجد مش قادر اصدق عنادها ...

قعدت كاميليا علي الكرسي بتعب وقالت :

-ولا انا مصدقة ...بس امي كانت  قا*سية عليا يا أمير ...من وقت موت بابا وهي بتعاملني بطريقة قا*سية شوية ..عندها هو*س أنها تجوزني بأي شكل ...وانا بجد تعبت ...

-وانتي مش عايزة تتجوزي صح ...

هزت كتفها وقالت:

-كان نفسي اشتغل ...

-تشتغلي ايه بقا ..

ابتسمت بسعادة وقالت :

-انا  طبعا خريجة تربية ونفسي اشتغل معلمة  فيزيا بحب مهنة التدريس اوووي ...نفسي اعمل مجموعات تقوية للطلبة اللي متقدرش علي فلوس المدرسين الكبار دوول اللي بياخدوا فلوس كتير ...بس للاسف ...

حطت وشها في الأرض وكملت:

-امي رافضة وحاولت ادي دروس في بيتنا  بس برضه رفضت قالت اني مش هنجح واحسن ليا أني اتجوز...

ابتسمت وانا بلاحظ تفكيرنا المتشابه وقولت :

-وانتي محار*بتيش عشان حلمك ...

ابتسمت بتريقة وقالت:

-هعمل ايه يعني هض*ربها ؟!

-لا طبعا بس اتكلمي صممي علي رايك دي حياتك انتي مش مفروض تكوني بالس*لبية دي يا كاميليا ...

-بس انا بخا*ف منها 

قالتها بتوتر فرديت ؛

-ليه تخا*في انتي مبتعمليش حاجة غلط ...انتي بس مجرد هتطالبي بحقك ...بحقك في اختيار حياتك وشريك حياتك ...مش مفروض تعملي حاجة انتي مش عايزاها...فاهماني...

هزت رأسها وابتسمت وقالت:

-فهمت ...اسيبك دلوقتي عشان العيا*نين بتوعك ...

قامت عشان تمشي ...وقفتها وانا بقول:

-كاميليا ..

بصتلي فقولت بسرعة:

-انا اسف اني جر*حتك في اليوم ده قولت كلام كتير ...

قاطعتني وهي بتقول :

-مفيش مشكلة بالعكس انت فوقتني أنا افورت ...

وبعدين مشيت بسرعة فابتسمت ليها ...بس لو كنت اخدت بالي منك قبل ماهي مكانش ده حصل للاسف أنا حتي مينفعش اقرب منك لأن قلبي لسه متض*رر ....

.....

-يعني ايه مفيش خطوبة يا ام كاميليا ...انتي بتهزري معايا !!

اتوترت ام كامي وقالت:

-يا بني كاميليا رف*ضاك وانا ...

-وانتي مش قادرة تتحكمي في بنتك يعني ...

قرب منها وعيونه مليانة ح*قد وقال:

-بنتك اللي رفضتني دي أنا هخليكي تتح*سري عليها ...

وبعدين سابها مر*عوبة ومشي ...

......

كانت ام كاميليا قاعدة في بيتها بتفكر في كلام جمال وهي خايفة يا ربي ايه اللي عملته ده ..حطت بنتها في خط*ر بسبب غبا*ءها ...دخلت كاميليا البيت ووقفت قدام امها وقالت:

-ماما انا قررت 

-قررتي ايه ؟!

-انا هشتغل ...فيه سنتر هأجره وادي فيه دروس تقوية للطلبة بأسعار رمزية ...أنا عايزة اعمل حاجة بحبها ...

وقبل ما ترد أمها قالت :

-وكمان أمير وانا مش هنتجوز ...دي كانت لعبة عشان متجوزش جمال ...وانا مش هتجوز بالعافية ...

قالت كلامها ودخلت ...كانت بتقوله بقوة لدرجة صدمت امها.....

.....

مرت الايام وفعلا كاميليا عملت اللي هي عايزاه رغم مع*ارضة امها لكنها قدرت تخليها توافق ... أجرت السنتر  وبدأت تدي دروس بأسعار رمزية ...كنت مبسوط وانا بشوفها بتحقق كيانها ...مبسوط لأنها ولأول مرة وقفت وقالت لا من غير خوف ورفضت للنهاية ...كنت مركز معاها ومعجب بشخصيتها الجديدة دي ...

  ....

في يوم ....

في النهار 

كنت في المستشفي  اوضة الطوارئ لما سمعت أصوات عالية ...طلعت ولقيت خالتي وامي بيص*رخوا وهما جمب النقالة اللي شايلة كاميليا  واللي كانت عبارة عن جث*ة هامدة تماما !!!

يتبع

#أميرها

#سولييه_نصار



الجزء السادس♥️شكرا علي تفاعلكم السكر♥️بقلم سولييه نصار♥️

-كاميليا!!!

قولتها بصدمة ...حسيت جوايا حاجة اتهزت ...جسمي كله اتجمد لثواني فضلت فاقد للنطق وانا ببص علي كاميليا ..

-أمير ..امير فوق بالله عليك ...

صاحبي الدكتور كان بيهزني جامد عشان افوق ...بصتله بتوهان وانا شايف كاميليا  اللي مضر*وبة بالر*صاص قدامي ...وقتها أجبرت نفسي اني ارجع للواقع ومعرفش للمرة التانية في حياتي بعد وفا*ة اختي التوأم احس اني اتزل*زلت مرة تانية وانا شايف كاميليا مبتتحركش ...مديت ايدي علي رقبتها ولقيت فيها نبض...اتنفست براحة وصرخت:

-حضروا العمليات بسرعة ......

دخلوها بسرعة عشان يعملولها العملية كنت طبعا هبقي معاهم بس بصيت لخالتي ....كان واضح مين عمل كده وليه ...قولت بصوت منفعل:

-شوفتي وصلتي بنتك لفين اهي بين الحياة والم*وت بسبب عنادك ...انتي عمرك ما حبتيها...كان عندك هو*س انك تجوزيها وخلاص وكأنها عبأ عليكي ....عشان روحت أخطب واحدة تانية قررتي تعا*قبيها وتجوزيها من واحد مج*رم ...كاميليا لو حصلها  حاجة اعرفي انك انتي اللي هتبقي مسؤولة ...انتي اللي هتتحملي ذنب مو*تها فاهمة ولا لا ...

فضلت خالتي تبكي بعن*ف وقالت بصوت متقطع :

-ابوس ايديك يا بني ساعدها ...ابوس ايديك رجعلي بنتي وانا والله عمري ما هجب*رها علي حاجة ابدا ...هحققلها اللي هي عايزاه صدقني يا أمير بس ابوس ايديك أنقذها ...اعمل اللي في ايديك ورجعلي بنتي ...

كانت بتبكي بحر*قة ...كنت حاسس انها فعلا هتمو*ت من الحزن وعلي قد ما كنت متضايق منها بس صعبت عليا...دي بنتها واكيد بتحبها ...احنا احيانا بنحتاج لصدمة تخلينا نعرف أهمية اللي معانا والصدمة دي مكانتش لخالتي بس دي كانت ليا لو افتكرت للحظة اني خس*رت كاميليا ....

اتجهت عشان أحضر نفسي ...اول مرة اكون متوتر في عملية بالشكل ده ...أنا من اشطر الجراحين في المستشفي أو علي الاقل الدكاترة اللي هنا واللي أعلي مني بيقولوا كده ...دايما مجتهد بس المرة دي كنت بترعش حرفيا د..كنت مر*عوب اني مقدرش انقذ كاميليا ...مخي كان هين*فجر حرفيا من كتر التفكير وعشان كده بسرعة قبل العملية صليت ركعتين بنية التوفيق ...دعيت كتير ان ربنا ينقذ كاميليا مكنتش متخيل اني اخسرها ومش عايز افكر في كده ....

....

خلصت صلاة وروحت اوضة العمليات ...بصيت ليها وهي نايمة ساكنة ... دكتور التخدير كان معايا وكان كل شئ جاهز ...قلبي كان بيدق بسرعة والممرضين بيقولوا علي وضعها ...لحسن الحظ الر*صاصة مصابتش مكان حساس بس يفضل تطلع بسرعة والا هتعملها مض*اعفات...مسكت المش*رط وانا مرعوب ...كانت أيدي بتترعش وكنت عرقان....كنت خايف اعمل غلطة تخليني اخس*رها...اخيرا قدرت اتحكم في نفسي ...غمضت عيني وانا بسمي في سري وبعدين بدأت اشتغل ...فتحت بالمشر*ط مكان الرص*اصة وانت لسه مر*عوب برضه بس فجأة معرفش ايه اللي حصل ...بذهول سمعت صفارة...بصيت علي الجهاز اللي قدامي لقيت الخط بقا مستقيم ...وممرضة بتصرخ:

-قلب المريضة وقف يا دكتور ....

رجعت لورا ودموعي نزلت ...وقع الم*شرط من أيدي وقولت:

-جيبوا دكتور غيري انا مش هعرف أنقذها ...أنا هضي*عها!!!!

يتبع

#أميرها

#سولييه_نصار

يتبع البارت الاخير♥️

اللي عاوز البارت الأخير يعمل متابعه من هنااااااااا


تكملة الروايه من هنااااااا 
 

تعليقات

التنقل السريع