القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية سمراء ولكن البارت 12_13بقلم اسماء السرسي جميع الفصول كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات


ال١٢

اسفه على التاخير والله ي جماعه 

البارت التاني عشر ♥بقلم أسماء السرسي ♥


شادي بسخريه: صبا  مراتي الخد..


قطعه صوت انثوي من وراه: صبا اللي كانت مراته 


ومكملش كلمه وانصدم صدمه عمره وهو بيلف وقال بصدمه وهو مش مستوعب: صباااا ازااي


صبا المزيفه وهي بتقرب منه خطوات بطيئه لحد م وقفت قدامه وقالت بخبث: مش معقول ي شادي بيه متعرفش مراتك الحقيقة 


شادي وهو بيبص عليهم بصدمه: ازاي.  .. انتي ازااااي 


صوڤا(صبا الحقيقيه) وهي بترفع حاجبها وبتبتسم بخبث: ازاي بتقارني بدي انا صوڤا ابقي السمرا دي وبعدين مراتك ورجعتلك انت ازاي تقولي اني مراتك وراحت وقفت جمب هادي وقالت وهي ماسكه ايديه انا مرات هادي وبس فاهم 


شادي كان بيبص عليهم بغ*ل وحق*د ازاي هو معاه واحده بتحبه وجميله وهو حظه فيي الاتنين اللي اتجوزهم واحده قلبها ابيض وبشرتها سمرا ووخده حلوه بس كل همها فلوسه وبس بص ل صوڤا بصه هي مفهمتهاش ومشي


هادي بص ل صبا بستغراب انه مش فاهم حاجه ولا حتي مكانه عشان يسأل امه خلاص في غيبوبه وبين الحياة والمو*ت 


هادي بصلها بضعف والدموع في عنيه وهو بيهز راسه يمين وشمال: انا مش قادر خلاص وخد نفس عميق ومشي وهو بيتكي علي زر الاسانسير مفتحش سابه ونزل علي السلم ومع كل خطوه بينزلها كان بيفتكر كل زكري بينه وبين مامته لحد اخر سلمه وقف عندها وقال والدموع متراكمه في عنيه 


هادي بدموع: حياتي وقفه كلها عليكي ي امي وبص جمبه لقي جامع اتنهد وقلع الكوتشي ودخل اتوضي ومع كل خطوه وضوء كل بيعيط لحد م خلص ووقف قدام ربنا وصلي وعيط ووهو بيرقع وبيسجد قدام ربنا 


هادي وهو ساجد وبيعيط: يارب انا طاقتي اتنزقت خلاص معدش قادر اتحمل انا عارف اني الكبير اللي لازم يشيل مسؤولية اهله بس انا انا خلاص انا ضعيف امي.. امي كل حياتي مقدرش اعيش من غيرها ي يارب هي كل حياتي يارب اشفهالي رجعني لحضنها يارب ياااارب


عند صبا 


صبا الحقيقيه كانت بتعمل اشاره ل صبا المزيفه وبتغمز لها انها تدخل الاوضه اللي وراها


صبا المزيفه بصت يمين وشمال واتأكدت انه مفيش حد شايفها ودخلت علطول وكذالك صبا الحقيقيه 


صبا دخلت وقفلت الباب علطول ووقفت قدام صبا المزيفه 


صبا المزيفه وهي بتخلع القناع اللي كانت لابساه وبتفك الكحكه اللي كانت عملها وفردت شعرها وابتسمت وحضنت صبا 


صبا المزيفه وهي بتحضن صبا الحقيقيه بحب: وحشتيني وحشتيني وحشتيني ي صباا 


صبا ببتسامه وهي بتبادلها العناق: وانتي كمان ي يمنه وحشتيني 


يمنه وهي بتطلع من حضنها: صبا انتي اتغيرتي كده ازاي انتي لما اتصلتي عليا وقولتيلي اقبلك  واجبلك قناع بشكل وشك انا معرفتكيش لولا اني عارفه صوتك وانتي حكيتليلي سر محدش يعرفه غيرنا مكنتش صدقت انك انتي خااالص 


صبا وهي بتتنهد: مش وقته ي يمنه وبعد كده قالت بترجي بس كل اللي عاوزاه منك انك الفتره الجايه تكوني جمبي لاني هحتجلك اوي الفتره دي وغير كده شادي حاسه انه مش هيدخل عليه التمثليه دي بس ربنا يستر ويعدي الدنيا علي خير كانت بتقول اخر كلامها بخوف وكان واضح عليها بس كل الحاجات مش بتكتمل كانت شذا وقفه ورا الباب وسمعت كل حاجه 


شذا بصدمه: يعني ايه... يعني مرات هادي هي نفسها مرات جوزي؟؟ 


#يتبع.. 

#سمراء_ولكن


ال ١٣


شكرا على التفاعل ي قمرات ❤❤❤❤❤❤❤❤

البارت التالت عشر❤بقلم أسماء السرسي ❤


شذا بصدمه: يعني ايه... يعني مرات هادي هي نفسها مرات جوزي؟؟ 


شذا وهي وقفه بصدمه واتحركت: انا لازم اقول ل شادي بس وقفت فجاه وقالت بطمع


شذا بطمع: بس لو عرف ممكن يروحلها ويسيبني وهي تاخد كل فلوسه وانا اطلع كده ببلاش لا انا مش هقوله حاجه انا لازم امن نفسي كويس عشان لو حصل وهي حرضته ضدي يبقي انا مطلعتش كده فجاه اتفتح الباب وصبا اتخضت من وجود شذا وان هي ممكن تكون سمعت حاجه 


صبا بتوتر: شذا.. انتي بتعملي ايه هنا 


شذا بخبث: عادي انا كنت بتمشي ولسه جايه بس انتي اللي بتعملي ايه ي ي صوڤا قالت اخر كلمتها بسخريه 


صبا اتنهدت انها مسمعتهمش: تمام وسعي كده خليني اعدي 


شذا وهي بتوسع لها وعلي وشها ابتسامه خبيثه: اتفضلي 


صببا طلعت وكانت بتدور علي هادي لحد م نزلت وشفته قاعد علي السلم وبصص في الاشئ 


صبا اتنهدت بحزن وقعدت جمبه: هادي 


هادي بصلها ورجع بص تانى قدامه: جايه ليه 


صبا بصتله: هو اي اللي جايه ليه انا مراتك ي هادي يعني لازم اكون جمبك في حزنك قبل فرحك اومال ايه لازمتي 


هادي: عادي ي صوڤا كل اللي بحبهم بيسبوني ايه لازمه بقا 


صبا بحزن: هادي مش عشان مامتك تعبانه شويه تقول كده مامتك انشالله هتخف ربنا بيختبرنا ي هادي ولازم نكون قد الاختبار ده 


هادي بصلها وبحركه سريعه حضنها 


صبا اتفجئت بحركته تلك بس حست انه بحاجه للحضن ده: هادي متخفش انشالله هتخف 


عند شادي 


كان قاعد في ريسيبشن المستشفى وكان بيولع سجاير وبيشرب بخنق وكأنه بيطلع كل غ*له فيها 


البنت جات عليه وقالت بصوت عالي: انت ي استاذ ممنوع تشرب سجاير هنا اتفضل اطلع بره 


شادي بصلها ومصدق ان حد جه عشان يخرج اللي جواه: انتي ازاي ي حيوا*نه تتكلمي معايا كده انتي مش عارفه انا مين ي زبا*له 


البنت بردح: لا دنت شكل لسانك طويل بقا ومينفعش معاك الكلام والزبا*له دي تبقي انت ي حلو ويلا برا عشان منديش الامن يحدفوك 


شادي وهو بيرفع صوبعه في وشها وبيقول بتحذير: انتي متعرفيش انا ممكن اعمل فيكي ايه 


البنت وقفت قدامه بثقه: وانت متعرفش انا ممكن اعمل فيك ايه لو ممشيتش دلوقتي 


الممرضه وهي بتجري: في ايه ي دكتوره ولاء 


الدكتوره ولاء بصت ل شادي بقرف: مفيش حاجه ي نعمه دي ناس مقر*فه وانا هعرف اتعامل معاها 


ولاء وهي بتحذره: لو ولعت سجاير تاني انا هبلغ عنك وهقول بيزعج المرضي دي مستشغي محترمه مش خرا*به هو وبصتله بقرف ومشيت 


شادي كان هيتجنن من غرورها ده': ازاي تتكلم معايا كدددده 


نعمه وهي وقفه جمبه وشافت صبا وهي ماشيه مع هادي: مش دي البت اللي عملت عمليه تجميل ايوه هي ونفس الشخص برضو هو اللي جابها 


شادي بصلها بصدمه 


#يتبع... اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط

#سمراء_ولكن

تكملة الروايه من هنااااااا 




 

تعليقات

التنقل السريع