القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أسير برائتها البارت 12_13بقلم ندا الشرقاوى في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


#اسير_برائتها (١٢)#ندا_الشرقاوي 


...... اهلا اهلا فهد بيه 

بلع فهد ريقه.... احم اهلا ياهدي

هدي..... نورت المكان

فهد.... بنورك والله

معتز لمنه.... شايفه جوزك وعمايله انا مليش دعوه

نواره.... خليك محضر خير يامعتز

معتز.... اله وانا مالي 

معتز..... مش تعرفنا يافهد 

مده هدي يداها لمعتز 

معتز بحرج.... اسف مبسلمش 

هدي.... لا ولا يهمك 

نظرت نواره الي معتز بفرح ان يده لم تلمس اي امراه غيرها لكن جاء علي بالها جيسيكا 

معتز بهمس..... بطلي تفكير في جيسيكا

نواره..... انت

معتز..... انتي كتاب مفتوح ياقطه

منه بنرفزه..... مش هنمشي

فهد..... منه

منه..... اي نسيت مراتك

هدي بشهقه..... انت اتجوزت

منه..... لا ياحبيبتي هيطلق اهو

واخدت شنطتها ومشيت

نواره..... الحق البت

جري فهد ورا منه

فهد.... يابت اهدي

منه..... ابعد عني يافهد بدل والله 

فهد..... اي اي حيلك حيلك دي البت اللي سعدتها قبل كده وانا معرفك 

منه.... هيا دي 

فهد.... ايوه هيا 

رجعوا فهدومنه  للتربيزه 

معتز.... رجع الاسد اللهم ما لا حسد اي يا جمل نخيت ليه 

منه..... محدش هيجيب طلاقي غيرك 

معتز.......ليه دا انا كيوت والله

نواره.... اوي اوي 

معتز برفع حاجب.... عندك شك 

نواره..... خالص 

منه لنواره..... هيا هتفضل واقفه كتير 

نواره......عينها علي قره عيني 

منه..... يارب تخده منك بدل ما انتي مطفشاه 

نواره.... عيب عليكي 

نواره بتعب مصتنع..... ميزوو 

معتز بحرج..... مش قولنا ميزو بيني وبينك 

نواره..... ما علينا عاوزه ايس كريم 

معتز..... بعد الفطار 

هدي.... اختك يافهد بيه انت ومعتز بيه قموره ما شاء الله 

كتم فهد ضحكته 

نواره..... مرررراته مش اخته ياطعمه وبعدين وسعي كده عاوزه اشم الهوا اتخنقت 

هدي بحرج.... اه ولا يهمك 

معتز..... اطلبك اي يانواره 

نواره..... انا ومنه زي بعض

فهد..... ايوه العصابه اشتغلت تمام وطلبوا الفطار وانصرفت هدي 

معتز.... بعد الفطار هنروح فين 

نواره..... عاوزه تروحي فين يامنه 

فهد.... اله لا احنا صعايده ومحدش يمشي كلامه علينا 

معتز..... ايوه دا انا لو اتجوزت بدري كنت جبت قدك 

نواره..... وشهد شاهد من اهلها يعني اقولك ياجدو 

معتز..... لا ياختي 

نواره..... اختك لا ابغي اطلق الحين 

فهد..... انا جاي اصلح الغلط واقول ان معتز 

معتز..... اخرس 

منه..... ناكل 

فطروا وكان معتز من وقت لاخر ياكل نواره بايده ويعاملها كا طفلته وكان فهد فرحان بفرحت اخوه 

في الناحيه التانيه في الصعيد 

شادية..... ايوه يعني هيرجعوا امته ياخاله 

شهيره..... مش عارفه يابت 

شادية..... اما نشوف 

لينا..... نانا بابي هيجي أمته 

شهيره... مش عارفه اما نشوف شوفتي العروسه خدته منكوا ازاي 

لينا..... لا بابي هيفضل معانا العروسه دي قالت هتمشي

في الإسكندرية 

معتز..... هنروح فين 

نواره...... علي البحر 

فهد..... ناويه تنزلي 

نوارة بحزن...... ياريت 

معتز بمرح..... وماله تنزل وتلعب بالمايه كمان يالا بينا نرجع الشاليه اغير وفهد يغير علشان نعرف نتحرك 

بالفعل رجعوا الشاليه وغيؤ معتز ولبس شورت ابيض يصل لركبته وقميص ازرق وفتح اول زرارين 

معتز..... قمر مش كده 

نواره بهزار...... قمر بالستر 

معتز..... شوفي مين هينزلك المايه 

نواره..... هخلي فهد ينزلني 

معتز..... علشان اكسرلك رقبتك الي فرحانه بلونها الابيض دا ولا عروقك الىي باينه دي مبتكليش يابت

نواره..... ملكش دعوة وطلعت لسانها كانوع من الغيظ 

معتز.....مسيرك تيجي  تحت ايدي واقولك بطلت 

نواره...... مش جيالك 

طلعوا بره وذان فهد لابس نفس معتز 

منه.... يامحاسن الصدف

فهد ببراءه....... شوفتي صدفه. 

نواره.......صدفه

معتز......صدفه 

نواره بمرح..... طب يالا علي البحر

راحوا ناحيه البحر وشال معتز نواره من علي الكرسي وبدا يلف بيها وهيا فرحانه ونزل بيها المايه 

معتز..... ارمي 

مسكت في رقبه بسرعه..... لاوالله اصوت والم عليك الناس

معتز...... ولا يهمني هقول مجنونه 

منه بتوحس..... بتفكر في اي 

فهد بسرعه..... بفكر اعمل زيهم 

وبالفعل شالها ونزل بيها المايه 

فهد..... يالا بينا 

معتز..... بفكر ارمي 

فهد..... وانا كمان 

منه..... لا يافهد انا مبعرفش اعوم 

نواره بهمس..... عارف نفسي في اي 

ابتبه معتز لها قائلا بنفس الهمس.... اي يانواره قلبي 

نواره.... ندخل جوه شويه وافضل في حضنك وتنزل بيا في المايه مش علي الشط 

معتز..... تامؤري وانا انفذ غمز لفهد..... هغوط جوه شويه

فهد..... الله يسهله 

معتز..... بطل قر بس الاول 

دخل معتز جوه في البحر وتقريبا بعد عن كله 

وكان مستوي المايه بيعلي كل شويه ونواره اديها علي عنق معتز 

معتز...... نوارتي تؤمر 

نواره دفنت راسها في عنقه..... ليه يامعتز بتعمل كل دا 

معتز رفع راسها بابهامه..... علشان اشوف اللمعه اللي في العيون الحلوه علشان اشوف الابتسامه اللي بتنور حياتي 

نواره..... مش هتزهق 

معتز.... ازهق وانا عايش مع القمر دا وبعدين مايه ولابس قميص ازرق وشايلك اي مفيش كلمه حلوه 

نواره..... اسفه 

معتز..... علي اي 

نواره..... علي اي حاجه زعلتك مني علي اي كلمه جرحتك بيها واقتربت وطبعت قبله علي خده 

معتز..... ياخرابي علي الحنيه محبتكيش من فراغ والله 

وعدا اليوم بسعاده علي الجميع وفرحه نواره بحنان معتز

عدا يومين في سعاده وجاء وقت رجعهم علي الصعيد

منه...... لا نفضل هنا

نواره..... اه نفضل هنا

فهد لمنه..... اوعدك هنيجي علي طول

منه بحزن..... كل شويه تقول كده ومش بتخرجني

فهد قبل راسها.... حقك عليا هخرجك والله

نواره.... وانا

معتز..... هخرجك ياعمري يالا بقا

واتحركوا علي البلد وكانت شاديه موجوده والجميع

كارم..... حمدالله على السلامه

الجميع.... الله يسلمك /ياحج/ياعمي

شهيره بمسكنه ...... اطلع ياولدي شوف بتك تعبانه 

معتز بقلق.... لينا مالها 

شهيره.... تعبانه 

طلع معتز بسرعه وفتح باب الغرفه 

معتز..... لينو مالك 

لينا...... تعبانه يابابي وبدات تكح 

معتز..... لينا انتي مش سخنه 

لينا.... بتكح بالعافيه 

معتز.... لينا اللي بيكدب بيروح النار وكمان بابي هيزعل مين اللي قالك اعمل نفسك تعبانه 

لينا...... انطي شاديه ونانا شهيره قالوا علشان تفضل جمبي وتبعد عن العروسه 

معتز..... لينو ليه تعملي كد انا ازعل منك ينفع 

لينا...... بابي انت معنتش بتهتم بلينا ولا بتفسحنا زي زمان انت معنتش بتحب لينا 

معتز عانقها بحب..... لا ياروحي انتي بنوتي الحلوه اوعي تقولي كده وبعدين دا انا لسه بقول اي رايك لو ناخد ڤله في القاهره واشتركلك في النادي 

لينا بفرحه..... بجد 

معتز.......بجد فين سليم 

لينا...... سليم بيحفظ 

معتز...... طب يالا ننزل تحت وعاملي نواره كويس يالينو علشان بابي مش يزعل 

نزلوا تحت 

شهيره بتوتر..... لينا مش كنتي تعبانه ياضنايا 

معتز...... لينو بتدلع 

كارم...... العشا جاهز 

انحني معتز واتشال نوارة 

شاديه..... يامري 

معتز بسخريه...... شوفتي عفريت ولا فعل فاضح راجل وشايل مرته 

ابتسمت نواره بحب له 

وقضوا اليوم بسلام 

في الليل استيقظ معتز علي صراخ نواره زلزل المكان 

معتز بخوف...... اي اللي وقعك كده 

نواره بكاء ووجع........ مش قادرة يامعتز..... دكتور بسرعه 

معتز........

بقلم ندا الشرقاوى 

هل لما اكبر البارت اكتر من كده هيعجبكوا ولا عاوزين البارت يكون صغير؟

وميرسي علي التفاعل ياريت يزيد


#اسير_برائتها (13)#ندا_الشرقاوي 


في الليل استيقظ معتز علي صراخ نواره زلزل المكان 

معتز بخوف...... اي اللي وقعك كده 

نواره بكاء ووجع وصوت ضعيف ........ مش قادرة يامعتز..... دكتور بسرعه.... عاوزه دكتور 

معتز شالها بسرعه بدون تردد وخرج من الجناح ينادي علي فهد بعلو صوته..... فهددددد يافهددددد

استيقظ فهد علي صوته

فهد..... بسم الله الرحمن الرحيم  في اي سمع صوت معتز تاني اخد تيشرته بسرعه لبسه علي الدرج

معتز.... بسرعه يافهد هات العربيه واطلع علي المستشفي

جاء فهد بالسياره سريعا وركب معتز ونواره في حضنه تكتم صراخها

معتز بالم..... استحملي وحياتي عندك

نواره بصوت ضعيف مجهد .... ضهري.... مش قادره..... هموت

معتز..... بسرعه يافهد الله يرضي عنك

بعد وقت وصلوا المستشفي تواصل معتز مع الدكتور وبدات عمليه نواره الاخيره

عدا الكثير من الساعات

فتح باب غرفه العمليات

معتز بقلق...... دكتور طمني

الدكتوره..... اطمن العملية نجحت الحمد لله

معتز..... بجد يعني تقدر تمشي علي رجلها تانى

الدكتور...... اه الحمد لله

سجد معتز علي الارض حمد وشكر لربنا

الدكتور..... هننقلها غرفة عاديه حالا وتقدر تتطمن عليها

عانق فهد معتز بفرحه..... الف مبروك

معتز..... الله يبارك فيك ياحبيبي اخيرا كنت موجوع اوي وهيا تقولي انا عاجزه

فهد..... بكره متعرفش تمسكها وتربطها في الكرسي  من كتر اللف

معتز.... تجري بس وانا همسكها

جاء كارم سريعا......اي اللي حوصل ياولدي

معتز... خير يابوي الحمد لله

تسارعت الاحداث وفاقت نواره دخل معتز سريعا

يقبل كل انش في وجهها..... حمدلله على السلامه يانواره قلبي

نواره..... الله يسلمك العملية نجحت

معتز بفرحه.... نجحت الحمد لله 

نواره..... يعني همشي تانى صح واطبخ 

معتز بعبث..... بلاش حكايه الطبخ بتاع الدليفري قصر في حاجه بيجيب الاكل اول ما ريحه الشياط تظهر 

نواره بعبث طفولي..... دانا عليا مكرونه بالشامل 

معتز بسخريه.... اه باماره البشامل اللي محتطهوش اصلا 

نواره ببرائه..... نسيت 

معتز....... ابقي افتكري المره الجايه ياقطه 

دق الباب ودخل فهد وكارم

فهد..... بقا كل يوم اصحي مخضوض كده

نواره.... معلش اسفين 

معتز......اسفين اي عندك مانع 

فهد..... لا خالص 

معتز..... بحسب 

كارم..... حمدلله على السلامه يابنتي

نواره..... الله يسلم حضرتك 

عدا يومين وطلعت نواره من المستشفى 

منه...... لولولولولي الف حمد لله على السلامه ياحبيبتي 

نواره..... الله يسلمك يامنون

شهيره بلا مبالاه..... مطولتيش يعنى 

سليم... حمدلله على السلامه يانواره 

نواره.... الله يسلمك ياسولي وهنجري ونلعب ونهيص 

معتز...... انا جايبك تربيهم ولا اربيكي معاهم 

نواره..... اللي انت شايفه 

معتز.......شايف ان جنابك تطلعي تستريحي بقا 

نواره لشاديه..... هو انتي علي طول هنا 

شاديه بسخريه..... البيت بيت ابونا والغرب يطردونا 

معتز.... ابوكي مين انتي هنا ضيفه  وبس ياشاديه ورفع ابهامه في وجها وقال بصوت مالافعي.... اوعاك تقربي من بنتي تاني ياشاديه بنتي خط احمر سامعه 

شاديه برعب.... سامعه 

طبع معتز مع نواره الجناح 

معتز..... خدي شاور بقا والبسي بجامه جميله كده واعملي القططين بتوعك كده ورشي برفان وانا هجبلك الغدا ياقمري 

نواره بابتسامه..... حاضر شكرا ياميزو 

معتز بعشق..... مفيش شكر بنا يالا اعملي اللي قولتلك عليه ياقمري 

في الناحيه التانيه في جناح منه وفهد 

منه....... اختي علي طول في السرايا يافهد انا خايفه يعملوا حاجه لنواره 

قبلها فهد من راسها....... متخافيش ان شاء الله خير وبعدين معتز مش هيسمح لحد يعمل حاجه لنواره

منه..... تعرف يافهد 

فهد همس.....اممم 

منه...... انا بحبك اوي يافهد 

فهد......وانا بعشقك ياروح قلب فهد 

منه..... هنزل امك عاوزاني اطبخ 

فهد.... متنزليش 

منه باستغراب.... ليه 

فهد..... زي ما سمعتي متنزليش غير علي الغدا ما في خدم ولا هيا قله قيمه خليكي في جناحك واللي عاوزاه يوصلك 

منه بفرحه.... بجد يعني مش هصحي الصبح بدري وهنام براحتي 

فهد.... منه انتي بتصحي أمته 

منه بحزن..... كنت انت بتمشي علي الشغل وامك تدخل تصحيني يافهد انا بنام بعبايه بيتي علشان امك بتفتح الباب 

فهد بصدمه..... هيا حصلت 

منه.... ايوه ومبحبش اقولك علشان متقولش بعمل مشاكل 

فهد رجع خصلات شعرها للخلف..... مبتقفليش بالمفتاح ليه 

منه...... علشان تفضل ترزع علي الباب وتدخل تقولي ولدي بيمشي تقومي قافله بالمفتاح 

فهد بصدمه.... وصلت للشك 

منه.... اه 

فهد..... حبيبي من انهارده متشليش حاجه في المخروبه دي وتنامي براحتك تنزلي 7الصبح ليه ان شاء الله 

فهد..... منه لو هنقل اشتغل في الشركه في القاهرة موافقه تيجي القاهرة ولا تفضلي هنا 

منه بفرحه..... المكان اللي انت فيه هكون انا فيه  صوح يافهد هننزل القاهرة 

فهد.... صوح الصوح كمان ادعي بس وممكن نسافر انا وانتي ومعتز ونواره والعيال 

منه... يارب 

في الناحيه التانيه 

دخل معتز بصنيه اكل 

كانت نوارة لابسه شورت جينز ضيق وكنزه ضيقه تصل لنصف بطنها 

وشعرها منسدل علي ظهرها 

معتز..... اي الحلاوه دي 

نواره وهيا بدور قدامه.... بجد حلوه

معتز حط الصنيه ومسكها من خدوها..... قمر 14 اللبس دا اوعي رجلك تخطي بره باب الجناح بيه ولا حته البلكونه 

نواره..... حاضر بس اللبس حلو اوي تعال انا جوعانه اوي 

معتز.... جوعانه اسمها جعانه 

نواره..... مدققش انت بس 

خبط الباب 

معتز..... مين 

سليم..... انا يابابي 

معتز لنواره..... ادخلي غير يا تلبسي حاجه فوق هدومك 

نواره بزهول..... دا ابنك  وكمان صغير

معتز.... لو ابوكي ميشوفكيش كده انا بس اللي ليا الحق اشوفك كده 

نواره.... خلاص هدخل 

دخلت نواره ولبست عبايه بيتي فوق لبسها وفتح معتز الباب 

سليم..... احنا جينا نبدا صفحه جديده مع نواره  صح يالينا 

لينا بهدوء..... صح 

سليم..... نواره فين 

طلعت نواره..... انا هنا اهو جيبين زياره ولا لا 

سليم..... بصي انا محوش مصروف اسبوع وجبت بيه شوكولاته 

معتز.... سايم بيه بنفسه حوش مصروفه وانتي يابرنسس 

لينا..... انا اي كفايه انا  عليكوا 

معتز بغيظ..... هتموتيني ناقص عمر ياقرده انتي 

لينا..... بس متقولش قرده 

معتز.... طب عاوز اقول سر مين هيكتم السر 

كلهم في صوت واحد...... انا انا انا 

معتز بضحك..... ماشي هقولكوا اي رايكوا لو ناخد بيت كبير في القاهرة ونعيش هناك واقدم ليكوا في النادي بدل ما بنروح مره في الشهر نروح كل يوم الڤيلا فيها pool

لينا..... انا موافقه 

معتز..... وانت ياسليم

سليم..... موافق بس تشتركلي سباحه 

معتز.... موافق 

معتز..... وانتي يانواره 

نواره ابتسمت بهدوء.....المكان اللي انتوا فيه انا معاكوا 

معتز.... كده تمام هوونا بقا علشان عاوز انام 

لينا..... لا ما احنا ناويين ننام معاكوا 

معتز..... معانا فين 

لينا ببرائه..... هنا انا وانت وسليم علي السرير ونواره علي الكنبه 

معتز..... وليه كلنا مش علي السرير 

لينا.... مش هيخدنا 

معتز..... لا هياخد يازكيه انتي 

معتز.... يالا يانواره غيري والبسي حاجه مريحه وكمل بتحزير.... وواسعه..... ومحترمه اهم حاجه 

نواره بضحك..... حاضر 

دخلت نواره غيرت وطلعت كان معتز نايم في النص علي اليمين لينا وعلي الشمال سليم 

نظر اليها باسم فهي تعودت ان تنام في حضنه ابتسمت اليه بهدوء 

نامت نواره بجانب سليم 

فرد معتز يده وضمهم لحضنه 

عدا يوم واثنين واسبوع 

كانوا متجمعين علي السفره للغداء 

شهيره..... ايه هتقعدوا ولا اي مفيش اكل هينجاب 

قامت منه  مسك فهد اديها ونظر إليها بعصبيه 

فهد لامه..... امال عندنا خدم ليه هما يجيبزا الاكل مش متجوز علشان امرمت مرتي ياما كفايه اللي حصل 

كارم...... لواحظ هاتي الاكل انتي والبنات اللي عندك 

شهيره.... وفيها اي لو هما اللي جابه 

كارم بعصبيه..... عاوزه تقومي تجبيه انتي قومي 

نواره...... فين معتز يافهد

فهد..... والله يامرات اخوي معرفش 

دخل معتز 

نواره..... كنت فين 

معتز...... كنت في الارض بدل ما كلكوا متجمعين أكده عندي خبر كتب كتابي علي شاديه الجمعه الجايه 

نواره....... 


اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط

تكملة الروايه من هنااااااا 
 

تعليقات

التنقل السريع