القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قلوب أرهقها نبضها البارت15_16بقلم نهيلة حميمي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


#البارت_الخامس_عشر

#البارت_السادس_عشر

#ال١٥.قلوب_ارهقها_نبضها 


تسمع ملاك خبط على باب

ملاك:واخيرا جم..

تفتح باب فتجد أسد يحمل فهد وجودي وباين من عيني فهد انو كان بيعيط..


ملاك بقلق:كنت بتعيط يافهد

ارتمى فهد في حضنها..

فهد:مامي عايز ارتاح شوية في حضنك 

ملاك وهي تطبط على ضهره بحنية..

ملاك تمام...


جلست ملاك فوق أريكة وفضلت تطبطب على ضهر فهد وفي دماغها ألف سؤال..


بعد قليل نام فهد ..


أيد شاله وحطه على سريره.....


ملاك:في اي ياجودي..

جودي:...


فلاش بااااك..


كان فهد وجودي بيتزحلقو في مرجيحه بعد قليل..

جودي:بابي عايزه غزل بنات

أسد:تمام استنوا هنا شويه على مااجيبو

جودي:اشطا


بعد دهاب أسد لإحضار غزل بنات وقفت سيارة ونزل منها رجل ورش مخدر على فهد وأخده..


بعد عودة أسد..

أسد بقلق:في ايه ياجودي بتعيطي ليه  

جودي بعياط:في راجل رش على فهد حاجة مش عرفتها وأخدو في عربيتو..

أسد بصدمة :اييه طيب مندتيش عليا ليه 

جودي:كنت خايفة..

حملها أسد على دراعو وأمر كل الحراس أنهم يدورو على  ابنه


بااااك


جودي:دا لعرفتو بعدين قولت لبابي على الموقع وهو جابه

ملاك: ايههه؟

يخرج أسد من غرفة فهد ويجلس بجانب ملاك ويحكي لها كل شيء

ملاك بدموع:حراام عليها دلوقتي شرطة مش ماسكاها

أسد:لا ولازم تروحي معايا علشان مكان دا خطير عليكي انتي وجودي وفهد

ملاك:مستحييل اروح لأي مكان وكمان موضوع كتب كتابنا انساه وأرجوووك ابعد عنا من يوم  ما شفتك فيه وانا في مشاكل انا وأبنائي خلاااص ونبي انسى انك شفت فتاة اسمها ملاك..

لم تشعر بنفسه الى وهي تمسك وجنتيها أثر صفعة أسد

أسد بزعييق:خلاااص اسكتي انتي مش عارفة  ازاي مر عليا ٥ سنوات من غيرك حرمتيني من ابنائي ٥ سنوات ودلوقتي عايزا تحرميني منهم كماان..

جودي بدموع:شششش خلاص مامي بابي بلاش تخاصمو..


دخل أسد الى غرفة فهد وحمله 

في تلك اثناء فتح  فهد عينيه..

فهد:هنروح فين يا بابي

أسد:عايز تشوف جدك صح

فهد:اه

أسد:تمام يلا بينا 

خرج أسد وفهد من غرفة ...

حمل أسد جودي فوق دراعه وبص  لملاك ببرود..

أسد:لو عايزه عيالك تعالي للقصر

ملاك:مستحييل تاخد عيالي


خرج  أسد من بيت ولم يعيرها اي اهتمام .....


♡♡♡♡♡♡♤♤♤♤♤


جنة وهي تضم عشق..

جنة بفرحة:وحشتني اوي اوي

عشق:انتي أكتر يلا بينا..


تصعد عشق وجنة تاكسي ويتوجهو الى بيت...


♡♡♡♡♡♤♤♤♤♤♤

راجح:نورت بيت 

بلال:بنورك  يونس فين

يونس:انا اهوو

بلال:حبيب عمو تعالى ..

يرتمي يونس في حضن عمه 

(بلال يبلغ من عمر ٢٨ سنة ضابط الشرطة)


♡♡♡♡♡♡♡♡

راجية:مين انتي يابنتي و بتعيطي ليه..

لميس بدموع:اسالي ابنك 

راجية بصدمة:انتي لميس صح

لميس:صح وابنك كسر قلبي وعايز يقتل لك  حفيدك يامامي

راجية بدموع:منها لله  الي كانت سبب في كل دا

لميس:مين دي؟

عامر يحاول تبديل موضوع..

عامر بجمود:ممكن تفضلي برا يالميس

راجية:اصمت انت.. انت شايف بنت في حالة دي وعايز تطردها من بيت ..افهم بقا انو لميس في بداية حملها لازمها راحة وتبعد عن توتر..

عامر:بس

راجية:مفيش بس اطلع عل اوضتك..

عامر بتنهيدة:تمام..

يدخل عامر الى غرفته ويستند على باب..

عامر بتنهيدة حزن:اووف ليه بيحصل فينا كدا....


...... ....

اما لميس فضلت تعيط في حضن راجية......

لميس:والله كنت محتاجة حضن دا بيفتكرني في حضن مامي..

راجية:حبيبتي قومي توضي وتعالي نصلي هتطمني شويه....

لميس:تمام بس اتكلم مع بابي الاول عشان زمانو بيدور عليا....

راجية:ماشي حبيبتي ...

لميس وهي تتصل بوالدها..

معتز بقلق:فينك يا حبيبتي دورت عليكي في كل مكان و ملقتكيش 

لميس:انا تمام يابابي انا عند صاحبتي  هفضل معاها ليوم

معتز:مين صاحبتك..؟؟

لميس:خولة

معتز:تمام حبيبتي اهتمي بنفسك..


تقفل خط مع والدها.......

راجية:ايمتا هتقولي لباباكي الحقيقة يالميس..

لميس بحزن:مش عارفة

راجية:انا خايفة يتصل بخولة وتقول  انها مشفتكيش 

..

لميس:معندوش رقمها..

راجية:تمام يلا نصلي..

لميس: هتوضا واجي اصلي معاكي ..

راجية ببتسامة:اشطا..


♡♡♡♡♡♡♡♡

خديجة:سلام عليكم

سهيل وعماد :وعليكم السلام..

سهيل:عايزاني في حاجة ياخديجة..

خديجة:ايوا فرح ابن اختي بكره عايزاك انت وعلياء تجيبو ليا الحاجات دي...

واديته الورقة ....

سهيل:كأني جوزك بتطلبي مني كدا ياسطا جوزك قدامك اطلبي منو حاجات دي...

خديجة بغيظ:مش حيعد كلامي 

سهيل بخبث:تمام وينها علياء

خديجة: هناديها اهوو..


♡♡♡♡♡♤♡♡♤

تارا وهي في حضن رجل ..

تارا:وحشني اوي حضنك ياصخر

صخر:وانتي كمان ياروحي شو عملت في حيوا*ن لأسمو اسد

تارا بخبث:  متخفش نهايتو على ايدي بس عايزه منك طلب

صخر:انتي تأمري

تارا:بص..

ينضر صخر الى هاتفها ...

صخر بصدمة:الله اكبر اي جمال دا

تارا:عايزاك تتسلا بيها

صخر:من عيوني..


♡♡♡♡♡♡♡♡

ملاك وهي تضم رجليها الى صدرها..

ملاك بعياط:مش عارفة هعمل ايه دلوقتي 

تدخل في تلك اثناء عشق وجنة..


تمسح ملاك دموعها بسرعة...

جنة وهي ترتمي في حضن ملاك..

جنة:وحشتني اوي  ياقلبي 

ملاك:وانتي اكتر عامله ايه ياروحي

جنة:تمام الحمد لله..

عشق وهي تحمل حقيبتها بسرعة 

ملاك:في اي ياعشق

عشق:حالة خطيرة لازم اروح


♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤

في سيارة اسد

فهد:بابي انت مخاصم مع مامي

اسد:لا حبيبي 

جودي:بس انت عطيتيها قلم

اسد وهو يغير موضوع:عايزين شكلاته..

جودي وفهد:ايوا يسسس


♡♡♡♡♡♡♡♡♡


سمر:اووف تارا مش بتردي على مكالماتي ليه ...

في تلك لحضة تدخل تارا وصخر

سمر:خضتني كان لازم تخبطي باب

تارا:......

ال١٦.قلوب_ارهقها_نبضها.


رامز وهو بيقفل عينيه بقوة ويفتكر ماضيه مع أخته..

#فلاش

ولا*دة ملاك...

علياء ورامز بتفرجوا عل التلفزيون بعد سمعو صوت عياط ملاك من أوضتها..

علياء بخضة:هاااه في إيه...

تدخل هي ورامز الى الغرفة فتجد ملاك بتعيط وتصرخ من أل*م وفي د*م على سريرها...

علياء بخضة:الله اكبر شكلها هتولد في شهر الثامن..

بيقرب منها رامز بعد مارن على اسعاف..

رامز بقلق:تنفسي كويس ياملاك على ماتيجي اسعاف..

ملاك بأ*لم:اي إحساس دا انا حاسة بأنو بطني بتتقطع 

علياء:حبيبتي دا ألم عشان عشان هتولدي دلوقتي 

ملاك بألم وعياط:هولد اي

علياء وهي تحاول ان تخفف عنها..

علياء:راح تخلفي صغنون بيشبهك

ملاك:آهههه مش عايزاه دا انا بطني بتتقطع آه مش قادرة..

وهنا تفقد ملاك وعيها من شدة ألم...


تفتح ملاك عينيها ببطء أثر مخدر بتلاقي نفسها متكئة على سرير و بجانبها اخوها رامز اللي هيا مفكرة انو ابن عمها...

ملاك وهي تحاول انها تقوم من السرير..

رامز:لا ميصحش دا ياملاك عشان انتي فاتحة بدري

ملاك بألم :فين صغنون..

تدخل في الوقت دا علياء وهي شيلة في ايديها فهد وجودي..

علياء ببتسامة:انتي كويسة دلوقتي ياملاك

ملاك :تمام الحمد لله 

علياء:بصي دا انتي خلفتي قمامير بيشبهوك 

ملاك:هااه انا خلفت اثنين

علياء ببتسامة:صح مبرووك عليكي

ملاك بضيق طفولي:بس انا عايزه واحد فقط

رامز:حراام عليك..

ملاك بنفي:انا عايزا صغنونة فقط

.

وفضل رامز وعلياء يحاولون اقناع ملاك بإبنها الثاني لمدة ثلاث أيام...

#بااااااك

رامز ببتسامة..

رامز:ياملاك كنتي منورة البيت بهجة انتي والكتكيت آه ياريت ترجعو تاني..فضل يفكر رامز ويفكر حتى استسلمت عينيه لنوم..


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

سمر بضيق:من اللي جنبك دا

تار:دا جوزي 

سمر بغيض:ايييه؟انتي من امتي متزوجة وانا مش عارفة

تارا:٣ سنين 

سمر:بس ليه خبيتي عليا

تارا:معلش حقك عليا

صخر:مزه دي اختك 

تارا:ايوا..(الصروخ أول انو تارا أخت سمر الكبيره 🙆‍♀️)

صخر:اممم شكلها مزه بصراحة اعجبتني..

تارا:عن اذنك هخليك تتسلى بيها على مااجي

سمر بصدمة:اييه؟حرام عليكي دا انا اختك 

تارا:ههه اختي من بابا بس يلاباااي..

سمر:بسسس دا جوزك انتي 

تارا:ههههه جوزي بس بخليه يتسلى مع بنات غيري ....

وتخرج تارا من البيت وعلى وجهها ابتسامة خبيثة..

بيقرب صخر من سمر وووو


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

بعد ان صلت لميس مع راجية ..

لميس:سبحااان الله اي الاطمئنان الغريب اللي دخل قلبي دا.....

راجية:حبيبتي لازم تقربي من ربك

لميس:مفهووم واوعدك يامامي اني مش  هقطع صلتي نهائي ودا وعد بيني  وبين ربي

راجية وهي بتحضنها ....

راجية ببتسامة:ماشاء الله على جبيبتي بس انا مستغربه دا انتي مش قرفاا*نه من المكان دا

لميس بنفي:مستحييل اكون قرفا*نه دا احلى مكان شفتو ورتحت فيه..

راجية:الحمد لله يلا بينا نجهز عشاء

لميس ببتسامة:اشطا..


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


في بيت ملاك..


ملاك :آه يعني انتي دلوقتي وقعتي في حب للشخص دا من أول نظره

جنة بكسوف:آه 

ملاك:طيب انتي لسه بتبيعي ورود

جنة:لا لا..اووف كان نفسي اشوف فهد وجودي 

ملاك:انشاء الله هتشوفيهم بكرا

جنة:ملاك انتي هتتزوجي أسد

ملاك:مش عارفة انا دايخة

جنة:انتي بتحبيه

ملاك بتنهيدة حزن:دا انا بعشقو 

جنة:وليه عايزه تبعدي عنو وتدمري قلبك بإيديك

ملاك:خايفة على ولادي..

♡♡♡♡♡♡♡

عشق:اي القر*ف دا ياعلي هو انت مجنون خاطفيني من قدام مستشفى ..دا عندي حالة  عايزه عملية هي بين الحياة والموت

علي ببرود:في غيرك في المستشفى يعمل العمليه

عشق بغيض:طيب انت عايز اي دلوقتي

علي:عايزك  انتي

عشق:انت بتهزر ابعد عني ياعلي..واصلا احنا فين

علي:دا بيتي..بصي انتي عندك خيارين واحد  تتزوجني دلوقتي ولاعايزاني اتسلى بيكي وأرميك للكلاب

عشق:انت بتهددني

علي:اه بهددك

عشق وهي تفك نفسها..

عشق:مستحيييل اتزوجك 

علي:ههه بس انا بخلي المستحييل حقيقة

وبدأ يقرب منها وبيشيل الجراف بتاعتو

عشق بخوف:انت عايز تعمل اي يامجنون

علي:هعمل حاجة بفكر فيها من زمان 

وبدأ يقترب منها أكثر ..

هنا عشق حست عشق بخوف شديد..

عشق بخوف:ابعد ابعد خلاص انا موافقه اتزوجك

علي ساخرا:ههه انا قلتلك تداني بخلي المستحييل حقيقة 

وفي الوقت دا بيدخل المأذون وووو

♡♡♡♡♡♡♡♡♡

في قصر أسد 

معتز :وحشتوني أوي يااحفادي وضمهم لحضنو..

فهد :عامل ايه ياجدي 

معتز:شوفت وشك بقيت تمام 

جودي:تدووم ياجدي..


سمع أسد رنين هاتفو..

أسد ببرود:في ايه يانهلة

نهلة:يابشمهندس أسد في ملفات جديدة اجت بدري من أمريكا وعايزا توقيعك عليهم

أسد:ليه هو فين علي

نهلة:مش عارفة من زمان وانا بتصل بيه اومش بيرد

أسد:تمام ربع ساعة 

 واكون عندك

نهلة:ماشي..

قفل سكة مع نهلة بص الى والده

أسد:خلي عندك فهد وجودي على ما اجي

معتز ببرود:تماام

وخرج أسد من قصره ووراح الى الشركةووو


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


راجح:في ايه يابلال

بلال وهو بيلبس الكوتشي 


بلال بسرعة:في قضية مهمة دلوقتي بعدين هبقي اجي عندك..

راجح:تمام خد باالك


♡♡♡♡♡♡♡♡♡

في محل للهدوم

سهيل:دي هتحبها خديجة

علياء بكسوف:لا هي مش بتحب النوع دا

سهيل بغيض:اوووف تعبت بندور ساعة على حاجه بتحبها ثو*رة خديجة.

علياء بضحكة:ههههههههه ثو*رة دا ثو*ر احسن منها ومن طلباتها ..

كان سهيل شارد في ضحكتها الجاذبيه جدا ومحسش بنفسه الى وهو بيقرب منها وهي بترجع خطواات لورا.

علياء بكسوف:في اي ياسهيل..

رجع سهيل لوعيه ...

سهيل بإحراج :بس كنت عايز الجيبه اللي وراكي..

علياء بكسوف:تفضل اهوو..

اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط

بقلمي_نهيلة_حممي 

قلوب_ارهقها_نبضها 


بارت طوييل اهوو🙆‍♀️🙆‍♀️

شكرا Roaa G Hamouda 

تكملة الروايه من هنااااااا 

#ييييتبع


 

تعليقات

التنقل السريع