البارت 18
ملكت الأسد الجزء الثاني
Fatma Hassan
ياسين خرج بعد ما سلم على ندي وركب العربيه وطلع ع المطار
بعد شوي ياسين وصل وركب الطياره
وهو بيفكر ف اللي هيحصل بعد ما يرجع
ياسين ابتسم .هخليكي تحبني هغير نفسي علشانك ي فريده الياسين
ياسين غمض عينه بتلذذ
وهو بيتخيل فريده بين أيدا*
......
عند إياد كان خرج من بدري ورح عند تمارا
اياد كان مستنها ف العربيه
تمارا نزلت وركبت العربية
اياد . صباح الخير
تمارا بهدوء .صباح النور
اياد بص ع لبسها بهدوء وتقيم وبعدين ابتسم .تحبي نروح فين
تمارا.اي حته مش هتفرق
اياد .نفطر الاول وبعدين نشوف اي رأيك
تمارا هزات رأسها بهدوء
اياد طلع وتمارا طول الطريق ساكته
اياد هو بيتكلم .مالك .هتفضلي ساكته كده كتير.في حاجه مضايقكي
تمارا.لاا ابدا. مفيش حاجه
اياد هز رأسه بهدوء وفاضل ساكت هو كمان لحد ما وصلوا ...
...
عند فريده
كانت قاعده بكسوف وهي شايفه نظرات ندي ليها
ندي بخبثه. مالك مش ع بعضك ليه
فريده بخجل .ا.انا لا عادي مفيش حاجه
ندي .امال ياسين قالك اي
فريده قامت بتوتر .مقالش . أنا هطلع فوق
فريده اتحركت بسرعه وندي فضلت تبص عليها وهي بتتضحك
....
عند مراد وروح
روح قامت بكسل وهي بتبص ع مراد اللي نايم بعمق
روح ابتسمت بهدوء روح سحبت الملايه ع جسمها
روح كانت لسه هتتحرك بس الفون رن
روح استغربت لانه رقم غريب
روح .الو
مجهول ...مش هتعيشي كتير ف الفرحه دي صدقني هندمك انتي وعيلتك كلها.وف الآخر هتبوسي رجلي علشان ارحمك
وقفل السكه بسرعه
روح فضلت تبص ع الفون يستغرب
وخوف بسيط .
روح لنفسها.مين دا .وليه بيقول كده.
روح فاقت على ايد مراد اللي اتلفت ع وسطها
مراد بحب .مالك ي حبيبتي سرحانه ف اي
روح.مفيش يحبيبي
مراد .متاكده
روح ابتسمت بحب.ايوه .يلا قوم خد دش . وأنا هطلب منهم يجهزوا الفطار.لحد مانت تكون جاهز
مراد وهو بيحرك أيده ع طول دراعها.
مراد .لاا خليكي انتي أنا هنزل . وكمان اطمن ع تمارا
روح .تلاقها رحت مع اياد . ثم أكملت وعينها بتلمع بفرحه.فرحانه اوي اياد كويس وبيحاول بكل الطرق علشان يتعرفوا ع بعض اكتر قبل الفرح .ربنا يحميهم وتمارا كمان مبسوطه وبتحبه
مراد بحب .ربنا يخليهم لبعض. خليكي انتي هنا وانا هنزل وهطلب منهم يجيبوا الفطار هنا
روح .هو انت مش هتروح الشركه النهارده؟
مراد بخبثه .لاا عندي حاجات هنا اهم لازم اخلصها
روح وهي بتبعد ايد مراد بتحذير.مراد
مراد وهو بيقرب اكتر .نعم
روح كانت لسه هتقوم رح مراد سحبها بسرعه وبعدين....
....
عند مجهول
.. صدقني والله ما هخليكم تشوفوا يوم حلو .
....
عند أسد وملك كانوا بيفطروا
اسد بهدوء .امال فين حور .معقول لسه كل دا بتاخد دش
ملك بتوتر.لاا هي ملهاش نفس
فلاش باك
ملك قامت بدري قبل ما اسد يقوم
ورحت عند حور
ملك وهي بتقرب منها.مالك ي حبيبتي حصل اي
حور وهي بتمسح دموعها.مفيش ي ماما
ملك .اسير مش كده .طب تحبي أكلمه
حور .لاا ي ماما .معلش سبني لوحدي شوي
ملك .ي حبيبتي بس
حور .معلش ي ماما ارجوكي سبني
ملك خرجت بحزن .لاقت أسد قدامها
اسد.صباح الخير
ملك .صباح النور
اسد كان هيدخل بس ملك بسرعه.بتاخد دش يحبيبي انزل انت وهي هتنزل ورانا
باك
اسد بهدوء وهو بياكل .حصل اي يملك ثم أكمل بتحذير .ومن غير كدب
ف الوقت دا دخل اسير
اسير . صباح الخير
اسد وهو لسه بياكل بهدوء.بتعمل اي هنا
اسير بسماجه .جي اشوف مراتي وكمان أخدها ونخرج
ملك كانت لسه هتتكلم رح أسد بصلها بتحذير
اسد .اسير روح شوف انت رايح فين يلا ي حبيبي
أسير بسماجه اكتر.مش قبل ما اخد حور
اسد قام من ع الاكل وقرب من اسير لكن قبل مايروح عندو كان اسير طلع الفون واتصل ع ..
اسير .اتفضل ي انكل كلم
اسد افتكرو مراد .
اسد بغضب .والله ي مراد
حازم بهدوء .دا أنا. ابعد عن ابن ***
اسد بص ع اسير واتحرك بعيد عنه
حازم بغضب .مراد ابن ***دا صدقني ي أسد أنا لو شوفته
اسد .حصل اي
حازم .بق الاستاذ قايل لي ابنه لو اسد رفض حاجه كلم حازم وهو يتصرف شوفت ابن ***دا بيعمل ايه.ولو حضرتك رفضت يأجل الفرح ابن ***
اسد بص ع اسير بهدوء.خلاص ي حازم اقفل وأنا هتصرف
اسد قفل مع بهدوء ورح عند اسير
اسد .شكل وشك لسه مخفش مش كده
أسير حط أيده ع وشه .لاا بق إحس...
وقبل ما يكمل الكلمه كان أسد ضربه بي البوكس في وشه
ملك شهقت بخضه
أسير حط أيده ع وشه بوجع
اسد .انت وابوك والله هعلمكم الاداب.خليك هنا .ملك اندهي حور
ملك طلعت بسرعه وفتح الباب لاقت حور لسه بتعيط
ملك .حور البسي بسرعه .اسير تحت ولازم تنزلي بسرعه قبل ما ابوكي يخلص عليه
حور بقوه .مش هنزل .وخلي يمشي
ملك بصت عليها بحزن وبعدين نزلت
ملك .هي تعبانه مش قادره تنزل
اسد .سمعت
اسير .بعد اذنك هطلع اطمن عليها.
اسد كان هيرفض بس ملك اتكلمت.طبعاا ي حبيبي اتفضل
اسير طلع علطول ع فوق
اسد بص ع ملك بغضب .
ملك بدلع وصوت هادي . يحبيبي دا جوزها وكمان كام يوم هيكون فرحهم مش فاهمه بتعمل كده ليه يعني
اسد سكت مش عارف يقولها اي يقولها أنه بيعمل كده علشان يضايق مراد وابنه ع اللي حصل
ملك حطت أيدها ع صدر اسد . حبيبي أهدأ عليه شوي مش كده أرجوك.
اسد بعد ما اخد نفس . حاضر
ملك بفضول .هو يعني حازم قالك اي علشان توافق واي علاقه حازم يعني مش فاهمه. حاسه أن في حاجه انت مش عايز تقولها
اسد بتهرب .حاجه زي اي مش فاهم
ملك بتقرب اكتر .ما هو دا اللي عايزه اعرفه
اسد .مفيش حاجة من اللي ف دماغك دي .أنا لازم امشي
فوق
اسير دخل من غير ما يخبط ع الباب
اسير .ممكن اعرف الهانم مش عايزه تنزل ليه
حور وهي بتبص عليه بغضب.انت ازاي تتدخل كده .وبعدين براحتي انزل منزلش انت مالك
اسير .اتفضلي غيري هدومك
حور .لااا ومش هنزل معك ف حته .وهكلم بابا وكل حاجه هتخلص ي أسير
اسير قرب منها ومسكها من أيدها بغضب. وأنا دلوقتي المفروض اخاف .فوقي انتي مراتي وممكن في اي وقت اخدتك انتي فاهمه اسير زقها نحيت الدولاب بهدوء .غيري بس وقبل ما تفتحي بوقك والله ي حور لو ما غيرتي هدومك لكون متصرف أنا ف الموضوع دا
.....
عند منه وايهاب
منه مكنتش عرفه تنام طول الليل وهي قاعدة تبص ع الكيس اللي ف أيدها
منه قامت وفتحت الباب وطلعت ع فوق منه دخلت لاقت ايهاب لسه نايم
منه جابت مياه ودلقتها كلها عليه
ايهاب قام بسرعه وهو بيحاول ياخد نفسه.حصل اي
ايهاب حاول يتعدل وهو ماسك دماغه من كتر الصداع
منه بسخرية.اي مش قادر تتحرك ولاا اي
ايهاب.في اي
منه مره واحده ضربت ايهاب بقلم واتكلمت بدموع .في انك واحد حيوان وعيل بق دي تصرفات مهندس محترم .شربت وانت عارف أنه حرام وعيب واتكلمنا وانت وعدتني لكن توصل بيك لدرجه دي تشم القرف دا .ليه حرام عليك.مكنتش فاكره انك كده .أنا قرفنا منك
منه بصت عليه بقرف ونزلت وهي هتموت من الوجع عليه
ايهاب مسح على وشه بتعب
ولسه هيتحرك لاقه الفون بتاعه بيرن
سامح صاحبه ف الشغل .اي يعم فينك . دا أنا عملك سهره اي هتعجبك اوي
ايهاب بغضب .مش هجي تاني .ومش عايز اعرفك تاني
وقفل السكه ف وشه
...
عند سامح
بص ع الفون بحقد .ومالو
وأحد مع سامح .مالك يعم سيبك منه
شاغل بالك بيه اوي كده
سامح بحقد .أصل أنا بحبه اويي .واهو كمان اخد القرشين اللي معاا
الرجل .وهتعمل اي
سامح .مش هعمل وهو اللي هيعمل .اصلي كانت بتقل العيار حبتين
....
عند إياد وتمارا
كانوا بيفطروا بصمت
اياد .هو انتي مضايقه مني
تمارا.ابدا .اياد عايزه أسألك ع حاجه وارجوك رد بكل صراحه
اياد .اتفضلي
تمارا بتوتر .هو انت بتحب حد
اياد فضل يبص عليها بهدوء
تمارا كانت مستنيه بتوتر كانت خايفه يقول اه كانت الفكرة مرفضه ليها
اياد بهدوء وهو بيمسك أيدها.مفيش حد في حياتي غيري . اتمني لو في حاجه ف دماغك مخليكي بتحاولي تبعدي عني تشيلها من دماغك
تمارا كانت متاكده أنه بيقول الحقيقة
اياد .ها احكيلي عند نفسك شوي
تمارا بدأت تحكي عن الكام سنه اللي كانت فيهم برا وعن الحاجات اللي بتحبها واياد كان يسمعها بهدوء
تمارا وهي بترجع شعرها ورا ودانها.وانت
اياد.انا بق حياتي عادي كل وقتي بكون ف الشغل أو
تمارا بسرعه . الملاكمه.هو المسابقة اللي جاي امتا. اتمني تكسب اوي ثم اكملت بثقه.اكيد هتكسب من أمتي وانت بتتدخل ف مسابقه وتخسر
اياد بستغرب.وانتي عرفتي كل دا فين
تمارا لنفسها.اي الغباء دا .هعمل اي دلوقتي كان لازم اتكلم بي الغباء دا.ياربي بق
اياد . تمارا روحتي فين
تمارا.هاا .ا.ا.انا عرفت من انكل
اه انكل ه.هو قالي
اياد . انكل. قولتلي
تمارا حاولت تغير الموضوع.هو انت ممكن تعلمني
اياد ابتسم بهدوء.حاضر .أنا كنت كلمت طنط روح أننا هنشوف الفستان تحبي نروح دلو
تمارا فرحت اوي .ماشى
تمارا خرجت مع اياد وركبوا العربيه وطلعوا
تمارا كانت فرحانه وهي مش مصدقه نفسها أن الشخص اللي فضلت تحبه وتراقبه بق جوزها وكمان كام يوم فرحهم
.....
عند ياسين كان وصل فرنسا
ياسين لي السكرتيره.بكره كل حاجه تكون جاهزة علشان الإجتماع انتي فاهمه
السكرتيره.تحت امرك
ياسين طلع ع الجناح بتاعه واخد دش واول ما خرج اتصل ع فريده
....
عند فريده كانت قاعده تقول اي لي أمها علشان تروح عند منه لحد ما لاقت ياسين بيتصل
فريده بتوتر .الو
ياسين.وحشتني
فريده.احم هو انت وصلت
ياسين .ايوه .مش قادر اقولك مستعجل اد اي علشان اخلص الشغل دا وارجع علشان نعمل الخطوبه.صدقني كان نفس يكون فرحنا وتكوني ليا ومعايا
فريده حاول تغير الموضوع من كسوفها.هو انت هتفضل كتير
ياسين.كام يوم بس لان الصفقه دي مهمه بنسبالي وهخسر كتير لو ضاعت من أيدي
فريده.ط.ب.طب اسيبك ترتاح احسن
ياسين عرف انها بتحاول تنهي الكلام.
ف قال بضيق .سلام
ياسين غمض عينه ورح ف النوم
.....
عند إياد وتمارا كانوا وصلوا الاتيل
صاحبه.اتفضل ي حازم بيه .اتفضلي ي هانم
صاحبه.اتفضلي شوفي اللي يعجبك
تمارا فضلت تتحرك وتبص لحد ما عينها وقعت ع فستان
تمارا وهي بتحط أيدها عليه.وعينها بتلمع .اي رأيك
اياد .حلو
صاحبه.ممكن حضرتك تقيس
تمارا دخلت تقيس
واياد فضل قاعد مستنيها
اياد فضل رايح جي يبص ف الساعه بعد ما اتاخرت
اياد دخل يطمن عليها وقال.تمارا انتي كويسه
تمارا وهي جوا .ايوه.ممكن بس تندهلي حد
اياد .في حاجه.
تمارا بكسوف . السوستة
اياد فتح الباب ودخل هو
تمارا شهقت بكسوف .اياد
اياد بهدوء.انا هساعدك .خلاص
اياد قرب منها وسحب السوستة وه مركز ع ظهرها اياد كان بيسحب السوسته براحه وهو بيلمس جسمها
تمارا بخجل .اياد .خلصت
اياد بدون وعي.جسمك ناعم اوي ورائحة حلوه اوي
تمارا وشها قلب الالوان.اي
اياد فاق وهو بيعد عنها.
....
عند اسير وحور
كانوا ف العربيه بعد ما حور لبست ونزلت بالعافيه
حور.ممكن حضرتك عايز اي
اسير مردتش عليها وطلع ع الفيلاا بتاعتهم
بعد شوي وصلوا
حور بضيق وهي بتفتكر اللي حصل.جيت ليه هنا ثم اكملت بدموع.ولا عايز تكمل اللي حصل المره اللي فاتت
اسير بهدوء.انزلي
حور نزلت وأسير اخدها ودخلوا
اسير سحبها وطلعوا ع فوق ودخلوا اوضه النوم
حور بخوف .إحنا بنعمل اي هنا
اسير اخد نفس .هنعمل ايه يعني . وبعدين انتي خايفه ليه ومن أي.
اسير مسكها من أيدها واتكلم
دا أنا اسير .اسير حبيبك معقول فاكره اني ممكن اعملك حاجه ثم أكمل .غير كل دا أنا جوزك
حور كانت ساكته
اسير طلع حاجه من الدولاب
اسير بحب وهو شايف نظراتها . معمول مخصوص علشان أميرتي. عايز اشوفه عليكي.انا هستنكي برا لو احتاجتي حاجه كلمني
اسير خرج بهدوء وحور قربت من الفستان بفرحه وهي مبسوطه
حور لبست الفستان بصعوبة كبيرة لكن ف الآخر نحجت
حور فضلت تلف حولينا نفسها وهي مبسوط
برا
كان أسير بيحاول يمنع نفسه أنه يدخل علشان متخافش
اسير فضل مستنيها برا لحد ما الباب اتفتح وخرجت
أسير ابتسم غضب عنه وهو بيقرب منها.زي القمر
اسير بسها بعمق
اسير سبها غضب عنه وهو شايفها هاديه كده.روحي اغيري هدومك بسرعه لاني مش مسؤول عن تصرفاتي
حور دخلت بسرعه وهي بتحط أيدها ع بوقها بكسوف
......
فريده قامت وقفت قدام المرايا وافتكرت لما ياسين بسها.معقول ممكن احب ياسين .معقول أنا وياسين بس ازاي
فريده.معقول ي فريده شيلتي الموضوع دا من دماغك
فريده قعدت وفضلت تفكر في بعدين
..
عند إياد وتمارا
اياد خرج وهو مضايق منه نفسه وبعدو خرجت تمارا
اياد اخدها علشان يرجعوا
اياد كان طول الطريق هو بيفكر ف اللي حصل
وتمارا كانت ساكته ومكسوفه من اللي حصل
بعد شوي اياد وصلها
اياد .تصحبي ع خير
تمارا.وانت من أهله
تمارا جريت ع جوا واياد طلع ع الشقه كان عايز يفضل لوحده شوي
بعد شوي اياد وصل الشقه ودخل ع السرير عطلول
....
اسير اخد حور ونزلوا وخرجوا بعد ما اسير اعتذار طبعااا.
.....
عند منه
كانت قاعده مع تامر اللي جي علشان يشوفها
تامر .عامله ايه
منه . كويسه الحمدلله.وانت
تامر .هكون كويس لما نحدد معاد الفرح أن شاءالله
منه بهدوء . بصراحه أنا عايزة اتكلم معك ف الموضوع دا
ف الوقت دخل ايهاب
ايهاب.ازيك ي استاذ تامر
تامر .اهلا ي ايهاب.انت عامل ايي
ايهاب بسماجه . كويس ربنا يخليك
تامر بستغرب.هو حضرتك كويس شكلك متغير.
منه بصت عليه بعتاب ووجع
ايهاب بغضب.وانت مالك انت ما تخليك ف حالك
كريمه.ايهاب .انت اتجنتت
ايهاب بصلهم بغضب وخرج من غير ما يرد عليهم
تامر اتكسف .أنا آسف لازم امشي
كريمه.معلش ي ابني أنا معرفش مالو
تامر .محصلش حاجه
ومش علطول
منه دخلت اوضتها وفضلت تعيط
....
عند إياد قام من النوم لما سمع صوت الباب
اياد فتح الباب لاقه تمارا
اياد بستغرب.تمارا . حصل حاجه
تمارا قربت من اياد بدلع .وحشتني
تمارا حضنت اياد وهي بتقرب منه وبتبوسه
اياد اتجوب معها غضب عنه
تمارا اتحركت وهي بتسحب اياد وبتتدخل الاوضه
اياد وهو بيحاول يبعد .تمارا
تمارا بدلع.عيون تمارا
اياد وهو بيحاول يبعد عنها.تمارا ابعدي
تمارا قعدت ع السرير بدلع .بس انت وحشتني قرب ي اياد قرب
اياد كان واقف يبص عليها وع لبسها اللي ظاهر كل جسمها
اياد قرب منها بغضب .اي القرف دا
تمارا بدلع .دا علشانك انت
اياد قرب منها هو المره دي وبسها بس
...
عند اسير وحور
كانوا رجعوا بعد يوم طويل مع بعض
اسير بسها من أيدها وقال .أنا آسف ع كل اللي حصل
حور .خلاص ي أسير أرجوك مش عايزه نفتح الموضوع دا
اسير.هتوحشني
حور ابتمست ونزلت بسرعه وهي مكسوفه
....
عند اياد
قام من النوم واكتشفت أنه كان بيحلم
اياد وهو بيمسح.بحلم .اي اللي بتفكر فيه دا ي اياد حصلك اي .
اياد حاول يرجع تاني ينام وبعد مده رجع نام تاني بصعوبة
....
وفي اخر الليل
كان ايهاب رجع زي كل يوم لكن المره دي منه مقدرتش تقرب منه زي كل يوم كل اللي عملتو أنها تبص عليه بوجع
...
تاني يوم الصبح
عند فريده
كانت بتتكلم مع منه
فريده.خلاص ي منه ارجوكي كفايه عياط.انا هجي صدقني
فريده قفلت السكه ورحت تشوف ندي
فريده لاقت ندي قاعده بتشرب القهوه بتاعتها بهدوء
فريده . صباح الخير
ندي بحب.صباح النور
فريده وهي بتقرب منها بتوتر .امال فين بابا
ندي .رح الشركه الفتره دي عندو شغل مهم ف بيروح بدري
فريده .ماما ممكن اروح عند منه
ندي .ومن امتا وانتي بتروحي هناك
فريده بكدب . اصلها تعبانه اوي عايزه تشوفني وأنا كمان لازم اطمن عليها
ندي بحب لأنها بتحب منه. طبعا يقلبي ممكن . بس قولي لي بابا الاول
فريده.ماانتي عرفه أنه هيرفض
ندي .اسفه ي فريده لازم تقولي لي بابا
فريده بدموع.ماما ارجوكي.صدقني مش هتاخر هطمن عليها وهجي علطول صدقني
ندي بتوتر .والحرس
فريده بسرعه . هيكونوا معايا
ندي وهي بتبص ف الساعه .طب اطلعي البسي .
فريده طلعت بسرعه ولبست ونزلت
فريده ركبت العربيه والحرس وراها
عند فريده
بعد مده كانت وصلت ونزلت بتوتر
ودخلت البيت
....
عند ياسين كان بيجهز علشان الإجتماع
ومش واخد باله من الفون اللي بيرن
ياسين خلص لبس وبص ع التلفون بهدوء.في اي
احد الرجال.الهانم ي ياسين باشا خرجت واحنا كنا وراها لحد ما وصلت لبيت في منطقة شعبيه
ياسين بهدوء مميت.بيت مين
الرجل .بيت واحد اسمه ايهاب السيد
.......
يتبع
تكملة الروايه من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق