القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حين تقع في الحب 3 البارت العشرون 20 بقلم ندي علي حبيب في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



حين تقع في الحب 3

البارت العشرون 

الكاتبه /ندي علي حبيب 


ادهم من الصدمه والفرحه مش عارف يرد :انتي بتقولي ايه موافقه تتجوزيني بجد 


ياسمين رفعت عينها ليه :ايوا موافقه اتجوزك بس تطلعني من هنا 


ادهم من الفرحه قرب منها وباسها من شفايفها بقوه وياسمين قرفانه منه بقوه :انا مش مصدق نفسي اخيراً هتكوني ليا 


ياسمين :انا وفقت علي الجواز بشرط انك تطلعني من هنا النهارده 


ادهم بفرحه :هطلعك وحياتك في قلبي هطلعك 


ياسمين في نفسها :اطلع من هنا واخلص منه الاول وبعد كدا اهرب الموت اهون من العيشه معاه 


ادهم بيبص ليها بعينه الزيتوني ومش مصدق وبقول في نفسه :هعيشك اجمل ايام عمرك هخليكي ملكة علي العالم 


************

الساعه 11 الضهر وصلت سكينه علي بيت منير الالفي ونور ونورهان مش مصدقين عينيهم انهم اخيرا شافو امهم 


نورهان :وحشتينا يا سوسو 


سكينه :اوعي يابت بقااا فين البت نسمه عوزه اشوفها بس الاول اشوف احفادي 


اسر وعاصي جيرو عليها بحب وسلمت عليهم وعرفت ان نسمه لسه مرجعتش قعدت مع البنات تتكلم معاهم وتشوف اخبارهم 


غسان من شقته :نوررررر 


نور :نعم يا غسان 


غسان :اطلعي كدا 


سكينه :قومي اطلعي لجوزك شوفي عاوز ايه 


نور استأذنت وطلعت 

 

*****************

في شقة غسان


نور دخلت وقفلت الباب 


نور :غسان نعم بتنادي ليه 


غسان قرب منها ورجع شعرها لورا وباس رقبتها :مفيش مراتي وحشاني ايه عيب 


نور رجعت ورا :ايوا ياروحي عيب علشان ماما تحت ولازم انزل ليها 


غسان غمض عينه وبص ليها :ماما مين سوسو 


نور :بالظبط كدت 


غسان رفع حاجب :هو انا ربنا غضبان عليا حد داعي عليا اللهي متستغرض بمراتك يا بعيد قوليلي بس 


نور ضحكت عليه :انا ذنبي ايه المهم يلا البس وتعالي علشان تسلم عليها 


غسان بغيظ:انزلي وانا جي وراكي وقبل ما تنزلي غيري القميص دا ومش عاوز اشوفك خارجه بيه برا باب الشقه والكلام انتهي يلا 


نور بتبص علي جسمها :ماله القميص يا غسان ما هو حلو اهو 


غسان بص ليها بغضب :انتي سمعتي انا قولت ايه صح 


نور بغيظ:ايواا 


غسان بغضب :يبقي ايه لازمة المناقشات اللي في الاخر كلامي هو اللي هيمشي في نهايتها تدخلي تقلعي القميص دا وتلبسي واخد واسع وتلمي شعرك انا مش **** علشان مراتي تمشي قدام اخواتي بلبس زي دا اخلصي 


نور بغيظ دخلت الاوضه تطلع اسدال :حلو دا 


غسان :فل الفل والبسيه واعدلي الطرحه ومش عاوز اشوف شعرايه طالعه احنا مش هنعمل عرض 


نور قلعت القميص ولبست الاسدال وغسان لبس ترنج بيتي وحط برفان خفيف 


غسان :يلا ننزل 


نور :يلا وغسان نزل قدامها ونور نزلت وراه 


غسان :انا بقول البيت منور ليه اتاري الغاليه هنا وراح باس ايدها وراسها 


سكينه بحب :منحرمش من كلامك الجميل دا ابدا البيت منور بصحابه اعد يا حبيبي اعد قولي البت دي مزعلاك في حاجه 


غسان بضحك :تزعلني ازاي وانا في حمايتك بقااا 


سكينه بضحك :ربنا ما يجيب زعل ابدا


غسان :امين يارب نور اعملي شاي ليا شاي وشوفي امي هتشرب ايه 


سكينه :شاي برضو بس اقلعي الطرحه دي هو مين اللي هنا دا جوزك 


غسان :لالا خليها لبساها هنا محمد صحبي وعمر ورجاله برضو يا امي وانا مسمحش ليها تمشي كدا مش عملها عرض انا 


سكينه ابتسمت :ربنا يكملك بعقلك يا بني لاء مينفعش تعد قدامهم قلعه هما رجاله برضو 


غسان :انا قولت ليها فوق انشالله تقلعي انما تحت حشمه واحترام مبحبش انا شغل النسو*ان دا 


سكينه :ايوا فوق اهي في شقتها تعمل اللي تعمله هي حره محدش شايفها غيرك وانت حوزها حلالها 


غسان اخد حبيبه من علي رجل سكينه :وحببت بابا كدا قاعده بتسمع انا بقول ايه وباس خدها وبلغب في بطنها وهي تضحك اومال فين عاصي 


سكينه :مش عرفه باين نورهان اخدته هو واسر تأكلهم جوا المهم الا جدتك نور كانت بتقول جايا مجتش ولا ايه 


غسان :ايوا كانت جايا الاسبوع اللي فات تعد فتره معانا ورجعت قالت انا مش هقدر اجي من الصعيد لهنا هبقي اجي في وقت تاني 


سكينه :ايوااا مشوار برضو 


نور :الشاي يا جماعه غسان اخد كوبايه وسكينه كوبايه 


نور :هات حبيبه ارضعها زمانها جاعت اخدت حبيبه وقعدت جنب غسان ورضعت حبيبه البت دي جابت اجلي بترضع كتير بتسحب الاكسجين اللي في جسمي كله 


غسان بخبث:لاء واحنا محتاجين الاكسجين دا اجمدي كدا علشان الباقي 


نور بغيظ:الوحده بتكون بتولد وخلاص هتموت وتقول عمري ما هعملها واحمل تاني وفتره وتحمل انت لو بتولد مش هتقولي كدا 


غسان بضحك :انا عارف وجبي ومجهودي وبعمله 


نور خجلت جدا وضربته في كتفه وسكينه اتفتحت في الضحك 


سكينه :ربنا يخليكو لبعض وميجبش وحش بنكو وتقومي يا نسمه يابنت قلبي بسلامه يارب 


نور وغسان :امين يارب العالمين 


غسان :اومال محمد وعمر لسه مصحوش ولا ايه 


نور :لاء من ساعة ما رجعتو وهما نايمين 


غسان :خليهم نايمين وانا هعمل مكالمة شغل واجي علطول 


سكينه :روح يا حبيبي 


******************

في المستشفي 


نسمه بتحاول ترضع زهره بوجع وتعب كبير جدا 


نسمه والعرق مالي وشها :مش قادره يا ماما مش هقدر ارضعها 


نفين :استني بس يا نسمه نحاول مره كمان 


الدكتوره دخلت :السلام عليكم 


نفين :وعليكم السلام تعالي يا دكتوره نسمه مش قادره ترضع البت خالص ومش عرفين نعمل ايه 


الدكتوره :اهدي بس يا امي نسمه لسه ولده النهارده والحليب مش هيجي علطول كدا ابعتي حد يجيب سحابه حليب من الصيدليه واحنا هنسحب منها ونرضع الطفله لحد ما الحليب ينزل لوحده 


نفين طلعت علشان تقول لقاسم علي السحابه 


الدكتوره :وانتي ويا نسوم لازم تكلي وتشربي سوايل كتير والخضار يا نسمه انا بحذرك اهو الخضار اهم حاجه كلي خضار كتير علشان تقدري ترضعي زهره ومشاء الله وزنها زي العسل 


نسمه ابتسمت :عرفه ان وزنها زياده بس دا من اكل الشوكلاته كنت باكل كتير منها 


الدكتوره ابتسمت :ربنا يحميها يارب لما السحابه تيجي هرجع ليكي علطول تمام يا قمر 


نسمه هزت راسها وفضلت تبص علي زهره 


( انتظرو القادم )


عرفه ان البارت قصير بس بحاول اعوضكم عن ايامي اللي منزلتش فيها بس ♥️♥️

 تكملة الروايه من هنااااااا 

تعليقات

التنقل السريع