القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جحيم الليل البارت 5_6_7بقلم بسمله بدوي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


5_6


انتِ طالق

حست ان روحها بتتسحب رغم انها عارفه ان اليوم دا جاي اكيد بس متوقعتش يكون قريب اوي كدا لتاني مرا تتحط ف نفس الموقف وتاخد لقب مُطلقه وياريتها بتسلم من كلام الناس والِ هيطلع تاني واكتر من الاول بعد ما يعرفوا انها اطلقت من تاني يوم جواز.. مره واحده قعدت تصرُخ وتعيط بنهيار لدرجه ان صوتها راح وبق بحه فقط.. 

كانوا قاعدين برا ببهزروا ويضحكو ومره واحده جريوا واتخضوا بس صوت صريخها وعياطها حتى ليل!!!!  .. 

ليل جري عليها بخضه من شكلها وعياطها واخدها ف حضنه.... مالك يا لياليا 

كلهم بصوله بتفاجؤ وبصلو لبعض بخبث... لياليا؟ 

ليالي بعييط شديد.... ليه طلقتني حرام عليك ليه

بصولها بصدمه بما فيهم ليل... نعم؟  .. طلقتك؟  .. مالكِ ياحبيبتي انتِ روحتي تغيري هدومك ايه الِ حصلك؟  ..  

بصتله بدموع....  تُقصد اي بكلامك دا..  قصدك اني مجنونه وبيتهيقلي بقلمي بسمله بدوي

اتبادلو الانظار لبعض وبصولها بشفقه 

الجد بحنيه.... مالك يا قلب جدك فيكِ اي ي حبيبتي طلقك اي بس 

نطقت ببراءه.... يعني مطلقنيش 

ليل هز راسه لا ارديا وابتسم عشان يطمنها. 

نطقت بفرحه طفوليه..... الحمدلله بجد شكلي رجعتلي التهيؤات تاني ي جدو نهت جملتها بعبوس لطيف 

الجد بغضب خفيف.... قوليلي يا لياليا اخدتي علاجك ومن غير كذب. 

هزت راسها ع كلا الجهتين بلطافه...  بصراحه لا طعمه وحش اوي نهت كلامها وسندت راسها ع كتف ليل وبتتوب بنعاس. 

ليل بهدوء شاورلهم بعنيه وهما فهمو وخرجوا 

.. 

قاعد قدامها بعد ما نيمها وغطاها كويس بصلها وحاسس بمشاعر كتيره ومتلخبط......  م عارف مالي بجد هو دا الِ هطفشها من اول يوم لا وهعاملها زي اي خدامه دا انا شويه وهاشيلها وامشي بيها  ..هههه  قال طلقتني قال. مد ايده يمسد ع شعرها بحنيه.... ياترى فيكِ اي يالياليا وليه بتاخدي الحبوب دي  ..  انا خايف اديكِ فرصه اندم بس الِ بشوفه من ناحيتك مطمني منك   ..  اووف بق انا هنام والصباح رباح.. وطفى النور ونام جنبها واخدها ف حضنها  ونام وابتسامه غريبه ارتسمت ع محياه. 

.. 

صحى ع صوت خطوات هاديه وبتمشي بحذر عمل نفسه نايم تاني بس خاف ع ليالي بسرعه قام ولحقه بس فجأه وقف بصدمه اما لقاها ليالي وكان شكلها غريب كانت لبسها قصير وعامله شعرها قصير وكانه باروكه وميك اب صارخ وكعب عالي وفتحت الباب بحذر شديد غير منتبه ليه.. ف لمح البصر كان لابس تيشيرت بسرعه واخد مفاتيح عربيته وفونه ونزل وراها لقاها وقفت تاكسي ركب عربيته وفضل وراها لحد ما التاكسي وقف عن كباريه 

وقف ثواني يتسوعب الِ بيحصل مافاقش غير لما لقاها بتدفع لِ السواق ودخلت.. نزل بسرعه وراها.

دخل هو مستغرب وحاسس انه فِ كابوس ايه الِ جابها مكان زي دا فِ الوقت دا باللبس دا رغم كل دا الا انه حاسس ان فِ حاجه غلط وم مظبوطه فاق ع صوتها راح ورا الصوت لقاها واقفه ماسكه فلوس وبتعِد فيهم وبتضحك بصوت عالي بدلع.... هيهيهيهي يباشا دمك خفيك 

*عشان ياحلوه اعملك الِ انتِ عايزه بس انول الرضا 


لسا هترد لقت الِ وقف قدامها وعيونها بتطُق شرار اتخضت لدرجه صوتت والفلوس وقعت ع الارض لسا هيقرب منها و فجأه اتصدم اما لقى جده وابوه موجودين هما كمان!!!! 


#جحيم الليل

فجأه اتصدم اما لقى جده وابوه موجودين هما كمان!!   ..  ضِحك بعلو صوته.... هههه اي دا انتو هنا انتو مخطبخينها بق وعارفين 

الجد بحزن بان ف صوته..... ماينفعش كلام هنا يا ليل.. ووجه كلامه ليالي.... ليالي قدامي 

ليالي بخوف من نظرات ليل ولسا هتتكلم .. قاطعها ليل وهو بيجُرها بقسوه.... ماتخلصي تسمعي الكلام.. قداااامي 

زقِته بغضب.... ابعد عني ياجدع انت ولا عشان يعني سكتناله دخل بحماره 

ليل بتهديد.... وعزه وجلاله الله لو سمعت صوتك وما مشيتيش قدامي حالا هكسر عضمك قدامي  

لسا هتتكلم بس نظرات الجد وابوه وكانهم بيترجوها تسمع كلامه هزت راسها بغضب..... اما نشوف اخرتها 

طول الطريق بتتجاهله وماسكه فونها ببرود وبتضحك...  ودا عصبه جدا بس هو ماسك اعصابه لحد ما يوصلو 

نزلت وراه وبصت ع البيت مسكت راسها بصداع وكانه بتحاول تفتكر حاجه بس اتجاهلت دا وكملت مشي وراه 

ليل بوعيد وسخريه.... ادخُلي 

ليالي بخبث ودلع.... الله طب ما تقول من الاول يباشا هو انا هرفض ياعني بس بقولك اي كله بتمن وانا بقول يعني 

مسك فكها بشر... انا بقول تكتمي خالص انا ماسك اعصابي عنك بالعافيه 

الجد بحزن..... ليل يابني الامور مابتتحلش كدا استهدي بالله بس واسمعني 

ليل ريأكشن وشه حرفيا كان يرعب الِ قدامه.....  انا عايز شرح للِ حصل من شويه وانتو عرفتوا ازاي مكانها 

الجد اتنهد بحزن... وبص ع ليالي الِ بتبصلهم ببرود وقالت....  هو اي الفلم الهندي دا ما تفهمونا يا جدعان انا هنا لي وبعدين هو احنا هنقضيها كلام ولا اي هيههيهي

ليل ضغط ع ايده وكلمه كمان منها وهيبق الله يرحمها دا الِ قاعده والده فِ سره 

ليالي بدلع وبتاكل العِلكه (اللبانه)  بطريقه مستفزه وبصوت.... بقولكو اي بالصلاه ع النبي كدا انا هاخد فِ الليله م اقل من 5 تلاف  بقلمي بسمله بدوي

ليل مسكها من شعرها جامد وكتم بوقها بغل وبحركه سريعه ضعط ع عرق فِ رقبتها وف ثانيه اغمى عليها. 

.. 

ليل ببرود عكس النار الِ جواه.... سامعك يا جدي 

الجد بحزن..... ليالي م ف وعيها يا ليل 

ليل بسخريه..... ليه سكرانه؟ ههه

عمار بغضب من سخريته الِ واضحه من صوته....  احنا بتكلم جد..  ممكن حاجه زي كدا بس الفرق انه غصب عنها 

ليل باتنباه..... م فاهم 

الجد بهدوء....  بمعنى ان كل الِ حصل دا هتصحى الصبح م فكراه ولا كانه حصل وما تحاولش تفكرها بيه عشان دا غلط عليها.. توضيح اكتر ليالي بعد الحادثه والِ حصلها دخلت ف انهيار عصبي شديد ودا كان شديد عليها حاولت اعالجها بشتى الطُرق بس للاسف م فيش تحسن لحد ما عرفنا انها بتحاول تهرب من الواقع الِ بتعيشه دا ف واقعها الخيالي خيالها يعني بس للاسف مابقتش تفرق بين الخيال والحقيقي لا وكمان الدكتور قال ان الحاجه الِ خايفه منها انها تحصل هتتخيل انها حصلت والحاجه الِ م عايزه تعملها هتعملها زي ما راحت الكباريه كدا فهمت 

ليل دفن وشه بين كفوفه بحزن ع حالها 

الجد طبطب ع كتفه بتحفيز... انت قدها يا ليل انا واثق المهم خدها بالراحه واهدي حاول تكون حنين ع قد ما تقدر معاها وهادي حاول تحتويها وتحسسها بالامان دا واللهِ العظيم ف مصلحِتها الدكتور قال كدا اهم حاجه النفسيه العلاج م هيعمل حاجه طالما نفسيتها مدمره

هز راسه بهدوء مخيف... ماتقلقش يا جدي 

عمار بهدوء.... نستأذن احنا بق براحه ها 

هز راسه وقام قفل الباب وراهم ودخلها الاوضه 

..

قعد قدامها وشرد فِ ملامحها البريئه الطفوليه غصب عنه لقى ايده بتحسس وشها بنعومه.....  كل دا حصلك يالياليا اتحملتي كل دا دا انتِ جبل.. هعوضك صدقني هعوضك وهخليكِ احسن واسعد انسانه ع وجه الارض اوعدك وشدها لحضنه ونام وهو حاضنها بتملك غريب كانها هتهرب منه 

.. 

صحى ع لمسات حنونه ورقيقه بتمشي ع وشه فتح عينه لقاها قريبه منه وبتمشي صابعها برقه ع وشه.. بسرعه شالت ايدها بخجل اول ما فتح عينه... ضحك واعتالها بخبث.... بتعملي اي..  بق بتتحرشي بيا 

شهقت بخجل من جرا. ءته..... لا بس كان ف يعني ااا

ضحك وطبع قُبله ع خدها بسرعه....  صباح النور ع اجمل عيون 

بصتله بصدمه من تغييره المفاجئ... ص صباح النور 

بصلها كتير وقال ببرود.... فاكره الِ حصل امبارح

مسكت راسها بوجع وكانه بتحاول وتضغط ع نفسها تفتكر.. قاطعها بخوف عليها وافتكر كلمه جده.. ماتحاولش تفكرها اتنهد بغضب وشدها لحضنه.... قومي نفطر 

بصتله بطفوله...... هو ايه حصل امبارح ولبسي كدا ليه 

اتجاهل سؤالها وقال بخبث..... اسمع انك بتحبي النوتيلا جبتلك بوكس كبير... قدر ينسيها ويشغل تفكيرها وفعلا راحو يفطرو 

..

من غير اي مقدمات نطقت.... تعرف اني فاكره كل حاجه وكنت بمثل عليهم وعليك انت كمان.. معتش قادره اكمل  تعبت 

ساب الِ ف ايده وبصلها بصدمه.. 

#جحيم الليل  ..  بارت تاني اهو ♥



من غير اي مقدمات نطقت.... تعرف اني فاكره كل حاجه وكنت بمثل عليهم وعليك انت كمان.. معتش قادره اكمل  تعبت 

ساب الِ ف ايده وبصلها بصدمه.. نعم؟!   .. عيدي الِ قولتيه تاني 

بصتله كتير وردت بخوف....  انا اسفه 

صرخ ف وشها بعصبيه..... انتِ بتقولي اي وقام قالب السُفره بغضب.... يعني اي بتضحكِ علينا

نطقت بسرعه.....  ليل ليل اهدى انا بكذب والله العظيم بكذب بعمل كدا عشان تعرفني الِ حصل امبارح وانت م راضي تقولي والهدوم الِ كنت لبساها خوفتني والنبي اهدى 

مسح ع وشه بعصبيه.... روحي ع اوضتك بسرعه  ابعدي عن وشي السعادي

جريت ع اوضتها بخوف ووقفت قدام المرايا بدموع.... غبيه غبيه وافكارك غبيه زيك 

.. 

قاعد ع الكرسي ودافن وشه بين ايده .....  هتجنني قريب.  وفجأه فونه عمل صوت بص ف النوتيفيكيشن ومعمُله منشن كتير ع فيديو فتحته وفجأه عنيه اتوسعت ع اخرها وايده كانها اتشل والفون وقع منها وبفضل باصص ع الحيطه بشرود ودمعه منه نزلت بوجع ونادى عليها بصوت مكسور.... ليالي 

جت بلهفه وكانها كانت مستناه ينادي عليها..... ايوه

غمض عنيه واخد نفس وشاور جنبه.... تعالي اقعدي جنبي 

هزت راسها باستغراب من حالته وسكوته المخيف بنسبالها

مسك ايدها بحنيه.... ليالي احكيلي كل حاجه عنك وعن اا الِ حصلك الِ هو 

ابتسمت بقهر انا فهمت قصدك..  انا ليالي 25سنه كنت بشتغل عندكو وبعدين جدو وعمو سامر خلوني اكمل تعلميني لحد ما بقيت دكتوره 

لمحت نظره اعجاب ف عنيه بس دارها بسرعه... كملي 

دموعها لمعت ف عنيها...  وو اتجوز وكان حلو معايا بس بعد شهر معاملته اتغيرت اوي وبق بيضربني بسبب ومن غير وكنت مستحمله عشان زين 

ابتسم بكسره.... دا ابنك صح...ثانيه انتِ قولتلي شهر؟ 

ابتسمت ببراءه....  ايوا... ابني الِ مخلفتيهوش دا قطعه من روحي قاطعها باستغراب.... مخليفتيهوش ازاي...  تقصدي انه ابنه هو وم منك؟ 

هزت راسها بخجل.... ايوا 

خطر ف باله يسألها هو لمسها او لاء بس نهر نفسه بغضب.... اي الغباء دا بق عايشه سنه معاه وملمسهاش هو ف حد عاقل اصلا يسيب الملاك دا استغفرالله انا فِ اي ولا اي 

كملت بدموع....  كنت بستحمل عشانه بس اما لقيته عايز يحرمني من تعليمي ومشتغلش كمان طفح بيا الكيل دا اصلا الي كان مصبرني طلبت الطلاق حبسني لحد ما اتصلت ع جدو وجه اخدي بما اني بتيمه وماليش حد..  بعدها بشهر قدمت ف المستشفى بتاعتكو ووافقو وبدأت حياتي تستقر نوعا ما لحد ما انهارت ف العييط 

خدها ف حضنه وكملت بقهر.... لحد ما كنت خارجه من المستشفى بليل ووقفت استنى تاكسي وفجأه حسيت بحاجه بتترش ف وشي ومن بعدها محستش بحاجه.. صحيت لقيت نفسي ف مكان غريب وهدومي متقطعه وف ناس بتخلط وبيصورا.. اتخليت عن شغلي اتخيل عن كل حاجه وحبست نفسي لحد ما جدو قالي عليك انك متقدملي فكرت انك هتعوضني فكرت انك الوحيد الِ هتفهمني فكرت انك الِ هتجبلي حقي فكرت اني انت الِ هتعضوني عن الِ شوفته 

خدها من حضنه بلهفه ومسح دموعها برقه وقال بصوت حاني لمس قلبها....  غبي كنت غبي صدقيني ندمان على كل الِ حصل.. هعوضك وهجبلك حقك وعد 

همست بطفوله.... وعد....هو ممكن اعمل حاجه 

هز راسه بترقب فجأه لقاها بتحضنه جامد بادلها فضلو ع الوضع دا لفتره طويله بيبُص لقاها نامت ابتسم بحنيه وشالها ونيمها واطمن عليها واخد جاكيته وخرج وهو م ناوي ع خير لِلِ اتسبب لنزول دمعه واحده منها بس 

..

ف مكان ما 

_غبي غبي وهتفضل طول عمرك غبي

_ماتتلم يابت وتحترمي نفسك بدل ما المك انا 

خافت من نبرته وسحبت ناعم...  اسفه انفعلت شويه بس م كنش مفروض تروح لها لا وليل كان هناك كمان احمد ربنا انه ماموتكش واتكتفى بعلقه 

برق بشر.... وحياه امي منا سايبه وهاخدها منه وهربيها هي كمان 

ابتسمت بخبث.... عايز تاخد حقك اسمع **********

. دا انتِ دماغك سم دا ابليس بيسقفلك

ضحكت بدلع.....  نفذ بس وانت هتدعيلي  .. بقولك اي انت عاجبني ماتيجي وغمزت

بصلها وضحك بخبث.... ماليش فيكو وقام مشا 

فضلت واقفه مكانه.... ماليش فينا ازاي؟  ممكن يعني مالوش ف الحرام يعني ولا اي  وانا مالي المهم انه هينفذ وليل هيبق بتاعي 

..

رجع ع صوت عياطها الِ فزعه بس وقف باستغراب اما لقى بنت غريبه خارجه من جناحهم

ليل باستغراب.... انتِ مين 

ابتسمت باعجاب صارخ.... انا صبرين صاحبه ليالي 

هز راسه بتفهم.....  اها واتجاهلها ودخل بسرعه لِ ليالي الِ منهاره.... مالك يا لياليا 

ليالي اول ما شافت اتفزعت وخبت حاجه ورا ضهرها هو لاحظ واخدها منها بسرعه.... اي  اي دا..  دا شريط حمل 

انفجرت ف العييط...  انا حامل... ووقفت ع السرير بنهيار وفضلت تنط.... لازم يموت دا ابن حرام م هيسيبوه ف حاله لازم يموت وفجأه لقت دم نازل منها من شدت  خوفها اغمى عليها بقلمي بسمله بدوي

.. 

صحيت لقت نفسها ف اوضه بيضه ولابسه هدوم المستشفى وليل واقف مع بنت لابسه بالطو باين انها الدكتوره الِ فجأه قالت بصدمه.....  طفل ايه الِ مات يا ليل باشا دي انسه اولا ثانياً الدم دا البيريود!!! 

#جحيم الليل


تكملة الروايه من هنااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع