القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت أشواقي البارت الرابع والخامس الأخير بقلم ميرا ابو الخير في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


#قبل_الاخير.. اشواقي..

 بقلم_ميرا_ابوالخير 

سر بصدمة:  ايههه خلع عايزة تخلعينيي. 

اشواق ضحكت بسخريه. 

قرب بغضب وقفت قدمه بتحدي وثقه عمياء ونيرة بتتفرج عليهم. 

اشواق ببرود:  بالظبط وكمان انت كتبت الشقه دي باسمي ولا ناسي بالذؤق كده خد الحرباية دي وبرا بيتي. 

اسر ونيرة بصدمة:  يعني ايهه. 

اشواق ببرود:  يعني برا بيتي انتي والحرباية بتاعتك دي. 

اسر مسكها من شعرها ابتسمت ببرود وزقته بقوة عنها:  ايدك لو قربت مني تاني انا هقت'لك ومش هاخد في زبا"لة زيك يوم. 

نيرة بغضب:  بقا بتكتب ليها املاكك طب وانا طلقني. 

اسر بصدمة:  انتي كنتي معايا عشان الفلوس. 

نيرة ببرود:  اه عن اذنك يا هه مخلوع. 

خرجت نيرة واشواق وقفت قدم اسر بتحدي:  الطيور علي اشكالها تقع بس عايزة اعرف ليه عملت فيا كده. 

اسر بغضب:  عشان واحدة مغرورة وراسك في السماء وكل اما كنت احاول اقرب منك تصديني مثلت عليكي ووقعت فيا وانتي كنتي هبلة وعادي جدا. 

اشواق بدموع اسر حس بنغزة:  عشان كنت بحبك وفاكرك راجل بس للاسف مصونتش حبي ورايح تقول لبابا عليا كده. 

اسر سكت. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

في مكان ما. 

ابو اشواق:  مانت يلي سافرت وسابتها زمان. 

ايمن بهدؤء:  كنت غبي يا عمي ابوس ايدك هي فين. 

ابوها ببرود:  عند جوزها. 

ايمن بغضب:  راحت له تاني ليههه. 

ابوها بخبث:  وانت مالك. 

ايمن قام بغضب وركب عربيته ورايح ل اشواق. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

عند نيرة بغضب:  هوريكي دلوقتي هعمل ايه. 

لمت النسو"ان و قالت لهم حاجه. 

عند اشواق. 

اشواق بالم:  ع فكرة انا مش عايزة منك حاجه انا عايزك تسيبني في حالي يا اسر. 

اسر بندم:  اشواق انا... 

اشواق مقاطعه:  البنت لما ترفض شاب يحاول يتقرب منها ويكسرها مع انه هيترد له اكيد حسبي الله. 

خرجت ودموعها علي خدها واسر مش فاهم ليه زعلان. 

خرجت لاقت الجيران وقفين:  في ايه هنا عايزة اعدي. 

نيرة بخبث:  هي دي بقا يا نسو"ان يلي طلعت مش بنـ. ـت وهربت من جوزها يوم داخلتها. 

اشواق بصدمة: انتي بتقوليي ايهههه. 

#يتبع...


#الاخيرة. #اشواقي. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

نيرة بخبث:  هي دي بقا يا نسو"ان يلي طلعت مش بنـ. ـت وهربت من جوزها يوم داخلتها. 

اشواق بصدمة: انتي بتقوليي ايهههه. 

اسر من ورها:  محصلشش انا يلي خاين وخدعتها هي ملهاش اي ذنب. 

نيرة بغضب: اسررررر. 

اسر بغضب وصوت عالي:  انا يلي خونت حبهاا وكنت عايز اكسرها عشان محترمة واكسر مناخيرها بس كنت غلط طلعت غلط. 

اشواق بصت له بحزن ونزلت وهو دمعه نزلت منه وكله ندم. 

بص علي نيرة بقرف وداخل وقفل الباب بقوة في وشهم. 

اشواق كان مرتاحه بس قلبها موجوع انها اتخدعت فيه كده. 

:  ارتاحتي. 

بصت ناحية الصوت بصدمة:  ايمن. 

ايمن بابتسامة:  ايوا يا شوقي. 

اشواق ببرود:  جيت ليه. 

ايمن بهدؤء:  عشانك جيت عشانك يا اشواقي. 

اشواق بحزن:  لا كتر خيرك والله بعد اما سبتني وسافرت. 

ايمن بحزن:  كنت غبي. 

اشواق بسخريه:  مفيش فايدة من الندم. 

مشيت وهو مشي وراها. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

مرت الايام واشواق اتطلقت بعد محاولة اسر انه يرجع ليها بس مقدرتش حس بحبه بعد فوات الاوان. 

في يوم اشواق بقت معيدة في الجامعه وداخله عشان تدرس لاقت ورد وبلونات في كل حته. 

اشواق بصدمة:  ايه يلي بيحصل. 

ايمن جاه وقعد علي رجليه:  تتجوزيني. 

الكل وقف واشواق ساكته. 

ايمن بحزن:  عارف اني سبتك مرة بس والله العظيم رجعت عشانك حقك عليا. 

اشواق لارد. 

ايمن قام وعرف انها مش هتوافق:  موافقه. 

لاف ليها وحضنها وشالها والكل سقف ليهم. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

في يوم فرحها لابست عروسه بس المرة دي من غير اي كسرة او زعل. 

ايمن بحب:  هحافظ عليكي في قلبي. 

اشواق بابتسامة:  وانت هو قلبي. 

ايمن باس دماغها:  انتي اشواقي وشوقي الوحيد في الدنيا. 

ابتسمت وبدوء رقص مع بعض تحت الضحك والسعادة والعيون الحزينه يلي باصه عليهم ومشي بحزن:  تستاهليه فعلا يا اشواق انا يلي كنت غبي. 

خرج وهو زعلان.. 

#تمت... 

#بقلم_ميرا_ابوالخير.. 

Mira Abulkhair



 

تعليقات

التنقل السريع