البارت التاسع
#دوار-العمده
جاسر.داليدا جهزتي يلا علشان ما نتأخرش
داليدا.ايوه خلصت الفستان حلو ولا اغيره
جاسر جذبها اليه انتي كل مره بتبقي قمر عن المره اللى قبلها ليه كده عايزه تعملى فيا ايه تاني
داليدا.انت اللى عيونك حلوه واحمد ربنا إني وافقت بيك أصلا
جاسر.انتي عالطول دبش كده طب احنا دلوقتي وضع رومانسي ليه القافله بتاعتك دي
داليدا.لان مش وقتها وكمان لسه هنروح القاعه واجيب الشنطه والموبايل والمفاتيح و
جاسر.خلاص خلاص روحي انتي واحده رغايه أوي أنا غلطان
داليدا.ايه ده زعلت يا كوتو خلاص أنا أسفه يلا بقي
جاسر بإستغراب.كوتو أنا جاسر يتقالى كده لا ده أنا هبيتي راحت خالص
داليدا.خلاص بقي يا جسور وفكها بقي علشان نلحق الخطوبه من أولها
جاسر.يلا يا اخره صبري
في الاسفل
زينب.ماشاء الله عليكوا عيني عليكوا بارده
مهران.ايه يا عم انت وهي هتاكلوا مننا الجو كده هو الجواز بيحلى الواحد كده
داليدا.جدا تعرف نور دلوقتي راجل ق قصدي قمر بعد الفرح هتبقي قمرين
مهران.كلك زوق يلا بقي هتركبي معايا علشان نجيبهم من الكوافير
جاسر.لا يا حبيبي هتركب معايا كل واحد بعربيته وياخد عروسته معاه خلصانين
معتز.ليه بس انت عارف اخوك في السواقه زفت والليله فرحي
جاسر.تكرما مني هتركب معايا بس يلا يا حلو انت وهو
وصلوا الكوافير وكل عريس خرج مع عروسته وكانوا غايه الجمال
داليدا.عايزه اعيط
جاسر.ليه يا حبيبتي هما كده كده هيبقوا معانا في البيت عادي
داليدا.انا مش بعيط علشانهم علشان عايزه كنت ألبس فستان فرح زيهم
جاسر. هو حد زيك ده انتي الجميل طب انتي كنتي في ليله لوحدك هما بقا كل واحد هيبقي مشغول بفستان عروسته القاعه هتبقي مليانه فساتين دلوقتى للركب
جاسر.مبروك يا شباب واتمنى ليكوا حياه سعيده يارب وشهر عسل احلى من بتاعي ده الاكيد وهو يغمز لداليدا
داليدا.ماتفكرنيش بقي ههههه
في القاعه
كل عريس اخد عروسته ورقصوا سلو
داليدا.تعال نرقص
جاسر.لا ماليش نفس
داليدا.بليز علشان خاطري مره واحده بس
جاسر.يلا يا سلطانتي
مجهول.ايوه يا باشا العملية هتتنفذ انهارده
مسعود.مش عايز أي غلطه انت سامع
بعد الرقص صفقوا الجميع للعروسين
جاسر.انا هروح اسلم على واحد قريبنا من البلد وهرجع عالطول
داليدا.اوكيه مش هتخطف على فكره
جاسر.لا جامده اوي يا بت هرجع بسرعه
زهره.ازيك يا داليدا
داليدا.زهره الحمد لله كويسه يعني من وقت فرحي وماحدش شافك ايه الغيبه الطويله دي
زهره.بصي يا داليدا أنا عارفه إني ظلمتك كتير وكمان أذيتك وافتريت عليكي بس يمكن ده لأني بحب جاسر بس من وقت ما اتجوزتيه وأنا خلاص عرفت إنه مش ليا واتمني تسامحيني ثم بكت
داليدا.خلاص ممكن ما تعيطيش سامحتك لأن عارفه إنك طيبه ممكن بس أتمني يكون الكلام من قلبك
زهره.من قلبي صدقيني
داليدا.خلاص امسحي دموعك ويلا افرحي وعقبالك يارب
زهره.داليد ا ممكن ترني على تليفوني مش لاقيه
داليدا.طب انتي هتشوفيه فين في الدوشه دي مش هتسمعي حاجه
زهره.هطلع بره تعالى معايا علشان ماطلعش لوحدي في الوقت ده
داليدا.يلا
داليدا.مافيش أي صوت اكيد نسيتيه في البيت أنا هدخل علشان جاسر ما يقلقش عليا
ثم لفت
داليدا.اه حازم ايه اللي جابك هنا
حازم.وحشتيني قلت اجي اشوفك ومريسي يا زهره على الهديه الحلوه دي
زهره.اي خدمه على اتفاقنا يلا سلام قبل ما حد يشوفك
داليدا.زهره لا انتي عملتي ايه جاسر مش هيسيبك هيندمكوا على كده
حازم.انسيه خالص جاسر ده ثم أخرج مسدسه وضربها على رأسها حتي اغمي عليها
حازم.يلا ادخلى انتي ورقمي يتمسح من عندك ثم حملها و وضعها في السياره
جاسر.امي ما شفتيش داليدا
زينب.لا يا ولدي يمكن تكون في الحمام
جاسر.نادين تعالى شوفيها هناك بسرعه وأنا هرن عليها
نادين.حاضر هروح اشوفها
اخرج هاتفه ورن عليها
عامل.الو أنا لقيت الموبايل ده مرمي في الجنينه بره
جاسر.تمام أنا جايلك امي داليدا مش موجوده هتكون راحت فين اسألى اي حد عليها بسرعه
لاحظ الجميع توتر الوضع
مهران.في ايه يا بوي جاسر ماله
جلال.مش لاقيين داليدا
مهران.ايه إزاي
جلال.روح لعروستك وخلصوا الليله علشان ما حدش ياخد باله
جاسر.يعني راحت فين الأرض انشقت وبلعتها
عمر خطيب نادين.اهدي بس وانت بلغت البوليس زمانهم جايين
جاسر بغضب.وانا مش هستني البوليس أنا هجيب مراتي بنفسي وحد يتجرأ ويلمسها
جلال.اهدي يا ولدي وكل شئ هيتحل
دخل جاسر بعصبية لغرفه المدير
جاسر.انا عايز اشوف كل الكاميرات بسرعه
المدير.أستاذ جاسر اهدي بس ووقت بسيط ونجيب اللى عايزه
جاسر.اهدي إزاي ومراتي اتخطفت خلص طلع الكاميرات ووريني
المدير.اتفضل اهم
ظل ينظر إليها حتى تركها وذهبت زهره إليها
جاسر بغضب.زهره يبقي لعبتي في عداد عمرك
نزل الى اسفل مثل الوحش
زهره زهره
زينب.اهدي يا ولدي مش هنا مشيت من بدري
ركب جاسر سيارته وذهب إلى منزل خاله
جاسر.زهره افتحي الباب
السيد.ايه يا ولدي اهدي شوي حد بيخبط كده
جاسر.فين بتك
السيد.جوه في اوضتها نايمه
دخل جاسر وكسر الباب بقدمه
زهره بخوف.جاسر ايه مالك انت اتجننت
جاسر.الجنان هيطلع عليكي لو ما قولتيش مراتي فين
زهره.وانا أعرف يعني هتكون في جيبي
جاسر جذبها من شعرها بشده
جاسر.انطقي يا بت وإلا هقتلك وماحدش هيكلمني كلمه واحده قولى
زهره.لا مش هقول لأنها اخدتك مني وانت اتجوزتها ونسيتني
جاسر.عمري ما افتكرتك علشان انساكي أصلا ثم اخرج مسدسه وصوب على رأسها
اتشهدي على روحك
سيد.انت بتعمل ايه هتقتل البت ابعد عنها
جاسر.اطلق الرصاص في الهواء تقول مراتي فين وأنا اسيبها
زهره.هقول اقول أنا اتفقت مع حازم وابوه إنه هياخدوها ويمضوا على ورثها وورقه طلاقك علشان تجوزه ودلوقتي هو خطفها وكمان كذا يوم هيسافر بيها بس ماعرفش حاجه تانيه
جاسر.يا بت...... لو حصلها حاجه هقتلك والله ثم ضربها بالقلم على وجها بشده رني عليه واعرفي هو فين
#دوار-العمده
#بقلمي إنچي-محمود
رأيكوا في الاحداث
البارت العاشر
#دوار-العمده
جاسر.امسكي رني عليه وقولى إنك عايزه تقابليه
زهره ببكاء.حاضر الو الو يا حازم عايزه اقابلك ضروري لا مينفعش في التليفون خلاص ماشي هجيلك على نفس الكافيه سلام
جاسر.ها هتتقابلوا امتي
زهره.بكره الساعه ٨في كافيه......
جاسر.قسم بالله لو حصلها حاجه مش هيكفيني عمرك
عند مسعود وحازم
مسعود.هتفضل نايمه كتير كده فوقها يلا
حازم.ماتسيبها تنام يا بابا واحنا عايزينها تصحي بس ليه وكمان عندنا سفر بكره علشان ترتاح
مسعود بضيق.يا ياض ماتبقاش خرع بقي ما حبك ليها ده هو اللى خليها تهرب بس رجعتلى بنت منصور رجعتلى وهترجع كل حاجه ليا
فوقها يلا
حازم.حاضر حاضر ثم ذهب إليها وأخذ يمسح على وجهها
حازم.داليدا داليدا قومي يلا
مسعود.اوعا ياض انت ثم اخذ الماء وصبه عليها
داليدا.ها أنا بغرق الحقوني أنا فين
مسعود.ايه يا حبيبتي ده كله نوم انتي مابتنميش في بيت العمده ولا ايه
داليدا.عمي أنا جيت هنا إزاي سيبني امشي جاسر لو عرف هيقتلك يا عمي
مسعود بضحك.جاسر مين ده آه اللى عايزه تديه الورث كله واطلع من مولد بلا حمص لا انسي أنا هاخد حق كل جنينه صرفته عليكي وكمان هتتجوزي ابني علشان اعلمك الادب مره تانيه
داليدا.لا عمري ما هعمل كده أنا متجوزه وبحب جوزي وانت هتبقي اخرتك على ايده واللى انت صرفته عليه ده من فلوس أهلى انت ما دفعتش جنيه واحد ليا
مسعود.انتي بتردي عليا يا بنت ثم جاء ليضربها
حازم.بابا سيبها لو سمحت أنا هفهمها الموضوع ممكن تسيبنا وتخرج بس
مسعود.ماشي يا حليتها ثم خرج وتركهم
حازم.ايه يا داليدا مش راضيه تقفي في صفنا ليه انتي ناسيه إننا ولاد عم وفلوسنا واحده
داليدا بعصبيه.لا أنا ماليش أهل اهلى هما عيله المنشاوي وبس
حازم.بت أنا جايبها معاكي تراضي مش هتتعدلى هعدلك وكمان يا شاطره جوزك اللى هتموتي عليه ده هو اللي اتفق معانا على كده وكمان إدانا فلوس علشان نخلص منك
داليدا.لا انت كداب وعمر جاسر ما يعمل كده هو بيحبني
حازم.اهي الايام هتثبتلك اسيبك يا قطه تفكري سلام
داليدا.يارب انقذني منهم أنا ماليش غيرك انت فين بقي جاسر
مهران.عرفت داليدا فين وجايب دي معاك لي
جاسر.يعني عرفت مين اللى اخدها والعنوان هشوفه بكره جبت الهانم معايا علشان لو فكرت تلعب كده ولا كده اخلص عليها عالطول
جلال.ومين اللى عمل كده
جاسر.عمها وابنها
جلال.ابن ال.....مسعود خلاص خلص كل السماح اللى عندي ولو شوفته هقتله
جاسر.ماتقلقش يا بوي هيحصل
زينب.ماكنش العشم يا بنت أخوي منك لله على عملتيه
زهره لم ترد عليها
جاسر.مهران خدها احبسها فوق يلا لحد الصبح واطلع لمراتك يلا حد عرف غيركوا
جلال.لا يا ولدي خلصنا الفرح وجينا عالطول
داليدا.يا اللى هنا حد يجبلى اشرب هموت
دخل عليها رجل ضخم.مالك يا بت في ايه دوشتينا
داليدا بخوف.عطشانه ممكن تجبلى اشرب
الرجل.تشربي ايه انتي فاكره نفسك في الملاهي انتي مخطوفه
داليدا.ما أنا عارفه إني مخطوفه والله بس الملاهي بس اللى بيشربوا فيها ولا ايه تعرف أنا في شهر العسل بتاعي حصلى موقف اقعد وأنا احكيلك
بعد قليل
الرجل.يا خبر يا داليدا ده انتي مصيبه ايه كل المصايب اللى بتعمليها دي إلا قوليلى هو انتي متجوزه
داليدا.بقولك كنت في شهر العسل مع جوزي اومال يعني كنت مع طائر البطريق
الرجل.هو انتي ليه رغايه أنا دماغي كليتني منك ياريتني كنت جبتلك تشربي من الأول وخلاص
داليدا.بقي كده يا عوض أنا غلطانه إني بفرفش معاك بدل ما انت قاعد لوحدك بره
عوض.لا منا مش لوحدي معايا جيش بره بس مش عارف ليه ده كله يعني هو انتي اذيتي البيه في ايه
داليدا.بقي بذمتك ده منظر واحده تأذي يرضيك كده انت لو في فرح هتكمله لاخره ولا لا
عوض.طبعا لاخره
داليدا.اهو مسعود ده خطفني من نص الفرح وفرح مين اخواتي كمان وأنا هضطر إنهم يعيدوا الفرح تاني علشان ما بحبش حاجه تفوتني
عوض.لا ما يصحش بردوا المفروض كان خطفك في اخر الفرح
داليدا.قول بقي اديك لا تعرفني اهو وحكمت معايا تقولش قتلاه قتيل
عوض.ما تخافيش يا بنتي مش عارف البلد دي مابقاش فيها أمان ليه أنا هقوم اجيب اشرب علشان عطشت واجبلك معايا
داليد.مريسي بجد اخيرا صعبت عليك
في الصباح
جاسر.نفسي اللى اتفاقنا عليه تنسي حرف منه انتي سامعه
زهره.سامعه
جلال.اجي معاك يا ولدي
جاسر.لا يا بوي هروح لحالى واعاود ما تخافش
وصلوا الكافيه
اختفي جاسر عن الأنظار وكان كل انظاره مع حازم وزهره من بعيد
حازم.خير عايزه ايه مش خلصنا كل حاجه
زهره.لا ما خلصناش عايزه بقيت حقي وكمان عايزه اسافر أبدا حياتي من جديد
حازم.طب وجاسر مش حب عمرك
زهره.شئ ما يخصكش وكمان أنا عايزه أهرب قبل ما يشكوا فيا
حازم بضيق.ماشي هشوف واكلمك ومش كل شويه تتطلببني ممكن تكوني متراقبه
زهره.ما تخافش أنا كنت مركزه في الطريق وأنا ماشيه
حازم.ماشي سلام وهبقي اكلمك
زهره.عملت ايه فيها
حازم.وانت مالك ثم تركها وذهب
استغل جاسر ذلك وامر رجاله بوضع جهاز Gps في سيارته لتتبعه
زهره.عملت اللى عليا اهو ايه تاني مطلوب مني
جاسر.عمرو خد ارميها في الدوار وعينك ما تروحش عنها
ثم انطلق خلف حازم
مسعود.ما تمضي بقي يا بت خلصينا أنا تعبت
داليدا.اقتلني قبل ما تفكر في ده ومش همضي بردوا لا هبصم علش أنا أميه
مسعود جذبها من شعرها.بت انتي أنا صابر عليكي بقالى كتير انطقي بقي
داليدا بصراخ.سيبني بقي الحقوني يا ناس أي حد يلحقني
الاقها مسعود على الأرض حتي انجرحت من رأسها
داليدا.اه والله لقوملك بص بقي أنا مش خايفه منك ثم اقتربت منه وأخرجت السلاح بحركه سريعه
مسعود.داليدا السلاح يطول نزليه
داليدا.لا لازم اعرفك اصلك يا عمي عمي ايه يا مسعود أنا هقتلك و اخد حق اهلى ولا ماكنتش تعرف إنك السبب في قتلهم
مسعود بصدمه.انتي بتقولى ايه وعرفتي منين
داليدا ببكاء.سمعتك وانت بتتكلم مع ابنك وكنت بتتباهي اوي كأنه مش أخوك وكنت نفسك اموت معاهم بس ربنا كان عايزني أعيش علشان انت ما ترتاحش أبدا
مسعود.داليدا أنا عارف إني غلطان بس بس هتسامحيني صح أنا عمك بردوا ومش عايز أي حاجه منك
وفي حركه تمويه اقترب رجل منها واخذ المسدي
داليدا.اه
مسعود.بقي عايزه تقتليني يا بنت ال...أنا غلطان إني ما اقتلتكيش معاهم عالطول ثم اخذ يضرب فيها بكل قوه
حازم.بابا بتعمل ايه هتموت في ايدك
مسعود.لازم اقتلها عارفه كل حاجه عني ثم سمعوا اطلاق نار بالخارج
حازم. ايه في ايه بره اطلعوا شوفوا بسرعه
دخل جاسر المكان مع رجاله والشرطة
جاسر.دوروا فى كل مكان بسرعه
حتي انصدم من منظر حبيبته أمامه والدماء تسيل منها
مسعود.ابعد لأقتلها هخلص عليها وعليك
جاسر بغضب.هندمك على كل حاجه عملتها ثم اطلق الرصاص على قدمه
واخذت الشرطه القبض عليهم
جاسر.داليدا انتي كويسه داليدا اتكلمي علشان خاطري
داليدا.جاسر كنت متأكده إنك هتيجي وما صدقتش حد
كنت خايفه اموت قبل ما شوفك
جاسر.انتي هتبقي كويسه وماحدش هيقدر يكلمك ويلا نرجع بيتنا علشان نمليه بالفرحه تاني
داليدا.جاسر أنا بحبك اوي وعمري ما اتخلى عنك
جاسر.وانا يا قلب جاسر
استوب
اللي عاوز البارت الأخير بسرعه يعمل متابعه من هنااااااا
#دوار-العمده
#بقلمي-إنچي محمود
تعليقات
إرسال تعليق