القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت جحيم مراد من البارت الاول الي البارت الخامس بقلم إسراء الاتربي جميع الفصول كامله وحصريه

#اسكريبت 

#جحيم_مراد


*جهزي نفسك... كتب كتابك النهارده..*


ياسمين ببكاء: بس انا مش عايزه اتجوز ي بابا..! 


والد ياسمين بزعيق: مفيش نقاش ي 

ياسمين جهزي نفسك العريس علي وصول.


_يا اهلا ي باشا نورت... ثواني هجيب العروسه. 


بت يا ياسمين عريسك وصل اطلعي انجري قدامي. 


ياسمين ببكاء: ارجوك ي بابا مش عايزه اتجوز. 


هو بمزجك ياروح امك اطلعي ي بت.. وشدها من درعها بالعافيه. 


ياسمين طلعت... مبصتش حتي علي العريس. 


( بارك لكما وبارك عليكما وجمعا بينكم في خير) 


بعد كتب الكتاب لاقيت العريس، مطلع دفتر شيكات وكتب في مبلغ و اداه لابوها..*


مراد: يلاا 


ياسمين مردتش


قومي يابت يلا امشي مع مراد بيه. 


ياسمين ببكاء: يعني انت بعتني ليه بالفلوس يا بابا. 


ايوه بعتك واياكي، مراد بيه يشتكي، منك. 


ياسمين بتبص للعريس انصدمت... ده نفس الشخص.. اللي قبلته وضربته بالقلم. 


فلاش باك 


ياسمين كانت بتجري في شارع وفي شباب بيجرو وراها... فجاءه وقفت عربيه ونزل مراد ضربهم وبعدهم عنها. 


مراد: انتي كويسه ي انسه 


ياسمين برعب: ايوه انا لازم امشي 


مراد معرفش ليه اتعصب عليها: انتي اي اللي مطلعك في وقت متاخر زي ده تلاقيكي اصلا واحد رخيصه. 


ياسمين بدون مقدمات ضربته بالقلم. 


مراد بغضب: هدفعك تمن القلم ده غالي .


باك


مراد بصلها بخبث: يلاا... وشدها من دراعها بعنف ونزل ركب العربيه... وبعد وقت وصله قدام فيلا كبيره وفخمه.... نزل مراد...*


مراد بحده: انزلي انا مش هفضل مستني كتير. 


ياسمين اتنفضت من مكانها برعب ونزلت. 


ياسمين برعب بس حاولت تتمساك: انت اتجوزتني ليه ارجوك سبني امشي وانا اوعدك مش هتشوف وشي تاني. 


مراد بخبث: انتي اللي لعبتي مع مراد النويري يبقا وريني هتخلصي نفسك ازاي. 


مراد شدها من دراعها ودخله الفيلا ..وطلع مراد علي السلم وهو جررها وراه. دخل الاوضه و رزع الباب. 


مراد قرب منها بخبث... لحد ما لازقت في الحيطه.. مراد ماسكها من شعرها وكان لسه هيقطع فستانها... وفجاءه



#اسكريبت 

#جحيم_مراد

#البارت 2


بارت كمان اهو يا قمرات...بس انا زعلانه من التفاعل جدا. ممكن نزيد التفاعل شويه ♥♥


مراد قرب منها.. بخبث لحد ما لازقت في الحيطه ماسكها من شعرها وكان لسه هيقطع فستانها... وفجاءه زقها علي الارض..*


مراد ببرود: مليش مزاج النهارده انزلي تحت مع الخدامين. 


ياسمين فجاءه اغم عليها...! 


مراد جري عليها.. بلهفه.! 


مراد: ياسمين ياسمين فوقي... شالها حطها علي السرير و اتصل بالدكتور... وبعد شويه الدكتور وصل. 


مراد: خير يا دكتور هي كويسه


الدكتور: المدام اتعرضت لضغط جامد والواضح انها مش بتاكل كويس ياريت تهتمه باكلها. 


مراد: تمام ي دكتور... الدكتور مشي، وبعد شويه ياسمين فاقت.. وقامت من علي السرير.


مراد: انتي رايحه فين. 


ياسمين: هنزل تحت مع الخدامين. 


مراد: لا غيرت راي انتي هتنامي هنا علي الارض... ورمالها ماخده..!  


ياسمين بغضب: انت مستحيل تكون بني ادم كل ده علشان قلم.. علشان غلط فيا واخدت حقي منك انت حيوان ي مراد. 


مراد قرب منها.. وضربها بالقلم..ومسك شعرها. 


مراد بفحيح: انتي زودتيها يابت انتي وبعدين هو انتي لسه شوفتي حاجه. 


و رماها علي الارض ومشي، من البيت كله. 


ياسمين فضلت.. تعيط كتير ونامت علي الارض... مراد رجع وش الصبح لاقها مرميه علي الارض زي ماهي تجهالها ونام. 


في يوم جديد..! 


مراد: انتي يا زفته قومي حضريلي الفطار 


ياسمين: ي ماما سبيني نايمه شويه بس. 


مراد: ماما مين يا بتاعه انتي قومي 


ياسمين قامت مفزوعه: عايز اي 


مراد: قومي حضريلي الفطار... والقهوه بتاعتي. 


ياسمين قامت حضرتله الفطار والقهوه وهو غير هدومه ونزل. 


مراد: اقعدي.. اطفحي


ياسمين: لا شكرا مش جعانه


مراد: انا بحب اقول الكلمه مره واحده.. اقعدي. 


نسيت اعرفكم علي الابطال. 


ياسمين.. بشرتها بيضه مدوره وعيونها عسلي وقصير وجسمها نحيف عندها عشرين سنه مش مكمله تعليمها بسبب والدها.. والدتها متوفيه.. والدها راجل طماع وبيحب الفلوس. 


مراد النويري.. بشرته قمحاويه وعيونه عسلي وعنده عضلات وجذاب جدا بس،ملامحه قاسيه.. رجل اعمال عنده 28 سنه والده و والدته اتوفه في حادثه بس جدته عايشه وبيحبها جدا...مسافره وبتيجي كل فتره ومراد ساعات بيروحلها. 


نكمل.. مراد خلص فطاره و راح علي شركته دخل مكتبه..وبدا شغل بس مكنش مركز في حاجه غير فيها اول مره يحس بالذنب هو مش عارف اي احساسه بس،نفض اي فكره في راسه... وفجاءه الباب اتفتح. 


اسر بضحك: صباح الفل اعم ميرو 


مراد بغيظ: ي زفت يا اسر، متقوليش ميرو دي تاني. 


اسر: خلاص ي عم ميرو.. قصدي مراد تمام مالك مش علي بعضك ليه رنيت عليك كتير مرضتش. 


مراد: انا اتجوزت


اسر بصدمه: اتجوزت ازاي ومن غير ما اعرف. 


مراد: الموضوع مش زي مانت فاهم الموضوع جه فجاءه.


اسر: بس، برضو كان المفروض تقولي. 


مراد: حصل معايا حاجات كتيره ي اسر الفتره اللي فاتت بس انت كنت مسافر. 


اسر: طب احكيلي اي اللي حصل.. مراد حكاله كل حاجه. 


اسر: مراد انت ناوي تعمل في البنت دي اي. 


مراد: مش عارف ي اسر. 


اسر: مراد ياريت متتسرعش انت متعرفش ظروف البنت اي البنت باين عليها شافت كتير ياريت تفكر قبل اي حاجه يلاا انا هروح مكتبي عندي شغل. 


اسر : صباح الخير ي كاميليا


كاميليا: صباح النور ي اسر بيه 


اسر: هاتيلي ملف اخر صفقه علي مكتبي. 


واحده من المواظفين... التانيه. 


شايفه يابت بيبصلها ازاي.. دي بت لعبيه.


دي بت فظيعه ان ماطفشتها.... ولا يختي مراد بيه ده الواحد مش عارف يوقعه تقيل تقل اب الايه. 


اسر بصلهم: واقفين كده ليه كل واحد علي شغله.. ودخل مكتبه. 


ياسمين كانت قاعده علي الكنبه وفاتحه الشاشه اول ماسمعت صوت عربية مراد نزلت بس انصدمت من اللي شافته... لاقيت داخل ومعاه واحده حاضنها وباين عليها فتاة ليل.. مراد تخطاها وطلع الاوضه.. بس هي طلعت وراه. 


ياسمين بغضب: مين دي يا مراد 


مراد كان سكران: وانتي مالك.. ياسمين اتقهرت مهما كانت مش طايقاه بس اي واحده مكانها كانت دخلت جابتها من شعرها. 


مراد دخل والبنت قربت منه وبتفك زراير قميصه... بس فجاءه. 


بقلمي Esraa G Eletrby


#اسكريبت 

#جحيم_مراد 

#البارت 3


مراد دخل والبنت قربت منه وبتفك زراير قميصه بس فجاءه مراد بعدها عنه.


مراد اطلعي بره


البنت بدلع: ليه بس يا ميرو احنا لسه... ومراد قاطعها


مراد بغضب: قولتلك غوري برررره. 


البنت طلعت والباب اتفتح مراد بيبص لاقي ياسمين قاعده قدام الباب... ومنهاره من العياط. 


ياسمين: اي مكملتش ليه. 


مراد بغضب: وانتي مالك.. واترمي علي السرير.. تعالي اتخمدي يلاا. 


ياسمين راحت اخدت ماخده ولسه هتنام. 


مراد: لا تعالي نامى هنا... وشاورلها علي السرير. 


ياسمين مرضيتش وحطت الماخده... لاقيت مراد بيرفعها من علي الارض.. حاطها علي السرير وحوطها بدراعه ونام.  


تانى يوم مراد... قام الاول ودخل الحمام واخد دش وطلع لابس هدومه عباره عن بدله رمادي وتحتها قميص ابيض وكان جذاب جدا. 


مراد: انتي يا زفته.. قومي يلاا انتي اي اللي نايمك علي سريري استغليتي اني كنت سكران وجيتي نمتي جنبي.


ياسمين بتريقه: ليه من حبي فيك مثلا.. انت اللي جبتني هنا بالغصب. 


مراد: ده علي اساس اني انا ميت فيكي مثلا.. انزلي حضريلي الفطار والقهوه. 


ياسمين نزلت ومراد. نزل وراها فطر ومشي... في الشركه... مراد وصل مكتبه واسر دخل وراه. 


اسر: صباح الخير ي مراد اخبارك اي. 


مراد باستغراب: مالك ي اسر مش عادتك تقولي مراد شكلك زعلان. 


اسر بحزن: كاميليا هتتخطب 


مراد: طب وانت بقا مستني لما تتجوز كمان روح ي غبي فاتحها في الموضوع دي فرصتك الاخيره. 


اسر: يعني اقولها اي اقولها سيبي خطيبك واتجوزيني انا. 


مراد: لاي خفيف انت هتقولها مشاعرك وتسبها هي تقرر... وبعدين علي فكره شكلها هي كمان بتحبك بس هي شايفك البعيد مبيتحركش قالت تحركك هي شويه


اسر: تفتكر 


مراد: انت لسه قاعد قوم كلم البت. 


اسر: طب انت اخبارك اي مع ياسمين. 


مراد: بعذبها بابشع الطرق. 


اسر: حرام عليك ي مراد سيبها في حالها مراد انت حبيتها بس مش عايز تقول علشان كرامتك صح. 


مراد: اي اللي انته بتقوله ده يا اسر. 


اسر: بقول الحقيقه انت شكلك بتحبها راجع نفسك بلاش تتمادي اكتر من كده.. انا رايح مكتبي. 


اسر مشي.. ومراد قاعد يفكر في كلامه.


معقول اكون.. بح لالا مستحيل اسر بيقول اي كلام... بس انا امبارح كنت في واعي وخليتها تيجي تنام جنبي ضعفت... يمكن صعبت عليا... وفضل يقنع نفسه بكده. 


في مكتب اسر. 


اسر: كاميليا تعالي عايزك. 


كاميليا خبطت ودخلت. 


كاميليا: خير ي اسر بيه. 


اسر: قوليلي اسر بس من غير القاب ممكن 


كاميليا بصتله: لا مينفعش 


اسر قام وفضل يقرب منها لحد ما لازقت في الحيطه. 


اسر بصلها بعشق: وليه مينفعش 


كاميليا: اسر بيه ممكن تبعد.


اسر: تؤ تؤ مش هبعد. 


كاميليا ببكاء: لو سمحت ابعد. 


أسر قرب من ودنها وهمس بعشق: كاميليا انا بحبك.. تتجوزيني.... وفجاءه الباب اتفتح وكاميليا زقته وطلعت جريت اسر كانت واحده من المواظفين. 


اسر بغضب: انتي غبيه مش تخبطي قبل ماتدخلي. 


المواظفه: انا آسفه يا فندم. 


اسر  : لو فتحتي بؤقك بكلمه واحده من اللي شوفتيه هتنطردي... كاميليا خطيبتي وهتبقا مراتي. 


بليل متاخر مراد خلص شغله وروح.. طلع اوضته... لاقي ياسمين نايمه علي الارض وشعرها نازل علي وشها مراد قرب منها ونزل علي ركبه بعد شعرها برقه.. وملس علي بشرتها. 


ياسمين قامت مخضوضه: انت بتعمل اي 


مراد ببرود: ولا حاجه اي اللي نيمك علي الارض انا مش قولت تتخمدي علي السرير.


ياسمين: لا انا مرتاحه كده. 


مراد: براحتك... مراد غير هدومه وطلع علي السرير بس معرفش ينام نزل شال ياسمين من علي الارض وحوطها بايده... ونام. 


مر شهرين اسر راح اتقدم لكاميليا بس رفضته بسبب اللي حصل في الشركه بس هو فضل يحاول معها ومستسلمش اما مراد كل ما يحس انه ابتدا يحب ياسمين يعذب فيها اكتر اما ياسمين كرهها ليه كان ييزيد اكتر وفي يوم بليل مراد... رجع سكران... طلع اوضته...ياسمين كانت قاعده علي الكنبه اول ما شافته قامت سندته وفجاءه 


مراد: ياسمين انا...! 


بقلمي Esraa G Eletrby



#اسكريبت 

#جحيم_مراد

#البارت 4


في يوم بليل مراد... رجع سكران... طلع اوضته...ياسمين كانت قاعده علي الكنبه اول ما شافته قامت سندته لحد السرير وفجاءه... مراد قرب منها... وشدها من وسطها. 


مراد: ياسمين انا هطلقك بس قبلها لازم اخد حقي... وابتدا يقرب منها اكتر. 


ياسمين بصريخ: ابعد عنييي ابعد يامراد حرام عليك والله هعملك اللي انته عايزه بس ابعد عني. 


مراد: تؤ تؤ هو انا لسه عملت حاجه.. وابتد يقطع هدومها.. وياسمين فضلت تصرخ بس مراد كان سكران مكنش واعي هو بيعمل اي واعتدي عليها بابشع الطرق...


ياسمين نزفت واغمي عليها ومراد.. مكنش في واعيه وفضله كده للصبح. 


مراد ابتدا يفوق.. واول ما شاف المنظر اتصدم. 


مراد بصدمه جري علي ياسمين... وشالها بسرعه علي المستشفي. 


مراد اتصل بأسر وجاله المستشفى وكان اول مره يبكي ويندم. 


اسر بحزن علي صاحبه: مراد اهدي مش كده.. هو اي اللي حصل ياسمين مالها. 


مراد ببكاء: انا دبحتها ي اسر دبحتها انا حيوان. 


اسر بصدمه: انت اعتديت عليها ي مراد.معقوله وصلت معاك لكده. 


مراد: انا حيوان هي كان عندها حق لما قالت كده. 


اسر... مراد صعب عليه محبش يزودها معاه. 


اسر: ان شاء الله هتبقا بخير. 


وفجاءه الدكتور طلع. 


الدكتور بغضب: مين الحيوان اللي عمل فيها كده انا لازم اعمل محضر. 


مراد اتجاهل كلامه: ياسمين ارجوك طمني عليها. 


الدكتور: انت مين. 


اسر: ده جوزها


الدكتور بغضب: يبقا انت اللي عملت كده انت اي حيوان البنت دمها كان خلاص هيتصفي.


مراد مقدرش يسمع اكتر من كده وطلع بره


اسر: لو سمحت ي دكتور دي مشكله بينهم هما يحلوها وبلاش ندخل البوليس في الموضوع.. لو سمحت طمنا علي ياسمين. 


الدكتور: وقفنا النزيف بالعافيه وفي كسر في الحوض.. احمده ربنا انها عاشت. 


اسر: طب هي فاقت. 


لا لسه عن اذنك... اسر طلع لمراد


اسر بعتاب: ليه مراد عملت كده. ذنبها اي البنت اللي كانت هتموت دي... الدكتور بيقول وقفه النزيف بالعافيه وفي كسر في الحوض... مراد البنت دي انت هطلقها. ياما لاانت صاحبي ولا اعرفك. 


مراد ببكاء: انا مش عارف عملت كده ازاي والله كنت سكران مكنتش في واعي مكنتش عارف بعمل اي... خلاص والله ما هشرب تاني بس هي تبقا كويسه وانا هعمل اللي هي عايزاه. 


اسر طبطب عليه... طب تعالي ندخل. 


ياسمين فاقت.. ومراد دخل 


ياسمين برعب: ابعددددد عني حد يلاحقني مش عايزة اشوفك امشييي من هنا. 


اسر: اطلع يا مراد بسرعه... مراد طلع والدكتور اداها مهدا. 


لو سمحت متدخلش عندها نهائي حالتها وحشه جدا... بليل مراد فضل قاعد جنبها طول اليل ما سبهاش لانها كانت نايمه واسر مشي. 


تاني يوم الصبح.. مراد صحي علي صوت صريخ ياسمين. 


مراد بلهفه: ياسمين اهدي خلاص والله هطلع... طب انتي عايزه اي وانا اعملهولك. 


في مكان تاني.. في بيت كاميليا الجرس بيرن وكاميليا فتحت. 


كاميليا: اي اللي جابك هنا


اسر: كاميليا كفايه لو سمحتي انا بجد مش ناقص.


كاميليا: مالك ي اسر. 


اسر: كاميليا انا بجد بحبك مبقتش قادر استحمل ابعد عنك.


كاميليا: و اي المطلوب. 


اسر:نتجوز يا كاميليا علشان انتي كمان بتحبيني ومتمثليش. 


كاميليا: ولما انت عارف اني بحبك لسه فاكر تنطق. 


اسر: كنت خايف اجي وترفضيني زي دلوقتي كده. 


كاميليا: وليه كنت هرفضك. 


اسر: علشان كنت متجوز قبلك مثلا. 


كاميليا: ده مش سبب يا اسر. 


اسر: طب اي نتجوز. 


كاميليا بضحك: مجنون والله.. وقفلت الباب في وشه.


اسر بمرح: يبقا موافقه صح... طب افتحي. 


كاميليا: اسر امشي بقا ماما جوا وهتفهم غلط. 


اسر: طب افتحي هسلم عليها وهطلبك منها.... فتحت كاميليا واسر فعلا طالبها واخيرا وفقت واتحدد معاد الفرح. 


في المستشفى عند.. مراد وياسمين. 


ياسمين ببكاء وصريخ: اللي انا عايزاه انك تبعد عني طلقني.. انت خلاص حققت انتقامك مني واخدت روحي كفايه بقا طلقني وسبني في حالي.


مراد بحزن: ياسمين ان.....! 


بقلمي Esraa G Eletrby



#اسكريبت 

#جحيم_مراد

#البارت 5


مراد بحزن.. ياسمين انتي طالق. 


ياسمين بجمود: اطلع برا.. ومش عايزه اشوف وشك تاني. 


مراد: مش هروح في مكان غير لما اطمن عليكي. 


ياسمين: وانا مش عايزاك تطمن عليا يلاا برا... انا هخرج من هنا. 


مراد: لو سمحتي ممكن تهدي  الدكتور قال مينفعش تخرجي دلوقتي.


.. ياسمين جت تقوم مقدرتش  ... ومراد جري عليها... وسندها.. ياسمين زقته بقرف. 


ياسمين: انا مش محتاجه  مساعده منك و اوعي تقرب مني تاني. 


تاني يوم الصبح . 


مراد: ياسمين انتي هتروحي فين تفتكري ابوكي هيستقبلك. 


ياسمين بعصبيه: ملكش دعوه... جت تقوم مقدرتش و وقعت.. مراد قرب منها وشالها وطلع من المستشفى.


ياسمين بصريخ: نزلنيييي يا حيوان ابعد عنيي... وقعدت تضربه. بايديها.


مراد: ممكن  تهدي بقا.. هوصلك المكان اللي انتي عايزاه ومش هتشوفي وشي زي مانتي عايزه. 


وحطها.. في العربيه ومشي.... وبعد شويه وصله مراد نزل علشان يشلها وهي مقبلتش. 


مراد: لو سمحتي متعنديش انتي اصلا مش قادره تمشي.... وشالها غصب عنها ونزلها قدام الباب.


والد ياسمين: يا اهلا ي بيه اتفضل. 


ياسمين ببكاء: بابا ماشيه من هنا. 


والد ياسمين بقسوه: اخرسي يابت ده جوزك.


ياسمين ببكاء: جوزي اعتدي عليا وضمرني. 

والد ياسمين: و اي يعني ماهو جوزك وده حقه... قومي ارجعي معاه يلاا. 


ياسمين انهارت ووقعت في الارض: معقوله لدرجادي انت بيعني، ي بابا بس تعرف انت حتي متستهلش كلمة بابا. 


والد ياسمين قرب منها ومسكها من شعرها... مراد جري عليه و زقه. 


مراد بغضب جحيمي لوي دراعه ورا ضهره: عارف ايدك تتمد عليها تاني هكسرهالك. 


والد ياسمين بخوف: انا انا بعمل كده علشانك ي بيه.


مراد زقه بعيد.. ونزل شال ياسمين ونزل  اللي مكنتش دريانه بحاجه من صدمتها في ابوها رغم انها عارفها بس مكنتش عارفه انه هيرميها كده. 


مراد بالم: ياسمين لو سمحتي اتكلمي قولي اي حاجه طب اقولك اشتميني وخدي حقك مني بس متسكتيش.


عدا يومين وياسمين مبتتكلمش خالص وقاعده في بيت مراد بس مش الفيلا مراد محبش يوديها هناك. 


مراد بحزن: ياسمين ممكن تتكلمي بجد كفايه كده. 


ياسمين بجمود: انا همشي من هنا. 


مراد: هتمشي تروحي فين يا ياسمين  . خلاص لو مش عايزة تشوفيني انا همشي بس انتي دلوقتي تعبانه ومقدرش اسيبك. 


ياسمين بصريخ: قولتلك انا همشي من هنا ومش عايزه اشوف وشك نهائي... وقامت طلعت لباب. 


مراد: ياسمين دلوقتي احنا نص اليل تقدري تقوليلي هتمشي في الوقت ده ازاي.


ياسمين: ملكش دعوه... وفتحت الباب ونزلت.


ياسمين فضلت ماشيه في الشوارع ومش عارفه هتروح فين فجاءه طلع عليها مجموعه شباب وشكلهم شاربين. 


-ريحه فين ي قمر تعالي واحنا نوصلك.


-ياسمين فضلت تجري وهما وراها مسكوها وفجاءه.. مراد نزل من عربيته ونزل ضرب فيهم... لانه كان مراقبها من ساعة ما نزلت نزل وراها. 


مراد بغضب: ياسمين كفايه كده يلاا هنرجع البيت. 


ياسمين بصريخ: ارجع مع واحد اعتدي عليا ارجع مع واحد ولا انا اعرفه ولاهو يعرفني اسمع انت معدتش جوزي ولا ليك اي حاجه عندي اطلع من حياتي نهائي. 


مراد: مين قالك انى مش جوزك.. ياسمين انا رديتك. 


ياسمين بصريخ وهي بتضرب فيه بغضب وقهره: ياحيوان انت عايز مني اي انا بكرهك. 


مراد حاول يهديها.. ويضمها بس هي فضلت تضرب فيه هو ممنعهاش نهائي بس هي كانت متعصبه  تقريبا داخله علي حالة هيستيريا.


مراد ضمها لحضنه غصب عنها وهمس: ممكن تهدي تعالي نروح وبعدين اعملي فيا اللي انتي عايزاه...


مراد شالها وهي في حضنه وحطها في العربيه ومشي... وصله وطلعه البيت بس ياسمين كانت نامت من التعب حطها علي السرير ونام جنبها وحوطها بايده ونام. 


تاني يوم الصبح.. مراد قام دخل الحمام اخد دوش وغير هدومه كان لابس بدله سودا وتحتها قميص ابيض وكالعاده كان جذاب. خلص لابسه رش، برفانه... وراح المطبخ وحضر الفطار علشان ياسمين. 


مراد برقه وهو بيصحيها: ياسمين ياسمين قومي يلاا. 


ياسمين قامت مفزوعه: ابعدددد عنيي..  انا مش طايقه ريحتك ولا طايقه اشوفك ريحتك بستفزني بكرهها زي ما بكرهك... وقامت جريت علي الحمام. 


مراد بلهفه: ياسمين افتحي الباب انتي كويسه... ياسمين فتحت الباب وطلعت. 


ياسمين بقرف: ابعد عني انا مش طايقة ريحتك مش عايزاك وبقرف منك. 


مراد بالم: طب تعالي هوديكي لدكتور الاول. 


ياسمين بصريخ: قولتلك مش عايزه اشوفك اطلع برا... مراد قرب منها علشان يهديها وياسمين فضلت تصرخ. 


مراد بحزن: تمام انا بعيد مش هعملك حاجه انا حضرتلك الفطار ياريت تفطري وتاخدي الدوا انا نازل الشركه... وطلع تلفون جديد. 


مراد: خدي ده لو احتاجتي حاجه كلميني... ياسمين مسكت العلبه رمتها... مراد بصلها بالم وحزن ومشي. 


في شركه مراد.


اسر: عامل اي يامراد 


مراد بحزن: ياسمين مش عارف اعمل معاها دي بتكرهني مش طايقه تشوفني نهائي. 


اسر: ده طبيعي يا مراد هتاخد وقت علي ماتهدا وانت لازم تتحمل.. انا عايز اسالك سؤال انت حبيت ياسمين..! 


مراد بوجع: هيفيد بايه حبيتها ولا لا وانا اصلا دمرتها مستحيل تسماحني ي اسر. 


اسر: انت بتحبها ي مراد واللي انت كسرته انت برضو هتصلحه.


مراد: عملت اي مع كاميليا. 


اسر: مش قادر اصدق انها خلاص هتبقا مراتي... اتقدمتلها تاني و وفقت.


مراد بسعاده: الف مبروك ي اسر.. اخير سمعت حاجه تفرح. 


اسر وهو بيطبط علي كتفه: صدقني هتتحل اعمل المستحيل علشان تحبك وتوثق فيك يا مراد. 


مر اسبوع.. وفي يوم مراد رجع بليل فتح الباب ودخل وفجاءه. 


بقلمي Esraa G Eletrby

تكملة الروايه من هنااااااا 






 

تعليقات

التنقل السريع