القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية سمينه ولكن البارت الاول والثاني والثالث بقلم بسمله سمير في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



: اهلا اهلا بالتخينة امو شكل زبا''لة ك تخلي عندك اهلك د"م وتخسي بتكسفي ابني بسبب تخنك وشكلك المبهدل دا. 

.. غصب عني يا حماتي دا مرض مش بايدي والله حاولت.

مديحه: مرض ايه يختي اللى يخليكي كدا دانتي عامله زي البغله 

حلا بدموع: مش بأيدي ان جسـ مي كدا 

... دخل فارس وشاف دموع حلا 

فارس : مالك ي حلا بتعيطي ليه 

حلا وهي بتحاول تهدا: مامتك كل شويه تعيرني بجسـ مي

فارس : ملها ي ماما حلا ما جسـ مها حلو اهو 

مديحه: ملها يخويا مهيا حلوه انا قولت حاجه وفي نفسها: يارب سمحني ع الكدبه دِ

فارس بعصبيه:اومال بتعيط كدا لوحدها 

حلا بهدوء: والله انا كويسه مفيش حاجه ي حبيبي حصل خير 

مديحة في نفسها بـ غل: حبك برص واحده عقرـ به 

فارس قام ومسك ايد حلا عشان ينهي الجدال اللِ ممكن يحصل وممكن امه تزعل : طب انا هطلع انا ي امي شقتنا بق عشان جاي مش الشغل تعبان 

مديحه: ماشى ي حبيبي 

... طلع فارس شقته، وفي مكان تاني


روميساء بدموع: ماما انا مش قادره اتقبل انه فضل عليا التخينه دي 

هدي: هو اللى خسران وهيندم بعد كدا 

روميساء بـ غل: انا لازم اندمها عشان هي اللى اخدته مني

هدي بإنتباه: هتعملي ايه يعني 

روميساء بتفكير: هفكر واقولك بس وحياتها لهخليها تندم ع اليوم اللى فكرت تاخده مني 

هدي بخوف: اوعي تعملي حاجه تخليه يقلب علينا دا هو أللى مخلي باله مننا من ساعت ما ابوكي مااـ ات 

روميساء بتفكير: لا لا لا متخفيش 


... في شقه فارس 


فارس وهو بيقرب من حلا وبيب*وسها من رقبتها: مالك ي قلبي ماما كلمتك في حاجه او زعلتك من حاجه 

حلا ببتسامه وهي بتحط ايدها ع شعره: انتَ عارف موال كل شويه مش اكتر وبعدين زي مامتي الله يرحمها بردو 

فارس : الله يرحمها وبعدها قرب منها ونزل براسه وفضل يب**وسها وبعدين راح قام شلها ودخل اوضتهم 


... وفي الصبح 


فتحت حلا عيونها وفضلت نايمه ع صـ در فارس من غير ما تتحرك ودموعها  بدأت تنزل ع وشها وهي بتفتكر كلام حماتها وبتقول في نفسها: يارب يارب هون عليا يارب والله انا راضيه باللي ادتهولي بس كلام الناس يجـ رح ونا مش قادره افضل متماسكه كدَ... بتفوق حلا ع هزة فارس ليها وهو بينادي عليها 

حلا: هاااا كنت بتقول ايه 

فارس: دانتي مش معايا خلاص مالك ي حلا 

حلا وهي بتحاول ترجع لطبيعتها: ابدا يحبيبي بس افتكرت ماما مش اكتر 

.. فارس قبل مايرد عليها تلفونه عليها ولقاها خالته فتح عليها فارس ورد... ايوا ي خالتو عامله ايه ي قلبي 

هدي: الحمدلله ي حبيبي انت عامل ايه 

_بخير يحبيبتي 

_بقولك ي حبيبي تعاله انهارده اتغدا معانا وانا كلمت امك وجاي تعاله معاها بقالي كتير مشفتكش 

_انشاء الله يقلبي هحاول اجي 

_تحاول ايه حضرتك انت لازم تيجي انت فاهم 

وهو بيضحك_عيوني ي حبيبتي 


...هدي بتقفل معاه وبتبص لبنتها 


هدي: اهو عملت اللى قولتي عليه ارتحتي كدا 

روميساء بإرتياح وابتسامه شيطـ انه 👿: اوووووووي


#سمينة_ولكن


.هدي بتقفل معاه وبتبص لبنتها 


هدي: اهو عملت اللى قولتلك عليه ارتحتي كدا 

روميساء بإرتياح وابتسامه شيـ طانه 👿: اوووووووي


... عند فارس وحلا 


حلا: في ايه يفارس خالتك عايزه ايه 

فارس: عايزانا نروح انهارده نتغدا مع بعض وماما 

حلا بضيق: منتغدا في البيت يفارس انت عارف مبحبش اكل عند حد 

فارس: وخالتي مش حد ي حلا دا هيا ساعة زمن وهنرجع وكمان عشان متزعلش عشان بقالي فتره مشفتهاش 

حلا بخنقه: ماشى 


.. قامت من ع السرير وهي بتلم الملايه حولين جسـ مها وراحت تجيب بجامه من الدولاب ودخلت الحمام وبعد فتره خرجت وهي لابسه بجامه برمودا قبل الركبا وخرجت ووقفت قدام المرايا وبتسرع شعرها وبعدها جه فارس من وراها وحضـ نها من ضهرها 


فارس وهو حضنها: مالك بس ايه اللى زعلك انن راحين عندها 

حلا بخنقه: مش برتاح هناك يفارس وبنتها مش بحبها وبحس انها هتكلك بعنيها 

فارس بضحك ع غيرتها: حضرتك غيرانه ولا ايه 

حلا: ونا اغير ليه 

فارس وهو بيحاول يستفزها: يمكن عشان هيا احلا منك 

حلا بوجع: احلا مني 

فارس بضحك: طبعآ

حلا بدموع: وهي احلا مني فيه ايه عشان بس هي ارفع مني 

فارس : في ايه  كنت بحاول استفزك مش اكتر والله وبعدين قال بكدب مفيش حد احلا منك 

حلا بدموع وعدم تصديق: بجد يفارس انا احلا 

فارس وهو بيحـ ضنها وبيـ بوسها من جانب شفاـ يفها : اها يقلب فارس 


_وقت الغدا 


فارس بصوت عالي: يلا يحلا عشان ماما مستنيانا تحت 

حلا وهي جايه بتجري: جايه اهو 


_نزل فارس وحلا عند مديحه وبعدها اتقابلوا وراحو عند خالته 


هدي وهي رايحه ع الباب: ايوا يلي ع الباب جايه اهو 

فارس بحب: قلبي يهدهود 

هدي وهي بتحـ ضنه: قلب هدهود وحشتني يفارس يحبيبي 

فارس بحب: انتي اكتر يقلبي 


_وبعدين تيجي روميساء من وراهم وتروح حضـ نه فارس وتسلم عليه وتقريبا كلهم جالهم حالة صدمه من اللِ عملته بس مفيش غير شخص واحد بس اللى عجبه اللِ عملته روميساء  و حلا اللِ متخيلتش ان تجلها الجـ رأه وتحضن جوزها عيني عينك كدا 


روميساء: ازيك يفارس عامل ايه 

فارس وهو بيحاول يكون ع طبيعته: الحمدلله 

روميساء بقـ رف وهي بتسلم ع حلا: ازيك 

حلا وهي بتحاول تطلع ابتسامتها طبيعيه: الحمدلله 


_كلهم سلمو ع بعض واتجهو ع السفرا علشان الغدا 


روميساء وهي بتمد ايدها بطبق شوربه لفارس ومن غير قصد الطبق يقع عليه وع هدومه روميساء بخضه: انااا اس..فههه مكنتش اقصد 

اتنفض فارس وهو قاعد وهو بيقول: لا عادي ولا يهمك

حلا بضيق: مش تحاسبي 

حماتها: وهي مالها يحلا هي كانت قصدها ما قالت مكنش قصدها 

حلا بضيق منها: كانت تاخد بلها هي مش عاميه 

فارس بقلة صبر: خلاص خلاص مش عايز كلام

هدي: اطلع ي فارس غير في الاوضه فوق هتلاقي لبس ليك  


_طلع فارس الاوضه وبعدين تستأذن روميساء منهم انها هتروح تجيب حاجه وتطلع ورا فارس وتدخل الاوضه ع فارس من غير ميحس ويكون ميدلها ضهره وتقرب منه وتحضنه من ضهره وتبـ وسه من كتفه 


روميساء وهي حضناه: انت ليه مش حاسسس بيا 

فارس اتنفض وبعد عنها: حااسسس بي ايه 


_نيجي تحت حلا كانت هتجنن وتعرف روميساء طالعه لجوزها ولا بجد رايحه تجيب حاجه عايزه تتلكك بأي حاجه عشان تطلع لجوزها 


حلا: هقوم اجيب ملح واجي 

هدي: استني انادي لفاطمه تجبلك 

حلا وهي مش عارفه تقول ايه وبتفكر: لا لا لا هقوم انا 


_وفعلآ قامت حلا واتجة للأوضه اللِ فيها فارس 


#يتبع



_نيجي تحت حلا كانت هتجنن وتعرف روميساء طالعه لجوزها ولا بجد رايحه تجيب حاجه عايزه تتلكك بأي حاجه عشان تطلع لجوزها 


حلا: هقوم اجيب ملح واجي 

هدي: استني انادي لفاطمه تجبلك 

حلا وهي مش عارفه تقول ايه وبتفكر: لا لا لا هقوم انا 


_وفعلآ قامت حلا واتجة اللأوضه اللِ فيها فارس 


روميساء وهي حضـ ناه: انت ليه مش حاسسس بيا 

فارس اتنفض وبعد عنها: حااسسس بي ايه 

روميساء فاللحظه دي حست ان حد جاي نحية الاوضه فقربت من فارس وحطت شفاـ يفها ع شفـ ايفه 

مفقش فارس من الصدمه غير ع شهقة حلا 


فارس بصدمه: حلا انتي فهمتي غلط والله 

حلا بدموع: ولا فهمت غلط ولا فهمت صح ما كل حاجه باينه اهي 


نزلت جري حلا من فوق واخدت حاجتها وقابلت قدامها حماتها وهي خارجه من المطبخ 

مديحة: كنتي فين يختي كدا مش  قولتي رايحه تجيبي ملح 

مردتش عليها حلا وخرجت ع برا روحت ع شقتها اول لما دخلت شقتها دخلت ع اوضة نومها عشان تلم هدومها ويدخل عليها فارس ويشد منها الهدوم وزعق: ايه اللى انتي بتعمليه دا هو انتي مصدقه اللى حصل والله هي بستني فجأه 

حلا بإتهام: اها وهي بردو اللى طلعت وراك 

فارس بخنقه: عايزه تصدقي مش عايزه براحتك انا عمري ما هقبل النظره دي منك 

حلا: اها ما انت عايز تخلص مني عشان بغلـ ه زي ما بيقوله 

فارس بزعيق: انتي اللى حابه تشوفي نفسك كدا انتي لو اتجهالتي اللى حوليكي هتخلصي من القرـ ف دا 

حلا بدموع: ما لو انت بتحس باللِ بحس بيه مكنتش هتقول كدا انا كل كلمة حد بيقلهالي ع جـ سمي بيتفتح جرـ ح جديد جوايا وانت ولا حاسس كل اللِ عليك مالك بتعيطي ليه حتا امك كل ما تقابل وشي شكلك الزبـ اله ي  بغله  انا مش عارفه ابني اتجوزك ازاى هو كان مش شايفك يطلقك ونا اجوزه ست ستك ونت تيجي بق بكل برود اتجهلي يحلا ومتخديش فبالك 

فارس بصدمه: ياااه كل دا شيلاه جواكي

حلا: واكتر انا لو طلعت اللِ جوايا مش هسكت 

فارس بقلة صبر: ايوا يعني عايزه ايه من الاخر هيا شكلها ليله باينه من اولها نكد 

حلا: عيوني هقولك عايزه منك ايه تطلقني ي فارس 

عشان انا تعب من امك ومن كلامها اللِ زي الزفـ ت واللِ يحـ رق الـدـ م 

#سمينة_ولكن

#يتبع

#بقلمي_بسمله_سمير

تكملة الروايه من هنااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع