القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببني دكتور الكليه البارت الأخير بقلم مني الشعراوي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رنا جريت تفتح الباب شافت الدكتور وائل اتفاجئت وفضلت تنظر ليه لان كان وسيم 

الدكتور وائل: مش ناويه تدخليني ولا هتفضلي واقفه كتير 

رنا : اتفضل اتفضل 

ام رنا: مين يا رنا ::!؛؛ رنا : الدكتور وائل يا ماما 

ام رنا : اتفضل 

الدكتور وائل:دي بمناسبه نجاح رنا ب امتياز والاولي علي الدفعه .. رنا كانت مبسوطه اوي ام رنا : لولولوولي 

رنا شكراً ليك علي الخبر الجميل دا ... الدكتور وائل بجديه كنت عايزة اتكلم معاكي يا ام رنا بموضوع 

ام رنا: اتفضل 

الدكتور وائل بابتسامه بيقول ل رنا مش فرحتي ب النتيجه واخدتي الشيكولاته يلا خديها وادخلي جوه رنا : أنا مش مطمنه 

الدكتور وائل: أنا أتشرف اني اطلب ايد بنتك رنا أنا عارف انها لسه بتدرس بس انا متمسك بيها وهخليها جوي عينيا ولو علي دراستها هساعدها فيها 

ام رنا : أنا لو عليه انا موافقه بس هشوف راي رنا 

الدكتور وائل: طب استاذنك أنا .... ام رنا : نورتنا وشرفتنا يا دكتور 

يا بنت يا رنا: نعم يا ماما 

رنا : هو الدكتور وائل كان عايزك في أي 

ام رنا : طالب ايدك 

رنا : نعم طالب ايد مين ايدي أنا 

ام رنا : ايو مالو الدكتور وائل محترم وهيخاف عليكي وانا مش قعدالك طول عمري عايزة اطمن عليكي 

رنا : عايزة تخلصي مني بسرعه 

ام رنا : اخلص من مين يا هبله دا انتي روحي مليش غيرك ابوكي مات من وانتي في اللفه وانا كنت ابوكي وامك وكنت اوقات بشد عليكي عشان تنفعي نفسك مكنتش عايزة أهل ابوكي يشمتوا فيا وفيكي رنا : خلاص يا ماما هتقلبيها دراما 

ام رنا مسحت دموعها وبابتسامه: بس اقولك الدكتور وائل حلو اوي ... رنا : يوه يا ماما في أي 

الدكتور وائل في مسج : امك اتكلمت معاكي في حاجه 

رنا : اه كلمتني 

الدكتور وائل: وانتي اي رأيك ... رنا : كلم ماما  وانت هعترف منها . الدكتور وائل رن علي مامت رنا ام رنا : رنا موافقه وربنا يتمم ليكم علي خير 

الدكتور وائل من الفرحه نسي ما يرد عليها ... أم رنا : الو الو 

معاكي يا ام رنا .... ام رنا :ياريت تخطب رنا في اقرب وقت عشان الناس يا بني متتكلمش

الدكتور وائل: الشهر الجا أن شاء الله أنا جاهز لاي حاجه ومستعد اعمل اي حاجه عشانوا 

الدكتور وائل كلم رنا واتعرف عليها اكتر وجا وقت الخطوبه عملوها علي الضيق عشان محدش يقول إن الدكتور وائل بيساعد رنا وأنها بتتطلع الأولي بسببوا كانو مبسوطين وفضلوا يضحكوا  

الدكتور وائل طلب من ام رنا أنهم يخرجوا مع بعض ومش هيتأخرو خرجو مع بعض واتمشوا علي النيل 

الدكتور وائل ميل عليها ولبسها سلسله 

رنا : دي غاليه اوي  الدكتور وائل: متغلاش علي القمر انتي اغلا هديه عندي 

رنا بخجل : وانت احلا مفاجئه ليه بس اوعا في يوم تزعلني ولا تخزلني انت عارف انا بحبك اد اي واوعا تنساني يوم من الايام

الدكتور وائل: لو طلبتي النجوم هجبها ليكي بس اوعديني انك تفضلي معايا طول العمر نبقي مع بعض علي الحلوه والمره 

رنا : أوعدك 

كان يوم جميل أكلوا ايس كريم ولعبوا لعبة الصراحه وخلاها تعترف بحبها 

رنا : علي فكره انت استغلالي 

وائل بضحكه : ليه بس انا غلبااااااان 

رنا : اوي والله فعلاً الغلب باين عليك 

صاحب ياسر رن عليه : ياسر أنا كنت عايزة اقولك حاجه بس مش عارف اقولك ازاي 

ياسر : خلص قول 

رنا شوفتها مع وائل علي النيل وكان بيتكلموا ويضحكوا 

ياسر قفل في وشو ورن علي رنا بس مردتش عليه رن عليها تاني وائل رد عليه وقالو انت معندكش دم انت بترن عليها ليه وكسر الخط بتاع رنا 

رنا : متدايقش خلاص دا أصلا واحد بارد وصغير مش فاهم حاجه 

ياسر : ل هوريهم تعمل معايا كدا لو مش هتكون ليه مش هتكون لحد غيري اصحابي كمان هيقولو اي استحاله اني اخسر 

رنا : أنا همشي دلوقتي سلام هتوحشني

الدكتور وائل: وصلها علي أول الشارع وكان معاها علي التيليفون 

رنا : أنا وصلت عند  العمارة رنا بصرخه عاليه الحقني يا وائل  

ياسر : لو عايزها تكون علي قيد الحياة تعال علي المكان دا ولو فكرت تعمل اي حركه أو تتصل علي الشرطه هتكون ميته وقفل في وشو. 

وائل مش عارف يمسك اعصابوا ركب عربيتوا وكان سايق ب أقصي سرعه وائل رن علي ياسر مش بيرد  فضل يرن 

وائل : اوعي تلمسها أو تأذيها مش هيحصلك طيب 

ياسر بضحكه عاليه : فضل يمشي ايدو علي وشها وشد شعرها بقوه فصرخت 

ياسر : تبعيني عشان واحد زي دا 

وائل اوعا تلمسها يا حيوان 

ياسر خمس دقائق تكون في المخزن العنوان بعتهولك 

وائل : حاضر 

وائل كلم صديقوا وقالو لو مظهرتش بعد نص ساعه الشرطه أنا بعتلك العنوان 

ياسر بضحكه عاليه: مش هتشوفي حبيب القلب تاني 

رنا الحب مش ب العافيه ... ياسر بضحكه عاليه : عمرك ما هتكوني ليه وصل وائل وياسر ماسك السكينه بيهددو بيها وقالو اهات التيليفون ادالو التيليفون وكسروا 

الدكتور وائل مسك منو السلاح وضربو بعض رنا فضلت تصرخ عشان خايفه عليه 

ياسر : عمرك ما هتكون ليها دي ليه دي ملكي فاهم 

الدكتور وائل ضربو لحد ما وقع علي الارض وفقد وعييوا  

الدكتور وائل  كان متعور  وجري علي رنا يفكها بلهفه وخوف عليها انتي كويسه يا حبيبتي 

رنا بانهيار كويسه ، أخدها في حضنوا ب قوه فضلت تنهار وخرجوا من المخزن 

ولكن ياسر مكنش فاقد وعيو قام ومسك السكينه وبقوه في ضهر رنا وهو بيضحك ضحك هستيري 

وائل لقي رنا وقعت إلي الارض وايدو مليانه دم ف قعد علي الارض وهو منهار رنا في انفاسها الاخيره ومسحت دموعو 

رنا : أنا عمري ما حبيت حد غيرك متزعلش عليه أنا هروح مكان احلي بكتير اهم حاجه خلي بالك من ماما ملهاش حد وانت اتجوز بس اوعا تنساني

وائل ب انهيار : انتي هتعيشي ليه بتقولي كدا كنت اسعد انسان لما حبيتك ليه قلبي وسعادتي تنكسر لازم عشاني تعيشي لازم تعيشي فهماني 

رنا أيدها وقعت علي الارض وائل بأنهيار وآخدها في حضنوا علي الارض وبيقولها ليه كدا لما قربت منك تسيبيني  لوحدي ليه كدا  انتي وعدتيني انك هتفضلي معايا سبتيييني ليييه 

النهايه .. وعندما اعشقها تركت الحياه ورحلت وتستبقي زكري في قبله وعقله سوف يعاني في حياته وعندنا يذهب لمكان سوف يري صورتها ويتزكر ضحكتها البريئه فقد تركت الحياه وغادرة وستبقي زكري عابره علي كل من احبها  ... النهايه اتمنا أن الروايه تكون أعجبتكم وقولو رايكم في التعليقات



 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع