القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية صغيرتي المجنونه البارت الثالث والرابع بقلم منه ممدوح في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


البارت ـــ3 ـــ 

ـــــــــ رواية صغيرتي المجنونه ـــــــــــ

        ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ليأتي صوت من خلفهم : رعد.. 

رعد: بوي كيفك.. وبيروح يحضنه.. 

رودي:وحيات ربنا ده أبوك.. 

رعد: ايوه 

رودي: ده مووز أوي.. 

رعد: بغيره أتحشمي يا حرمه.. 

الحسن: مين دي يا ولدي.. 

رعد: دي.. 

رودي بمقاطعه.. اهلا انا دكتوره رودينا النجار بس علشان عيونك الحلوين دول قولي رودي.. 

الحسن: بضحك 😂 باين عليكي بكاشه جوي جوي.. 

رودي: يالهوي علي جوي جوي طلعه منك سكر... بقولك متيجي اتصور معاك سلفي واتفشخر بيها علي العيال في الجروب و نبي ما تقول لا.. 

الحسن: هو اني اطول اتصور مع جمر  زيك كده تعالي يا بنيتي.. 

رودي: علي فكره ماما محظوظه بيك أصل الزوج أبو عيون زرق نعمه اه والله 😂😂

رعد: بغيره و صوت عالي سعديه طلعي الهانم علي اوضتها...

سعديه:حاضر يا رعد بيه.. 

رودي: انا عرفاك انت غيران علشان عيونك مش زرق زي عمي... وبتطلعلوا لسانها 😛 و بتطلع اوضتها 

رعد: البت دي حوله ولا أيه طب ما انا عيوني زي عيون أبوي.... 

وبتطلع رودي أوضتها بتحط هدومها وبتاخد شور وتنام..... 

في الليل ـــــ


فريده: روح يا ولدي جيب رودينا تتعشي ويانا... 

رعد: يا سعديه... روحي اندمي لرودي 

تتعشي ويانا.. 

فريده: واه عيب عليك يا ولدي دي ضيفتك أنت أكيد الابنيه مكسوفه تجعد ويانا.... 

رعد: حاضر يا اما... وطلع ينده لرودي 

و خبط علي الباب... 

رودي: مين..... 

رعد: أني.. 

رودي: أتفضل... دخل رعد لقاها لبسه بيجامه عليها سبونج بوب و عامله شعرها كعكتين و شكلها كيوت و زي الاطفال....وبتشتغل علي اللابتوب.... 

رعد: في نفسه يا بوي علي مراري الطافح هستحمل أنا اللطافه دي كلاتها أزاي... 

احم احم... شكلك مشغوله؟... 

رودي: لا اتفضل انا بكمل في البحث و شوية معدلاات... 

رعد: طب عم يندموا عليكي تحت علشان العشاء.... 

رودي: طب يا اسطا متقول من الصبح ان الموضوع في أكل... يلا بينا.. 

رعد: بغضب واه انتي رايحه فين بخلاجاتك دي..؟ 

رودي: ومالوا لبسي يا لمبي أنت مبتحبش سبونج بوب ولا أيه.. 

رعد: لااا... مينفعش تنزلي أكره البيت فيه رجاله البسي لبس محتشم... 

رودي: بغيظ طب أتفضل انزل وانا جايه وراك... 

وبعد دقايق بتنزل رودي وهي لابسه فستان فضي لون عيونها ولامه شعرها علي شكل كعكه فوضويه وكانت جميله بمعني الكلمه....مساء الخير... 

فريده: مساء النور تعالي اجعدي جاري يا بنيتي... 

رودي: بإبتسامة حاضر يا فيري.... 

شخص: أكيد أنتي رودينا.... 

رودي: ايوه انا... 

احب أعرفك أنا رامي أخو رعد الصغير... في كلية هندسه.. 

وانا ريحانه أخت رعد و رامي الصغيره في كلية فنون... 

رودي: اتشرفت بيكم وبجد انتوا ناس لطيفين خالص.... وخصوصا سونه العسل ابو عيون زرق دول... 

الحسن: بضحك 😂 والله يا بنيتي انتي اللي جمررر.. 

رعد: بغيره مش هناكل ولو ايه يا جماعه... 

فريده: بخبث ايه يا ولدي أحنا حبينا رودي جوي و ها نحبوا نتعرفوا عليها.. جوليلي بقا يا رودي أنتي متجوزه... 

رودي: بمرح والله مش كنت بفكر في الموضوع بس من ساعة ما قابلت حسونه الجمر ده هفكر... 

فريده بضحك وانا موافجه تبجي ضرتي.... 

الحسن: بضحك 😂 والله دمك شربات يارودي... وقضوا المساء وهما بيضحكوا ويهزروا و رعد هيطق من غيرته....

 في اليوم التالي ـــــــــــــ


رودي: ايه الملل ده ياربي انا اما صدقت جيت الصعيد وفي الاخر أفصل قاعده كده لا أنا 

هنزل تحت...  وبتنزل تلاقي رامي و ريحانه و فريده قاعدين... 

صباح الخير.... 

الكل: صباح النور... 

رودي: هو فين رعد.؟

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ــــــــــــــــــــ 

رواية صغيرتي المجنونه (البارت 3)

بقلمي: منه ممدوح  

❤😍😜🥰😘👋

Menna Mamdouh


البارت... 4...


 رواية (صغيرتي المجنونه😜) 


رودي: هو فين رعد؟.. 

رامي: بوي و أخوى في القعده العورفي.. 

رودي: اي 😂 ايه قعده عورفي دي...متجوزه من ورا أهلها ولا ايه 😂😂😂

فريده: بضحك مش القصد يا ابنيتي... اصل عمك الحسن هو القاضي العورفي للبلد.. يعني بيحكم بين الناس وكده...و رعد ولدي هو العمده... فا لما بيحصل مشكله في البلد هم بيحلوها... 

رودي: ايه ده يعني رعد طلع العمده... 

ريحانه: أيوه... 

رودي: تصدقي أول مره شوفته فيها مع خالد قولت عليه حرامي شباشب.. 

الكل: 😂😂😂

فريده: واه ولدي اني حرامي مدسات والله لو سمعك بتقولي كده هيعلقك.. 

رودي: ياه يا عبصمد.. ده انا قولتلوا كده أمبارح أول ما جينا.... 

رامي: بخوف بس يا رودي عيب ده رعد خوي العمده وكلمته تمشي علينا كلياتنا.... 

رودي: يا عم ده أخروا كلام... 

ريحانه: بخوف يا جماعه هي اكيد متقصدش الكلام ده ولا ايه يا رودي... 

رودي: بعند لا أقصد واقولوا قدامه كمان.... 

فريده: بضحك 😂 طب بصي وراكي كده الأول... 

رودي: الحته دي أنا عرفاها سمعتها في فيلم هندي قبل كده.... محدش يقول... هو ورايا صح...

الكل: أيوه.... بصت رودي وراها لقيت رعد و شكله متعصب وعيونه حمرا... 

رودي: بضحكه بلهاء 😂 رعد باشا رعد بيه جناب حضرت العمده كنا لسه جيبين في سيرة حضرتك بالخير حتي أسالهم..... 

رعد: بغضب أنا شكلي شكل حرامي شباشب و أخري كلام.... 

رودي: لا ده هما اللي بيقولوا كده وأنا كنت بقولهم أبداً..... 

حتي أسئل الاستاد المحترم اللي وراك ده.... 

رعد: بيبص وراه بعصبيه مبيلاقيش حد.... بيبص ل رودي ملقهاش... 

رودي: طلعت تجري علي السلم بسرعه....و رعد طلع يجري وراها... 

والكل فضل يضحك عليهم😂😂😂

رعد: بيخبط علي الباب بنرفزه أفتحي الباب ديه يا رودي... 

رودي: بضحك جوه الاوضه 😂😂

مش فاتحه هتعمل ايه يعني... وراحت شغلت أغنية مسيطره وفضلت ترقص وتغني مع الاغنيه... و

رعد: واقف بره متعصب منها... وفجاه ابتسم ابتسامه خبيثه علي الفكره اللي خطرتله..... ومشي... 

رودي: بترقص جوه ومش واخده بالها..... 

وفجاه بصت بصدمه ::............. 

..........؟؟؟ 


يا تري رودي شافت ايه؟؟؟ 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


انتظروا البارت 5.... 


تكملة الروايه من هنااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع