القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اسيرة الانتقام كامله بقلم شهد هاشم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


حور .يعني انت بقي اللي عاوز تتجوزني

ادهم .كده كده اصلا انا جاي بالعافيه

حور .امال اي اللي جبرك تيجي 

ادهم . اهو بقي حظي 

حور . علي العموم اصلا انت تمشي من هنا انت ووالدتك وتقولهم مفيش توافق بينا 

ادهم .خلصتي كلامك 

حور. اه يعني .

والد حور.ها رايكوا اي يا ولاد 

ادهم . رايي انو بنت حضرتك محتاجه دكتور نفسي 

حور .اه يا قليل الزوق انت ؛ بابا ادهم موافق بس كان مكسوف يقولك 

ادهم وهو بيهمس ليها . باذن الله لينا مره تانيه نتقابل يا عمي 

.....

والدة ادهم .البت جميله واهلها حلوين 

ادهم . ماما أنا بعمل كده بس علشانك 

والدة ادهم .يا حبيبي انا مش عايشه ليك لازم حد يكون معاك 

ادهم .تخيلي بقي تطلع زي اللي قبلها 

والدة ادهم .لا لا باذن الله خير 

.....

في المره التانيه اللي قالوا إنهم هيتقابلوا 

حور . ايه اللي جابك ؛ مش انا كنت محتاجه دكتور نفسي 

ادهم .انتي تسكتي خالص يا بت انتي 

حور .متعليش صوتك عليا 

والدة ادهم .في حاجه يا ولاد 

ادهم . لا مفيش حاجه يا ماما ؛ دي حور بس كانت بتتكلم 

والدة ادهم .ماشي يا حبيبي 

ادهم .انتي تسكتي خالص بقي 

حور .هو انا اتكلمت دلوقتي ؛ انت اهو اللي بتتكلم 

ادهم . خلاص بس بقي 

....

عملنا الخطوبه وسط قرايبنا ؛ الكل فرحان ما عدا انا وادهم ؛ علي الأقل هو بيحاول يبتسم انما انا مش عارفه اصلا ؛ مجرد بس بابا وماما شافوه شخص مناسب ليا يبقي هو ده المفروض اتجوزه

....

كنت شايفها وهيا شكلها مش مبسوط اصلا بس ده كله بس علشان والدتي تعبانه وخايفه عليا لو حاصلها حاجه هبقي اعيش لوحدي ؛ فقلت اخطبها وخلاص علشان بس ماما تتطمن 

....

كان كتب الكتاب والفرح في نفس اليوم ؛ كانت بعد تلات شهور من الخطوبه ؛ يعني كان في بينا دايما كده استفزاز ؛ بس اتعودت عليه اوي ؛ شعور انك اتعودت علي حاجه انت مكنتش متوقع اصلا في يوم من الايام انك تتعود عليها ده انتصار في حد ذاتك وشعور جديد

.....

ادهم .نورتي بيتك 

حور . مين اللي انت كنت بتبصلها دي طول الفرح 

ادهم .كنت بس سرحان شويه متشغليش بالك 

حور . سرحان 

ادهم . ا .ا .اه 

حور . تصبح علي خير 

.....

*أخدتني بالحضن . وحشتني اوي 

~ بس يا ميرنا 

...

يا تري هما مين دول ؛ ده كله هيبقي أوضح البارت اللي جاي 

#رواية أسيرة الانتقام 

البارت الاول 

بقلمي شهد هاشم


ميرنا  وهيا بتحضنه . وحشتني اوي 

ادهم . ابعدي عني يا ميرنا 

ميرنا .ايه الهزار البايخ ده 

ادهم . ولا بايخ ولا حاجه؛ انا حاليا واحد متجوز ومش هينفع اصلا 

ميرنا .طيب بص يا حبيبي ؛اي اتنين بيواجهوا صعوبات في الحياه ؛ بكره او بعده أو بعد شهر او حتي بعد سنه انا وانت لبعض 

ادهم. يارب يعدوا باسرع وقت علشان نبقي لبعض 

ميرنا .هيعدوا ؛ باي 

.....

حور. مكنتش متوقعه يعني إنك كده 

ادهم .يعني اي مش فاهم 

حور .يعني واحده بتحضنك  عادي وانت حتي مفكرتش تبعدها 

ادهم .طب وانتي مالك 

حور بنبره مستفزه.  تؤتؤ ده مالي اوي كمان ؛ تخيل كده ابقي نازله من الشقه ؛ يقعدوا يقولوا جوزها بيخونها 

ادهم .بيخونها 

حور . امال انت مسمي ده ايه ؛ جلسة علاج مثلا 

ادهم.انتي هنا مجرد واحده بس عايشه معايا مش اكتر وبكره أو بعده ماما هتخف وابقي اطلقك 

حور .ماشي ؛ عن إذنك بقي انا رايحه اقابل احمد 

ادهم .مين احمد ده بقي أن شاء الله

حور. الله طب وانت مالك مش أنا مجرد واحده عايشه معاك 

ادهم .ايوا بس تحترميني علي الاقل 

حور. والله انا محترمه وعارفه نفسي كويس وبعدين احمد ده يبقي اخويا وجاي من السفر وملحقناش نقولك عليه علشان الخطوبه عدت بسرعه ومجاش وقت نتكلم فيه ؛ وبعدين انا عارفه حدودي كويس مش زي اللي مش محترمه اللي هيا زيها زيك بالظبط 

ادهم كان عاوز يضربها بالقلم علي وشها  بس إتراجع في اللحظه الاخيره 

حور. ايه كنت هتضربني ؛ ليك حق الصراحه انا لو مكانك وكنت بحب واحد وحد قالي عليه كلمه كنت ضربته برده 

ادهم .والله لهتشوفي ايام يا حور مشوفتيهاش في حياتك  وخرج وقفل الباب وراه 

...

معرفش انا كنت جايبه الثقه دي منين بس هو مكنش كده في الخطوبه ؛ اه احيانا كان بيغلس شويه بس مكانش كده ؛ لا وكمان بيحضنها قدامي 

.......

رحت قابلت احمد كان جاي من السفر واخدته ورحت علي شقة ماما وبابا ؛وبعدها خلصت ونزلت وكنت بسوق العربيه ولقيت ادهم واللي كان بيحضنها دي ماشيين مع بعض وماسكين ايد بعض .

رجعت البيت وقعدت مستنياه في الصالون .

كان داخل من الباب فروحتله وقولت

حور .بالله عليك تبقي متنساش تعزمني علي الفرح 

ادهم .انتي متخلفه باين عليكي 

حور. تعرف احنا كبنات لينا نظر في بعض ونعرف البنت دي صفاتها عامله اي كويس ويعني باين عليها زي ما بتكلمك كده بتكلم غيرك الله اعلم بقي بتحضنهم هيا كمان ولا لأ مره واحده حسيت بسخونه علي خدي ؛ كنت اول مره في حياتي اتضرب بالقلم من حد .

سابني ومشي وانا حاسه بدموع رهيبه نازله من عيني لا اراديا كده وفجاه*******************  

....

 ادهم .حووووور 

ياتري اي اللي حصل لحور وادهم ليه بينده عليها ؛ ده كله هيكون اوضح في البارت اللي جاي 

#رواية أسيرة الإنتقام

البارت التاني 

بقلمي شهد هاشم



شيلتها وقعدتها علي اقرب ركنه 

ادهم .انتي بخير دلوقتي يا حور 

حور . اه احسن من الاول 

ادهم . طيب اشربي العصير ده

حور وهيا بتشرب العصير . من اول ما بشرب العصير وانت مركز معايا

ادهم . اصل الصراحه ملامحك جميله اوي 

حور وهيا بتكلم نفسها .والله انت الاجمل

ادهم . بتقولي حاجه 

حور. ها ؛ اه صح انت مش هتنزل الشغل 

ادهم. قاعد معاكي النهارده 

حور . تمام 

...

كنت بعمل الاكل وسامحته علي اللي حصل امبارح انا برده كنت مستفزه اوي 

ادهم .لا انتي قمر 

حور. ايه ده في اي 

ادهم .حد قالك إنك بتفكري بصوت عالي 

حور بصدمه . انت سمعتني 

ادهم قرب منها وبيكلمها في ودانها.وسمعتك كمان واحنا برا وانتي بتقوليلي انت الاجمل 

حور ووشها بقي احمر .بجد 

ادهم .اه بجد 

.....

كنا بنتفرج علي التليفزيون ولقيتها نامت فاخدتها ونيمتها علي السرير وكنت بتفرج علي ملامح وشها الهاديه أوي لحد ما نمت 

...

حور.  ادهااااام

ادهم .ايه في ايه 

حور .انت إزاي تنام جمبي 

ادهم. انا جوزك علي فكره 

حور. اه صح 

...

صحيت جهزت الفطار

ادهم .تسلم ايدك يا حبيبتي

حور. حبيبتك 

ادهم. مين قال حبيبتك 

حور .انت 

ادهم .لا انتي اللي قولتي 

حور . ماشي يا ادهم .

ادهم .انا حصلت فطار عاوزه حاجه 

حور .عاوزه سلامتك 

.....

حور  بترن علي ادهم وبتقوله 

حور. ادهم انا 

تليفون ادهم .ادهم إت****** 

...

ياتري ادهم اي اللي حصل ليه ؛ ده كله هيبقي اوضح في البارت اللي جاي 

#رواية أسيره الإنتقام

البارت التالت 

شهد هاشم



واحد رد عليا من تليفون ادهم .ادهم اتجوز ميرنا .

مكنتش مصدقه الشخص ده بيقول اي ؛ فجاه لقيت كل حاجه اسودت قدامي ومبقيتش شايفه حاجه 

....

حور. ا. ا .اه 

والدة حور .انتي بخير يا حبيبتي 

حور. فين ادهم يا ماما 

والدة.  اتجوز عليكي يا حور 

حور. لا مستحيييل 

صحيت من النوم وانا بقول لا مستحيل باعلي صوتي 

ادهم .في اي يا حور انتي بخير 

بدأت أعيط؛ تلقائي لقيته اخدني في حضنه وهداني من غير ما حتي يقولي في اي ؛ وانا حقيقي مكنتش عاوزه اتكلم حتي ولا حرف .

صحيت من النوم وانا لسه في حضنه

ادهم .بقيتي بخير دلوقتي 

حور . اه احسن شويه 

....

قمت من علي السرير وصحيت اصلي وأجهز الفطار 

ادهم .كنتي بتعيطي لي يا حور 

حور. لا ولا يهمك 

ادهم .اخلصي يا حور في اي 

حور . قولت ولا يهمك خلاص 

ادهم .خلاص براحتك انا ماشي 

....

عدي يومين وانا خايفه اواجهه بحاجه زي كده انا ما صدقت اصلا هيا بعدت عنه واكتشفت حقيقة حبه ليا ومش عاوزه ارجع للفتره اللي فاتت .

....

ادهم جه قعد جمبي وانا بتفرج علي التليفزيون 

ادهم .برده مش عاوزه تقوليلي انتي كنتي بتعيطي لي اول ما صحيتي 

حور بعياط .حلمت إن انت اتجوزت الزفته اللي اسمها ميرنا دي 

ادهم . طيب وده سبب يخليكي يعني متقوليليش

حور. اه 

ادهم .طالما احنا الاتنين حبنا صادق لبعض مفيش حاجه هتفرقنا غير الموت يا حور 

وبعدين حد يسيب القمر اللي قدامه ده ويتجوز برده

حور .مش هتثبت لا 

ادهم .بلاش اشوفك بتعيطي تاني ؛ دموعك دي غاليه عليا اوي 

حور. قرة عيني يعني مفيش كلام 

ادهم .اخيرا قولتيها 

حور. شوفت بقي 

ادهم .بحبك 

حور .اه تما ؛ ثانيه ثانيه انت قولت اي 

ادهم .بحبك 

حور. وانا كمان 

ادهم .انتي اي 

حور. بحبك 

ادهم وهو بيحضنها. كل حاجه عديناها انا وانتي سوا واي حاجه هنعديها واحنا سوا برده طول ما في قلبين لسه بينبضوا لبعض .

كُلُ الأُمُورِ تَهُون مَا دَام هُنَاك قَلبَينِ يَنبُضَانِ لِبَعضِهِمَا 

#رواية أسيرة الإنتقام 

البارت الرابع والاخير 

شهد هاشم 💫💜






 

تعليقات

التنقل السريع