القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية لم يكن اخي البارت الاول والثاني بقلم الكاتبة الساحرة في موسوعة القصص والروايات



انت مش اخويااا فاهم 
انتي اتجننتي يا ليل انتي بتقولي ايه 
ليل بعياط : بقولك الحقيقه انا مش اختك ولا عمري كنت انا بحبك يا وليد بحبك اوي اهتمامك بيا خوفك عليا كل حاجه عملتها ليا من صغري علقتني بيك 
كاد وليد ان يتركها ويذهب ولكن هي جريت ووقفت ادامه وزقته علي صدره بتعب: انت اي مش حاسس بيا ليه اعملك اي عشان تحس بيا 
وليد بغضب وصفعها بقوه : انتي اتجننتي ده انا اللي مربيكي وشويه مراهقه وهتفوقي من الهبل ده 
ليل بعياط : مراهقه حبي ليك مراهقه ماشي يا وليد بكره تندم وتركت له المجال ليذهب ووقعت هي علي سريرها تعيط في المخده بتاعتها بحرقه عدي وقت بسيط وليل مستسلمتش وقامت فكت حجابها وسابت لشعرها الحريه ولبست بنطلون جينز وبدي ابيض قصير وحطت مكياب وبصت لنفسها في المريا بكبرياء وقالت مش هستسلم عدي الوقت وهي اول مره تعمل حاجه زي كده 19 سنه بس لسه في عينه الطفله اللي رباها 🥺 متعرفش يعني ايه اي حاجه غير انها مش هتستسلم عدي شويه وقت ودخلت غيرت هدومها وغسلت وشها وقالت مش وقته امتحاناتي اهم وخرجت ببرود ولقت امها بتتكلم مع وليد علي السفره تجاهلت ده كله وقعدت بصمت 
لحد ما قطع الصمت ده امها وهي بتقول بفرحه : مش هتباركي لوليد يا ليل هيخطب يا حبيبتي عقبالك 
هل تسمعوا صوت تحطيم نعم انه قلبها الصغير 
قامت وقالت ببرود مزيف وهمس بتعب : مبروك يا ابيه وبتعدي عشان تروح اوضتها وقعت اغمي عليها ووو
يتبع اكمل ولا لا 🥺❤
#لم_يكن_اخي
#بقلمي_الكاتبة_الساحرة


قامت وقالت ببرود مزيف وهمس بتعب: مبروك يا ابيه وبتعدي عشان تروح اوضتها وقعت واغمي عليها 
جري وليد وشالها بخوف ورعب وحطها في سريرها وجاب برفيوم وفوقها 
بعد دقيقتين فاقت بس بتشوش 
وفاقت ببرود ووجهت كلامها لامها : انا تمام يا امي 
هنروح للعروسه امتي 
الام بدموع : عروسه اي يا بنتي بقي اخوكي مش هيرضي غير ما يطمن عليكي 
ليل بصراخ : اخرجوا وسيبوني لوحدي اخرجوااا 
ضغط النفسي جامد اوس"خ من الجسدي مليار مره 
عدي يومين وليل بقيت مشغوله في كليتها في امتحاناتها بس وليد مش بيسيب دماغها 
خلصت ليل الامتحانات وامها قالت لها تجهز عشان هيرحوا يشوفوا عروسه وليد 
قامت ليل بضحكه حاضر يا ماما وبصت للبس بخبث ولبست فستان احمر وهيلز وسابت شعرها وحطت ميكاب خفيف كانت ملاك بمعني الكلمه وخرجت لقيت وليد لبس بدله واستعد 
وليد بصدمه وغضب : اي ده 
ليل بابتسامه : اي يا ابيه 
وليد بغضب : انتي اتجننتي تقلعي الحجاب ليه واي اللي حطاه في وشك ده 
ليل بابتسامه: يا ابيه انا صغيره فعادي 
الام بغضب : ليل دي مش اخلاقنا 
ليل بغضب: خلاص روحوا لوحدكم مش هروح 
شدها وليد بعصبيه ودخل بيها اوضتها وحط راسها تحت المايه بع"نف
وليد بعصبيه : من امتي واحنا بنرخص نفسنا حابه تيجي تيجى باحترامك مش حابه تيجي ان شاء الله  ما عنك
كل ده تحت عياطها 
وزقت ايده بغضب وضربته علي صدره : انت السبب انت واتفضل اخرج برا اوضتي هغير واجي
خرج بهدوء 
 وفعلا لبست ميني دريس وكوتش ولفيت الطرحه 
وراحوا ولما راحت ليل اتصدمت لما لقيت ان العروسه اجمل منها في كل حاجه قرفت من نفسها جدا بس زعلت وحمدت ربنا 
الشكل عمره ما كان مقياس للحب بالعكس ياما ناس كتير عشقت مش حبت بس من غير ما تشوف حبيبها ❤😍🥰
جه يوم الخطوبه والقاعه مليانه ناس وجت ليل تسلم علي وليد وتبارك له بحزن وسلمت بقلب مكسور وكانت هتمشي بس وليد نزل جري وراها ووو 
يتبع نكمل بعدين 
#لم_يكن_اخي
#بقلمي_الكاتبة_الساحرة

تكملة الروايه من هنااااااا 

تعليقات

التنقل السريع