القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية صدفه البارت الثامن بقلم نجلاء محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



الثامن 

ادهم: خلاص ي ميار بطلي عياط م هو محدش بيختار اهله خلاص

دخل ادهم إلى مي وجدها جالسه وتنظر في الفراغ

ادهم: مي انتي كويسه؟ 

مي: اه

ادهم: نروح البيت؟

مي: ماشي

خرج ادهم واخبرهم ان مي استيقظت ودخلت لها ميار وذهب ادهم وجاسر ليمضوا على الخروج

في مصر

عز بعصبيه: بصي بقا ي ثريا انتي هتكلمي ابنك يجي هتقوليله ابوك مات

ثريا: لا انا استحاله اعمل كدا ف ابني

عز: ادهم مبيصدقش غيرك وهتكلميه بدل م والله هقتله هناك هو وصاحبه وحبيبة القلب وبنتك

ظلت تبكي ثريا

عز: ايوا كدا اتصلي بقا وانتي بتعيطي اتصلييي

هاتفت ثريا ادهم

ثريا ببكاء: الو ي ادهم

ادهم بقلق: ف اي ي ماما

ثريا ببكاء اكثر: تعالى تعالى يبني ابوك مات وازداد بكاءها 

ادهم بصدمه: اي ازاي اي حصل انا انا هكون عندك من الصبح 

واغلقت ثريا

عز بخبث: شاطره 

ثريا ببكاء: انت بتعمل فيهم كدا لي هما مش عيالك؟؟؟ حرام عليك

عز: لا مش عيالي وانا وانتي عارفين كدا كويس دول مش عيالنا مش عيالنا فاهمه

ظلت تبكي ثريا وتذكرت منذ سبعه وعشرون عاما

Flash back 

عز بحده ل الطبيب: يعني اي مبخلفش يعني اي انت مبتفهمش انا هروح لدكتور تاني

ثريا بهدوء: خلاص ي حبيبي دي اراده ربنا

عز ببكاء: حتى الخلفه هحرمك منها فقير وكمان مبخلفش انا اسف  وظل يبكي

ثريا: يحبيبي المهم انك تبقا معايا متعيطش

عز: طيب نتبنى من الميتم الله يخليكي وافقي

ثريا: اللي تشوفه ي عز بس احنا مش معانا فلوس نصرف على أطفال

عز: ربك يحلها

ذهب عز وثريا إلى دار ايتام ليقوموا بالتبني

دخلوا وجلس عز: عايزين نتبنى طفل بس يكون عمره صغير لسه طفل يعني

مدير دار الايتام: حضرتك احنا لسه جايلنا ولد وبنت اخوات الولد سنه والبنت كام يوم اهلهم ماتوا ف حادثه 

عز: طيب ممكن نشوفهم

عز: ماشي تمم هناخدهم

واخذوهم

ثريا: هنسميهم اي 

عز: ادهم وميار ادهم وميار الالفي

ثريا: اسماء جميله اوي ي عز

عز: ولسه ي ثريا هشتغل وهبني نفسي وهبقا أغنى واحد وهتشوفي

End Flash back 

ثريا ببكاء: طيب طلاما بتكرههم لي لي خلتنا ناخدهم 

في إيطاليا

ميار ببكاء: يعني اي بابا خلاص مات 

ادهم وهو يربط على كتفها: دي اراده ربنا ي ميار بطلي عياط

مي وجاسر بهدوء: البقاء لله

شعرت مي بالتعب ولم تظهر هذا ولكن ادهم رآها

ادهم: مالك ي مي

مي: مفيش حاجه 

ادهم: ميار ادخلي اوضتك نامي وانت كمان ف اوضتك ي جاسر

واكمل ياللا ي مي وحملها ودخل بها إلى الغرفه

ادهم بهدوء: مالك ي مي

مي: دايخه اوي مش قادره 

ادهم بهدوء: طيب نامي ووضع يده على رأسها ف وجد حرارتها مرتفعه 

خرج وقام بعمل الكمادات ووضع على رأسها حتى استسلمت ل التعب ونامت 

يتبع...

#_صدفه 

ل #_Naglaa_E_Mohamed 

فكره #_Gerges_shenouda

 تكملة الروايه من هنااااااا 

تعليقات

التنقل السريع