القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ولعشقه قواعد البارت الثالث والرابع بقلم رحمه محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه




ولعشقه قواعد 3#بقلم رحمه محمد

رزق :انتي مين يا بت وبتعملي اي هنا

أميره :جايه عايزه سليم بيه

رزق :وه وه سليم بيه مره وحده كدا ايوا ايوا فهمت تعالي ورايا

أميره :فهمت اي يا عم انت بقلك

رزق بزعيق:يا تمشي ورايا تروحي من هنا قولتي اي

أميره :وراك يا كبير انت بتقفش ليه اتفضل؛ منك لله يا زيد انت وافكارك بالعبايه دي

رزق :بتبر؛ طمي تقولي اي يا بت

أميره :اتكلم عدل واقول الي اقوله ملكش دعوه انت المفروض انك هتوصلني بسليم بيه وبس غير كدا مأظنش انه شغلك

رزق :لسانك طويل شكلك مش هطولي فيها خشي يا ختي هتقابلي ست هنيه جوا وهي هتفهمك وبعدها هتوصلك بسليم بيه

أميره :طيب؛ احم السلام عليكم

هنيه :وعليكم السلام انتي بقى جايه تشتغلي في المطبخ ولا عند البهايم ولا في التنضيف عاد؛ اه واسمعي طول ما انتي هنا وشك يكون متغطي

أميره :اي كل ده واغطي وشي ليه انا مش منتقبه وبعدين انا مش جايه اشتغل انا عايزه اقابله انتوا ليه محسسني اني هقابل وزير ولا سفير خارجيه

هنيه ::انتي شكلك متعلمه ولهجتك مش زينا انتي من مصر

أميره :تقريبا بس جايه لناس قرايبي هنا لكن معرفش ليهم طريق وهما قالولي هنا أن سليم بيه يعرف البلد كلها

هنيه :اااه طيب انا هبلغه كلامك ده ولوقتها هتستني برا لاما هتغطي وشك كل الي هنا طالما صغيره لازم اتغطى وشها وخصوصا لو حلوه زيك كدا

أميره :مع اني مش فاهمه بس ماشي؛ عن اذنك هتكلم في الفون بس

هنيه :وه اسمه اه التلفون قصدك جلع بنات صحيح روحي يا ختي؛ والله شكلك تستاهلي الي هعمله فيكي يا مصروايه

أميره :السلام عليكم ايوا يا زيد وصلت اهو ودخلت وقابلت واحده كدا اسمها هنيه

زيد :بتقولي قابلتي مين هنيه طيب وشافت وشك ولا غطتيه

أميره :ياربي البلد كلها الي عايزانى اغطي وشي دي لا يا عم وبعدين الدنيا حر جدا وانا مش منتقبه

زيد :يا حلاوه وطبعا اتكلمتي بلهجه مصر مع وشك الحلو طيب اقفلي وانا هاجي علطول وانتي شوفي اوضه واقفلي على نفسك لحد ما اجي يلا بسرعه

أميره :في أي فاهمني وإلا مش هعمل حاجه من كلامك ده

زيد :هنيه هتجيب مقص وتق؛ ص شعرك خالص ده غير البهد؛ له وكل ده لأن حضرتك شكلك حلو ومصروايه فهي هتشوف ان دي تربيه

أميره :انت بتقول اي ده انا اسج؛ نهم كلهم

زيد :ده أن عرفتي تخرجي ابوس ايدك شوفي اوضه استخبي فيها على ما اوصل يلا بسرعه




ولعشقه قواعد 4# بقلم رحمه محمد

أميره :انت بتتكلم جد ولا بتقول كدا عشان تخوفني يا زيد

زيد :للأسف بجد وسليم مش هيمنع حاجه هنيه تقول عليها تخص البنات فبالله عليكي شوفي اوضه واقفلي على نفسك انا في العربيه اصلا يلا

أميره :طيب؛ بعدها فضلت تدور لكن كل الأوض مقفوله وسمعت هنيه بتتكلم من بعيد شويه :اسمعي يا بت منك ليها تمسكوها زين ها لو عرفت تف؛ لت مش هسيبكم انتم

أميره :مسكتك عقر؛ به يا بو؛ مه هعمل اي دلوقتي بس ياربي (وجعلنا من بين ايديهم سداً ومن خلفهم سداً فاخشيناهم فهم لا يبصرون) يارب لكن فجأه لقيت الي بيش؛ دها وقفل الباب براحه لكن بسرعه

أميره كان لسه هتص؛ وت بس هو كان الأسرع

-هشششش لو طلعتي نفس بس هسيبك ليها جايه عايزه اي يا اميره ولا اقول يا بنت فايزه احسن

أميره :لا اسمي اميره سليم فاروق الي هي المفروض بنت عمك وبعدين انت عرفت ازاي اني هنا

سليم بسخريه:يعني هتدخلي بيتي وتوصلي لحد قدام اوضتي ومعرفش طب كيف ده إنما انتي مين فدى عرفتها من زيد هو اللي قالي الحقك من يد هنيه ارتحتي كدا

أميره :انت بتتكلم كدا ليه زيد قالي ان مفيش غيرك هيساعدني اخد ورثي عشان كدا جتلك إنما غير كدا انا عمري ما كنت هفكر اني اشوفك أو اجي عندك اصلا

سليم :ورثك انتي مجن؛ ونه ولا عبي؛ طه ولا اي نظامك جايه تدوري على ورثك دلوقتي ده ابوكي مي؛ ت بقاله اكتر من ١٥ سنه لسه فاكره بس عموما ريحي دماغك عمك محمود اخدهم وضع يد ومش هيديكي جنيه هما اصلا مش عايزين يعترفوا بيكي فريحي دماغك وخدي بعضك كدا وارجعي على مصر

أميره :بس ده اسمه اكل مال اليت؛ يم عموما شكرا لحضرتك عن إذنك؛؛

هنيه :اهي امسكيها يا بت منك ليها كويس

زيد :هنيه ابعدي عن اميره واوعى خليهم يبعدوا

هنيه :زيد بيه هو حضرتك تعرف البت المصراويه دي

زيد :دي اميره بنت عمي سليم الله يرحمه؛ قابلتي سليم

أميره :اااه قابلته وعرفت الرد خلاص شكرا يا زيد لأنك حاولت تساعدني مش عارفه اقولك اي بس ربنا يجازيك خير ان شاء الله سلام بعدها سابته ومشيت

زيد :ليه كدا عملت معاها كدا ليه

سليم :انت عارف السبب بلاش تعمل فيها الصغير

زيد :بس هي ملهاش اي ذنب في كل ده وبعدين دي معندهاش مكان تروحه لا هنا ولا حتى في مصر انا كنت فاكرك سند وراجل يعتمد عليه يا سليم عشان كدا بعتالك إنما طلعت ولا حاجه ولا حاجه يا سليم

تكملة الروايه من هنااااااا 


تعليقات

التنقل السريع