القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت وحيدي البارت الاول والثاني بقلم ميرا ابو الخير في موسوعة القصص والروايات


#اسكربيت1.#بقلم_ميرا_ابوالخير. 

: هحضرلك الاكل في السريع يا وحيد بسرعه خش وقف ليه. 

وحيد بتوتر:  مانا مش جاي لوحدي يا منه. 

منه بهدؤء:  جايب مين معاك. 

وحيد بعد في بنت جت لابسه فستان فرح:  دي رحمه مراتي الجديدة. 

منه بصدمة:  يا بنتتتت الكللللـ. ـببب اقلعييي الجزمة انا لسه ماسحه. 

وحيد بصدمة:  بقولك مراتي تقلعيها الجزمة!؟  . 

منه ببرود:  ايوا يعني اعملك ايه يعني ماهو دا الشرع يا حودة. 

رحمة بعدم فهم:  شرع ايه بيقولك مراته مراته. 

منه شدتها بالحضن:  تعالي يا حبيبتشييي نورتي  علي الاقل هلاقي حد يساعدني في الترويق. 

خدتها كانت هتقع بالفستان ووحيد مصدوم منها. 

بقلم ميرا ابوالخير 

منه:  يلا يا عروسه عشان نقسم شغل البيت وجوزي خديه وعليه صابونه هدية. 

وحيد بذهول: يا بنت البايعه. 

رحمه بدلع:  عادي يا روح.. 

منه مقاطعه: ششش محن مش بحبه اشطا من الصبح نروق سوا يلا سمو عليكوو. 

سابتهم وداخلت اوضتها وهما مصدومين من ردة فعلها. 

رحمه باستغراب:  هي دي يلي بتحبك. 

وحيد بهدؤء وخدها في حضنه:  سيبك منها دي هبلة المهم اني اتجوزت يلي بحبها. 

ابتسمت رحمه وهو شالها بحب. 

عند منه. 

منه كانت قاعدة بتاكل موز 🍌 وبتتفرج علي فيلم ودموعها نازلة: ه هزعل ليه يعني دا الشرع اه وهو كده مرتاح صح والمهم ع عندي راحته اه صح هو الاهم. 

نامت ودموعها علي خدها بحزن وحضنت مخدتها. 

تاني يوم. 

بتداخل بتتسحب و معها مياه بتلج وهما نايمين وابتسمت وطشششششش. 

وحيد و رحمة بصراخ: اعاااااااااااااا. 

منه بابتسامة: صباحيه مباركه يا حلوين يلا ورنا غسيل. 

بقلم ميرا ابوالخير 

وحيد بغضب وبيسمح وشه:  منةةةةةةةةةة. 

منه بضحك:  نحم يا بيبي. 

وحيد بعصبيه من تصرفاتها:  انتي طا.... 

منه.... 

#يتبع... 

#اسكربيت2.#وحيدي. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

منه بابتسامة: صباحيه مباركه يا حلوين يلا ورنا غسيل يلا يا ضرتي يلا ياض يا جوزي. 

وحيد بغضب وبيسمح وشه:  منةةةةةةةةةة. 

منه بضحك:  نحم يا بيبي. 

وحيد بعصبيه من تصرفاتها:  انتي طالققق. 

منه الدموع اتجمعت في عينها:  ط ط ايه. 

وحيد بندم علي تسرعه قام جري عليها:  اسف والله انا اتعص.. 

منه بضحك:  ياعم خلاص ابعت لي ورقتشي بيت اهلي. 

وحيد بغضب: فوووقييي يا منة فوقييي دا مش هزار. 

منه بضحك:  ابوك اسمه نظار نيهااااااا. 

رحمه بهدؤء:  خلاص يا وحيد سيبها. 

وحيد بص لمنة ومفيش اي ردة فعل منها:  يلا هروح الم حجاتي سلاموز. 

مسك ايديها:  هتمشي. 

منه شدت ايديها:  حاسب رحومه تزعل عن اذنكم يا عرسان القمر. 

خرجت ووقفت قدم الباب متسمرة انه خلاص راح مسحت دموعها وطلعت لبانه وقعدت تاكل فيها:  يلا في داهيه اروح بيت امي حبيبشي .

رحمه خرجت: بقولك ايه لمي هدومك وغوري.

منه رمت في وشها الشبشب: ششش اخرسي ويلا ننضف الشقه وبعدين اخرج  . 

رحمه: 🙂🙂🙂. 

منه لمت شعرها:  يلا يا بت يلا يرضيكي ابقا مطلقة ومعفنه شبهك اقصد فيما سيكون يعني. 

رحمه بصدمة:  مفيش ذرة د"م. 

منه بمرح:  ولا ذرة اكسجين وحياتك غرغرغر. 

رحمه بقرف:  قلش ر"خيص. 

منه مسكت المقشه:  وحياة امك تعاليلي بقاااااا. 

وحيد كان في الحمام وسمع صوت صويت خرج اتزحلق علي ضهره من كتر المياه وشاف اخر حاجه منه وهي بتاكل رحمه.

بعد شويه. 

عند وحيد كان قاعد بيتالم و جنبه رحمه . 

رحمه بهدؤء:  انت بتحبها صح. 

وحيد بهدؤء:  مش عارف يا رحمه انا حاسس اني مخنوق. 

بقلم ميرا ابوالخير 

رحمه بابتسامة:  خلاص روح ورجعها تاني. 

وحيد بضحك:  دي مش بتحس يابنتي والله. 

رحمه بابتسامة:  هههه بس د"مها خفيف وديما مبتسمه. 

وحيد:  معاكي حق لازم اقوم ارجعها. 

رحمه:  ايه دا صوت الباب بيتقفل قوم قوم هاتها. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

قام بسرعه وخرج ورها. 

منه كانت ماشيه وبتاكل اللبانه عادي لاقت وحيد بيشدها:  انت بتعمل ايه. 

وحيد بابتسامة:  هرجعك تاني. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

منه بصويت في نص الشارع:  احيههههه متحررررررررررر"ششششش الحقوونييييييييي يا نااااااااسسسس بيقولي يا حلاوتك في الاصفر يا نمررررررررررر وابن الحولا انا مش لابسه اصفر اصلا اعااااا متحرررررر"شششش. 

وحيد بصدمة:  اقسم بالله مراتي. 

الناس.... 

#يتبع.... 

#وحيدي... 

#بقلم_ميرا_ابوالخير.. 

تكملة الروايه من هنااااااا 

Mira Abulkhair ✍️✍️


 

تعليقات

التنقل السريع