القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفلة الريان البارت الثالث والرابع بقلم مي عبد الله في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


طفله_الريان

#التالت

قراو الفاتحه ويامن قال : انا طالب ايد ايسل

ايسل بتسرع وتهور لكي تغيظ ريان : وانا موافقه.


ريان بغضب وعينه حمره :بتقول ايه يرووح امكك.

ايسل بتسرع : انا موافقه يااابيه.


ريان بصلها بغضب وضربها بالقلم جامد لدرجه ان صوابعه علمت على ايدها وهو بيقول مش عاوز اسمع صوتك.


راح ليامن وهو بيضربه بالبوكس وهو بيقول : بقيييي عااوز تتجوزها ياا****.


كاريمان قالت بغضب انتتتتم جاااين تهينونا في بيتنا وبعدين بتضرب اخويا علشان الزباااله دي.


ريان اتعصب وغضبه كان أعمى ضربها قلم قوي لدرجه انها وقعت على الأرض وهو بيقول الزباااله دي احسننن من عيلتك كلهااا ياا**.


شد ايسل من دراعها بغضب وركب العربيه وهو بيسووق بسرعه جنونيه.


وصلو البيت وشد ايسل من دراعها جامد ودخلها الشقه ورماها علي الارض وهو بيقلع الحزام وبيقول :

بقي عاوزه تتجوزي لا كمان تتجوزي ال** انا هورييكي يااايسل انهاال عليها باضرب وهي عماله تصرخ من الوجع سابها وبعدين قال : عقاابا ليكيي هتتحبسيي في اووضتك اسبوع اياااكي اشوفك فيهم بره الاوضه.


دعاء جريت عليها وهي شايفه جسمها كله احمر من الضرب وفي د"م نازل من فمها وايسل مستحملتش واغمى عليها.


دعاء راحت لريان وهي بتضربه بالاقلام وتقول :

عمللللت اييه فيبي البتتت حرااام عليييك انت مريييض


ريان راح لايسل الي بتنزف من فمها شالها بسرعه وهو بيروح على أقرب مستشفى.


اخذوها منه في المستشفي وعملو اللازم معاها.

ريان بدموع وندم حالتها ايه يادكتوره.


الدكتوره بغضب الانسه متعرضه لاعتداء باضرب وجسمها كله كدمات احنا لازم نعمل محضر.


ريان بندم ودموع انا جوزها ممكن ادخلها.

الدكتوره بغضب انت الذاي يااستاذ تعمل كده دي جريمه ومستحيل نسكت عليها.


ريان بعصبيه انا ريان السويفي ملكيش دعوه باي حاجه تحصل.


الدكتوره بخوف تمم يباشا.

ريان دخل كانت نايمه زي الملاك ووشها ازرق وفي كدمات قعد جمبها ومسك اديدها وهو بيبوسها وبيقول انا اسف اسف سامحيني عملت كده من غيرتي عليكي قومي يااميرتي قومي وانا هعملك الي انتي عوزاه.


فتحت عينها بتعب اول ماشفته فضلت ترتعش جامد وهي بتعيط بصمت قرب منها لكن هي انتفضت من مكانها وهي عياطها بيزيد.


زعل من نفسه واتكلم والدموع في عينه انا اسف يارب ايدي كانت تتقطع قبل مامدها عليكي..


اتكلمت وهي بتقول بعد الشر ياريان.

فرح جدا انها مقالتش ابيه مسك ايدها وباسها وهو بيقول الف سلامه عليكي انا مش عارف عملت كده ليه.


اتكلمت بابتسامه وهي بتقول انا مسامحاك لكن لو حصلت تاني انت حر.


ضحك وشالها علشان مكنتش قادره تمشي واخدها وراحو على البحر.


قعدها براحه وجابلها دره وقعد جمبها وهي حطت راسها على كتفه وهي بتقول اول مره اشوفك كده اول مره اخاف منك كده.


باس راسها وهو بيقول اوعدك اني مش هعمل كده تاني.

اخدها وراحو البيت ودخلها غرفتها ودعاء جريت عليها حضنتها وهي بتمسك وشها وهي بتقول انتي كويسه ياحبيبتي.


ايسل بابتسامه انا كويسه متقلقيش.

ريان اتكلم وقال : ايسل انا مش هكمل مع كاريمان... تتجوزيني.


ايسل : لا مش موافقه.


يتبع

#

للكاتبه_مي_عبدالله


حبايبي معلش لو البارت قاسي شويه لكن النهايه هتبقى جميله ياحبيبي وقولَولي عاوزين ايسل تتجوز ريان ولا لا.


طفله_الريان

#الرابع

ريان: ايسل انا مش هكمل مع كريمان تتجوزيني. 

ايسل: لا مش موافقه. 


ريان بصدمه:  اييه!! مش مش موافقه الزاي مش انتي بتحبيني! 


ايسل ببرود:  بص ياابيه انت اخويا زي ماقولتلي ومش معني اني اتكلمت معاك وسامحتك اكون نسيت انت عملت ايه وانت معاك حق فعلا انا لسه صغيره ومش فاهمه يعني ايه حب انا يوم ما اتجوز اتجوز حد من سني مش قد عمري مرتين. 


وسابته ومشيت هي عارفه انها جرحته لكن استريحت انها رجعت ولو جوزء من كرامتها كان لازم تعمل كده علشان تعرفو انها مش ضعيفه. 


قعدت علي السرير وهي بتفكر في كل حاجه حلوه كانت بنهم دموعها نزلت لكن مسحتها بقوه وهي بتقول هتندم ياريان هتندم! 


عند ريان في الصاله كان واقف مصدوم مش مستوعب الي هي قالته دموعه متحجره في عينه معترف ان هو غلطان لكن متوقعش منها كده حس انها جرحت رجو"لته وكبر"يائه. 


دعاء كانت واقفه مش عارفه تعمل ايه اول مره تشوف ابنها بالحاله دي مكنتش عارفه تهون عليه ولي علي ايسل الي كانت هتموت بسببه. 


ريان نزل من الشقه ركب العربيه وساق بسرعه جنونيه وقف في مكان مهجور سمح لدموعه تنزل صرخ بي اعلي صوت عنده مكنتش متوقعه ان طفلته تعمل في كده عذرها لان هو اهانها وجرحها مش عارف هو عمل كده الزاي!! لكّن في نفس الوقت صعبان عليه نفسه. 


بقي واقف محتار مش عارف يعمل ايه ركب العربيه وراح علي المسجد! دخل الجامع اتوضا وبدا يصلي دموعه كانت بتنزل كان بيدعي ربنا ان هو يصلحله حاله ويسامحه ُخلص صلاه ركب العربيه وراح علي البيت كان الوقت متاخر دخل اوضته وقعد علي السرير. 


كان بيفكر في حاجات كتير جاب صوره ايسل وهو بيتاملها وبعدها نام والصوره في حضنه. 


تاني يوم صحيت ايسل ولبست سلوبته سوده وتيشرت ابيض وعملت شعرها ديل حصان طلعت من الاوضه وكانت دعاء مجهزه الفطار علشان يفطرو قعدت فطرت وتجاهلت ريان الي بيبصلها. 


خلصت فطار وهي بتقول ماما انا ماشيه عاوزه حاجه. 

ريان اتكلم وقال راحه فين؟ 


ايسل ببرود الجماعه ياابيه. 

ريان اضايق وقال استني هوصلك. 


ايسل لا هروح لوحدي. 

اتكلم بحده وقال استني هوصلك انا كده كده رايح الشركه هوديكي في طريقي. 


ايسل بعدم اهتمام لكلامه ماشي ماشي يالا. 

اضايق من معاملتهاواخد. المفاتيح  ونزلو.


في العربيه ريان اتكلم وقال هتفضلي كده لحد امتي؟!…

ايسل لحد كده ايه؟!


ريان بغضب خلاص انسي.

وصلو الجامعه وهي نزلت من العربيه ودخلت باستغراب من نظرات الطلبه ليها 


وقفت واحده قدامها وهي بتقول باعلي صوت الييي عمله فيها الخض"ره الشري"فه اهيي لسه نازله من عربيه راجل غريب وكانت باااييته عنده امبارح الله اعلم كانت بتعمل عنده ايييه!!


ايسل بدموع اخررررسيي يااقليله الأدب انا احسن منككك ومن امثااااالك!!


قطع كلامهم صوت وهو بيقول دي مراتي....بصدمه.


يتبع

#

بقلم_مي_عبدالله

تكملة الروايه من هنااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع